Kauan ihmsien pois menon jälkeen kestää kuin tulee hautajaiset? En osannut tätä nyt paremmin kysyä..
Milloin hautajaiset?
4
3972
Vastaukset
- sääntöä.
kellä mitenkin. Pari viikkoa taitaa olla se "keskimääräinen" aika, jos nyt niin voi sanoa.
Jos tehdään avaus, se voi joissakin tapauksissa viivästyttää, kuten moni muukin asia. - ,,,,
hautajaiset ovat sen jälkeen kun kuolintodistus on saatu lääkäriltä tai jos menee avaukseen niin sieltä saa kuolintodistuksen. Noin 2-3 viikonpäästä kuolemasta.
- koska saa luvan haudata
Eli hautauslupa kun on valmis saa haudata.
Hautajaisjärjestelyt voivat viedä aikaa.
Koska kirkko saadaan, koska pitopaikka, poltetaanko vai haudataanko perinteisesti. Koska omaiset pääsevät hautajaisiin.
Näihin vaikuuttaa niin moni asia.
Hautausluvan saa yleensä noin 3 päivässä jos on tiedossa mihin henkilö on kuollut ja joku lääkäri on valmis sen kirjoittamaan.
Jos vainaja avataan ja tutkitaan mahdollinen kuolinsyy niin se vie aikaa. Jos avaus on sairaalassa, eli lääketieteellinen niin riippuu sairaalan resursseista. 2pv-2 viikkoa.
Oikeuslääketieteellisessä viipyy joskus parikin viikkoa.
Hautaustoimistot hoitavat mutta laskuttavat.
Voit itse toimittaa hautausluvan seurakuntaan tai jos tulee polttohautaus niin suoraan krematorioon.
Olen nähnyt kun vainaja on viety krematorioon ihan normaalilla peräkärrillä. asiallisesti kuomun alla arkussa. Kaikki on mahdollista.
- aika aina...
YLEISESTI menee noin 2- 3 viikkoa kun pidetään ne
varmaan senkin takia kun moni haluaa käydä hyvästelemässä.. vainajan.. JA kyllä 3 viikkoakin on pitkä aika (alkaa mennä pahan näköiseksi se hyvästeltävä ).. se ei oo kenellekkään mukavaa vaikka nykyään me kävimme hyvästelemässä n.1,5 viikon päästä erikseen kun hänet siirrettiin sairaalasta odottelemaan siunausta... se tuntui ihan
sillai omaisille kivalle kun rauhassa saatiin hyvästellä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381401
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402