Kauan ihmsien pois menon jälkeen kestää kuin tulee hautajaiset? En osannut tätä nyt paremmin kysyä..
Milloin hautajaiset?
4
3882
Vastaukset
- sääntöä.
kellä mitenkin. Pari viikkoa taitaa olla se "keskimääräinen" aika, jos nyt niin voi sanoa.
Jos tehdään avaus, se voi joissakin tapauksissa viivästyttää, kuten moni muukin asia. - ,,,,
hautajaiset ovat sen jälkeen kun kuolintodistus on saatu lääkäriltä tai jos menee avaukseen niin sieltä saa kuolintodistuksen. Noin 2-3 viikonpäästä kuolemasta.
- koska saa luvan haudata
Eli hautauslupa kun on valmis saa haudata.
Hautajaisjärjestelyt voivat viedä aikaa.
Koska kirkko saadaan, koska pitopaikka, poltetaanko vai haudataanko perinteisesti. Koska omaiset pääsevät hautajaisiin.
Näihin vaikuuttaa niin moni asia.
Hautausluvan saa yleensä noin 3 päivässä jos on tiedossa mihin henkilö on kuollut ja joku lääkäri on valmis sen kirjoittamaan.
Jos vainaja avataan ja tutkitaan mahdollinen kuolinsyy niin se vie aikaa. Jos avaus on sairaalassa, eli lääketieteellinen niin riippuu sairaalan resursseista. 2pv-2 viikkoa.
Oikeuslääketieteellisessä viipyy joskus parikin viikkoa.
Hautaustoimistot hoitavat mutta laskuttavat.
Voit itse toimittaa hautausluvan seurakuntaan tai jos tulee polttohautaus niin suoraan krematorioon.
Olen nähnyt kun vainaja on viety krematorioon ihan normaalilla peräkärrillä. asiallisesti kuomun alla arkussa. Kaikki on mahdollista.
- aika aina...
YLEISESTI menee noin 2- 3 viikkoa kun pidetään ne
varmaan senkin takia kun moni haluaa käydä hyvästelemässä.. vainajan.. JA kyllä 3 viikkoakin on pitkä aika (alkaa mennä pahan näköiseksi se hyvästeltävä ).. se ei oo kenellekkään mukavaa vaikka nykyään me kävimme hyvästelemässä n.1,5 viikon päästä erikseen kun hänet siirrettiin sairaalasta odottelemaan siunausta... se tuntui ihan
sillai omaisille kivalle kun rauhassa saatiin hyvästellä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865