Vähäinen seksi

P.P

Minua on jo pitkään vaivannut parisuhteessani vakavaksi kokemani ongelma, vähäinen seksi. Nykyisellä tahdilla rakastelemme n. 2 krt kuussa, joka minun mielestäni on liian vähän. Puolisoni on määrään tyytyväinen, eikä ole halukas rakasteluun vain minun himojeni tyydyttämiseksi. Parina, jossa molemmat ovat alle kolmekymppisiä ja yhteistä aikaa on takana 10 vuotta, on seksi kutistunut varmaan jonnekin seitsenkymppisten tasolle. Olen itse tilanteesta onneton, vieraissa käyntiinkin on ollut tilaisuuksia mutta toistaiseksi en ole mennyt.

Onko muilla samantyylisiä ongelmia? Jos on tai on ollut, mikä neuvoksi?

13

3449

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukkomies47

tosin minulla ongelma on vielä paljon pahempi,
      sillä meillä ei seksielämää ole enään lainkaan.
      Siispä minun näkökulmastani katsoen ongelmasi
      ei nyt niin pahalta näytä, etteikö sen kanssa voisi elää, jos suhde muuten on hyvä. Vieraissa
      käynti tuskin paljon auttaa, siitä tulee pian
      toisenlaisia ongelmia.

• Juan73

Olemme n.30-vuotiaita ja olemme seurustelleet n.7 vuotta. Ongelma on tarkalleen saman kaltainen. Ensimmäiset n.3 vuotta, kun asuimme eri paikkakunnilla ja tapailimme pari kertaa viikossa harrastimme seksiä n.4-8krt/kk. Sittemmin muutettuamme yhteen ensimmäisen puolen vuoden jälkeen seksin määrä (ja "laatu") alkoi vähentyä. Nykyään avopuolisoni ei ole kiinnostunut seksistä ollenkaan ja rakastelemme noin 10-15 krt/kk.

Itse olisin seksuaalisesti vielä erittäin aktiivinen ja vaihtelun haluinen, mutta avopuolisoni ei tunnu enää kiinnostuvan millään konstilla. (ei hotelliviikonloput, ei ravintola illalliset, ei elokuvat, ei ruusut... ja monta muuta on tullut kokeiltua)

Hän haaveilee avioliitosta ja lapsista, mutta en tiedä pystynkö elämään uskollisena seksittömässä avioliitossa....

• Otso

...minulle paremmin kuin hyvin, tuo 10-15krt/kk.
        Itseasiassa minusta tuntuu, että kyllä tuon pitäisi riittää kaikille muillekin.
        Minulla on nyt tämänhetkinen tiheys n.5krt/vuosi. Eikä näistäkään kerroista voi parhaalla tahdollakaan käyttää sanaa "rakastelu".
        Olenkin kyllä ns."uusiosinkku" eli taas kerran poikamies.

• jobo77

Mitä äijä valitat saathan nussia niin vitusti????Vitun himoköyrijä!

• avovaimo

Meillä toi haluttomuus menee toisinpäin kuin yleensä, eli minä naisena olen tyytymätön meidän seksielämään. Olemme avomieheni kanssa olleet yksissä kolme vuotta ja meillä on 1 1/2 vuotias vauva.Olen 30 vuotias ja mieheni 31. Alussa seksielämä oli loistavaa, mutta raskaaksi tulon jälkeen kiinnostus seksiin lopahti.Ymmärrän, että raskausaikana jotkut miehet ei vain halua seksiä, mutta vaikka mieheni väitti, että kun en enää ole raskaana, seksielämä palaa ennalleen. No ei se ole palannut.

Nykyään meillä on seksiä kerran viikossa, yleensä ei sitäkään. Mieheni on sanonut olevan tyytyväinen tilanteeseen, eikä haluakaan enempää. Meillä ei vain halut kohtaa. Ymmärrän, että mieheni on väsynyt töistä ja pikkulapsivaiheessa kumpikin on väsyneitä, mutta tämä asia aiheuttaa jatkuvasti meidän välille turhia riitoja ja jännitettä. Miten saisin mieheni taas kiinnostumaan seksistä enemmän? Kuitenkin välitetään toisistamme ja mistään uskottomuudesta yms. ei ole kyse. Hän vain on sellainen. Onko kellään naisella samanlaisia kokemuksia?

• Jones

Usko pois meitä on monta samanlaisessa tilanteessa. Välillä tuntujat urbaaneilta legendoilta ne jutut joissa seksi pelaa viellä parin yhdessä vietetyn vuoden jälkeen.

Itsellä vaimo on vanhempi ja jo alusta saakka seksi ei ole ollut mitenkään runsasta. Hän varmaan jollain tasolla kuvittelee että se osuus suhteessamme paranee joskus mutta totuus on että "this is as good as it gets" !

• arska

oli samankaltainen tilanne avioliitossa. Seksi hiipui vähitellen, itsetuntoni laski kun oletin vian olevan minussa vaikkei sitä ääneen sanottukkaan mutta rivien välistä annettiin ymmärtää. Muuten rakastin vaimoani ja viihdyimme yksissä mutta seksiä hän ei halunnut lainkaan. N. kerran kahdessa kuukaudessa minun painostuksestani sitten vähän suostui rakastelemaan mutta aina jäi tunne että henkisesti raiskaan häntä. Ettei hän vaan halua. Tilanne johti eroon vaikka x-vaimo olisi halunnut jatkaa mutta vain omilla ehdoillaan eli seksittömyys olisi jatkunut. Niinpä huomasin uudestaan poikamiehenä, että olenkin ihan haluttu mies ja ei ollut vaikeuksia löytää seksikumppaneita. Sillä oli itsetuntoa nostattava vaikutus. En olekkaan huono mies. Solmin uuden parisuhteen jossa rakastelen intohimoisesti n.3-4 kertaa viikossa. Tunnen olevani todella haluttu. Olen siitä tyytyväinen. Mutta tosiasia myös on, että jos x-vaimo (ensirakkaus) haluaisi kanssani uudestaan suhteen ja takaisi, että siihen liittyisi myös vilkas seksielämä niin en epäröisi hetkeäkään. Neuvoni on, että aseta vaimosi sen tilanteen eteen, että hänen pitää muuttua ja rakastella kanssasi useammin. Muuten seuraa ero. Jos hän ei suostu niin eroa.

• evi

olen myös huomannut saman ongelman meillä(ollaan pari/25.v).
      alussa seksiä harrastettiin useasti, joka pv ja hyvässä lykyssä useita kertoi..kertaakaan ei menty nukkumaan ilman seksiä..
      nyt hyvä jos seksiä harrastetaan kerran viikkoon.. tuo nyt oli aika karrikoidusti sanottu, mutta totta.
      meillä välit saattaa venyä useisiin viikkoihin välistä.. ei siinä ettei rakkautta riittäisi.
      jotenkin vaan alku huuma ja se himo on kaikonnut, miestä en kyllä ala vaihtamaan..4 vuosi alkaa yhdessä syksyllä...
      luulen että yleinen kiire, väsymys, stressi jne. vaikuttaa asiaan myös...
      välillä kyllä on ikävä niitä muutaman tunnin seksi sessioita mistä kehtasi kehua ystävättärillekkin .-)

• evi

olen myös huomannut saman ongelman meillä(ollaan pari/25.v).
      alussa seksiä harrastettiin useasti, joka pv ja hyvässä lykyssä useita kertoi..kertaakaan ei menty nukkumaan ilman seksiä..
      nyt hyvä jos seksiä harrastetaan kerran viikkoon.. tuo nyt oli aika karrikoidusti sanottu, mutta totta.
      meillä välit saattaa venyä useisiin viikkoihin välistä.. ei siinä ettei rakkautta riittäisi.
      jotenkin vaan alku huuma ja se himo on kaikonnut, miestä en kyllä ala vaihtamaan..4 vuosi alkaa yhdessä syksyllä...
      luulen että yleinen kiire, väsymys, stressi jne. vaikuttaa asiaan myös...
      välillä kyllä on ikävä niitä muutaman tunnin seksi sessioita mistä kehtasi kehua ystävättärillekkin :-)

• seksiliekkileikki

syytä heittää peliin hieman romantiikkaa,toisesta välittämisen osoittamista sanoin JA teoin...yhteisen ajan varaamista ja toisen hellimistä. Niin saattaisivat ne kumppanisikin halut heräillä...:)Tulen pitämiseksi yllä pitäisi nähdä vaivaa, puhallella hiiliin tasaisin väliajoin - tee jotain,äläkä vaan ruikuta ettei vaimo anna, mitäs itse annat vaimollesi ??

• mökkiläinen

Kun miehelläni on kova se ja yritys mutta sitten heti alkutekijöissä se "pelästyy" jakaikki on ohi.Tälläisessä avioliitossa olen elänyt vuosia.On tullut syrjähyppy mieleen- ei kuitenkaan riitä rohkeutta esittää ihailemalleni "kaverille"...

• Kundi

Edellisessä suhteessa kaikki oli ok, mutta tyttöystäväni kanssa seksi ei sujunut laisinkaan...Olen vasta päälle parikymppinen kaveri ja monista kerroista oppineena tajusin, että toisen seksihaluja ei voi muuttaa tai ajattelutapaa seksiä kohtaan saada muuttumaan.
      Olen sen verran intohimoinen mies, että suhteessa pitää olla kumpaistakin osapuolta tyydyttävää seksiä, muuten ei suhde kestä vaikka mitä tekisi.
      Omalta osaltani ei kukat eikä muutkaan hellät sanat eikä teot muuttaneet asiaa, joten katsoin paremmaksi lopettaa suhteen.

• nuori nainen

samaa olen joutunut kokemaan suhteellisen tuoreessa suhteessa. oloni on joskus kovin sietämätön kun mies haluaa huomattavasti harvemmin kuin minä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      5
      12376
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11153
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5075
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      28
      3689
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3534
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      46
      3060
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2789
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2178
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      37
      2127
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1935
    Aihe