Helpotus..

hyväolla

Reilun muutaman kuukauden mittainen suhde päättyi tänään.Pidin miehestä tosi paljon, mutta ikinä ei päästy kovin syvällisiin keskusteluihin esim.suhteen "laadusta".Vähän rassasi mieltä...eikä niin vähääkään.Itse pystyn ja haluan keskustella asiasta kuin asiasta...vaikeistakin sellaisista.Mies pidättyväinen.Hyvää päivää kirvesvartta-keskustelut kyllä sujuivat.Itse huomasin jo aloittaneeni "tunteiden alasajon" parisen viikkoa sitten.Tänään suhde loppui.

Nyt mä olen kuin eri ihminen.Taas oma itseni.Helpottunut olo.En olisi etukäteen voinut uskoa kuinka paljon energiaa suhteen laadun miettiminen voi viedä ja se kuinka päästä miehen kanssa puheyhteyteen sellain, että se sujuu hyvässä hengessä. Ahdistukseni oli välillä aika mieletöntäkin.Tietenkin tunnen surua suhteen päättymisestä, mutta nyt mun on kuitenkin hyvä olla itseni kanssa.Jää energiaa muuhunkin kuin miettimiseen.

12

2338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja minulle!

      Täällä sama fiilis, sama tilanne, samat tunteet, samat tapahtumat. Se vie kamalasti energiaa se epävarmuus ja pohtiminen. Otetaankos opiksemme kumpikin että enää ei langeta siihen ansaan! Jos ei suoraa puhetta synny niin antaa olla.

      • hyväolla

        Onnittelut sullekin :)...ehkä seuraavan kerran, mikäli sellainen tulee ja mikäli sellaiseen uskaltaa/haluaa enää lähteä, täytyy heti kättelyssä kysyä mieheltä, mihin asioihin on valmis suhteessa panostamaan; pystyykö puhumaan ja pussaamaan, näyttämään tunteensa ja sitoutumaan.Joku ehkä katsoo parhaimmaksi poistua takavasemmalle...ja joku joka arvostaa samoja asioita saattaa haluta tavata uudemmankin kerran.Eiks noi edellmainitut asiat kuitenkin ole parisuhteen perusjuttuja? Usein sanotaan, että hiljaa hyvä tulee, mutta mulla ei ole enää voimavaroja tuhlata moiseen ja pettyä...mielummin jatkossa kysyn heti!


      • ~ja~
        hyväolla kirjoitti:

        Onnittelut sullekin :)...ehkä seuraavan kerran, mikäli sellainen tulee ja mikäli sellaiseen uskaltaa/haluaa enää lähteä, täytyy heti kättelyssä kysyä mieheltä, mihin asioihin on valmis suhteessa panostamaan; pystyykö puhumaan ja pussaamaan, näyttämään tunteensa ja sitoutumaan.Joku ehkä katsoo parhaimmaksi poistua takavasemmalle...ja joku joka arvostaa samoja asioita saattaa haluta tavata uudemmankin kerran.Eiks noi edellmainitut asiat kuitenkin ole parisuhteen perusjuttuja? Usein sanotaan, että hiljaa hyvä tulee, mutta mulla ei ole enää voimavaroja tuhlata moiseen ja pettyä...mielummin jatkossa kysyn heti!

        "katsotaan"... noista sanoista minä nostan kytkintä. Heti alkuunsa on jollakin tavalla otettava selville onko mies valmis ja kykenevä puhumaan asiat halki ja suoristamaan kysymysmerkit niiden esiintyessä. Siihen ei riitä omat vakuutukset vaan se on näytettävä teoin. Ne on niitä perusasioita joita ilman ei kannata liikkeelle lähteä.


    • 2 kk ?????

      No...ihan hyvä, mutta 2 kk on aika lyhyt aika " syvälliseen keskusteluun" miehelle.
      Sä taidat kyllä miettiä hiukan liikaa jos 2 kk on jo tollasta.
      >"Ahdistukseni oli välillä aika mieletöntäkin".<
      Aika Outoa... Jos muuten pidit miehestä niin sinuna olisin kyllä odottanut hieman kauemmin. Tietenkin se jokin tunne täytyy olla mukana.

      Itse pääsin eroamaan vasta muutaman vuoden avoliiton jälkeen :( En kuitenkaan kadu, sillä nyt tiedän paremmin mitä haluan ja olen Kasvanut ihmisenä. :)

      • hyväolla

        Ahdistuksen aiheutti epävarmuus suhteesta ja yleensä sen jatkuvuudesta.Oloani olisi huomattavasti helpottanut jo se, että mies olisi edes kerran kotiinlähdön yhteydessä ehdottanut seuraavaa tapaamista.Jos minä en sitä tehnyt, ei tehnyt hänkään.Välillä jäi sellainen olo, että nähdäänköhän enää ikinä.Sitten saattoi yllättäen laittaa muutaman päivän kuluttua esim.t-viestin, että lähdetäänkö kahville.Jotenkin vaan suhde roikkui tyhjän päällä.Loppujen lopuksi en tiennyt yhtään mitä miehen mielessä liikkui, mitä ajatteli, minkälaisia tunteita koki...kun ei juurikaan tunteistaan puhunut millään tasolla.Taisi kerran pienessä maistissa tekstiviestissään mainita: "vähän ikävä"...jossain vaiheessa ajattelin että annetaan miehelle aikaa, mutta jokin vaisto vaan sanoi toista...ja oikeaan osuin sen suhteen.Ahdistus poistui kun epävarmuus loppui.


      • saikin loppua
        hyväolla kirjoitti:

        Ahdistuksen aiheutti epävarmuus suhteesta ja yleensä sen jatkuvuudesta.Oloani olisi huomattavasti helpottanut jo se, että mies olisi edes kerran kotiinlähdön yhteydessä ehdottanut seuraavaa tapaamista.Jos minä en sitä tehnyt, ei tehnyt hänkään.Välillä jäi sellainen olo, että nähdäänköhän enää ikinä.Sitten saattoi yllättäen laittaa muutaman päivän kuluttua esim.t-viestin, että lähdetäänkö kahville.Jotenkin vaan suhde roikkui tyhjän päällä.Loppujen lopuksi en tiennyt yhtään mitä miehen mielessä liikkui, mitä ajatteli, minkälaisia tunteita koki...kun ei juurikaan tunteistaan puhunut millään tasolla.Taisi kerran pienessä maistissa tekstiviestissään mainita: "vähän ikävä"...jossain vaiheessa ajattelin että annetaan miehelle aikaa, mutta jokin vaisto vaan sanoi toista...ja oikeaan osuin sen suhteen.Ahdistus poistui kun epävarmuus loppui.

        samantapaista suhdetta,kun en itse ottanut yhteyttä meni aikaa kun mies otti ja heti halus tavata.
        Tavattuamme taas kun lähti ei sanonu eikä soitellu mitään,kunnes taas kuukauden päästä soitti mutta tapasin vielä,eikä ole kuulunu mitään.
        Nyt jos soittaa en enää vastaa.
        Oli todella piinaavaa kun ei hänestä ottanut selävää,mitä halusi?Vai halusiko mitään,kun kyselin,lähti muualle vessaan esm.et kysely loppus.
        Ei puhunu mitään itsestään mutta minulta kyseli kaikkea,tunsin itseni todella typeräksi mutta katsoin loppuun asti,mitä peliä piti,eikä tyyli muuttunu vuosien aikana.
        En edes sure sitä suhdetta vaan tunnen suurta helpotusta että tein päätöksen lopettaa ja en enää vastaa enkä selitä hänelle mitään.


    • Anonyymi

      Mullakin vajaa 5viikkoa kesti pinnallinen suhde. Helpotus,kun lopetettiin tänään.

    • Anonyymi

      Nyt on hyvä tilaisuus kokeilla eri tavoin keskustellen maisemia katsellen hienosta autosta käsin... käydä hänen puutarhassaan hänen huvilallaan...ym....

    • Anonyymi

      Eksoottisia asioita....

      • Anonyymi

        Mitä eksoottisia asioita?


    • Anonyymi

      Sinänsä mielenkiintoinen vanha keskustelu. Kiitos uudelleenavauksesta.

      Vanhoista teksteistä tuli mieleen (tai siis ainakin osasta niitä), että ilmiselvästi mies oli varattu. Kävi naisen luona silloin kuin huvitti, eli tilanteen mukaan, eikä halunnut sitoutua häneen. Koska suuria tunteita ei ollut mukana, niin miksi mies olisi puhunut tulevaisuuden näkymistä, saati maalaillut mitään ruusunpunaisia unelmia yhteisestä elämästä.

    • Anonyymi

      Täysin sama tarina ja tunne takana erolla, että olemme olleet viikonloppu&lomat-suhteessa jo reilun vuoden. Ei mitään syvällistä, ei tästä miehestä tule mitään sielunkumppania koskaan. Aina jos aloitan jotain keskustelua, kuulemma ylianalysoin. Huomaan, etten saa hänestä enää mitään. Seksikin alkaa tökkimään tuon henkisen yhteenkuulumattomuuden vuoksi. Kaiken lisäksi hän ei kykene kannustamaan, kiittämään ja kehumaan. Tuntuu, että vetää minua vaan aina pahempaan olotilaan. Ehkä siis täälläkin vihdoin aika lopettaa jo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe