Satutin häntäluuni lasketteluonnettomuudessa, mutten käynyt lääkärissä. Olen käyttänyt käsikaupassa myytäviä kipulääkkeitä 1-2 pakettia päivässa. Näin suurilla annoksilla kuitenkin esiintyy ikäviä sivuvaikutuksia kuten huimaus ajaessa autoa.
Kaverit ehdottivat leikillään, että kokeilisin buranaa nenän kautta nuuskattuna, mutta siihen en vielä uskaltanut lähteä. ;)
Mistä saisi parempia kipulääkkeitä? Olen nukkunut jo kuukauden ajan vain muutaman tunnin yössä. Onko katukauppaan luottamista? Lääkärilläkin olen käynyt, mutta ei suostunut määräämään parempia lääkkeitä.
Kaverit ehdottivat leikillään, että kokeilisin buranaa nenän kautta nuuskattuna, mutta siihen en vielä uskaltanut lähteä. ;)
Mistä saisi parempia kipulääkkeitä? Olen nukkunut jo kuukauden ajan vain muutaman tunnin yössä. Onko katukauppaan luottamista? Lääkärilläkin olen käynyt, mutta ei suostunut määräämään parempia lääkkeitä.
Vastaukset 5
Vanhimmat
Oletko miettinyt missä kunnossa vatsalaukkusi ja suolistosi on jos olet buranaa vetänyt 1-2 askia päivässä? Jos lääkäri ei määrää lääkkeitä on tähän syy. Jos haluat toisen mielipiteen vaihda lääkäriä.
Joo suolistokin kyllä temppuilut, mikä tekee tästä vaan kurjempaa. Lääkärin syistä en tiedä tarkemmin, sanoi vaan, ettei mitään näkyvää vammaa. Röntgenkin ok. Väitti tavallisten kipulääkkeiden riittävän, mutta ei nyt "oikein" tunnu siltä, eikä huvittaisi kaikkia rahoja lääkäreihin tuhlata.
Ne tehokkaimmat kipu/särkylääkkeet ovat reseptin vaativia. Itse sain avun uusista koksibeista, eivät ärsytä vatsaa. Sinuna hakeutuisin erikoislääkärille ja vaatisin kunnollista kivun hoitoa. Itse sain avun ortopedin kautta.
Aina kun syöt särkylääkkeen se sulattaa pienen reijän mahalaukkuun josta se imeytyy,kun niitä tarpeeksi popsii,tulee mahahaava,että koita välttää sen buranan ottaminen kun pääkin särkee..Jos kerran häntäluu on niin kipieä niin se on murtunut ja varmaan korjautuu itsestään,pitää vain odottaa..Jos epäilyttää niin kyllä lääkäri auttaa,vaikka leiukkaus jos ei muu auta,mutta niiden lääkkeiden kanssa kannataa varoa,koska eivät ne lääkkeet oikeasti niinkään terveellisiä ole.nehän ovat nykyään tehdasvalmisteita ja kaikenlaista sivuvaikutusta löytyy.Jos syö vähän lääkkeitä niin eipä tule niitä sivuvaikutuksia.
Mutta tuo särkylääkkeen aiheuttama mahahaava juttu on varma,että kaikki vaan varokaa ottamasta heti kun vähänkin joku paikka särkee.Joskus voi kottaa kestää sen kivun.Kyllä se myöhemmin vanhana kostautuu jos niitä lääkkeitä jo nuorena popsii turhaan.Mitäs ennenvanhaan kun kävi jotain?ei silloin mitää buranoita ollut. mutta suosittelen että varmistat että se on vain murtunut ja korjautuu itsestään
Todennäköisesti häntäluusi on kaatuessa taittunut eteen.Tällöin istuminen on kivun vuoksi lähes mahdotonta. Röntgenkuvassa ei yleensä näy mitään erikoista. Pienikin virheasento voi olla tosi kivulias. Se rustottuu omia aikojaan virheasentoon ja kiusaa vuosien ajan. Mekaaninen vika ei kemiallisesti korjaannu. Tarpeeksi kipulääkkeitä syömällä pääsee kivuistaan eroon lopullisesti. Mene jollekin ammattinsa osaavalle nikamakäsittelijälle, niin luultavasti pääset vaivastasi saman tien. Kysy aikaa varatessasi osaako hän hoitaa vaivan ja jos tuntuu vähänkin epäröivän niin kysy toiselta terapeutilta. Ikävä kyllä suuri osa koulutetuistakaan ei osaa vaivaa hoitaa.