KASTEEN ARMO

^^^^^^^¨¨¨

"Kasteen armo" nukuttanut ihmisiä väärään rauhaan

Monet ihmiset elävät, huolimatta siitä, että heidät on lapsena kastettu, Jeesuksen ristin vihollisina, ilman Jumalaa ja toivoa maailmassa. Eikö olisi tärkeämpää olla puhumatta lapsikasteesta ja keskittyä julistamaan henkilökohtaista uskoa Jeesukseen Kristukseen.

Käytäntö on osoittanut selvästi, ettei kastamalla voida tehdä ihmisistä Jumalaan uskovia, sillä saadaan aikaan vain kastettua pakanuutta.

Apostoli Paavali (ja myös toiset apostolit) ei julistanut ihmisille "kasteen armoa", vaan hän julisti heille pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa., Hän sanoi: "Vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille, joka on vastoin sitä, mitä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu" (Gal. 1:8).

On suuri vastuu Jumalan edessä, jos nukuttaa ihmiset uskomaan "kasteen armoon", eikä julisteta, että synnistä on tehtävä parannus.

--------------------------------------------------------------------------------
Lapsikasteoppi on tullut jäädäkseen

Lapsikaste on kirkossa se peruspilari, jonka varassa lepää koko valtiokirkkojärjestelmä. Sen poistaminen käytöstä kaataisi koko järjestelmän. Tämän vuoksi kirkon on pakko puolustaa lapsikastetta ja yrittää epätoivoisesti etsiä sille tukea myös Raamatun sanan ulkopuolelta.

Lapsikaste on kirkossa historiallisen kehityksen tulos. Lapsikasteoppi on luterilaisen kirkon työntekijän ja kirkon kannalta myös arvovaltakysymys, on vaikea myöntää ainakin julkisesti, että oppi, jota julistaa, ei ole totuus asiasta.

Lapsikasteoppi on jäänne roomalaiskatolisesta kirkosta, jossa on edelleen vielä paljon muutakin raamatunvastaista, mm. sakramenttiopeissa, Marian palvonnassa, ym. Lapsikasteopille kirkon työntekijät eivät voi mitään, se on tullut jäädäkseen, mutta se ei merkitse sitä, että opetuksen pääpaino tarvitsisi olla siinä. Vaikka ei hyväksyisi lapsikastetta ja pitäisi sitä raamatunmukaisena oppina, siitä ei ole hyödyllistä puhua. Puhuminen tästä, ei poista kirkosta tätä käytäntöä. Luterilaisen kirkon työntekijöiltä odottaisi myös korrektimpaa suhtautumista tässä asiassa niitä uskontokuntia ja kirkkokuntia kohtaan, joilla on käytössään Raamatun alkuperäinen kastekäytäntö.

--------------------------------------------------------------------------------

5

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mathetes

Luterilaiset mielellään puhuvat kasteopissaan kasteen armosta. Mutta Raamatussa ei puhuta koskaan kasteen armosta vaan "Jumalan armosta ja Jeesuksen Kristuksen armosta"!->

(Luuk 2:40/Apt 13:43/Room 5:15/1Kor 1:4/2Kor 6:1 Gal 2:21/Tiit 2:11/Hebr 2:9/1Piet 2:20)

Tuo lapsikaste syrjäyttää opillaan röyhkeäasti Kristuksen armotyön ristillä, eli syntien sovituksen ja lunastuksen, elikä siis koko Jumalan armotyön Kristuksessa! Jos laitetaan luottamus kasteessa saatavaan pelastukseen eikä yksin Kristuksen tekemään vanhurskauden armotekoon ristin työssä, on tällainen ihminen todellisessa vaarassa joutua kadotukseen luulo-oppinsa vuoksi vaikka miten hurskaasti vaellettaisiin tätä ajallista elämää ja tunnustettaisiin tuhansille sieluille uskosta Kristukseen. Riivaajatkin uskovat ja tunnustavat, että Jumala on yksi ja vapisevat Jumalan sanan ravistellessa ja Pyhän Hengen polttaessa heitä. - (Jaak 2:19)

Me voimme voittaa sielunvihollisen ja hänen katalat joukkonsa vain Jumalan sanan totuuden uskomisen kautta Jumalan vuodattaman Pyhän Hengen voimavaikutuksella!

Mitä sanoo Herran sana vääristä profeetoista, jotka tuudittavat ja johtavat kansaa väärään rauhantunteeseen julistamalla heille valheita ikään kuin tuho ei olisikaan heidän edessään? Sellaisia ovat siis ne, jotka väheksyvät mielenmuutoksessa tapahtuvaa uskonelämää sekä korottavat väärällä tavalla lapsikasteen tuovan pelastuksen!

Jumalan sana ei tule tuollaisille julistajille pelastukseksi, vaan myrskyn tavoin rankkasateena ja raekuuroina tulee kerran tuhoten heidän perustuksensa ja "patsaansa" Danielin sanoin. - (Dan 2:34). Tuo kirkon oppi lapsikasteesta on kirkolle kuin "rautainen patsas" jonka varassa se seisoo tai kaatuu ja tuleekin vielä aika kun se kaatuu "savijaloiltaan", mutta siinä vaiheessa ei auta enään itkut eikä hammastenkiristelyt!

Hesekiel sanoo jotain vääristä opettajista!
      (Hesek: 13:9 Minun käteni on profeettoja vastaan, jotka petosnäkyjä näkevät ja valhetta ennustelevat. Ei pidä heidän oleman minun kansani yhteydessä, ei heitä kirjoiteta Israelin heimon kirjaan, eivätkä he tule Israelin maahan; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, Herra.

10 Koska he, koska he vievät minun kansani harhaan, sanoen: 'rauha!', vaikka ei rauhaa ole, ja katso, koska he, kun kansa rakentaa seinän, valkaisevat sen kalkilla,

11 niin sano noille kalkilla-valkaisijoille, että se kaatuu. Tulee kaatosade, te syöksytte alas, raekivet, ja sinä pusket puhki, myrskynpuuska,

12 ja katso, seinä kaatuu! Eikö silloin teiltä kysytä: 'Missä on valkaisu, jonka olette sivelleet?'

13 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä kiivaudessani annan myrskynpuuskan puhjeta, kaatosade tulee minun vihastani ja raekivet minun kiivaudestani, niin että tulee loppu.

14 Minä hajotan seinän, jonka te olitte kalkilla valkaisseet, =(* ihmisoppi) ja syöksen sen maahan, niin että sen perustus paljastuu; niin se kaatuu, ja te saatte siinä lopun. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.

15 Niin minä panen kiivauteni täytäntöön seinässä ja niissä, jotka sen kalkilla valkaisivat, ja sanon teille: Ei ole enää seinää eikä sen valkaisijoita)

(*) matheteksen HUOM! jae - 14)

Jumala niitä uskovia ihmisiä armahtakoon jotka nyt elävät ja tekevät parannusta tuosta valheellisesta muka pelastavasta lapsikaste ihmisopista ja että he tietoisesti hylkäävät sen harhaoppina! Niiden on myöhäistä enään jotka ovat jo poistuneet ajasta iankaikkisuuteen valheineen, he maksavat itse valheensa, muttä ne jotka nyt elävät, heillä on mahdollisuus tehdä toisin ja pelastaa oma iankaikkinen elämänsä kääntyen Kristuksen puoleen tehden parannusta ja päästä siten Jumalan taivaaseen!

• Kaikkivaltiaan-varjossa

lukea tekstiä,josta loistaa Jumalan Sanan totuus,sydämeni iloitsee Pyhässä Hengessä tästä kirjoituksesta.Pyhä Henki iloitsee yhdessä Totuuden kanssa,kirkastaen Kristusta.Olen jo pidempään ihmetellyt tällä palstalla kirjoitettua tekstiä,kuinka loukkaavaa se on,sillä on loukattu Jeesusta ja Hänen ainutkertaista työtään ristillä,lisäksi Pyhä Henki on saatu murheelliseksi tottelemattomuuden vuoksi.Menkää rakkaat uskovat upotuskasteelle,upottakaa vanha elämänne kasteenhautaan,niin saatte iloiten vaeltaa puhtaalla omallatunnolla.Kielen käyttökin muuttuu huomattavasti,kun on tämän askeleen ottanut.Jokaisesta turhasta sanasta meidän tulee tehdä tili tuomiopäivänä.

• kasteenarmo on suurta eksytystä.

• "Jeesus Kristus opetti, että meidät tulee kastaa upottamalla. Hän toimi esimerkkinä, kun Hänet kastettiin "jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon" (Matt. 3:15).

Meidät kastetaan syntien anteeksisaamiseksi. (Ap. t. 2:38, Ap. t. 22:16). Meidät kastetaan myös tullaksemme Jeesuksen Kristuksen kirkon jäseneksi ja päästäksemme Jumalan valtakuntaan (Joh. 3:5).

Kastetoimituksessa teemme lupauksen, jota kutsutaan liitoksi Jumalan kanssa. Lupaamme ottaa vastaan Kristuksen, tulla Hänen seuraajakseen ja pitää Hänen käskynsä elämämme loppuun asti. Vastavuoroisesti taivaallinen Isämme lupaa antaa meille meidän syntimme anteeksi ja antaa meidän palata asumaan Hänen luokseen sillä edellytyksellä, että pidämme liittomme."

Edellä on ote sivuilta
      http://www.mormon.org

• uskis

että luterilaisessa kirkossa pitäisi korostaa henkilökohtaistas uskoa, saarnata parannuksesta ja synnistä. Kirkon tila ei ole kehuttava, ja opetuksen taso on toisinaan mitä sattuu (unohtamatta sitä, että kirkossa on myös oikein opettavia pappeja).

Pelastukseen tarvitaan SEKÄ usko, ETTÄ kaste. Kummankaan merkitystä ei pidä jättää vähemmälle huomiolle.

Vika ei mielestäni kuitenkaaan ole kasteessa. Jumalan sana on nimittäin aina oikeaa ja pyhää. Vika on sen sijaan puutteellisessa opetuksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      123
      4621
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      70
      2671
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      80
      1695
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1176
    5. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      46
      896
    6. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      892
    7. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      873
    8. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      122
      853
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      68
      828
    10. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
      Ikävä
      50
      799
    Aihe