Viimeaikoina olen ollut paljon tekemisissä uskosta osattomien kanssa ja olen havainnut, että heistä kukaan ei tiedä Kristinuskon perusasioita.
Voiko Suomea sanoa kristilliseksi maaksi, vaikka sen asukkaat eivät tiedä Kristinuskosta mitään? Tuntemistani ei-uskovista ei ketään tiedä, miksi Jeesus kuoli ristillä. He eivät käytännössä tiedä yhtään mitään uskostamme. Silti he monetkin kritisoivat kärkevästi uskoamme.
Pakanallinen Suomi
20
468
Vastaukset
- ghostface
i been shooting some niggas down on mah streets, cos i cant live and worship god with all these mothafucking playas hatin on me, shit, do you know how hard it is out on these streets, i cant worship god, i already told ya that, but ill say it again, cos i needs the peace
am i gonna go to heaven, yo, please tell me its so, nigga- Pentecostal.1
easy babe.
- kirjoita suomeksi.
ymmärsithän aloituksenkin tekstin, vai mitä?
- tarkoittaa suomeksi
että mene takaisin kouluun ja opettele alkuun edes suomenkieli!
- Pentecostal.1
Miten jaksat valittaa pikkuasioista?
oot ihan oikeessa,mie laitoin ton kirjoituksen tonne ylhäälle,MEIDÄN PITÄÄ OLLA SUOLANA JA VALONNA!
- Pentecostal.1
Eikö olekkin kumma juttu, ettei ne tiedä mitään, vaikka kuuluvat kirkkoon?
Pentecostal.1 kirjoitti:
tuolla ateisteille evankeliomassa,niin vastustus on sitä luokaa että heikompia jo hirvittäisi se paska jota ne heittää
- kumma, että
Pentecostal.1 kirjoitti:
Sinä ja kaltaisesi eivät tiedä mitään ELÄMÄSTÄ yleensä!! Tule selittämään asioita, kunhan olet töissä ja naimisissa!!
- on vanhentunut
ja pitäisi poistaa.
Tuollaiset yleistävät määritelmät lietsovat turhaan ristiriitoja.
Saman suuntainen asia on lasten nimittäminen vanhempien uskonnon perusteella. Eihän ole olemassa kristittyjä tai muslimilapsia. On sen sijaan olemassa kristittyjen vanhempien tai muslimivanhempien lapsia.
Uskonnolliset tunnusmerkit pitäisi häivyttää, niin turhat jännitteet kansakuntien ja kansojen välillä vähenisivät. Kristityt voisivat näyttää esimerkkiä muslimeille.- Pentecostal.1
Neuvostoliittokin hyökkäsi Suomen kimppuun ja muutenkin kommunismin rikoksen ovar hirvittäviä.
- ymmärrysvaikeuksia?
Pentecostal.1 kirjoitti:
Neuvostoliittokin hyökkäsi Suomen kimppuun ja muutenkin kommunismin rikoksen ovar hirvittäviä.
Enhän puhunut ateismista mitään.
- *Jospas*
muslimit osoittaisivat rauhan merkkejä "toisin ajattelevia" Kristukseen uskovia kohtaan. Mutta kas, eivät ajattele.
- väitteesi..
>> Viimeaikoina olen ollut paljon tekemisissä uskosta osattomien kanssa ja olen havainnut, että heistä kukaan ei tiedä Kristinuskon perusasioita. >>
... pitää ainakin osittain paikkansa.
'Kukaan' on ehkä vähän liioiteltu, kyllä joku uskoton kristinuskosta varmaan yhtä paljon tietää kuin vakiohellari evoluutiosta.
Vaan hällä väliä, jos ei tiedä niin ei tiedä, ja miksi ihmeessä pitäisikkään ? Jos jumalilla uskottomalle jotain asiaa on, niin varmaan he kykenevät asiansa vähätietoisemmankin ymmärtämällä tavalla esittämään. - Antievankelista
Väität: "Tuntemistani ei-uskovista ei ketään tiedä, miksi Jeesus kuoli ristillä."
Varmasti kaikki ei-uskovat sen tietävät, koskapa te sekopäät hoette sitä yhtenään.
Amerikan kristityt pitävät Moosesta yhtenä Jeesuksen opetulapsista. Ateistit tietävät senkin paremmin. - taikauskoisten touhua
pakanuutta onkin!
Uskotaan henkimaailmoihin ja loitsutaan. Väitetään Raamatun olevan sanasta sanaan totta, vaikka sokea imbesillikin sen tajuaa ettei näin ole. - jaina
Suomalaista ei tarvitse kuin vähän rapsuttaa niin, pinnan alta löytyy korea pakanallinen perintö.
Muistelkaapa vaikka näitä: saunasta lähdettäessä heitetään vielä löylyt saunan haltialle, leivät siunattiin ja uutisleipä jätettiin haltioille, hautausmaat ovat lehtoja, koska suomalaisen mytologian mukaan Tuonela on lehto, metsäinen paikka, metsässä ollaan kunnioittavasti hiljaa, ettei häirittäisi metsän väkeä, kirjoiltaessa huudetaan voimaannuttavia sanoja, jouluna Suomen kodeissa vierailee JouluPUKKI, ei mikään pyhä Claus tai Nicolaus, jouluna jätetään yöksi ruoka esiin haltiaväen tai tonttujenkin syödä, uskotaan yhä, että onnea on rajallinen määrä ja sinun onnesi on pois minulta jne.jne.
Krisselismi on noloudessaan ja uskonnonvapauslain myötä jäämässä yhä pienemmän vähemmistön puuhasteluksi. - paikkaansa kokonaan
sillä minä olen miltei jatkuvasti tekemisissä ei uskoa tunnutavien ihmisten kanssa. Hyvin monet tietävät kristinuskon perusteet. Monien kanssa olen saanut jutella ja he ovat ihania juttukavereita. Kuuntelevat mielellään kun kerron asioitaa, muttqa koskaan en tahdo tyrmätä heitä ja tuputtaa heille. Silloin syntyy mitä parhaimpia keskusteluhetkiä. Monet ihmiset kertovat rukoilevansa joka päivä. Eritoten julkkisten parissa kunnioitetaan todellista uskoa ja uskovaisa!
- ei ole
pelastusta. Sano se heille, että pitää tehdä parannus ja uskoa Jeesukseen.
- heille kyllä
ei ole kirjoitti:
pelastusta. Sano se heille, että pitää tehdä parannus ja uskoa Jeesukseen.
mutta en tee sitä kiivastusen sävyssä, vaan rakkauden hengessä, Näin monet kuulevat totuuden ja saan usein kesutella heidän kanssaan uskonasioistakin, mutta en koskaan halua tyrmätä heitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen123620Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,1673291Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 172262850Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina702457Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S3101742Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.91500Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät261376Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään31271Ei ole liian myöhäistä..
Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala31042Esprit hoitokdit Varkaudessa?
Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin104931