Lisäpiste parhaasta sinapista.
Mikä lenkkimakkara on parasta!?
35
1376
Vastaukset
- rusalkaa
Falukorv, ruottalaisten yäk.
- yäk x 2
Ei pääse edes ehdolle.
- Asiasta.huvittunut
Tietysti Atrian Punainen lenkki. Sen pakkauskin on ylivertainen HK:n Siniseen verrattuna.
Ainoa oikea sinappi puolestaan on väkevä Turun Sinappi.- Mpw
Uunimakkarana ihan paras. Pannulla paistettuna sitten taas Atrian käristeet. Ehkä Wilhelmikin, mutta kyllä Wilhelmi on grillimakkara enemmän. Käriste menee grillatessakin ja niitä voi syödä helvetin monta pelkkään nautintoon, kun ne ei täytä mahaa.
Turun sinappia mäkin kannatan.
ku yks oikea lenkki ja se on Hookoon blöö.
Sit päälle tulista sinappia ja koko komeus huuhdellaan alas lähde kylmällä oluella.- ap.
Jäin kuorenriekaleet suupielissä odottelemaan kunnes tämä tulee. Blöö on legenda, mutta sen syömisen jälkeen pitää pulloharjalla rassata jauhoinen rasva pois kitalaesta. Kalvo kuuluukin jäädä kitalakeen lenkistä, mutta liika on liikaa.
Se oli ennen parempaa. Kunnes muuttivat sloganinsa: Lihaa säästämällä laadusta tinkien.
Voittaa silti esim. purjo-sellerikeiton helposti. ap. kirjoitti:
Jäin kuorenriekaleet suupielissä odottelemaan kunnes tämä tulee. Blöö on legenda, mutta sen syömisen jälkeen pitää pulloharjalla rassata jauhoinen rasva pois kitalaesta. Kalvo kuuluukin jäädä kitalakeen lenkistä, mutta liika on liikaa.
Se oli ennen parempaa. Kunnes muuttivat sloganinsa: Lihaa säästämällä laadusta tinkien.
Voittaa silti esim. purjo-sellerikeiton helposti.on suunniteltu juuri sopivasti raavasta miestä ajatellen. Jos sen halkaisee, siitä tulee juuri sopiva siivu leivän päälle. Yhdestä paketista saa lounaan ja kaks välipalaa.
Pakkaus on muistaakseni kiukaan kestävä. .
Se on melkeen ku moderni kalakukko :D
- kuli naristi (nirsk)
Pitävät miehen tiessä yhä tiukemmin.
- ja jonkinasteista
kokemusta.
Hemsenap on aivan ykköstä ja Wigrenin tuotteet menee kyllä ilman sinappiakin.
- on aika jees
Kyllähän se HK:n sininen on saatanan hyvää. On niitä muitakin maukkaita, mutta en mä muista että minkä merkkisiä ne on. Atrian punainen lenkki tais kanssa olla namia. Kaikki sinapit kelpaavat paitsi se ällöttävä makea kotisinappi vai mikä lie olikaan.
Voi perkele nyt rupes tekeen mieli lihapiirakaa ja HK:n sinistä. - Papeete1
Ole syönyt mitään makkaraa sen jälkeen kun sain tietää mitä kamara on. Niin eikä tehtaalla töissä olevan serkkuni suositukset "syö vain A-luokan makkaraa jos on ihan pakko sitä ylipäätänsä syödä" saanut minua edes harkitsemaan sen sotkun syömisen uudelleen alkamista.
Kotisinappi on kyllä hyvää :D- ----......-----
Hilario?
makkara ruoasta ei pie ajatella miten se on tehty ja mistä. Sama juttu ku kananugetit tai lihapullat.
Jännä juttu sit kehutaan kyllä pihviä, mut sit ku pitäs nylkee joku jänis tai sika, nii aletaan katua.- Papeete1
----......----- kirjoitti:
Hilario?
Itseasiassa mä kyllä syön sitä.. mutta se on a i v a n eri asia :DD
Kylmää maitoa ja puolukkahilloa sen kaveriksi.. niin avot! Eikä tartte kertoa mistä se on väkerretty.. että on edes yksi asia jäljellä mistä mäkin saan rautaa. - vänkyrä-nainen
Papeete1 kirjoitti:
Kylmää maitoa ja puolukkahilloa sen kaveriksi.. niin avot! Eikä tartte kertoa mistä se on väkerretty.. että on edes yksi asia jäljellä mistä mäkin saan rautaa.mustaa makkaraa? Se on hyvää, vähän kerrallaan syötynä...
- Papeete1
Frederico kirjoitti:
makkara ruoasta ei pie ajatella miten se on tehty ja mistä. Sama juttu ku kananugetit tai lihapullat.
Jännä juttu sit kehutaan kyllä pihviä, mut sit ku pitäs nylkee joku jänis tai sika, nii aletaan katua.Mä en syö nugetteja ja lihapulliakin vain jos ne olen itse tehnyt valkkaamastani jauhelihasta. Sokokselta saa hyvää naudan jauhelihaa jossa ei ole paljoa ylimääräistä seassa. Tehtaiden valmisjauheliha kannattaa syöttää koirille tai kissoille :D
Mä en oikeen lihasta välitä ja syön sitä tosi harvoin. En edes muista koska olisin syönyt muuta kuin tuota tarkkaan valkattua jauhelihaa. Mutta osaan kuulemma tehdä erittäin hyviä liharuokia mikä on tietysti pieni ihme, koska teen niitä sokkona eli en oikeesti tiedä mitä olen tekemässä, kun en maistele niitä :DD - ----......-----
Papeete1 kirjoitti:
Kylmää maitoa ja puolukkahilloa sen kaveriksi.. niin avot! Eikä tartte kertoa mistä se on väkerretty.. että on edes yksi asia jäljellä mistä mäkin saan rautaa.kun tuli nälkä. Tammelantorireissu tiedossa aamutuimaan.
Joo ei sun jutut ainakaan kärsi raudanpuutteesta. Papeete1 kirjoitti:
Mä en syö nugetteja ja lihapulliakin vain jos ne olen itse tehnyt valkkaamastani jauhelihasta. Sokokselta saa hyvää naudan jauhelihaa jossa ei ole paljoa ylimääräistä seassa. Tehtaiden valmisjauheliha kannattaa syöttää koirille tai kissoille :D
Mä en oikeen lihasta välitä ja syön sitä tosi harvoin. En edes muista koska olisin syönyt muuta kuin tuota tarkkaan valkattua jauhelihaa. Mutta osaan kuulemma tehdä erittäin hyviä liharuokia mikä on tietysti pieni ihme, koska teen niitä sokkona eli en oikeesti tiedä mitä olen tekemässä, kun en maistele niitä :DDhyvä selitys.
-Luonnonlahjakkuus- Papeete1
vänkyrä-nainen kirjoitti:
mustaa makkaraa? Se on hyvää, vähän kerrallaan syötynä...
Se on saanut tuon lempinimensä takavuosien missin Armi Kuuselan miehen Hilarion mukaan.
Jostain syystä.. :DD - vänkyrä-nainen
Papeete1 kirjoitti:
Se on saanut tuon lempinimensä takavuosien missin Armi Kuuselan miehen Hilarion mukaan.
Jostain syystä.. :DDEn mä ollu koskaan vaan kuullut tollasta nimee sille :)
- Papeete1
Frederico kirjoitti:
hyvä selitys.
-LuonnonlahjakkuusJoku semmoinen :D
- lalita
mustaa makkaraa? Se on hyvää, vähän kerrallaan syötynä...
perua puheeni siitä ett kaikki menee. Mustanmakkaran jätän kyll väliin, kerran oon maistanu ja se riitti!
- Papeete1
En mä ollu koskaan vaan kuullut tollasta nimee sille :)
Olla lähinnä Tamperelaisten itsensä käytössä. Tai en mä tiedä mutta kyllä se kuitenkin erittäin tuttu synonyymi mustalle on.
- vänkyrä-nainen
Papeete1 kirjoitti:
Olla lähinnä Tamperelaisten itsensä käytössä. Tai en mä tiedä mutta kyllä se kuitenkin erittäin tuttu synonyymi mustalle on.
ihmekään varmaan etten oo kuullut. Mut pistän sanan kiertoon :-)
- lalita
niin pieniä, että kaikki menee kunhan sinappi on itse tehtyy ja riittävän tulista.
- vänkyrä-nainen
oikeen noista makkaroista tiedä. Ennenvanhaan oli hyvää se ihan aito oikee löylylenkki, mut ei sitä oo pitkään aikaan saanu samanlaisena ku se oli silloin lapsena.
Sinapeista joku tulinen menee, vaikka itsetehtykin.- hjghjghjghj
noita kaikenlaisia "aitoja ja oikeita" tarjolla, oletko varma ettei sulla vaan ole maku muuttunut?
- vänkyrä-nainen
hjghjghjghj kirjoitti:
noita kaikenlaisia "aitoja ja oikeita" tarjolla, oletko varma ettei sulla vaan ole maku muuttunut?
voihan sekin olla :) Lapsena se oli hyvää silloin kun tosiaan laitettiin sitä kiukaalle. Nyt ei oo ees saunaa, mihin vois laittaa :(
- T-fox
Hookooblöön kannalla aikanaan. Ja turun sinapin. Sinappi menee vieläkin, mutta kun olin 3 vuotta syömättä makkaraa, se maistuu aivan paskalle. Mikä merkki tahansa.
Oon korvannut makkaran käristyksen kiukaalla folioon käärityllä maissin tähkällä. Siihen kun lykkää hiukan voisulaa niin se vasta hyvää on saunan jälkeen.
Nam.kokeillu sitä voita siellä maissintähkän seassa foliossa? Maissi on muuten tosi jees ruoka, mut mie kaipaan siihen kyytipojaks vaikka pikkasen grillikylkeä ja jotain lisuketta :D
- T-fox
Frederico kirjoitti:
kokeillu sitä voita siellä maissintähkän seassa foliossa? Maissi on muuten tosi jees ruoka, mut mie kaipaan siihen kyytipojaks vaikka pikkasen grillikylkeä ja jotain lisuketta :D
sen vasta jälkikäteen... täytyykin tunkea seuraavan kerran folioon.
Mä olen yleensä syönyt sen kanssa tonnikalaa tai muita kasviksia.
Namnam. - tai muita
T-fox kirjoitti:
sen vasta jälkikäteen... täytyykin tunkea seuraavan kerran folioon.
Mä olen yleensä syönyt sen kanssa tonnikalaa tai muita kasviksia.
Namnam.kasviksia?
Sori, oli pakko.
Tekisi niin mieli sanoa HK sininen, mutta oikeasti Atrian punainen on parempaa. Sinapeista paras on se oikea Turun sinappi eli Auran sinappi, ei se ruottalaisten raiskaama.
- sarviku
paras sinappi: auran punainen
- sarvikuonokas
unohdin että kyseessä oli lenkkimakkara.
Atrian punkero on ihan jees.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1834815Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402556- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161729- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451190Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887