Olen käyttänyt erilaisia psyykelääkkeitä noin 10 vuotta. En haluaisi käyttää niitä mutta mut on pakotettu siihen ja mut määrätään aina pakkohoitoon mielisairaalaan jos lopetan lääkityksen. Nyt kysyisinkin joltain asian tuntijalta tai käyttäjiltä tästä peratsiinista. Käytän sitä yhden millin joka kolmas viikko pistoksena eli 108mg/3vk oon käyttäny sitä nyt noin vuoden ja siitä kolme kuukautta tällä pienemmällä annoksella kun aiemmin se oli yli kaksinkertainen annos. Sitä ennen jouduin käyttämään risperdalia. Kysymys on se että kuinka se kannattaa lopettaa niin ettei esim joudu psykoosiin uudestaan. Kun sitä pitää kuitenkin vähentää asteittain, mutta kuinka hitaasti olisi sopiva. Tämäkin annos taitaa kyllä olla aika raju sillä sillon kun lopetin lääkkeet niin painoni palautui normaaliin kahdeksaan kymmeneen, mutta nyt se on taas 110 kg, vaikka en kyllä syö paljon mielestäni. Mulla ei koskaan oo ollu mitään mielenterveys ongelmia eikä psykoosia eikä edes suuria stressin oireita, pieniä uni ongelmia vain, enkä koskaan olisi halunnu alottaa lääkkeitten käyttöä, mutta mun kasvatus vanhemmat valehteli kaikkea lääkäreille kuinka oon muka riitaisa ym. sillon 10 vuotta sitten ja yhä edelleen ne silloin tällöin uhkailee mua että pitääkö mut taas hommata hoitoon jos en joka asiassa tee niiden tahtoa. Sillon 10 vuotta sitten lääkäri teki virheen kun diagnosoi mut sairaaksi vaikka en ollu, toki olin järkyttynyt kun yht äkkiä jouduin sairaalaan tarkkailu lähetteellä, ja se kun luin vaan omassa huoneessani kirjaa, niin ne tulkitsi että oon syrjään vetäytyvä ym kaikkea valheellista. Tein siitä valituksetkin mutta ei ne mua uskonu, koska se on kuitenkin lääkärin sana joka painaa. Mun olis täytyny liittää siihen valitukseeni lääkärin lausunto jossa mut todetaan terveeksi niin se olis auttanu, mutta mistäs mä yht äkkiä sellasen lääkärin olis löytäny kun olin lukkojen takana. Ja nyt sitten 10 vuoden raskaan lääkityksen jälkeen toki psyykkeeni on jo tottunu noihin mömmöihin, että sillon kun lopetin lääkityksen itse niin siitä tuli pieni psykoosi. Ja nyt mua voi sitten varmaan jo ihan oikeasti pitää sairaana. Mutta mä en aio antaa periksi. Aion yrittää päästä eroon lääkkeistä loppuun asti. Myönnän että tarinani kuullostaa uskomattomalta mutta tosi se on. Ja mitähän mulla on lääkitystä vastaan joku saattaa ihmetellä. Mä sanon ihmettelijöille ja lääkäreille että alkakaapa itse käyttää raskasta lääkitystä ja tehkää itsellenne ne sairausdiagnoosit ja määrätkää itsenne vuosiksi ja kuukausiksi pakkohoitoon lukkojen taakse niin tiedätte miltä se tuntuu. Ei edes se vapaudenriisto tunnu niin pahalta kuin ne lääkkeet. Se on ihmis arvon riistoa.
Peratsin injektio
7
3461
Vastaukset
- tilanne.
Suosittelisin ottamaan yhteyttä Kansalaisten Ihmisoikeuskomissioon www.cchr.org
Jos normaalia fiksumman lääkärin apua haluat, niin käänny Antti Heikkilän puoleen www.anttiheikkila.com- lääkkeiden vastustaja
kiitos vinkistä. katsoin tuon amerikkalaisen organisaation joka ajaa psykiatrien uhrien asiaa. En vielä tosin ottanut sinne yhteyttä. Ajaiskohan ne suomessakin olevien ihmisten asioita.
Ei se mun tilanne välttämättä nyt niin kovin paha ole, koska olen hakeutunut ymmärtäväisen psykiatrin puoleen joka vähentää mun lääkkeitä, tammikuussa on seuraava tapaaminen ja silloin taas todennäköisesti puolitetaan annosta. Aion kertoa että olo on parantunut kun hän edellisen kerran pienensi annostusta mutta aion myös mainita että edelleen on lieviä pakkoliikkeitä jaloissa ja käsissä.
Voi olla myös että lääkkeet vaihdetaan tableteiksi, ehkä jo vuoden sisällä olen jälleen kuivilla. Noissa lääkkeissä on yleensä niin että suositeltu minimi annoskin on yleensä aika raskas, niin sitä puolittamalla ja taas puolittamalla loppuvaiheessa pääsen kuiville.
Olen hiljattain aloittanut päivätoiminnan eräässä toimintakeskuksessa, se voi olla kätevä paikka osoittaa että pysyn toiminta kykyseinä ja hyvin voivana vaikka oonkin sitten tulevaisuudessa ilman lääkkeitä. Mietin tässä että tunteekohan psykiatria ainoatakaan sellaista tapausta missä diagnoosit olisi kumottu. Nimittäin psykiatria on verkostoitunut niin moneen paikkaan ja toimintaan mm omaistoimintaan että tilanne muistuttaa kafkan romaania the trial oikeus juttu, josta olen katsonut elokuva version. Todellinen vapaus oli se kun kaikki paperit oli kumottu ja hävitetty. Näennäinen vapaus oli se että tuomarin päätös oli vapauttava mutta paperit jakaa kiertoa ja jos joku huomaa että hän on vielä syyllinen niin oikeus prosessi alkaa alusta. Ja kolmantena "rajaton lykkäys" jossa oikeus prosessia jatketaan tahallaan ikuisuuksiin asti niin kauan ettei tuomiota tule. Samankaltaista se on sairaalla psykiatrian koukeroissa ja sairaalan välttelyssä. Jos sais jostain sellaset paperit jotka kumoais kaikki valheelliset sairaus kertomukset niin se alkaisi kuullostaa todelliselta vapautukselta, vielä kun se sisältäis lausunnot että ei voi sairastua uudelleen eikä saa enää ikinä missään nimessä määrätä minkäänlaisiin hoitoihin eikä laitoksiin. - Tositarinako?
lääkkeiden vastustaja kirjoitti:
kiitos vinkistä. katsoin tuon amerikkalaisen organisaation joka ajaa psykiatrien uhrien asiaa. En vielä tosin ottanut sinne yhteyttä. Ajaiskohan ne suomessakin olevien ihmisten asioita.
Ei se mun tilanne välttämättä nyt niin kovin paha ole, koska olen hakeutunut ymmärtäväisen psykiatrin puoleen joka vähentää mun lääkkeitä, tammikuussa on seuraava tapaaminen ja silloin taas todennäköisesti puolitetaan annosta. Aion kertoa että olo on parantunut kun hän edellisen kerran pienensi annostusta mutta aion myös mainita että edelleen on lieviä pakkoliikkeitä jaloissa ja käsissä.
Voi olla myös että lääkkeet vaihdetaan tableteiksi, ehkä jo vuoden sisällä olen jälleen kuivilla. Noissa lääkkeissä on yleensä niin että suositeltu minimi annoskin on yleensä aika raskas, niin sitä puolittamalla ja taas puolittamalla loppuvaiheessa pääsen kuiville.
Olen hiljattain aloittanut päivätoiminnan eräässä toimintakeskuksessa, se voi olla kätevä paikka osoittaa että pysyn toiminta kykyseinä ja hyvin voivana vaikka oonkin sitten tulevaisuudessa ilman lääkkeitä. Mietin tässä että tunteekohan psykiatria ainoatakaan sellaista tapausta missä diagnoosit olisi kumottu. Nimittäin psykiatria on verkostoitunut niin moneen paikkaan ja toimintaan mm omaistoimintaan että tilanne muistuttaa kafkan romaania the trial oikeus juttu, josta olen katsonut elokuva version. Todellinen vapaus oli se kun kaikki paperit oli kumottu ja hävitetty. Näennäinen vapaus oli se että tuomarin päätös oli vapauttava mutta paperit jakaa kiertoa ja jos joku huomaa että hän on vielä syyllinen niin oikeus prosessi alkaa alusta. Ja kolmantena "rajaton lykkäys" jossa oikeus prosessia jatketaan tahallaan ikuisuuksiin asti niin kauan ettei tuomiota tule. Samankaltaista se on sairaalla psykiatrian koukeroissa ja sairaalan välttelyssä. Jos sais jostain sellaset paperit jotka kumoais kaikki valheelliset sairaus kertomukset niin se alkaisi kuullostaa todelliselta vapautukselta, vielä kun se sisältäis lausunnot että ei voi sairastua uudelleen eikä saa enää ikinä missään nimessä määrätä minkäänlaisiin hoitoihin eikä laitoksiin.Uskon sinua. Voit hyvinkin olla psykiatrien uhri. Itse olen kokenut vähän samantapaista ja siksi uskon sinua. Valittaminen ei kuitenkaan johda mihinkään eikä sekään, että omaiset vaatii lääkkeiden lopettamista. Muuta keinoa ei ole kuin vain jättää lääkkeet pois omin päin ja yrittää kestää vieroitusoireet, jos jotakin sellaisia tulee.
- tsemppiä___-
Minäkin uskon sinua. Antipsykooteista vieroittautuminen voi aiheuttaa vieroituspsykoosin (eng. "Supersensitivity psychosis/tardive psychosis) myös henkilöllä joka ei antipsykootteja ole psykoosiin syönyt. Yleensä tuo tulee jos lopettaa liian nopealla tahdilla,siksi antipsykootit tulee lopettaa hitaalla tahdilla. Antipsykooteista pääsee eroon, kun vieroittautuu hitaasti, sietää vieroitusoireita, jotka voi olla inhottavia.
- Anonyymi
Tositarinako? kirjoitti:
Uskon sinua. Voit hyvinkin olla psykiatrien uhri. Itse olen kokenut vähän samantapaista ja siksi uskon sinua. Valittaminen ei kuitenkaan johda mihinkään eikä sekään, että omaiset vaatii lääkkeiden lopettamista. Muuta keinoa ei ole kuin vain jättää lääkkeet pois omin päin ja yrittää kestää vieroitusoireet, jos jotakin sellaisia tulee.
Jos on injektio, sitä ei voi lopettaa omin päin.
- sairaanveli
Taistele.lukemani mukaan sua on käytetty "koekaniinina"joita ovat usein juuri sijais, adoptiosun muut erikoisoloissa elävät lapset.sijaisvanhemmat jotka usein ovat itseenemmän sekaisin uraputkineen jne.Voimia, joskus lääkkeet on ok.kunhan perusteet ovat lääketieteelliset eikä SIKSI ETTÄ KUN SE ON TOMMONEN!
- MTnr84
itse käytin injektioita 14 vuotta ja sitten taas injektioita 9vuotta ja olen voinut ihan
hyvin ja sivuvaikutuksiin olen tottunut.juu tosiaan nykyään tiedetään niin hyvin kaikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458450Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462358Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262192- 951748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811707- 371700
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai181052Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005