VW Taro/Toyota hilux

Tietoa?

Minkälaisia on n. 89-92 vuosimallin kyseiset avolavat? Onko kyseisten autojen ero vain merkissä vai onko muutakin eroa?
Kiikarissa on parikin yksilöä, ajettuna 200tkm:n molemmin puolin. Kuinka kestävä tekniikka tuollaisissa on, remppaa varmasti joutuu tekemään, mutta mitä ovat tyyppiviat?

Minkälainen tuollainen peli on vain takavetoisena? Etenemiskyky tietysti huonompi, mutta tarkoituksena ei ole ajella metsäautoteitä huonommassa maastossa, talvella nelivedosta tietysti olisi apua. Takavetoiset vaan ovat yleensä selvästi halvempia ja vähemmillä kilometreillä varustettuina..

Mitä muita kokemuksia kyseisistä autoista on?
Kiitoksia asiallisista vastauksista :)

14

9076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kestää

      Tuotahan on yleisesti pidetty yhtenä kestävimmistä kulkineista mitä on ikinään tehty.

      • monet sanoo,

        Mutta olisi hauska kuulla auton omistavien kommentteja.. Kyllähän kaikki Top Gearit yms vakuuttaa auton olevan "hajoamaton", mutta käyttäjllä on varmaan muitakin mielipiteitä, sikä käsitys auton hyvistä ja huonoista mielipiteistä

        Kovin vain tuntuu olevan hiljaista


      • ..........
        monet sanoo, kirjoitti:

        Mutta olisi hauska kuulla auton omistavien kommentteja.. Kyllähän kaikki Top Gearit yms vakuuttaa auton olevan "hajoamaton", mutta käyttäjllä on varmaan muitakin mielipiteitä, sikä käsitys auton hyvistä ja huonoista mielipiteistä

        Kovin vain tuntuu olevan hiljaista

        Mulla oli Vw taro magnum(pitempi ohjaamo)diesel takaveto syksystä -91 syksyyn 2003.

        Auto on täysin Toyota. Volkkaria sen verran, että vw merkkejä siellä täällä, mutta esim venttiilikopassa ja laseissa luki jo Tojota. Vw teki diilin Tojon kans, että sai sellaisen pakun myyntiinsä.

        Kyseinen pirssi oli todella huoleton. Normaalit huollot. Ei juuri muuta tarvinnut, paitsi jarrut uusittiin osittain/ herkistettiin. Tosin ei ajettu meillä loppuun- uutena tuli, myydessä reilu 170000 km. Kylkitaitosten alapuolet maalattiin uudestaan, kun alkoi hieman ruoste pesiä.

        Talvella vaatii ehdottomasti painoa lavalle, muuten ei pääse mihinkään, tai voi olla vaarallinen jopa moottorijarrutuksissa. Esim. mursketta/rautaa takalaidan tuntumaan 80-100 kg, muuttuu jo paaljon paremmaksi.

        Uskoisin, että asiallisella pidolla noilla dieselinä ajaa helposti 350-400 000 km. Varmaan pidempäänkin. Iskareita, pakoputkea, jarruja ym. normaalia kun laittaa ja kun pitää pelleistä huolta...


      • K-LP
        .......... kirjoitti:

        Mulla oli Vw taro magnum(pitempi ohjaamo)diesel takaveto syksystä -91 syksyyn 2003.

        Auto on täysin Toyota. Volkkaria sen verran, että vw merkkejä siellä täällä, mutta esim venttiilikopassa ja laseissa luki jo Tojota. Vw teki diilin Tojon kans, että sai sellaisen pakun myyntiinsä.

        Kyseinen pirssi oli todella huoleton. Normaalit huollot. Ei juuri muuta tarvinnut, paitsi jarrut uusittiin osittain/ herkistettiin. Tosin ei ajettu meillä loppuun- uutena tuli, myydessä reilu 170000 km. Kylkitaitosten alapuolet maalattiin uudestaan, kun alkoi hieman ruoste pesiä.

        Talvella vaatii ehdottomasti painoa lavalle, muuten ei pääse mihinkään, tai voi olla vaarallinen jopa moottorijarrutuksissa. Esim. mursketta/rautaa takalaidan tuntumaan 80-100 kg, muuttuu jo paaljon paremmaksi.

        Uskoisin, että asiallisella pidolla noilla dieselinä ajaa helposti 350-400 000 km. Varmaan pidempäänkin. Iskareita, pakoputkea, jarruja ym. normaalia kun laittaa ja kun pitää pelleistä huolta...

        Kyllähän hiluxissa kone kestää ja tekniikka kestää sen 500tkm. Mutta onko silloin enää peltejä ympärillä? Ja nelivetoisessa menee niveliä ja ristikoita tuhottomasti ja on KALLIITA. Itse en ostaisi ylihintaista hiluxia, enkä hiacea ikinä.


      • Hix
        K-LP kirjoitti:

        Kyllähän hiluxissa kone kestää ja tekniikka kestää sen 500tkm. Mutta onko silloin enää peltejä ympärillä? Ja nelivetoisessa menee niveliä ja ristikoita tuhottomasti ja on KALLIITA. Itse en ostaisi ylihintaista hiluxia, enkä hiacea ikinä.

        Perustele ylihinta,toki kaikki autot ylihintaisia tässä maassa!


      • K-LP
        Hix kirjoitti:

        Perustele ylihinta,toki kaikki autot ylihintaisia tässä maassa!

        jos 1990 vuosimallin nelivetohilux, jolla on ajettu 400tkm, maksaa 8000-9000e, niin jossain on mätää. Siis auto on 17v vanha romu, ei voi ymmärtää. Ja sitten on nämä hiacet, jotka ovat meluisia, takavetoisia ja muutenkin epämukavia. Mutta hinnat ovat pilvissä. Onneksi tiedän paremmasta, enkä ajele moisilla.


      • ketjun aloittaja
        K-LP kirjoitti:

        jos 1990 vuosimallin nelivetohilux, jolla on ajettu 400tkm, maksaa 8000-9000e, niin jossain on mätää. Siis auto on 17v vanha romu, ei voi ymmärtää. Ja sitten on nämä hiacet, jotka ovat meluisia, takavetoisia ja muutenkin epämukavia. Mutta hinnat ovat pilvissä. Onneksi tiedän paremmasta, enkä ajele moisilla.

        nettiautossa näyttävät olevan 4000-6000e 200-400tkm ajetut nelivetohiluxit

        Itse ostin kuin ostinkin takavetoisen 110tkm ajetun takavetoisen hiluxin, koska en nelivetoa oikeasti tarvitse.
        Reilu viikko ajettu, ja tyytyväinen olen autoon, joka tuli 3 autoksi, eli vaatimustaso ei olekkaan sama kuin nykyautoilla.

        Kyseessä on suomiauto, hyvin pidetty, ruosteeton niin alustalta kuin pelleiltä. Autotohtorikin kehui autoa, ainoa mitä löyty oli vuotava pakoputki joka menee vaihtoon..

        Hinta oli reilut 3000e, joten en pidä sitä mitenkään ylihinnoiteltuna pelinä. Takavetoisena ja bensana toki hinta on alhaisempi. Tarpeisiini kuitenkin erittäin hyvä ostos.


      • Mikels
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        nettiautossa näyttävät olevan 4000-6000e 200-400tkm ajetut nelivetohiluxit

        Itse ostin kuin ostinkin takavetoisen 110tkm ajetun takavetoisen hiluxin, koska en nelivetoa oikeasti tarvitse.
        Reilu viikko ajettu, ja tyytyväinen olen autoon, joka tuli 3 autoksi, eli vaatimustaso ei olekkaan sama kuin nykyautoilla.

        Kyseessä on suomiauto, hyvin pidetty, ruosteeton niin alustalta kuin pelleiltä. Autotohtorikin kehui autoa, ainoa mitä löyty oli vuotava pakoputki joka menee vaihtoon..

        Hinta oli reilut 3000e, joten en pidä sitä mitenkään ylihinnoiteltuna pelinä. Takavetoisena ja bensana toki hinta on alhaisempi. Tarpeisiini kuitenkin erittäin hyvä ostos.

        No nyt sekin ihme on nähty, olen aina ihmetellyt, että kuka ostaa pakettiauton/avolavan bensakoneella. Siis dieselvero on vuodessa niin halpa, että sen saa muutamalla tankkauksella takaisin. Kaikkea sitä näkee ja kuulee kun vanhaksi elää.
        Kyllä muuten meni pari viikkoa sitten juuri tuollainen 1990 mallinen nelivetohilux kaupaksi 8000e, ja oli ajettu 400tkm. Että sellaista ylihintaa niistä vaan maksellaan.


      • arska
        monet sanoo, kirjoitti:

        Mutta olisi hauska kuulla auton omistavien kommentteja.. Kyllähän kaikki Top Gearit yms vakuuttaa auton olevan "hajoamaton", mutta käyttäjllä on varmaan muitakin mielipiteitä, sikä käsitys auton hyvistä ja huonoista mielipiteistä

        Kovin vain tuntuu olevan hiljaista

        Germaaneissa maksaa 4-veto hilux 03-04 n. 200 tkm ajettu n. 10.000 eurosta ylöspäin ja voi käyttää merkkiliikkeessä tarkistamassa onko mittari kohdallaan.


      • omaan käyttöön
        Mikels kirjoitti:

        No nyt sekin ihme on nähty, olen aina ihmetellyt, että kuka ostaa pakettiauton/avolavan bensakoneella. Siis dieselvero on vuodessa niin halpa, että sen saa muutamalla tankkauksella takaisin. Kaikkea sitä näkee ja kuulee kun vanhaksi elää.
        Kyllä muuten meni pari viikkoa sitten juuri tuollainen 1990 mallinen nelivetohilux kaupaksi 8000e, ja oli ajettu 400tkm. Että sellaista ylihintaa niistä vaan maksellaan.

        Auto tuli kolmosajokiksi, eikä kilometrejä tule niin paljoa, ettei polttoainekuluissa oli suuria eroja suuntaan tai toiseen. Tuon 1.8 bensan kulutuskin on melko alhainen, maantiellä/metsäautoteillä on talvikulutus ollut tuollaista reilut 8-9l/100km

        Lisäksi pitää huomioida se, että täällä itälapissa on vielä melko kovia pakkasia, bensa on täällä talvella monessakin suhteessa huolettomampi kuin diesel, aina ei ainakaan itsellä ole aina mahdollista saada autoa töpselin perään, bensa käynnistyy vaikka olis miten seissy pakkasessa.
        Kohtahan nuo bensa ja dieselin hinnat ovat tasoissakin..

        Tuo hinta vaikuttaa kyllä todella kovalle, ainakin kun kattoo nettiauton pyyntejä. Mutta eihän se ole tyhmä joka pyytää..


      • Anonyymi
        K-LP kirjoitti:

        jos 1990 vuosimallin nelivetohilux, jolla on ajettu 400tkm, maksaa 8000-9000e, niin jossain on mätää. Siis auto on 17v vanha romu, ei voi ymmärtää. Ja sitten on nämä hiacet, jotka ovat meluisia, takavetoisia ja muutenkin epämukavia. Mutta hinnat ovat pilvissä. Onneksi tiedän paremmasta, enkä ajele moisilla.

        Tere. No , romu... itellä vm 1990 neliveto hiluxi ajettu 600 tuhatta. Laatikko toimii moitteetta perät toimii moitteetta. Kone ei vie öljyä. Auto joka päiväisessä käytössä kuin metsässä että maantiellä.
        Osat halpoja korjaus helppoa ( ristikot n 30€ kipale vetonivelen noin 60€ kipale)
        Öljyt vaihdan 10000 välein koneeseen ja kerran vuodessa laatikoihin ja pariin.
        HUIPPU AUTO OLLU MULLA 8 VUOTTA.
        Ainahan voi ostaa noita muovilla ja elektroniikalla höystettyjä himmeleitä.
        ONNEA JA MENESTYSTÄ!!


    • lammilalainen

      itsellä kokemusta 86 hilux4wd n.seitsemän vuotta eikä ihmeitä kun vaan sai hehkut kuntoon(dsl). nyt kesästä asti 94 taro 4wd dsl ja aikas lailla sama mut on se topakampi uus vaikka melkein samat kilometrit mut ne vuodet.. ja tietenki taas hehkut renas syksyn tullen . takatuuppariin en koskis näin maalaisena kun on lunta ja liukasta.

    • Anonyymi

      MUISTAN VW TARON..... EN TIENNY SITÄ TOYOTA KUVIOTA

    • Anonyymi

      Volkkari jäi aikanaan jälkeen kun japanilaiset osasi pakut ja pickupit paljon paremmin. Vw Taro olikin Toyota Hilux.
      Alkuperäistä HiAcea suoraan japanista kaivataan kovasti suomeen mutta joku kauppakielto sillä on päällä. Tiedä sitten syytä.
      Kuuklesta Toyota HiAce 2024..
      Molempia tehdään , " nokatonta" ja " nokallista "

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2250
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1761
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      160
      1620
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1382
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1109
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe