Huonot sukulaiset :(

Petyin niihi..

Pappani synttärit olivat 2.12, menimme perheen kanssa sinne. Sielä oli kaikki sukulaiset ja kummini, oli kiva päivä.

sitten 4.12 oli omat synttärini, en pitänyt kaverisynttäreitä kun ikää on jo tarpeeksi. Petyin pahasti molempiin kummeihini.. eivät onniteleet, eivät käyneet. Samaten ei käynyt muitakaan sukulaisia.. No seuraavana päivänä eno kävi.

Oli muuten kauheimmat synttärini ikinä, oisi kummit voineet edes laittaa onnittelut :( Joka muu vuosi on kyllä muistanu.. Siskon kummi ainakin onnitteli viestillä :/

19

2285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maccileipä

      Kun tulee ikää, se meinaa sitä ettei kunaan välitä, sinä olet AIKUINEN!

    • koskaan

      Oletko koskaan miettinyt mitä järkeä edes on juhlia synttäripäiviä, sillä se päivä vain osoittaa, että olet vuoden lähempänä kuolemista. Toki onhan kuoleman lähestyminenkin erittäin juhlittava asia.

      • savolaiseen tapaan

        Itse en välitä synttäreistä ja niin olenkin ilmoittanut 30vuotiaana etten enää juhli.
        Kauhea hulabaloo tulee tästä jokainen vuosi.Haloo, nyt sitten äitini kyseli "kuinka aion viettää 50v päivät!"
        Vastasin että "siihen on pikkasen vielä aikaa...."
        Mun sukulaiset on ihan sekoja noiden juhlien kanssa, saa ne pitää itselleen, suon sen heille kernaasti.
        Mutta jos on niin että aikuinen ihminen pyytää ettei vietä, niin luulisi sen olevan aika selvä.
        Mutta ei.
        En tiedä mitä tuo tarkoittaa, pitää visiin ottaa kallonkutistajalta joku aputunti.
        Sitten kun mulla on niitä setiä ja tätejäkin niin paljon....siinä on sellainen pakkofiilis ja pelko että kuuma pallo putoaa päähän jos unohtaisi kortinkin.

        Oikeastaan tässä kaivaa sellainen homma ettei olla muuten tekemisissä just muuten kuin synttärinä.
        Ihan kuin vieraita olisivat, kuitenkin kaikki asutaan 30km säteellä.
        Minulla ei ole ainuttakaan sukulaista joka tuntisi minut ihmisenä, ja ketään minun sukulaisistani ei ole päästänyt minua lähelleen että heidät tuntisin ihmisenä.
        Tässä on se juju.
        Ystäväni tuntevat minut.


      • nuoriso eläköön omaa elämäänsä
        savolaiseen tapaan kirjoitti:

        Itse en välitä synttäreistä ja niin olenkin ilmoittanut 30vuotiaana etten enää juhli.
        Kauhea hulabaloo tulee tästä jokainen vuosi.Haloo, nyt sitten äitini kyseli "kuinka aion viettää 50v päivät!"
        Vastasin että "siihen on pikkasen vielä aikaa...."
        Mun sukulaiset on ihan sekoja noiden juhlien kanssa, saa ne pitää itselleen, suon sen heille kernaasti.
        Mutta jos on niin että aikuinen ihminen pyytää ettei vietä, niin luulisi sen olevan aika selvä.
        Mutta ei.
        En tiedä mitä tuo tarkoittaa, pitää visiin ottaa kallonkutistajalta joku aputunti.
        Sitten kun mulla on niitä setiä ja tätejäkin niin paljon....siinä on sellainen pakkofiilis ja pelko että kuuma pallo putoaa päähän jos unohtaisi kortinkin.

        Oikeastaan tässä kaivaa sellainen homma ettei olla muuten tekemisissä just muuten kuin synttärinä.
        Ihan kuin vieraita olisivat, kuitenkin kaikki asutaan 30km säteellä.
        Minulla ei ole ainuttakaan sukulaista joka tuntisi minut ihmisenä, ja ketään minun sukulaisistani ei ole päästänyt minua lähelleen että heidät tuntisin ihmisenä.
        Tässä on se juju.
        Ystäväni tuntevat minut.

        Nykyisin on tapana laskea lähipiiriin samanikäiset tuttavat, omat kotieläimet, kulloinenkin avopuoliso ja lapset.

        Tässä on selvästi sukupolvien ero.

        Olen aikuinen nainen, työssä, lapset jo maailmalla. Tein juuri nyt ennen joulua sellaisen päätöksen itseni kanssa, että en enää muista sukulaisnuorisoa kortein, meilein, lahjoin, matkoin tai rahoin.

        Viimeinen kummilapseni, jolle olen kustantanut harrastuskurssit, kaksi kihlalahjaa ja monen monia matkoja, kypsytti minut. Hän ei ole kertaakaan lähettänyt edes kiitoskorttia lahjoista.

        Hyväkuntoisena keski-ikäisenä ihmisenä saan kyllä palkkani leviämään omaan hemmotteluunikin.


      • minullakin täällä
        nuoriso eläköön omaa elämäänsä kirjoitti:

        Nykyisin on tapana laskea lähipiiriin samanikäiset tuttavat, omat kotieläimet, kulloinenkin avopuoliso ja lapset.

        Tässä on selvästi sukupolvien ero.

        Olen aikuinen nainen, työssä, lapset jo maailmalla. Tein juuri nyt ennen joulua sellaisen päätöksen itseni kanssa, että en enää muista sukulaisnuorisoa kortein, meilein, lahjoin, matkoin tai rahoin.

        Viimeinen kummilapseni, jolle olen kustantanut harrastuskurssit, kaksi kihlalahjaa ja monen monia matkoja, kypsytti minut. Hän ei ole kertaakaan lähettänyt edes kiitoskorttia lahjoista.

        Hyväkuntoisena keski-ikäisenä ihmisenä saan kyllä palkkani leviämään omaan hemmotteluunikin.

        kyllä pitäisi lahjoja olla syytämässä ja ihan vaan sen takia että on kummi jollekin tuntemattomalle sukulaiselle. Koskaan ei muuten huomioida, eikä kysytä miten voit eikä mitään muutakaan ja se kummius sen saisi kokonaan haudata pois käytöstä ei sillä mitään virkaa nykymaailmassa ole muuta kuin että odottelevat joka syntymäpäivä ja Joulu isoja ja hienoja lahjoja kummiltaan. Muuten eivät muista koko ihmistä millään tavalla muutoin kuin haukkumalla koko suvulleen pataluhaksi ja ties miksi. Itse lopetin kummiuteni yksipuolisesti siihen kun kummilapsi täytti 18v, vaikka jos totta puhun niin olisi saanut loppua jo heti alkuunsa mokoma traditio, sen verran rankkaa palautetta olen saanut sukulaisiltani että en halua niiden kanssa olla missään tekemisissä enää. Ihmettelen kyllä tätä koko asiaa ja miten itsekään siihen olen suostunut, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ja varsinkin se rahapuoli ellei mikään muu.


      • kovin ovat..
        minullakin täällä kirjoitti:

        kyllä pitäisi lahjoja olla syytämässä ja ihan vaan sen takia että on kummi jollekin tuntemattomalle sukulaiselle. Koskaan ei muuten huomioida, eikä kysytä miten voit eikä mitään muutakaan ja se kummius sen saisi kokonaan haudata pois käytöstä ei sillä mitään virkaa nykymaailmassa ole muuta kuin että odottelevat joka syntymäpäivä ja Joulu isoja ja hienoja lahjoja kummiltaan. Muuten eivät muista koko ihmistä millään tavalla muutoin kuin haukkumalla koko suvulleen pataluhaksi ja ties miksi. Itse lopetin kummiuteni yksipuolisesti siihen kun kummilapsi täytti 18v, vaikka jos totta puhun niin olisi saanut loppua jo heti alkuunsa mokoma traditio, sen verran rankkaa palautetta olen saanut sukulaisiltani että en halua niiden kanssa olla missään tekemisissä enää. Ihmettelen kyllä tätä koko asiaa ja miten itsekään siihen olen suostunut, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ja varsinkin se rahapuoli ellei mikään muu.

        kiittämättömiä nykynuoret, lahjoja ja rahaa ollaan odottamassa kyllä, mutta pientä vaivaista kiitosta - - - ei edes tekstiviesti-- e-mail-aikana, ei kuulu.. itsekin päätin lopettaa suuremmin muistamiseni rippijuhliin, kun totesin, edes pienimuotoiset kiitokset eivät koskaan kuuluneet asiaan..

        Oppivatko vanhemmiltaan kiittämättömyyden jalon taidon vai mistä - sitä en osaa sanoa. Mutta tuntuu olevan monen mielipaha.. mitä olen kuulostellut. Kiinnostuneisuutta ei osoiteta vanhemmille sukulaisille lainkaan - vain minäminäminä.. ja mun synttärit.. tms.

        Ehkä olen sitten jo vanha, kun itsekin koen, että minut kasvatettiin kyllä toisin - olemaan edes muodollisesti kohtelias..... jos ei muuta. Lahjan saadessani. Siihen on nähty vaiva, josta pienin ilo vastaan on sanoa - kiitos.


    • joosgsdg

      Meidän suvussa on tapana muistaa lapsia täysikäisyyteen asti. Eli mummit, kummit sun muut antaa lahjoja kunnes 18 kilahtaa mittariin, sitten lahjoja tulee jos tulee. Iäkkäämpää sukua (lue mummin, papat yms.) on tapana muistaa edelleen juhlapäivinä, muttei muuten.

    • ei kannata olla kummi

      Taidat olla näitä itsekeskeisiä nykynuoria. Sinua pitää muistaa, sinua pitää lahjoa....

      Kiinnostaisi tietää, paljonko ikävuosia täytit ja kuinka muistat itse niitä ihmisiä syntymäpäivänään,joilta nyt muistamisia odotit?
      Lähetätkö kummeillesi edes tekstiviestiä tai onnittelukorttia, näin joulun aikaan kävisi joulukorttikin ?

      Ainakin itse kummin roolissa sain kokea olevani vain maksaja ja lahjojen antaja. En ole enää. Kummilapsi on aikuinen ja minä olen saanut sen verran huonoa kohtelua kummilapselta ja kummilapsen perheeltä, että välit ovat poikki.

      Emme ole tekemisissä toistemme kanssa, paitsi satunnaisissa sukujuhlissa. Silloinkin kummilapsi lähinnä nyrpistelee. Lieneekö perusnegatiivinen ihminen.

    • klsdsdsds

      Minun kummini eivät ole muistaneet minua "sataan vuoteen", vaikka ovat sikarikkaitakin vielä.

    • kylma_tila

      Saat nyt vain oppia siihen, että enää et tule saamaan suurta lahjakasaa joka synttäreillä, joulusta puhumattakaan. Olet jo sen verran iso ja ikää on jo tarpeeksi, kuten itsekin sanoit. Jossain vaiheessa se tulee aina eteen. Olethan muistanut tosiaan kiittää? Ja vastavuoroisesti myös muistaa takaisin? Ihan joku postikortti tai tekstiviestikin olisi kohteliasta laittaa jos muilta on valmis huomiota vaatimaan. Se että sukulaisesi eivät sinua ala lahjomaan, ei tee heistä huonoja vaan jotkut ihan muut asiat. Sitä paitsi, veikkaan että sinulla on jo kaikkea pleikkarista telkkariin jne... Korjaa jos olen väärässä.

      Ja mikä siinä syntymäpäivässä on niin ihmeellistä, loppujen lopuksi? Se on kuitenkin vain päivä muiden joukossa. Minulla on melko pian syntymäpäivä ja yleensä kummit laittavat minulle synttärikortin tai tekstiviestin,mutta minä myös muistan heitä kun heille tulee lisää vuosia. Sisko tuo karkkia tmv ja avopuoliso esim. tekee ruokaa. Vastavuoroisuus myös näissä.

      Se minua ihmetytti kun tuolla aikaisemmin joku kertoi kustantaneensa kummilapselleen harrastuksia ja matkoja. Siis mitäh? Kuka teitä käskee syytämään niin helvetisti rahaa niihin kummilapsiinne?? Turha siitä on sitten valittaa että "kummius vie vain rahaa", kun itsehän sitä rahaanne sinne laitatte. Mikään pakko ei todellakaan ole edes muistaa millään tapaa jos se on niin vaikeaa. Lapsen vanhemmat ovat lapsestaan elatusvelvollisia, ei kummit tai muut. Mutta tehköön jokainen rahoillaan mitä tahtoo, mutta turha siitä on sitten valittaa.

      • "kiitos" on nätti...

        Minä olin se, joka tuossa yllä kertoi avustaneensa kummilapsiaan rahallisesti ja muutenkin.
        Olen tehnyt sen ihan iloisin mielin ja koska minulla tosiaankin on ollut varaa siihen - ja olisi edelleenkin.

        En siitä puhunutkaan. Vaan siitä, että jonakin päivänä, sattuu näitä mietintäpäiviä itsekullekin, huomasin, että enää ei mikään tunnukaan riittävän. Istuin alas. Milloin suhde oli ollut nuoreen sukulaiseeni vastavuoroisuussuhde? Ei koskaan kummilapsen varhaisnuoruuden jälkeen. Molemmat kummilapseni ovat eläneet melko ankeissa oloissa, vanhemmat eivät ole pahemmin pystyneet opettamaan heille kotitapoja. Arvelin itse olevani osa tätä opettamis- ja turvaverkostoa.

        Mutta nyt kun molemmat kummilapset ovat yli 20-vuotiaita, huomaan, ettei tosiaankaan mikään riitä. Tärkeintä on, ettei yhdestäkään matkasta tai lahjasta ole koskaan tullut edes viestiä, oliko lahjani ollut mieleinen, saati että olisi tullut kiitosta.

        Siis odotan ihan yksinkertaista pientä sanaa, en mitään suurieleistä kehumista.
        Kehumisia saan riittävästi töissä ja perheeltäni ja tuttaviltani.

        Eli lienen ihan tavallinen kiltti (tosiaan melko varakas) nainen, joka mielellään jakaa omastaan.


      • kylma_tila
        "kiitos" on nätti... kirjoitti:

        Minä olin se, joka tuossa yllä kertoi avustaneensa kummilapsiaan rahallisesti ja muutenkin.
        Olen tehnyt sen ihan iloisin mielin ja koska minulla tosiaankin on ollut varaa siihen - ja olisi edelleenkin.

        En siitä puhunutkaan. Vaan siitä, että jonakin päivänä, sattuu näitä mietintäpäiviä itsekullekin, huomasin, että enää ei mikään tunnukaan riittävän. Istuin alas. Milloin suhde oli ollut nuoreen sukulaiseeni vastavuoroisuussuhde? Ei koskaan kummilapsen varhaisnuoruuden jälkeen. Molemmat kummilapseni ovat eläneet melko ankeissa oloissa, vanhemmat eivät ole pahemmin pystyneet opettamaan heille kotitapoja. Arvelin itse olevani osa tätä opettamis- ja turvaverkostoa.

        Mutta nyt kun molemmat kummilapset ovat yli 20-vuotiaita, huomaan, ettei tosiaankaan mikään riitä. Tärkeintä on, ettei yhdestäkään matkasta tai lahjasta ole koskaan tullut edes viestiä, oliko lahjani ollut mieleinen, saati että olisi tullut kiitosta.

        Siis odotan ihan yksinkertaista pientä sanaa, en mitään suurieleistä kehumista.
        Kehumisia saan riittävästi töissä ja perheeltäni ja tuttaviltani.

        Eli lienen ihan tavallinen kiltti (tosiaan melko varakas) nainen, joka mielellään jakaa omastaan.

        Mielestäni ainakaan minä en missään välissä sanonut ketään hirviöksi, enkä ainakaan tarkoittanut mitään sellaista. Vai annoinko jotenkin ymmärtää niin? Ainakin hieman rehentelijältä vaikutat mielestäni, mutta voin toki olla siinäkin väärässä. Never mind.

        Tosiaan, jokainenhan voi tehdä rahoillaan ihan mitä tahtoo, pyyhkiä vaikka perseensä jos siltä tuntuu. Mutta kun tämäkin keskustelu vaikuttaisi olevan pelkkää valittamista siitä, miten nuoriso on niin kiittämätöntä yms. Saattaahan se ollakin niin, joltain osin. Mutta kuten elatusvelvollisuus, myös velvollisuus kasvattaa, opettaa tapoja, elämisen taitoja yms. on lapsen vanhemmilla. Kummit ovat kuitenkin suhteellisen pieni osa tätä.

        Ajattelitko olevasi jotenkin aivan erityisen hyveellinenkin ihminen kaiken antamasi ja tekemäsi johdosta, koska kummilapsesi ovat ankeista oloista?

        Miksi tässä keskusteluketjussa kaikki puhuvat VAIN materiasta yms. mitä ovat kummilapsilleen antaneet? Oletteko ikinä viettäneet oikein kunnolla aikaa heidän kanssaan? Tehneet jotain mukavaa yhdessä? Nimittäin omat parhaat muistoni kummeistani on juuri kaikki yhteinen kiva tekeminen. Olemme esim. käyneet uimassa monet kerrat, laskettelemassa, ratsastamassa ja onkimassa yms. Kaikkein mieleenpainuvimpia juttuja on olleet kesälomat heidän luonaan.


      • kylma_tila
        kylma_tila kirjoitti:

        Mielestäni ainakaan minä en missään välissä sanonut ketään hirviöksi, enkä ainakaan tarkoittanut mitään sellaista. Vai annoinko jotenkin ymmärtää niin? Ainakin hieman rehentelijältä vaikutat mielestäni, mutta voin toki olla siinäkin väärässä. Never mind.

        Tosiaan, jokainenhan voi tehdä rahoillaan ihan mitä tahtoo, pyyhkiä vaikka perseensä jos siltä tuntuu. Mutta kun tämäkin keskustelu vaikuttaisi olevan pelkkää valittamista siitä, miten nuoriso on niin kiittämätöntä yms. Saattaahan se ollakin niin, joltain osin. Mutta kuten elatusvelvollisuus, myös velvollisuus kasvattaa, opettaa tapoja, elämisen taitoja yms. on lapsen vanhemmilla. Kummit ovat kuitenkin suhteellisen pieni osa tätä.

        Ajattelitko olevasi jotenkin aivan erityisen hyveellinenkin ihminen kaiken antamasi ja tekemäsi johdosta, koska kummilapsesi ovat ankeista oloista?

        Miksi tässä keskusteluketjussa kaikki puhuvat VAIN materiasta yms. mitä ovat kummilapsilleen antaneet? Oletteko ikinä viettäneet oikein kunnolla aikaa heidän kanssaan? Tehneet jotain mukavaa yhdessä? Nimittäin omat parhaat muistoni kummeistani on juuri kaikki yhteinen kiva tekeminen. Olemme esim. käyneet uimassa monet kerrat, laskettelemassa, ratsastamassa ja onkimassa yms. Kaikkein mieleenpainuvimpia juttuja on olleet kesälomat heidän luonaan.

        ..että tosiaan hemmotelkaa vain itseänne ja omaa perhettänne. Sehän onkin tämän päivän trendi: "Minä, minä ja oma napa" sekä "kiittämättömyys on maailman palkka". No joo, olihan tässä viestissä hieman ironinen vivahde mutta ymmärrätte kai mitä tarkoitan. Pointti tässä viestissä on se, että jokainen huolehtikoon itsestään ja omista asioistaan, koska palstakinhan sen jo kertoo "Suku on pahin".


      • me kaksi
        kylma_tila kirjoitti:

        ..että tosiaan hemmotelkaa vain itseänne ja omaa perhettänne. Sehän onkin tämän päivän trendi: "Minä, minä ja oma napa" sekä "kiittämättömyys on maailman palkka". No joo, olihan tässä viestissä hieman ironinen vivahde mutta ymmärrätte kai mitä tarkoitan. Pointti tässä viestissä on se, että jokainen huolehtikoon itsestään ja omista asioistaan, koska palstakinhan sen jo kertoo "Suku on pahin".

        ei olla sukua!
        Kyllä kummeillakin on oikeuksia vai oletatko että kummeille kuuluu pelkät sinun päättämäsi velvollisuudet?

        Ite olisin mielelläni ottanut joskus kummipoikani vaikka yökylään, mutta ei kelvannut näille muuta kuin minun ostamat lahjat. Ikävää kun minulle tuli ero rikkaan ex.mieheni kanssa, tuskinpa olisin yksinhuoltajana edes kummiksi näille kelvannut, jos olisivat etukäteen tienneet. Mutta mitä sinäkään tästä ymmärtäisit, sinulla kun on se minäminäminäitse vaan mielessä, mitäs muista. ;D

        Kyllä se raha on joka tätä maailmaa pyörittää niin siellä lasten perheissä kuten kummienkin, vai väitätkö vastaan? Muutahan ei tässä ole tarjota kun ei kelpaa vaikka mitä yrittäisi. Ja ethän edes koeta ymmärtää tätäkään keskustelua siten kuin on tarkoitettu vaan näet tämänkin keskustelun siltä omalta kantiltasi, kuten kaikki muutkin tosin. Väärinymmärtäminen tuntuu olevan niin kovin suosittua täälläkin palstalla.


      • kylma_tila
        me kaksi kirjoitti:

        ei olla sukua!
        Kyllä kummeillakin on oikeuksia vai oletatko että kummeille kuuluu pelkät sinun päättämäsi velvollisuudet?

        Ite olisin mielelläni ottanut joskus kummipoikani vaikka yökylään, mutta ei kelvannut näille muuta kuin minun ostamat lahjat. Ikävää kun minulle tuli ero rikkaan ex.mieheni kanssa, tuskinpa olisin yksinhuoltajana edes kummiksi näille kelvannut, jos olisivat etukäteen tienneet. Mutta mitä sinäkään tästä ymmärtäisit, sinulla kun on se minäminäminäitse vaan mielessä, mitäs muista. ;D

        Kyllä se raha on joka tätä maailmaa pyörittää niin siellä lasten perheissä kuten kummienkin, vai väitätkö vastaan? Muutahan ei tässä ole tarjota kun ei kelpaa vaikka mitä yrittäisi. Ja ethän edes koeta ymmärtää tätäkään keskustelua siten kuin on tarkoitettu vaan näet tämänkin keskustelun siltä omalta kantiltasi, kuten kaikki muutkin tosin. Väärinymmärtäminen tuntuu olevan niin kovin suosittua täälläkin palstalla.

        Veit tosiaan sanat suustani, onneksi emme ole sukua! En missään nimessä haluaisi että minulla olisi sinunlaisesi sukulainen.

        Kerrotko toki minullekin että mitä ne kummien oikeudet ovat? Mitä oikeuksia sinulla on kummina? Mikä oikeus sinulla on lapsiin ja heidän elämäänsä, jotka eivät ole omiasi? Ja perusteletko vielä tuon kohdan "sinun päättämäsi velvollisuudet"? Ei tietääkseni kummeille ole saneltu/kirjoitettu mihinkään mitään velvollisuuksia sen enempää kuin oikeuksiakaan. Ja minä kaikkein viimeisenä niitä voin alkaa päättämään, tyhmäkö olet? :D

        Ja onko se minun tai jonkun muun vika jos et ole kummipoikaasi yökylään saanut? Löytyisikö vika peiliin katsomalla? Yritätkö ostaa rahalla rakkautta ja/tai hyväksyntää? Satuttaako sinua se kun joku sanoo oman mielipiteensä/näkemyksensä ja jos se ei sitten sinua miellytäkään? Tai jos joku on erimieltä kanssasi, kirpaiseeko se? Voisiko kenties olla, että kummilapsiasi ei syystä tai toisesta kiinnosta kummitäti ja hänen elämänsä? Miksi on pakko tunkea toisten elämään jos sitä ei vastapuolelta haluta? Ja jos näin käy, niin miksi et voi vaan antaa asian olla ja jatkaa eteenpäin?

        Selittäisitkö myös tämän: "Mutta mitä sinäkään tästä ymmärtäisit, sinulla kun on se minäminäminäitse vaan mielessä, mitäs muista. ;D"

        Ja täällä keskustelupalstallahan on tarkoitus kertoa omia tarinoita, juttuja, näkemyksiä, mielipiteitä yms. Ikävää jos se ei sinua miellytä tai sinun on vaikea hyväksyä se, että joku on kanssasi erimieltä jostain, jokaisella kun on oikeus omaan mielipiteensä. Tämä palsta, sen enempää kuin mikään muukaan palsta, ei ole tarkoitettu sinunlaistesi mielistelemiseen. Hae sitä sitten vaikka rahojesi tai työtovereidesi luota :D

        Olenko jossain vaiheessa väittänyt ettei raha maailmaa pyöritä tai että se pyörittää? Miksi ylipäätään koko ajan puhut rahasta? Tässä keskusteluketjussa on puhuttu enimmäkseen vain rahasta. Muustako täällä ei saisi puhua ja jos puhuu niin ei ymmärrä tai ymmärtää väärin? :D

        Kerro vielä kun niin hyvin tunnut olevan kaikesta perillä, että miten minun pitäisi tämä keskustelu ymmärtää? Minusta tuntuu enemmänkin siltä, että sinä ihan tarkoituksella haluat ymmärtää kaiken minun sanomani väärin.


      • tässähän tämäkin
        kylma_tila kirjoitti:

        Veit tosiaan sanat suustani, onneksi emme ole sukua! En missään nimessä haluaisi että minulla olisi sinunlaisesi sukulainen.

        Kerrotko toki minullekin että mitä ne kummien oikeudet ovat? Mitä oikeuksia sinulla on kummina? Mikä oikeus sinulla on lapsiin ja heidän elämäänsä, jotka eivät ole omiasi? Ja perusteletko vielä tuon kohdan "sinun päättämäsi velvollisuudet"? Ei tietääkseni kummeille ole saneltu/kirjoitettu mihinkään mitään velvollisuuksia sen enempää kuin oikeuksiakaan. Ja minä kaikkein viimeisenä niitä voin alkaa päättämään, tyhmäkö olet? :D

        Ja onko se minun tai jonkun muun vika jos et ole kummipoikaasi yökylään saanut? Löytyisikö vika peiliin katsomalla? Yritätkö ostaa rahalla rakkautta ja/tai hyväksyntää? Satuttaako sinua se kun joku sanoo oman mielipiteensä/näkemyksensä ja jos se ei sitten sinua miellytäkään? Tai jos joku on erimieltä kanssasi, kirpaiseeko se? Voisiko kenties olla, että kummilapsiasi ei syystä tai toisesta kiinnosta kummitäti ja hänen elämänsä? Miksi on pakko tunkea toisten elämään jos sitä ei vastapuolelta haluta? Ja jos näin käy, niin miksi et voi vaan antaa asian olla ja jatkaa eteenpäin?

        Selittäisitkö myös tämän: "Mutta mitä sinäkään tästä ymmärtäisit, sinulla kun on se minäminäminäitse vaan mielessä, mitäs muista. ;D"

        Ja täällä keskustelupalstallahan on tarkoitus kertoa omia tarinoita, juttuja, näkemyksiä, mielipiteitä yms. Ikävää jos se ei sinua miellytä tai sinun on vaikea hyväksyä se, että joku on kanssasi erimieltä jostain, jokaisella kun on oikeus omaan mielipiteensä. Tämä palsta, sen enempää kuin mikään muukaan palsta, ei ole tarkoitettu sinunlaistesi mielistelemiseen. Hae sitä sitten vaikka rahojesi tai työtovereidesi luota :D

        Olenko jossain vaiheessa väittänyt ettei raha maailmaa pyöritä tai että se pyörittää? Miksi ylipäätään koko ajan puhut rahasta? Tässä keskusteluketjussa on puhuttu enimmäkseen vain rahasta. Muustako täällä ei saisi puhua ja jos puhuu niin ei ymmärrä tai ymmärtää väärin? :D

        Kerro vielä kun niin hyvin tunnut olevan kaikesta perillä, että miten minun pitäisi tämä keskustelu ymmärtää? Minusta tuntuu enemmänkin siltä, että sinä ihan tarkoituksella haluat ymmärtää kaiken minun sanomani väärin.

        nähdään, jonkun pitää täällä aina alkaa riitelemään. Onko se niin kivaa? Viisaana voisi kyllä olla hiljaakin, eikä vaan jahnata ja jankuttaa asioista jollei kerran ymmärrä mitä toinen tarkoittaa.

        Lisään vielä etten ole tuo jolle vastasit vaan ihan joku toinen, suosittelen sinua jollekin toiselle sivulle jossa saat purkaa itseäsi kun niin tykkäät kinata ja haastaa riitaa. Ole hyvä, sitä saa mitä tilaa.

        Tuo nimi sopii sanojesi perusteella sinulle kuin silmät päähän.


      • ole muistanut
        kylma_tila kirjoitti:

        Veit tosiaan sanat suustani, onneksi emme ole sukua! En missään nimessä haluaisi että minulla olisi sinunlaisesi sukulainen.

        Kerrotko toki minullekin että mitä ne kummien oikeudet ovat? Mitä oikeuksia sinulla on kummina? Mikä oikeus sinulla on lapsiin ja heidän elämäänsä, jotka eivät ole omiasi? Ja perusteletko vielä tuon kohdan "sinun päättämäsi velvollisuudet"? Ei tietääkseni kummeille ole saneltu/kirjoitettu mihinkään mitään velvollisuuksia sen enempää kuin oikeuksiakaan. Ja minä kaikkein viimeisenä niitä voin alkaa päättämään, tyhmäkö olet? :D

        Ja onko se minun tai jonkun muun vika jos et ole kummipoikaasi yökylään saanut? Löytyisikö vika peiliin katsomalla? Yritätkö ostaa rahalla rakkautta ja/tai hyväksyntää? Satuttaako sinua se kun joku sanoo oman mielipiteensä/näkemyksensä ja jos se ei sitten sinua miellytäkään? Tai jos joku on erimieltä kanssasi, kirpaiseeko se? Voisiko kenties olla, että kummilapsiasi ei syystä tai toisesta kiinnosta kummitäti ja hänen elämänsä? Miksi on pakko tunkea toisten elämään jos sitä ei vastapuolelta haluta? Ja jos näin käy, niin miksi et voi vaan antaa asian olla ja jatkaa eteenpäin?

        Selittäisitkö myös tämän: "Mutta mitä sinäkään tästä ymmärtäisit, sinulla kun on se minäminäminäitse vaan mielessä, mitäs muista. ;D"

        Ja täällä keskustelupalstallahan on tarkoitus kertoa omia tarinoita, juttuja, näkemyksiä, mielipiteitä yms. Ikävää jos se ei sinua miellytä tai sinun on vaikea hyväksyä se, että joku on kanssasi erimieltä jostain, jokaisella kun on oikeus omaan mielipiteensä. Tämä palsta, sen enempää kuin mikään muukaan palsta, ei ole tarkoitettu sinunlaistesi mielistelemiseen. Hae sitä sitten vaikka rahojesi tai työtovereidesi luota :D

        Olenko jossain vaiheessa väittänyt ettei raha maailmaa pyöritä tai että se pyörittää? Miksi ylipäätään koko ajan puhut rahasta? Tässä keskusteluketjussa on puhuttu enimmäkseen vain rahasta. Muustako täällä ei saisi puhua ja jos puhuu niin ei ymmärrä tai ymmärtää väärin? :D

        Kerro vielä kun niin hyvin tunnut olevan kaikesta perillä, että miten minun pitäisi tämä keskustelu ymmärtää? Minusta tuntuu enemmänkin siltä, että sinä ihan tarkoituksella haluat ymmärtää kaiken minun sanomani väärin.

        sinunkaan syntymäpäiviäsi? Voi raasua reppanaa sentään, koita selviytyä, tää on elämää.


      • kylma_tila
        tässähän tämäkin kirjoitti:

        nähdään, jonkun pitää täällä aina alkaa riitelemään. Onko se niin kivaa? Viisaana voisi kyllä olla hiljaakin, eikä vaan jahnata ja jankuttaa asioista jollei kerran ymmärrä mitä toinen tarkoittaa.

        Lisään vielä etten ole tuo jolle vastasit vaan ihan joku toinen, suosittelen sinua jollekin toiselle sivulle jossa saat purkaa itseäsi kun niin tykkäät kinata ja haastaa riitaa. Ole hyvä, sitä saa mitä tilaa.

        Tuo nimi sopii sanojesi perusteella sinulle kuin silmät päähän.

        No niin tässähän tämäkin nähdään että taas jotkut on loukkaantuneet, kun kaikki eivät ole samalla kannalla. Ja kun olet kerran viestiini vastannut, niin kysyisin sinulta luitko ollenkaan tuota aikaisempaa/aikaisempia viestejäni? Eikö siellä nimenomaan ole kysytty täsmentävästi jotta ymmärtäisin teidän arvon kirjoittajien ajatusmaailmaa? Ja miksi minun kuuluisi mennä johonkin toiselle palstalle? Te joita erimielisyyteni tai erilaiset näkemykseni ym. häiritsee, voitte jättää viestini lukematta. Ja ihan hyvä sanonta sinulla: "Sitä saa mitä tilaa". Oletko kuullut sellaista sanontaa kuin "Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa"? Ja sinä ja muutama muu olette minun viesteihini vastanneet, joten... ;)

        Jännää miten täällä vedetään johtopäätökset muutaman viestin perusteella. Minä olen heti kylmä ja paha ihminen, kerrassaan kelvoton kun jotain sanon joka ei muutamaa palstalaista miellytä. Oletko lukenut profiilini? Jos et niin lue ihmeessä niin selviää sinulle tämän nimimerkin alkuperä:D Tuo viestisi kertoi kyllä enemmän sinusta kuin minusta.


    • Anonyymi

      Eukkoni kans mentiin yhen sukulaisen syntymä päivälle. eivät päästäneet sisään taloon sanovat että tulkaa joku toinen kerta heillä on nyt vähän parempaa väkeä kyllässä. Menimme sitten seuraavana päivänä saimme kaffit kylläkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3757
    2. 208
      3039
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2584
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1475
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      175
      1380
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1334
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe