TJT rökitettiin

starman

TJT rökitettiin perusteellisesti tiedelehden keskustelupalstalla. TJT koitti puolustaa Raamatun kertomaa Jumalan luomistyötä, mutta ei pärjänny palstan evoluution puoltajille. Kuukauden todisteluyritykset valui hukkaan ja hän joutui poistumaan sieltä.

37

828

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merim.raimo

huusivat evoluutio teorian puolustajat ja taputtivat yhteen suuria karvaisia kämmeniään.

• olet harhainen

sen verran yksinkertainen ihminen, että geneettisesti olet VARMASTI lähempänä bonoboa kuin ihmistä. Taidat olla myös melkoisen karvainen ja häntäluu ns. pönöllä.

Osaat myös heiluttaa korviasi ja levitettää varpaasi.

• olla tyhmä

ja taikauskoinen????

Eikö nyt olisi jo loitsujen aika?

• naurun paikka

raskasta huomata "palvoneensa" kymmeniä vuosia täysin naurettavaa "henkiolentoa" ja huomata tulleensa raskaasti petetyksi. Kaikki ne tuhannet tunnit suggestiota kristinuskoon menee nyt sinulta hukkaan.

• Raimo on sairas
        naurun paikka kirjoitti:

raskasta huomata "palvoneensa" kymmeniä vuosia täysin naurettavaa "henkiolentoa" ja huomata tulleensa raskaasti petetyksi. Kaikki ne tuhannet tunnit suggestiota kristinuskoon menee nyt sinulta hukkaan.

uskomaan järjettömiin ajatusrakennelmiin?

Psykologiassa on käsite "kognitiivinen dissonanssi". Tämä tarkoittaa tapahtumaa, jossa ihminen joutuu myöntämään, että esim. hänen uskonnollinen vakaumuksensa, jonka varaan hän on koko elämänsä laskenut, onkin (ainakin osittain) valhetta. Tällaisen ihmisen koko elämän perusta saattaa järkkyä ja syntyy erittäin suuri, suorastaan sietämätön, emotionaalinen ja psyykkinen pettymys, josta seuraa suuri tuska.

Tämä on juuri se syy miksi uskovaiset, eivät haluakaan ottaa huomioon ilmiselviä järjellisiä ja siis tiedollisia tosiasioita, vaan ne torjutaan. On helpompaa jatkaa elämää valheellisessa maailmassa kuin myötää erehtyneensä ja siirtyä totuuksien pariin.

• merim.raimo
        naurun paikka kirjoitti:

minkäs minä sille voin jos sinua hävettää karvaiset esi-isäsi.

• naurun paikka
        merim.raimo kirjoitti:

minkäs minä sille voin jos sinua hävettää karvaiset esi-isäsi.

se, että olen sukua ensimmäiselle solulle, joku syntyi n. 3.8 miljardia vuotta sitten.

Eniten minä häpeän sitä, että Suomessa elää ja vaikuttaa noin toopeja ja kieroon kasvaneita ihmisiä kuten sinä.

• aikansa kutakin
        naurun paikka kirjoitti:

se, että olen sukua ensimmäiselle solulle, joku syntyi n. 3.8 miljardia vuotta sitten.

Eniten minä häpeän sitä, että Suomessa elää ja vaikuttaa noin toopeja ja kieroon kasvaneita ihmisiä kuten sinä.

tuon vaikeasti psyykesairaan hourailuista.

Jos eläisimme vapaassa Suomessa, antaisimme tuollaisille voodoo-miehille mojovat selkäsaunat. Sen he ovat totisesti ansainneet. Ovat jopa hylänneet meidän suomalaisten omat jumalat (Kalevala) ja ottaneet tilalle paimentolaiskansojen feikki-jumalat.

• merim.raimo
        aikansa kutakin kirjoitti:

tuon vaikeasti psyykesairaan hourailuista.

Jos eläisimme vapaassa Suomessa, antaisimme tuollaisille voodoo-miehille mojovat selkäsaunat. Sen he ovat totisesti ansainneet. Ovat jopa hylänneet meidän suomalaisten omat jumalat (Kalevala) ja ottaneet tilalle paimentolaiskansojen feikki-jumalat.

haluat vaikeasti psyykesairaalle antaa mojovat selkäsaunat? Onko se sinun alkusoluisä-äitisi saanut sinut noin agressiiviseksi?

• aikansa kutakin
        merim.raimo kirjoitti:

haluat vaikeasti psyykesairaalle antaa mojovat selkäsaunat? Onko se sinun alkusoluisä-äitisi saanut sinut noin agressiiviseksi?

tunnustat olevasi psyykesairas; se on hyvä lähtökohta paranemiselle.

Olen vakaasti sitä mieltä, että tuollaista taikauskoa levittävät ansaitsevat ns. sakin hivutuksen. Se on ollut normaali käytäntö kautta koko tunnetun historian.

En ole vähääkään agressiivinen, haluan vain, ettei tuommoin öklö taikausko saastuta lapsiani.

• frihet
        merim.raimo kirjoitti:

Toiset meinaa ihan vihasta punasena päälle käydä, kun evankeliumia puolustaa rakkaudellisesti, kuten sinä Raimo.

Ei tosin monet Jeesuksestakaan pitäneet, kun Hän täällä tellukselle tepasteli ja lopultahan he jo syyttömän ristille ripustivat, tosin kirjoitusten mukaan.

• ja sivistystä

Olen vakaasti sitä mieltä, että tuollaista taikauskoa levittävät ansaitsevat ns. sakin hivutuksen. Se on ollut normaali käytäntö kautta koko tunnetun historian.

En ole vähääkään agressiivinen, haluan vain, ettei tuommoin öklö taikausko saastuta lapsiani.

että mollaat ihmisiä tuolla tavalla, voit itse sairastua myös, olepa ihmisiksi

• merim.raimo

Ja haluat antaa psygisesti sairaalle miehelle sakinhivutuksen? Vaikuttaa ihan siltä että haluat olla sakissa mukana lyömässä,mutta et vastata tekemisistäsi.Hyvä kun tunnustat,että uskoa on ollut kautta koko tunnetun historian.Ja kun vielä tunnustat,että Jeesus on Kristus,niin suunta alkaa olla oikea.

• tarvitset apua
        merim.raimo kirjoitti:

Ja haluat antaa psygisesti sairaalle miehelle sakinhivutuksen? Vaikuttaa ihan siltä että haluat olla sakissa mukana lyömässä,mutta et vastata tekemisistäsi.Hyvä kun tunnustat,että uskoa on ollut kautta koko tunnetun historian.Ja kun vielä tunnustat,että Jeesus on Kristus,niin suunta alkaa olla oikea.

Minun äitini on suggestopedi. Ehkä hän voisi saada sinut parantumaan uskonnollisista harhoistasi.

Annapa yhteystietosi, niin välitän ne äidilleni.

P.S. Minäkin olen huomannut, että olet vakavasti häiriintynyt ja kiireellisen avun tarpeessa.

• puoskari pelkästään
        tarvitset apua kirjoitti:

Minun äitini on suggestopedi. Ehkä hän voisi saada sinut parantumaan uskonnollisista harhoistasi.

P.S. Minäkin olen huomannut, että olet vakavasti häiriintynyt ja kiireellisen avun tarpeessa.

sillä jos olisit lääräri , kunnioittaisit sairasta, HÄPEÄ

• merim.raimo

sittenkun äitisi kanssa huomaat,että usko Jeesukseen on enemmän kuin mielipiteet maan,se on enemmän kuin osaamme ajatellakkaan,se on rakkaudella ojennettu käsi Jumalan,johon tarttumalla elää uskallan.... tuli just mieleen tälläset laulunsäkeet. Herra hoitaa omansa.

• tarvitset apua
        merim.raimo kirjoitti:

sittenkun äitisi kanssa huomaat,että usko Jeesukseen on enemmän kuin mielipiteet maan,se on enemmän kuin osaamme ajatellakkaan,se on rakkaudella ojennettu käsi Jumalan,johon tarttumalla elää uskallan.... tuli just mieleen tälläset laulunsäkeet. Herra hoitaa omansa.

psyykesairas.

Äitini on hoitanut satoja sinunkaltaisia tapauksia. Uskot jeesuksiin osoittavat aina mielenvikaisuutta.

Olet todella kipeästi avun tarpeessa. Anna ihmeessä yhteystietosi, niin sinuakin voidaan auttaa.

• pienempää

psyykesairas.

Äitini on hoitanut satoja sinunkaltaisia tapauksia. Uskot jeesuksiin osoittavat aina mielenvikaisuutta.

Olet todella kipeästi avun tarpeessa. Anna ihmeessä yhteystietosi, niin sinuakin voidaan auttaa.

suuta, kun napanuorasikaan ei näy vielä katkenneen

suomessa on toimiva terveydenhuoltojärjestelmä, sinä sitä äitiäsi tarvitset

• merim.raimo

psyykesairas.

On vain yksi Jeesus,ja Hän on voimallinen parantamaan mainitsemasi "jakomielitaudin"= uskon moniin Jeesuksiin.

• aikansa kutakin kirjoitti:

on syntinen ja ansainut helvetin tuomion.Mutta Jumalan rakkaus on niin suurta että on välimies Jeesus Kristus jonka kautta tie Jumalan luo käy.

• hyvä hyvä

On täysin varmaa, että kaikista uskonnoista tullaan luopumaan seuraavan 100:n vuoden aikana.

Uskonnollisuus pohjautuu nimittäin kolmeen asiaan, jotka ovat;

1) tietämättömyys
      2) sivistymättömyys
      3) taikauskoisuus

Nyt meidän täytyy vain tehdä yhdessä töitä, jotta pienten lasten aivopesu taikauskoihin saadaan loppumaan (esim. ns. pyhäkoulut). Onneksi kouluissa ei enää anneta opetusta taikauskohin.

• naapurimaassamme

opetettiin lähes 100 vuotta tieteellistä materialismia.
        olen kyllä sitä mieltä , että niillä meni huonommin kaikessa kuin meillä Suomessa

• merim.raimo

erittäin suuri.Kaiken todennäköisyyden mukaan teidän esi-isänne (alkulimat)sun muut,niidenkin on täytynyt uskoa johonkin,ovat uskoneet ateismiin,mutta vasta senjälkeen kun ovat uskoneet itsellensä aivot joilla voivat uskoa ettei Jumalaa ole.

• majailee aivoissa

samoissa kammareissa, missä taide ym.vastaava irrationaalinen- pitäisikö tämä alue ihmisistä poistaa kokonaan, haluavatko evoluutikot tehdä meistä elukoita ?

• esimerkistö on
        naapurimaassamme kirjoitti:

olen kyllä sitä mieltä , että niillä meni huonommin kaikessa kuin meillä Suomessa

näin lähellä, on käsittämätöntä, ettei evoluutikoilla ole muuta pelättävää kuin pyhäkoulut!!

• turpa kiinni
        merim.raimo kirjoitti:

erittäin suuri.Kaiken todennäköisyyden mukaan teidän esi-isänne (alkulimat)sun muut,niidenkin on täytynyt uskoa johonkin,ovat uskoneet ateismiin,mutta vasta senjälkeen kun ovat uskoneet itsellensä aivot joilla voivat uskoa ettei Jumalaa ole.

Eikö sinun tali-aivo ole käsketty poistua tältä palstalta jo tuhansia kertoja!

• olet harhainen
        merim.raimo kirjoitti:

vastata, miksi jumalallasi on siivet?

• SIVISTYMÄTÖNTÄ
        olet harhainen kirjoitti:

vastata, miksi jumalallasi on siivet?

keskustelua, menkää pesemään suunne saippualla ,oli ne aivot jumalalta tai sattumalta, SAA niitä käyttää

• taiteen opiskelija
        majailee aivoissa kirjoitti:

samoissa kammareissa, missä taide ym.vastaava irrationaalinen- pitäisikö tämä alue ihmisistä poistaa kokonaan, haluavatko evoluutikot tehdä meistä elukoita ?

mielestä kaikki aivojemme tuotokset julistaa "pyhäksi totuudeksi", kuten uskonnoissa on tapana?

Mielikuvitusta ja luovuutta pitää ja saakin olla, mutta niiden avulla luodut jumalat pitää pitää mielikuvitusolioina.

• just,just...
        merim.raimo kirjoitti:

" kun ovat uskoneet itsellensä aivot joilla voivat uskoa ettei Jumalaa ole."   

-kun ovat uskoneet että aivotoimintaa ei ole, voivat sitten uskoa Jumalaan.

• olet harhainen
        SIVISTYMÄTÖNTÄ kirjoitti:

keskustelua, menkää pesemään suunne saippualla ,oli ne aivot jumalalta tai sattumalta, SAA niitä käyttää

ne siivet?

• ihmeessä
        taiteen opiskelija kirjoitti:

mielestä kaikki aivojemme tuotokset julistaa "pyhäksi totuudeksi", kuten uskonnoissa on tapana?

Mielikuvitusta ja luovuutta pitää ja saakin olla, mutta niiden avulla luodut jumalat pitää pitää mielikuvitusolioina.

jumalan pitäisi tehdä poikkeus- johan perusoikeudet takaavat ajatuksen vapauden, samoin ilmaisuvapauden

olennaista yhteiskunnassa on kai kuitenkin että ihmiset elävät ihmisiksi ja tekevät oikein- kilvoittelevat- siinä ateisti ja jumalinen ovat täysin samassa veneessä- tukekaamme siis toisiamme hyviin TEKOIHIN

• taiteen opiskelija
        ihmeessä kirjoitti:

jumalan pitäisi tehdä poikkeus- johan perusoikeudet takaavat ajatuksen vapauden, samoin ilmaisuvapauden

olennaista yhteiskunnassa on kai kuitenkin että ihmiset elävät ihmisiksi ja tekevät oikein- kilvoittelevat- siinä ateisti ja jumalinen ovat täysin samassa veneessä- tukekaamme siis toisiamme hyviin TEKOIHIN

"jumalan"?

Jumalahan on täysin fiktiivinen olento. Miksi sille pitäisi antaa "perusoikeudet"?

• ovat ihmisillä
        taiteen opiskelija kirjoitti:

"jumalan"?

Jumalahan on täysin fiktiivinen olento. Miksi sille pitäisi antaa "perusoikeudet"?

eli ajattelun ja mielipiteen vapaus tarkoittaa, että esim minä saan pitää itselläni Jumalan, sitä tarkoitin, kun joku tuossa edellä väitti, että uskonnot tulisi kieltää

tarkoitan, että eletäänhän nyt kuitenkin YK: ihmisoikeusjulistuksen mukaan ja annetaan jumalisillekin ajatuksenvapaus

• uskontojen harhat
        naapurimaassamme kirjoitti:

sitä mieltä, että uskonto kuin uskonto voittaa marxismin?

Voitaisiin siis olla vaikka islaminuskoisia tai shintolaisia.

• ei ole
        uskontojen harhat kirjoitti:

terveen järjen tai inhimillisyyden vastaista uskonnoissa- ja sitä on paljon- on yleensä rakentavaa sekä yksilön että yhteiskunnan kannalta.

kilvoitteleehan harras muslimi ja shintolainenkin elääksen nuhteettomasti, tai Dalai Lama...

tunnen ateisteja ,joiden elämäntapa sopii esikuvaksi kenelle jumaliselle tahansa

• suuriin nimiin,
        uskontojen harhat kirjoitti:

kyllä hänen talousteoriansa ovat tarkkanäköisiä, mutta pelkkä materialismi on suppea käsitys ihmisestä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      12
      3620
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      167
      3291
    3. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      226
      2850
    4. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      70
      2457
    5. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      1742
    6. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      9
      1500
    7. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      26
      1376
    8. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      3
      1271
    9. Ei ole liian myöhäistä..

Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala
      Ikävä
      3
      1042
    10. Esprit hoitokdit Varkaudessa?

Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin
      Varkaus
      104
      931
    Aihe