itse tehty napakoru

tietämätön:/

haluun itse tehdä napakorun...onks se turvalista? miten sellainen tehdään? voiko se tulehtuminen levitää muualle mahaan?

kiitti jo etu käteen:)
tarviin todella tätä tietoa!
vastakkaa nopeasti:)

10

4534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hitaasti ja voi tulehtua pahastikin, vaikka se tehtäisiin ihan lävistysliikkeessä. Ja kotona tehdyssä riskit ovat vielä suuremmat, kotioloissa et osaa tehdä oikean mittaista lävistystä ja et käytä välttämättä turvallista materiaalia korussa mikä sopis ensikoruksi.( ja koko vatsan alue voi tulehtua huonon korumateriaalin takia) Oikeasti napalävistyksen otto liikkeessä maksaa 30-40€ ja se summa kannattaa kyllä maksaa ennen kuin lähteä itse tuhertamaan mitään lävistystä.

      • samaa mieltä!

        älä vaan ala sitä ite laittamaan! niin paljoa se ei liikkeessä maksa, etteikö kannattais antaa ammattilaisen tehdä. Riski on myös tosi paha jos ite meet sen tekemään neulalla joka ei oo steriili. tää on mun mielestä aika hyvä sivu josta voi käydä kattomas: http://www.wormz.org/riskit.html ite laitoin napaan pari kuukautta sitte lävistysliikkeessä ja on parantunut melko hyvin :D oli myös tosi kiva ku sai sieltä tarkat hoito-ohjeet yms.


      • adsfg
        samaa mieltä! kirjoitti:

        älä vaan ala sitä ite laittamaan! niin paljoa se ei liikkeessä maksa, etteikö kannattais antaa ammattilaisen tehdä. Riski on myös tosi paha jos ite meet sen tekemään neulalla joka ei oo steriili. tää on mun mielestä aika hyvä sivu josta voi käydä kattomas: http://www.wormz.org/riskit.html ite laitoin napaan pari kuukautta sitte lävistysliikkeessä ja on parantunut melko hyvin :D oli myös tosi kiva ku sai sieltä tarkat hoito-ohjeet yms.

        Mulla oli napakoru mut se meni umpeen. Teen sen ite takas. Siinä on ne jäljet vielä nii menee se aika lailla samaan kohtaan mitä lävistäjä teki. ja mulla on se harjotus koru viel


      • eeeeewqrer
        samaa mieltä! kirjoitti:

        älä vaan ala sitä ite laittamaan! niin paljoa se ei liikkeessä maksa, etteikö kannattais antaa ammattilaisen tehdä. Riski on myös tosi paha jos ite meet sen tekemään neulalla joka ei oo steriili. tää on mun mielestä aika hyvä sivu josta voi käydä kattomas: http://www.wormz.org/riskit.html ite laitoin napaan pari kuukautta sitte lävistysliikkeessä ja on parantunut melko hyvin :D oli myös tosi kiva ku sai sieltä tarkat hoito-ohjeet yms.

        ei sil oo tavallaa mitää välii vaikka sen tekeeki ite jos on vain oikeat välineet! itse tein itelleni napakorun, ostin crazy factorilta pihdit ja neulan ja kävin puhdistusainetta apteekista, puhistin ne vielä kerran nii ei mulla oo ikinä ees tulehtunu, ihan hyvin se voi liikkeessäki otettu kasvaa ulos.. joten se on iha sama.. :DD


    • jjjjjjjjoomoi....

      Hähähhäääää LOL!:D mä tein tos paripäivää sit itelleni napakorun hakaneulalla koulussa! eikä se kyl sattunu yhtäää!!:D nyt mulla on se hakaneula tosa mu navas ja kipee on ja vähä turvonnu ja punanen! mut sen paranemises menee joku 1-2 viikkoo ja sit voin laittaa siihe oikeen napakorun! ainaki mun neljäl kaveril on napakoru minkä ne on tehny ite hakaneulal ja niitte piti vaa odottaa et se paranee1 ja nyt niil o iha hyväs kunnos oleva napakoru!! mut omapahan on mielipiteenne....:D

      • lolosksäpdiönwk

        miten saat siihen sen korun ku eiks se oo paksupi ku mitä hakaneulalla tulee...


    • tehnyt itse123

      no tein just tänään napakorun (; ja kuinkaan ei käyny laitoin vaan mahdollisimman hyvään kohtaan ja suoraan! ekalla kerralla se meni pikkasen vinoon mutta korjasin sen! (: napa tulehtuu toosi helposti vaikka lävistäjällä olisit tehnyt sen! :) ja ei siinä ole mitään erikoista vaaraa (; kun huolehtiii siiitä! :)

    • Kännikala666

      Eilen uudenvuoden kunniaksi pienessä hiprakassa päätin saada kauan haluamani napakorun, pyysin vain kaverin tuikkaamaan hakaneulalla läpi. Hakaneulaa kuumennettiin sytkärillä hetki ja eikun läpi ja minä puristin poikaystävän kättä henkeni edestä. Muutaman millin saattaa tuo olla vinossa ja aika kipeä. Tämä kyseinen kaveri on tehnyt paljonkin lävistyksiä itselleen ja muille joten luotan kyllä hänen kokemukseensa. Kielikorun ja ensimmäiset korvikseni otin liikkeessä, mutta eiköhän se kipu ja toipuminen ole kummallakin tavalla ihan sama prosessi. Mietin vain että kuuluuko navan olla niin helkkarin kipeä ja vähän turvonnut..?

    • Queenbee99

      Täälä nää perus ritvat ja paulat neljän lapsen "super" äidit kirjottelee et niin hirveetä tehä ite vaikka asiasta ei minkäänlaista kokemusta paitsi esikoiselle maijulle liikkeessä otetut korvareiät jotka äiti suostui ostamaan vuosien kovan työn jälkeen. Kokemuksella voin sanoo että itsetehdyt lävistykset on helppoja ja halpoja. Ite tehny napakorun, 5 huulikorua ja 6 korvista. Kieli on kuitekki sellanen et sitä varten kannattaa mennä ammattilaiselle. Ikinä ei oo mikään tulehtunu ku oon kunnolla desinfioinu. Kavereillekki tehny ja teen festareilla noin 10€ maksusta reikiä kehoon. Mutta siis kunhan hyvin desinfioit ni anna mennä vaa :)

      • lävistäjäsetä

        Kait maksat festareiden järjestäjille provikat ja teet hommat veronalaisena.

        Ja ammattilaisena sanon että yleensä kotinäpertäminen kannattaa jättää välistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe