Varmistaisin että voihan täysi-ikäinen ostaa auton omiin nimiinsä ilman ajokorttia. Eli auton omistajanmuutoksesta ilmoitettaessa rekisterikeskukseen ei ole ongelmaa vaikka ei ole ajokorttia? Eli autolla ei tarvitse olla haltijaa?
Omistaminen ilman ajokorttia
9
10894
Vastaukset
- iillmän
omistamiseen ei tarvita ajokorttia eikä täysikäisyyttä.
- yksi poikkeus on
Pitää paikkansa alaikäinen tai muuten vaan kortiton voi omistaa auton, lentokoneen, sukellusveneen tms. hauskaa.
Kerran olen kyllä törmännyt tapaukseen jossa rahoitusyhtiö ei suostunut myöntämään ajokortittomalle luotonhakijalle autorahoitusta, hauskaa sikäli että kyseisellä hakijalla oli jo ennestään rahoitusta samaisesta yhtiöstä:) Vähän aikaa harkittuaan myönsivät sitten rahoituksen. Mistään maksuhäiriöistä tai muusta vastaavasta ei ollut kyse vaan pelkästään siitä että jos hakee autorahoitusta mutta ei ole ajokorttia niin homma voi kusta siihen. - polemik
yksi poikkeus on kirjoitti:
Pitää paikkansa alaikäinen tai muuten vaan kortiton voi omistaa auton, lentokoneen, sukellusveneen tms. hauskaa.
Kerran olen kyllä törmännyt tapaukseen jossa rahoitusyhtiö ei suostunut myöntämään ajokortittomalle luotonhakijalle autorahoitusta, hauskaa sikäli että kyseisellä hakijalla oli jo ennestään rahoitusta samaisesta yhtiöstä:) Vähän aikaa harkittuaan myönsivät sitten rahoituksen. Mistään maksuhäiriöistä tai muusta vastaavasta ei ollut kyse vaan pelkästään siitä että jos hakee autorahoitusta mutta ei ole ajokorttia niin homma voi kusta siihen.voi ilman korttia omistaa auton,ja siinä ei liene rajoituksia,kuten myös alaikäinen.Mutta jos alaikäisen omistama auto on liikenteessä täytyy kyseisellä kulkimella olla myös täysi-ikäinen haltija omistajan(alaikäisen)lisäksi.
- polemik
polemik kirjoitti:
voi ilman korttia omistaa auton,ja siinä ei liene rajoituksia,kuten myös alaikäinen.Mutta jos alaikäisen omistama auto on liikenteessä täytyy kyseisellä kulkimella olla myös täysi-ikäinen haltija omistajan(alaikäisen)lisäksi.
Kyseisellä haltijalla pitää olla myös ajoneuvoa kuljettamaan oikeuttava kortti.Esim autokorttia ei voi olla alle 18vuotiaalla.
- Ajokortiton
polemik kirjoitti:
Kyseisellä haltijalla pitää olla myös ajoneuvoa kuljettamaan oikeuttava kortti.Esim autokorttia ei voi olla alle 18vuotiaalla.
Asia selvä, kiitos selkeistä vastauksista.
- kuka vaan
yksi poikkeus on kirjoitti:
Kerran olen kyllä törmännyt tapaukseen jossa rahoitusyhtiö ei suostunut myöntämään ajokortittomalle luotonhakijalle autorahoitusta, hauskaa sikäli että kyseisellä hakijalla oli jo ennestään rahoitusta samaisesta yhtiöstä:) Vähän aikaa harkittuaan myönsivät sitten rahoituksen. Mistään maksuhäiriöistä tai muusta vastaavasta ei ollut kyse vaan pelkästään siitä että jos hakee autorahoitusta mutta ei ole ajokorttia niin homma voi kusta siihen.ostin itse auton ja sain sen osamaksulla vaikka ei ollut siinä vaiheessa ajokorttia -ei sitä edes kysytty missään vaiheessa. kyllä rahalla on sellainen voima että sillä voi ostaa melkein mitä vaan ja palvelu pelaa. jos ei pelaa kannattaa ostaa muualta!
- viilari
polemik kirjoitti:
Pienenä pilkunviilauksena eikös se yhdellä mäkisankarilla ollut kortti alle 18v kun tarvi kodin ja hyppyrimäen välillä kuskata suksivarusteita, poikkeuslupalainen saa vain ajaa ennalta sovittuja ajoja.
PS tähän tekstiin ei tarvi vastata eikä tämä viesti ole tarkoitettu kenellekkään loukkauksena, minä nyt vaan olen tällainen elämäntapaviilari. - Anonyymi
polemik kirjoitti:
Voipas
- Anonyymi
No joo, vaikka sinänsä auton omistajaksi ei ehkä kannata ryhtyä ellei sitä pysty itse käyttämään. Ja jos ei ole haltijaa ilmoitettu, niin siitähän sitten kaikki verot, vakuutukset, pysäköinti- yms. virhemaksut juoksee suoraan omistajalle, ja se joka autoa käyttää voi naureskella vaan että siinäpäs makselet, "katoppa kenen nimi siinä laskussa on". Melkoinen luottamus täytyy olla autoa käyttävään henkilöön, jos moiseen aikoo ryhtyä. Esim. omatkin nuorukaiset voivat olla noissa asioissa aika törkeitä vanhempiaan kohtaan. Joten sanoisin että laita vähintäänkin haltijaksi se, joka autoa sitten käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302265
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261978Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121529Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121377Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951076
- 17997
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks116759