Omistaminen ilman ajokorttia

Ajokortiton

Varmistaisin että voihan täysi-ikäinen ostaa auton omiin nimiinsä ilman ajokorttia. Eli auton omistajanmuutoksesta ilmoitettaessa rekisterikeskukseen ei ole ongelmaa vaikka ei ole ajokorttia? Eli autolla ei tarvitse olla haltijaa?

9

10995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iillmän

omistamiseen ei tarvita ajokorttia eikä täysikäisyyttä.

• yksi poikkeus on

Pitää paikkansa alaikäinen tai muuten vaan kortiton voi omistaa auton, lentokoneen, sukellusveneen tms. hauskaa.

Kerran olen kyllä törmännyt tapaukseen jossa rahoitusyhtiö ei suostunut myöntämään ajokortittomalle luotonhakijalle autorahoitusta, hauskaa sikäli että kyseisellä hakijalla oli jo ennestään rahoitusta samaisesta yhtiöstä:) Vähän aikaa harkittuaan myönsivät sitten rahoituksen. Mistään maksuhäiriöistä tai muusta vastaavasta ei ollut kyse vaan pelkästään siitä että jos hakee autorahoitusta mutta ei ole ajokorttia niin homma voi kusta siihen.

• polemik
        yksi poikkeus on kirjoitti:

Pitää paikkansa alaikäinen tai muuten vaan kortiton voi omistaa auton, lentokoneen, sukellusveneen tms. hauskaa.

Kerran olen kyllä törmännyt tapaukseen jossa rahoitusyhtiö ei suostunut myöntämään ajokortittomalle luotonhakijalle autorahoitusta, hauskaa sikäli että kyseisellä hakijalla oli jo ennestään rahoitusta samaisesta yhtiöstä:) Vähän aikaa harkittuaan myönsivät sitten rahoituksen. Mistään maksuhäiriöistä tai muusta vastaavasta ei ollut kyse vaan pelkästään siitä että jos hakee autorahoitusta mutta ei ole ajokorttia niin homma voi kusta siihen.

voi ilman korttia omistaa auton,ja siinä ei liene rajoituksia,kuten myös alaikäinen.Mutta jos alaikäisen omistama auto on liikenteessä täytyy kyseisellä kulkimella olla myös täysi-ikäinen haltija omistajan(alaikäisen)lisäksi.

• polemik
        polemik kirjoitti:

voi ilman korttia omistaa auton,ja siinä ei liene rajoituksia,kuten myös alaikäinen.Mutta jos alaikäisen omistama auto on liikenteessä täytyy kyseisellä kulkimella olla myös täysi-ikäinen haltija omistajan(alaikäisen)lisäksi.

Kyseisellä haltijalla pitää olla myös ajoneuvoa kuljettamaan oikeuttava kortti.Esim autokorttia ei voi olla alle 18vuotiaalla.

• Ajokortiton
        polemik kirjoitti:

Kyseisellä haltijalla pitää olla myös ajoneuvoa kuljettamaan oikeuttava kortti.Esim autokorttia ei voi olla alle 18vuotiaalla.

Asia selvä, kiitos selkeistä vastauksista.

• kuka vaan
        yksi poikkeus on kirjoitti:

ostin itse auton ja sain sen osamaksulla vaikka ei ollut siinä vaiheessa ajokorttia -ei sitä edes kysytty missään vaiheessa. kyllä rahalla on sellainen voima että sillä voi ostaa melkein mitä vaan ja palvelu pelaa. jos ei pelaa kannattaa ostaa muualta!

• viilari
        polemik kirjoitti:

Pienenä pilkunviilauksena eikös se yhdellä mäkisankarilla ollut kortti alle 18v kun tarvi kodin ja hyppyrimäen välillä kuskata suksivarusteita, poikkeuslupalainen saa vain ajaa ennalta sovittuja ajoja.
        PS tähän tekstiin ei tarvi vastata eikä tämä viesti ole tarkoitettu kenellekkään loukkauksena, minä nyt vaan olen tällainen elämäntapaviilari.

• Anonyymi
        polemik kirjoitti:

Voipas

• Anonyymi

No joo, vaikka sinänsä auton omistajaksi ei ehkä kannata ryhtyä ellei sitä pysty itse käyttämään. Ja jos ei ole haltijaa ilmoitettu, niin siitähän sitten kaikki verot, vakuutukset, pysäköinti- yms. virhemaksut juoksee suoraan omistajalle, ja se joka autoa käyttää voi naureskella vaan että siinäpäs makselet, "katoppa kenen nimi siinä laskussa on". Melkoinen luottamus täytyy olla autoa käyttävään henkilöön, jos moiseen aikoo ryhtyä. Esim. omatkin nuorukaiset voivat olla noissa asioissa aika törkeitä vanhempiaan kohtaan. Joten sanoisin että laita vähintäänkin haltijaksi se, joka autoa sitten käyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe