vittuilu

vittuilevatko ystävät toisi...

Nykyisin vittuillaan melko ahkerasti. Vittuilevatko ystävätkin keskenään? Vittuiletko sinä ystävällesi? Onko se ystävyyttä, jos vittuillaan selän takana tai suoraan päin naamaa?

102

17906

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nebius

      Vittuilu on vittuilua eikä siinä ole mitään hyväntahtoista ja taustalla on aina joku kisma, joka tunkee syövän tavalla pintaan..


      Pikkupiruilu saattaa jopa kuulua tuttavien keskeiseen seuranpitoon, kun haetaan jotain karikatyyliä omaan tai kaverin elämään. Tällöin pitää kyllä aikas tarkkaan tietää ja tuntea vastapuoli ettei homma tunnu vittuiluna, kun väännetään vitsiä väärästä asiasta.

      Toki, sanottakoon ettei kaikilla riitä osamäärät tajuamaan tuotakaan eroa..

      • nna

        sen verran pitää ystävissäni olla tietynlaista herkkyyttä, että tajuavat, koska olen tosissani ja koska en. Jos en voi viljellä mustaa huumoriani, niin en voi myöskään sitten olla oma itseni. Rakastan mun ystävissä just sitä, että ne ei pelkästään tajua mun vinoilua, vaan ne myös osallistuu siihen itse ja nauraa kanssa. Meillä on niin hauskaa yhdessä!


      • Niin......
        nna kirjoitti:

        sen verran pitää ystävissäni olla tietynlaista herkkyyttä, että tajuavat, koska olen tosissani ja koska en. Jos en voi viljellä mustaa huumoriani, niin en voi myöskään sitten olla oma itseni. Rakastan mun ystävissä just sitä, että ne ei pelkästään tajua mun vinoilua, vaan ne myös osallistuu siihen itse ja nauraa kanssa. Meillä on niin hauskaa yhdessä!

        Nii sä tykkäät sun ystävistä ainoastaan siksi että ne antaa SUN olla sellanen kun haluat. Annatko sinä HEIDÄN olla sellaisia kun ovat..?


      • Anonyymi

        kys niga


    • Icerose

      minkälaista se vittuilu on. Meil kaveripiiris se on vaa sellasta leikkimielistä, että jokainen sen kyl tajuaa eikä suutu tai loukkaannu. Eihän sitä nyt tuntemattomille voi alkaa samanlailla vittuilee:)

      • tumbba

        Vittuilu ei kuulu kaveruuteen,se on varmaa.

        Kavereiden kesken on yleistä heittää kevyttä ironiaa,mutta siinäkin täytyy olla hyvä tahto pohjalla.

        Hyvin usein sattuu vastaan joku tyyppi joka on kuuluisa vittuilu taidostaan,tälläinen laskee ikävää huumoria aina toisten kustannuksella välittämättä loukkaako se jota kuta kunhan saa naurattaa muita ja itse loistaa,tai niin tälläinen oikeastaan itse kuvittelee.
        Tunnus merkkinä tälläiselle tyypille on ettei hän kestä yhtään itseensä kohdistuvaa herjaa,siihenkin pätee sääntö että ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön.


      • vittuilijahahha

        ööh.. haista vit'tu!


      • Anonyymi
        vittuilijahahha kirjoitti:

        ööh.. haista vit'tu!

        Vittuilu sopii hyvin politiikkaan , koska mikään asia ei sellaisenaan toteudu, ilman kompromisseja, niin vittuilu ikäänkuin korjaa menetetyn " oman" asian. Tapahtuu erityisesti jäsentasolla, ilman luottamustehtäviä olevilla.


    • linjoilla

      edellisten kanssa, eli ihmisistä kiinni. Kyllä sen huomaa, onko se leikkimielistä pilaa vai piikittelyä. Ja pilaillaanko omalla kustannuksella koskaan.....

      • Anonyymi

        Selvitä silmätipat


    • niin isoa

      että vetäisi päähän?

    • että ystävälle

      vittuilisin! Mitä se sellainen ystävyys olisi?
      Itse loukkaannun tosi pahasti, jos itseään ystäväkseni kutsuva vittuilee minulle. Väleihin tulee kyllä korjaamaton särö.

      • Anonyymi

        Voi osua opas nyrkki leukaan, sillai naurettavasti..


    • perse

      vituttaa. ja paskat.

      • olbu

        Jos kaverisi vittuilee sinulle tai koko ajan se merkitsee että vittuilia ei ole sinun kaverisi. Eikä kannata olla sellaisen ystävä joka vittuilee koko ajan. se suututtaa!

        Jos niinsanottu **kaveri** haistattelee koko ajan suosittelen että vedät turpaan ja niin että tuntuu.
        Mutta kannattaa yrittää hillitsemään raivoaan ja vaikka laskea 10....

        Minulla itselläni on sellainen sääntö että minä en välitä vaikka joku vittuilisi mutta minulla kulkee raja, se raja on nimittäin fyysinen ärsyttäminen ja koskeminen
        Jos vittuilu jatkuu siihen sittu lätty lätisee.
        Tätä olen mieltä ja varmaan kaikki muutkin.


      • Faktaa..
        olbu kirjoitti:

        Jos kaverisi vittuilee sinulle tai koko ajan se merkitsee että vittuilia ei ole sinun kaverisi. Eikä kannata olla sellaisen ystävä joka vittuilee koko ajan. se suututtaa!

        Jos niinsanottu **kaveri** haistattelee koko ajan suosittelen että vedät turpaan ja niin että tuntuu.
        Mutta kannattaa yrittää hillitsemään raivoaan ja vaikka laskea 10....

        Minulla itselläni on sellainen sääntö että minä en välitä vaikka joku vittuilisi mutta minulla kulkee raja, se raja on nimittäin fyysinen ärsyttäminen ja koskeminen
        Jos vittuilu jatkuu siihen sittu lätty lätisee.
        Tätä olen mieltä ja varmaan kaikki muutkin.

        Tuo on aivan totta. Pieni leikinlasku on ok mutta kunnon vittuilu, ja jatkuva sellainen, kertoo että tuo "kaveri" melkein kerjää hänen jättämistään rauhaan ja ei selvästi välitä sinusta tai tunteistasi.. Yleensä näillä tämmösillä saattaa olla jotai ongelmia ihan yleisesti tai sitten vaa päänupissa... On varmaan niitäki kavereita jokka harrastaa sitä vittuilua keskenään molemmat mutta kysynpä vaan, onks se oikeesti niin hienoo ja mahtavaa ? Tykkäätkö iteki siitä ihan tosissaan ?


      • Anonyymi
        olbu kirjoitti:

        Jos kaverisi vittuilee sinulle tai koko ajan se merkitsee että vittuilia ei ole sinun kaverisi. Eikä kannata olla sellaisen ystävä joka vittuilee koko ajan. se suututtaa!

        Jos niinsanottu **kaveri** haistattelee koko ajan suosittelen että vedät turpaan ja niin että tuntuu.
        Mutta kannattaa yrittää hillitsemään raivoaan ja vaikka laskea 10....

        Minulla itselläni on sellainen sääntö että minä en välitä vaikka joku vittuilisi mutta minulla kulkee raja, se raja on nimittäin fyysinen ärsyttäminen ja koskeminen
        Jos vittuilu jatkuu siihen sittu lätty lätisee.
        Tätä olen mieltä ja varmaan kaikki muutkin.

        Ettekö osaa hoittaa asioita kuin pikku pennut konsannaan tule tänne tulpaa tulee ihan on kuin 10 pikku pojat pitäis osata keskustella eka mistä kiikastaa vai haluaako korvata kallilla käräjillä mietin vaan hyvällä tahdolla.


      • Anonyymi
        Faktaa.. kirjoitti:

        Tuo on aivan totta. Pieni leikinlasku on ok mutta kunnon vittuilu, ja jatkuva sellainen, kertoo että tuo "kaveri" melkein kerjää hänen jättämistään rauhaan ja ei selvästi välitä sinusta tai tunteistasi.. Yleensä näillä tämmösillä saattaa olla jotai ongelmia ihan yleisesti tai sitten vaa päänupissa... On varmaan niitäki kavereita jokka harrastaa sitä vittuilua keskenään molemmat mutta kysynpä vaan, onks se oikeesti niin hienoo ja mahtavaa ? Tykkäätkö iteki siitä ihan tosissaan ?

        Olen nuorehko mies ja kysyn että mitä pitäisi tehdä kun eräs ystäväni , joka on tyttö ja sanoo minulle yhtä mittaa että haista vittu ja kutsuu minua paskahousuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettekö osaa hoittaa asioita kuin pikku pennut konsannaan tule tänne tulpaa tulee ihan on kuin 10 pikku pojat pitäis osata keskustella eka mistä kiikastaa vai haluaako korvata kallilla käräjillä mietin vaan hyvällä tahdolla.

        Siat vittuun sano Mummo ja jatkoi nussintaa?


    • yleensä takana jokin negatiivinen näkemys toisesta. Tosin silloin ei voi sanoa sitä ystävyydeksi.

      Duutsonitkin ovat melko varmasti siviilissä huomattavasti rauhallisempia mitä tuotanto antaa ymmärtää.

      • taitolaji.

        miten "vittuilun" käsittää. Meillä on parin ystävän kanssa aika roisi huumorintaju ja saatamme heittää aika rankkojakin juttuja toisillemme, mutta tiedämme missä mennään. Tietysti tällöin täytyy tuntea toinen ja ymmärtää ystävyysuhteen laatu. Vieraille kannattaa olla tasaisen( tylsän) ystävällinen. Musta huumori ei sovi kaikille.


      • PasiPeeepo
        taitolaji. kirjoitti:

        miten "vittuilun" käsittää. Meillä on parin ystävän kanssa aika roisi huumorintaju ja saatamme heittää aika rankkojakin juttuja toisillemme, mutta tiedämme missä mennään. Tietysti tällöin täytyy tuntea toinen ja ymmärtää ystävyysuhteen laatu. Vieraille kannattaa olla tasaisen( tylsän) ystävällinen. Musta huumori ei sovi kaikille.

        Jos ei kestä vittuilua esim. työpaikalla, niin paras tapa on heittää hädän hetkellä mp3 soitin päälle ja napit korville :) Paras vastavittuilu ikinä. Eikä ees tarvii vittuila takas, kun ei enää kuule mitään hehe! TOIMII 100%


      • qw3rt02r
        PasiPeeepo kirjoitti:

        Jos ei kestä vittuilua esim. työpaikalla, niin paras tapa on heittää hädän hetkellä mp3 soitin päälle ja napit korville :) Paras vastavittuilu ikinä. Eikä ees tarvii vittuila takas, kun ei enää kuule mitään hehe! TOIMII 100%

        Tai rupeat pieremään. Alkaa nääs ressaa, kun joku tulee vittuilee. Muista varata töihin paljon hernekeittoa.


      • taitolaji. kirjoitti:

        miten "vittuilun" käsittää. Meillä on parin ystävän kanssa aika roisi huumorintaju ja saatamme heittää aika rankkojakin juttuja toisillemme, mutta tiedämme missä mennään. Tietysti tällöin täytyy tuntea toinen ja ymmärtää ystävyysuhteen laatu. Vieraille kannattaa olla tasaisen( tylsän) ystävällinen. Musta huumori ei sovi kaikille.

        teidän kohdalla kyse on keskinäisestä herjasta.

        http://www.city.fi/yhteisot/690/


      • NÄHTY JA KOETTU
        runontaja kirjoitti:

        teidän kohdalla kyse on keskinäisestä herjasta.

        http://www.city.fi/yhteisot/690/

        Pahimpia vittuilijoita löytyy kaupankassoilta.Akat ja jätkät ovat niin vittuuntuneita työhösä, että iloinen ja positiivinen asiakas saa sellaisen kohtauksen aikaan että pois tieltä.

        Alepat ja Lidelit Hkin:ssä ovat täynnä kokovaRTALO KYRPIÄ, JOILTA VOI ODOTTAA AINOASTAAN VITTUILUA.MUUHUN HEIDÄN PIKKU AIVOI EIVÄT PYSTY.


      • Anonyymi
        taitolaji. kirjoitti:

        miten "vittuilun" käsittää. Meillä on parin ystävän kanssa aika roisi huumorintaju ja saatamme heittää aika rankkojakin juttuja toisillemme, mutta tiedämme missä mennään. Tietysti tällöin täytyy tuntea toinen ja ymmärtää ystävyysuhteen laatu. Vieraille kannattaa olla tasaisen( tylsän) ystävällinen. Musta huumori ei sovi kaikille.

        Politiikassa on vittuilu arkipäivää, ilmankos "alalle" siirtyneet ovat kovia vittuileen ja myös ymmärtämään tahallaan väärin, että pääsee vaihteeksi vittuileen.


    • kohtuus kaikessa

      Jos ollaan todella ystäviä niin kestetään myös aimo annos negatiivisa tunteita. Hyvä ystävä aistii kyllä milloin v****lu on vain ohimenevää oman pahan olon purkausta. Jatkuva ja tietoinen nälvimien tappaa kyllä ystävyyden.

    • bögöös

      Tutuille vittuilussa ratkaisee äänensävy ja jatkuvuus. Jos jotain juttua sanoo liian tiuhaan ja merkitsevään sävyyn, niin siinä alkaa pian ystävyys karista. Tuntemattomille vittuilu on taas täysin ääliömäistä ja itselle haitallista toimintaa, joka kannattaa pyrkiä kitkemään kokonaan pois, oli vastapuoli kuinka "oikeutetusti" "paha" hyvänsä.

      Kaikenlainen puhelinhäiriköinti ja ahdistelu on sitten mielisairaille, jotka eivät pysty kehittämään enää tunne-elämäänsä jostain pisteestä eteenpäin, vaan taantuvat alakoululaisen tasolle "huonojen perheiden lapsiksi".

    • Ottolapsi.

      Ehkäpä te herkkikset käsitätte pienen naljailun väärin.

    • Kyrpäkalletr

      Kyllä kyr.pii muttei niinkään vituta

    • peacenotshit

      On ihmisiä joiden kommunikointi taito opittua joltakin, sitä jatketaan koska sen ymmärretään kuuluvan normaaliin keskusteluun tai sen avaamiseen, tarkoitan siis vittuilua eli herjan heittoa .
      Tunnen jopa kaverin joka ottaa ylpeydellä sen jos joku kertoo hänen hallitsevan vittuilun jalon taidon, mutta toisaalta eipä tällä kovanaamalla taida niitä kavereita ollakkaan tuon taidon takia?
      Mielestäni tähän kysymykseen pätee sääntö, ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön !
      Oma mielipiteeni on ettei vittuilu kuulu kaveruuteen, pieni hyvässä mielessä heitetty huumoriherja on okay silloin tällöin, mutta kaikki loukkaava piikittely tai herjaus ei kuulu kaveruuteen vaikka kuinka tuntisit hyvin tämän henkilön.
      Ystävyys ja kaveruus on hieno asia, sitä täytyy osata arvostaa koska kaikki perustuu toisen huomioon ottamiseen ja kunnioittamiseen, itsekkäästi käyttäytyvät ihmiset ovat lopulta yksinäisiä ja kaveripiiri vaihtuu tiuhaan.

      • en ole ikävöinyt

        "Tunnen jopa kaverin joka ottaa ylpeydellä sen jos joku kertoo hänen hallitsevan vittuilun jalon taidon"

        minäkin tunnen hänet! Tai siis tunsin...


    • sitruunamuffinssi

      Minulla oli yksi juuri tällainen kaveri, joka kuvitteli olevansa kovinkin nokkela vittuilemalla kaveriporukassa. Itse kun en ole luonteeltani yhtään hyökkävä tai kovaääninen, ja ehkä joskus liiankin kiltti ja ystävällinen, niin jouduin usein tämän "kaverin" dissauksen ja sarkastisten kommenttien kohteeksi. Vuosien varressa olen kyseisestä henkilöstä etääntynyt, kun vihdoin ymmärsin, että aikuisella ihmisella on oikeus valita omat kaverinsa, eikä kenenkään ystävä ole pakko olla kohteliaisuudesta, jos itsestä tuntuu pahalta.

      Tiedän kyllä, että tällä "kaverilla" on monia henkilökohtaisia ongelmia, esimerkiksi masennusta ja anoreksiaa, mutta ei omaa pahaa oloa muihin ihmisiin (varsinkaan ystäviin, jotka yrittävät vain auttaa!) saa purkaa.

      Hyvä esimerkki arkitilanteesta tämän ihmisen kanssa, oltiin laittamassa ruokaa hänen kotonaan:

      Minä: onko sulla jossain lusikoita?

      Hän: no ei ole, en omista lusikoita! (ja vielä oikein kovaan ääneen, tylsistyneellä äänellä, ikään kuin minä olisin idioottii kun vain kohteliaasti yritin kysyä)

      Tällaista oli siis elämä tämän kaverin kanssa! Ei tule ikävä!

    • hämmentynyt...

      jos vittuilu on sellasta negatiivista tai kaveri vähän niinku piikittelee sillon "ystävällä"on jokin tavote häntä luultavasti ärsyttää jokin sinussa mutta jos ei osaa suoraan sitä sanoa niin en koe että tämä ystävä olisi hyvä ystävä..itse olen huomannut tuollaista omissa kavereissa mutta kun parhain ystäväni johon olen aina luottanut ja tukea hakenut on alkanut sellaiseksi niin en enään tiedä onko niitä hyviä ystäviä ollenkaan...tuntuu välillä että tekisi mieli muuttaa jonnekkin hevon p***seen et ei tarvis katella ketään=)

    • Jepaleus

      Vittuilu on hauskaa siinä saa turpaansa.

    • Ystävä ja kaveri

      "Ystävyys ja kaveruus on hieno asia, sitä täytyy osata arvostaa koska kaikki perustuu toisen huomioon ottamiseen ja kunnioittamiseen, itsekkäästi käyttäytyvät ihmiset ovat lopulta yksinäisiä ja kaveripiiri vaihtuu tiuhaan."

      Juuri näin.

      - Kaikki eivät osaa arvostaa ystävyyttä. Se ja sama, kuka siinä kaverina vieressä vittuilua on kuuntelemassa. Ja sitten taas seuraavaan "ystävään". Tällaista on naisten maailmassa nykyään paljon, tavoitellaan vain jotakin hetkellistä etua tai näkyvyyttä "ystävän" kautta, vaikkapa sitten vittuilulla ja nolaamalla toisten silmissä.

      Näitä kannattaa välttää, vaikka tuntuisikin säälittävältä jättää yksin.

    • raajaaa

      Näitä pitäisi tosiaan välttää. Mutta säälistä olen yrittänyt ymmärtää ja ymmärtää aina uudestaan ja uudestaan ja antaa anteeksi.

      Nyt olen oppinut, että tällaiset ihmiset eivät muuksi muutu. Kerta toisensa jälkeen huomaat, että saat pettyä.

      Ihmiset ovat heille käyttöesineitä, niin miehet kuin naisetkin.

      Ja just tätä nolaamista ja vittuilua oman edun tavoittelemiseksi tapahtuu ihan tosielämässä -yleensä miesten takia??

      Muita syyllistetään oman elämän kurjuudesta ja lopulta jäädään täysin yksin.
      Ja kuitenkin ollaan mielestään parhaimpia ystäviä mitä maa päällään kantaa???


      Vaikka kaverit kaikkoaa, "ystävät"ei poikkea kylään tai kutsu käymään, töissäkään ei tulla toimeen oikein kenenkään kanssa, ex-miehet eivät halua kuulla nimeäsikään mainittavan, hyvä,että oma perhe piittaa paskaakaan.

      Mutta vika ei ole koskaan ihmisessä itsessään- aina muissa.

    • KuinKuin

      Raajaaa
      "Ja just tätä nolaamista ja vittuilua oman edun tavoittelemiseksi tapahtuu ihan tosielämässä -yleensä miesten takia?? "
      Miesten takiako vittuillaan? Mitä tarkoitat?

    • raajaa

      Selitämpä:

      Kaksi naista on baarissa. Toisella on haku päällä, toisella ei. Miehet lähestyv'ät kuitenkin jatkuvasti tätä naista, jolla ei ole haku päällä ja flirttailevat hänen kanssaan. Tästähän tietysti tämä haku päällä oleva -nainen hermostuu ja sensijaan että yrittäisi olla mukavampi, kiinnostavampi, nätimpi ja hauska hän alkaakin vittuilemaan tälle naispuoleiselle kaverilleen näiden miesten aikana.

      Jotta huomio siis kiinnittyisi häneen. Ja kiinnittyyhän se, ikävällä tavalla. Mutta nolaa ja loukkaa samalla siis tämän kaverinsa, jolle miehet flirrtailevat , vittuilemalla hänelle miesten kuulleen tosi henkilökohtaisista asioista, kuten esim. sairauksista, mielenterveydenongelmista, jne jne.


      Tällaista ihan tosiaan tapahtuu. Ja ystävyyssuhteita naisten kesken särkyy-lopullisesti- tällaisten asioiden takia.

    • KuinKuin

      Kiitos selvennyksestä. Jotakin tällaista hieman epäilinkin, mutta en halunnut uskoa epäilyäni todeksi. Luulin olevani ainoa tällaista havainnut ja kokenut. On näköjään joku toinenkin minun lisäkseni.

      "...nolaa ja loukkaa samalla siis tämän kaverinsa, jolle miehet flirrtailevat , vittuilemalla hänelle miesten kuulleen tosi henkilökohtaisista asioista..."

      Lisään tähän vielä vittumaisimman tyylin, johon liittyy se, että ns henkilökohtaiset solvaukset eivät edes perustu mihinkään todellisuudessa, vaan ovat täysin keksittyjä loukkauksia. Joskus tai usein sieltä haavoittavimmasta päästäkin vieläpä. Kunnianloukkauksenakin voisi ehkä pitää.
      En ole halunnut uskoa korviani ja silmiäni kun olen tällaista joutunut ystävänäni pitävän henkilön taholta kokemaan. Ihmiseltä, jolle itse haluaa hyvää.

      Olen tällaista vittuilua miesten läsnäollessa havainnut etenkin sellaisten naisten taholta, jotka ovat jo vakiintuneessa parisuhteessa, aikomatta esimerkiksi pettää puolisoaan. Onko siis miehen tai miesten suosio monilla naisille niin kaiken edelle menevä pohjaton tarve, että mitään huomiota ei niin sanotulle ystävälle ei sallittaisi tai se on aina uhka itselle? Ystävä samanaikaisesti esittää huolestunutta, "kun sulla ei ole ketään miestä" ja yrittää "järjestää treffejä", jotka sitten pyrkii kaikin tavoin spoilaamaan.
      Ystävyydellä ei ilmeisesti ole arvoa sinänsä, ellei se nosta omaa huomioarvoa ja näkyvyyttä?

    • raajaaa

      Juurikin näin. Tosin omalla kohdallani olen varattuna naisena kokenut, että sinkku-ystäville on yksinkertaisesti liian kova pala purtavaksi se, jos joku mies osoittaa minua kohtaan kiinnostusta , vaikka en ole itse todellakaan kiinnostunut saati osoittanut mitään mielenkiintoa, senkun vaan olla möllöttänyt- niin hirveää solvaamista ja vittuilua olen saanut kuulla.


      On setvitty mun elämä henkistä hyvinvointia myöten ja lyöty todella hlökohtaisilla asioilla täysin tuntemattomien miesten kuullen, ihan vain siksi, että he ovat tulleet juttelemaan.

      Kun sinkkuystävältäni tiedustelin käytöksensä perusteita, hän totesi ihan pokkana , että : "no, nainen on naiselle susi".

      Yllättäen ei olla ystäviä enää.

    • KuinKuin

      "nainen on naiselle susi".

      Lohduton näkymä. Täytyykö sen olla välttämättä näin?
      Onko tämä geeneihin kirjoitettu?

      Löytyykö enää naisia, jotka eivät ole susia toisille naisille vai olisiko normaali ystävyys joskus vielä mahdollista?

    • ghhjjkjklkllklkl

      Löytyy. Väitän olevani tällainen. En kadehdi enkä kilpaile muiden naisten kanssa. Minun ei tarvitse saada tuntea olevani se porukan keskipiste ja ehdoton kuningatar. Periaatteena on, että varattuihin ei kosketa. Mutta itse olen sitten saanut kärsiä muiden naisten edellämainitunlaisesta käytöksestä.
      Valitettavan yleistä tuollainen "narttumaisuus" kyllä tuntuu olevan ja se, että jopa satunnaiset miehet, joista ei olla edes kiinnostuttu, menevät aina ystävyyden ohi, mitä en todellakaan voi käsittää!

      • KuinKuin

        Jumalalle kiitos ja kunnia!
        - Toivoa siis on, että löytyisi ystävä minullekin. Siis Ystävä, eikä "ns ystävä".

        Itsekin ajattelen, että jokainen saakoon pitää oman ukkonsa, enkä muutenkaan kadehdi. Ystäviä usein kaipailen.


    • ghhjjkjklkllklkl

      KuinKuin, jos haluat, voit kirjoittaa minulle. Olen päälle kolmekymppinen nainen ja asun Helsingissä. S-postini on: [email protected]

    • celsius+35

      Onpa tosiaan muillakin samoja havaintoja naisista,siis AIKUISISTA naisista.Mä kuuntelin vittuilua "ystävältä" vuosikaudet.Ihmettelin ja pohdin ,että miksi. No, sitten tuli se päivä jolloin vittuiltiin niin ISOSTI minulle. ja tämä vittuilu salattiin hänen puolisolta.Ja sitä ei haluttu minunkaan mieheni korviin. SILLOIN minulle valkeni.Tämä ihminen halusi minun mieheni itselleen.Oli kypsemmällä iällä ruennut katumaan yli kymmenen vuotta sitten tekemäänsä valintaa.Kelasin kaikkia vittuiluja taaksepäin ja tosiaan ...ne kaikki oikeastaan liittyi mieheeni.No,hän ei minun ja mieheni väliin päässyt.Me kävimme asiat läpi ja "ystäväni" tajusi vihdoinkin siirtyä takavasemmalle.Toivottavasti hänkin lakkaa näyttelemästä omalle puolisolleen ja yrittää kertoa tunteistaan,lähinnä niistä jotka asiat tekevät hänestä onnettoman.Ei toisille vittuilemalla oma elämä parane,vain suoraan,rehellisesti puhumalla asiat selviää.

      • Fahrenheit.

        On outoa, että naisten väitetään olevan niin solidaarisia ja ymmärtäväisiä toisiaan kohtaan. Harvat vittuilevat naiset pystyvät myöntämään ongelmansa ja keskustelemaan niistä avoimesti.


      • 7+2
        Fahrenheit. kirjoitti:

        On outoa, että naisten väitetään olevan niin solidaarisia ja ymmärtäväisiä toisiaan kohtaan. Harvat vittuilevat naiset pystyvät myöntämään ongelmansa ja keskustelemaan niistä avoimesti.

        Oman kokemuksen mukaan myös takana on yleensä joku asia mikä hiertää, kateus jostain tai epäoikeuden tunne jostain. Yleensä ihmisillä jotka eivät elä omaa elämää vaan vertaavat jatkuvasti mitä muilla on ja mitä muut tekee. Joskus sitä ei vaan helposti huomaa että mikä se on. En vaan sitä oo koskaan tajunnu että miks nää ihmiset sit pitää silti minuun yhteyttä, on hetkellisesti kivoja ja mukavia. Ei minusta heille mitään hyötyäkään ole, kai. -nuori nainen


    • ujis-98

      HYVIN usein heikko itsetunto on piilovittuilun takana. Eräässä artikkelissa luki osuvasti "Seurapiirin varmimmin käyttäytyvä, itsevarmalta vaikuttava sanavalmis keskipiste voi olla huonoitsetuntoinen narsisti; ujonoloinen,syrjäänvetäytyvätarkkailija taas voi olla terveesti itsetuntoinen."
      NOIN oli just mulla ja "ystävälläni". Mulle aina vittuili kun en oikein saa laajaa ystäväpiiriä jne. Mutta kun ei kaikki tarvitse laajaa! Joillekin vaan riittää muutama,LUOTETTAVA ystävä. Jotka EI vittuile. Ja jotka ei aina ,siis AINA joka asiassa vertaa itseään muihin. Ei hyväitsetuntoisen tarvitse.

      • 3+16

        Oon just aina ihmetellyt miks ihmiset heti valitsee seurakseen sen joka on äänekkäin ja porukan "itsevarmin" tyyppi. Itse en aina oo edes pitänyt näistä henkilöistä vaan he tuntuu vaan huutavan niin kovaa että kaikki varmasti kuulee(ei ehkä konkreettisesti mutta kuitenkin jollain tavalla). Mitä suurempi porukka, sitä enemmän ainakin aluksi katson vain tilannetta sivusta, en oikein tiedä mistä aloittaa kun on näitä kaikkeen vastaajia. En oo silti koskaan ajatellu että minulla olis huono itsetunto.. Eli komppaan tuota aikaisempaa viestiä, että usein, ei ehkä aina, voimakkaiden henkilöiden huono itsetunto voi olla veemäisen käyttäytymisen takana.


    • vieraas

      Kaveri rupes kettuilee loputtomasti joka asiasta koska en käynyt armeijaa. Se on nyt niin kova jätkä ja kukaan armeijaa käymätön ei voi armeijan tuskaa ymmärtää kuulemma.
      En oo porukan ainut joka ei käyny armeijaa mutta jostain syystä minä otan kaiken paskan niskaan.

      • 10 vuotta enää miele

        vieraas

        No kun hän ei muuta osaa tai pysty:

        Sivistymättömän ja suvaistemattoman tason tyyliä.
        Tuohon joudut sopeutuun noissa piireissä vuosia.
        Kymmenen vuoden úluttua ei en'ää mielessä


    • 64-87

      Osa ihmisistä pelkää noita äänekkäimpiä tyyppejä, siksi ne lyöttäytyy niiden seuraan, jotta eivät joutuisi kiusatuiksi. Eli ne on itsekin niitä jolla on huono itsetunto. Henkisesti vahvoja ei uskalleta kiusata.

      Mä joskus itsekin kestin " ystäviä" jotka yritti pompottaa mua. Jatkuva kettuilu mua kohtaan. Mun henk.koht. asioiden utelu. Rivien välissä tuli kaikenlaista ikävää. Olivat mukamas ystäviä, mut jälkeenpäin tajusin, että olinkin vain hyödyke. Niin kauan kiva pitää, kun hyötyy ja sit heittää pois. Mulle sai huutaa päin naamaa ja mun olisi pitäny kiltisti vaan hyväksyä. Sitten päätin, että nyt saa loppua. Parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa.

      Kun ikää tulee ja aikuistuu niin uskaltaa mennä yksinkin, laumaelämä jää taakse. Mulla on harrastuksia osa kotona, joskus kiva tavata uusia tyyppejä. Jos uudesta tutusta tulee pienikin viite katkeruudesta,kateudesta tai suuttumuksista, se ei tiedä hyvää tulevalle ystävyydelle.
      Eräs lause on jääny mun mieleen: Mitä kertoo sinusta jos annat aina muiden kävellä ylitsesi toistuvasti. Taakse on jääny kaverin kipeys. Viihdyn paljon yksin. Harrastuksien kautta voi löytää parempia ystäviä, mut silti pitää olla tarkkana.

      • Anonyymi

        Tossa oon samaa mieltä, parempi yksin kuin huonon kaverin kans, turhaa kärsiä huonoista kavereista kun voi valita yksin nauttimisen tai valita parempia kavereita!


    • Hiukan sivistystä??

      Jokainen toimii sillätvoin kuin osaa.

      Kyllä se on tuolla Teidän tasolla aivan normaalia verbaalista lahjakkuutta.
      Syy siihen on että ei olla opittu mitään muuta ja hidasta tulee olemaan jatkossakin.

    • voi kettu!

      jos se on huumorilla heitetty ja kumpikin on samalla taajuudella... on jees, mutta selän takana tahallinen pilkan teko onkin jo asia erikseen.

      • voi kettu!

        ja sellainen vain kertookin sitten jo tekijästä paljon.


    • tekopyhältä vaikutta

      En kuulu netin sosiaalisiin tahi epäosiiaalisiin medioihin, joten en tiedä kuka "vittuilee" ja kenelle tai keiden nimissä. Itse en pidä siitä mitä näen, kun klikkaan tänne Suomi24.fi:n etusivulle ja sieltä muille - näkemykseni mukaan _Suomi24.fi:n omille_ nimettömille- keskustelupalstoille. Nytkin näin Suomi24.fi:n etusivulla viattoman ihmisen naaman, jota ihmistä en henkilökohtaisesti tunne, mutta joka on tunnettu muotiblogisti, ainakin jos naaman oikin tulkitsin - se naama minkä näin viattomana ja joka varmaan ei halua namaansa leviteltävän täällä Suomi24.fi:ssa, läheinen on käsitykseni mukaan mun vanhan opiskeluaikaisen reiluna tyyppinä tosi hyvänä kaverina muistamani hyvä ystävä.

      Opettaisiko tämä Suomi24.fi tavista netin nimettömälle palstalle kirjoittavaa, että miten ilmoittaa asiattomista kuvista, jos niitä näkee? Tässä ei voi Suomi24.fi-foorumin lukija joka ei kuulu sosiaalisiin medioihin tai nettiyhteisöhin, tietää koskaan, että keitä täällä vainotaan. Paitsi että kirjoittamalla tänne, olen havainnut, että joudun itse tahtomattani ahdistelluksi ja herjatuksi. Käytätte tietysti viattomien ja minun kiusaamiseen kaikkea mitä minä sanon tässä; sitä en ole toivonut tai määritellyt, mutta kyllä se ns. lasku kiusaamisesta lankeaa joskus ja totuus paljastuu, jos täällä jotakin oikeasti ihmisherjaa jotkut nettihäiriköt harjoittaa... Paras elämänohje on se, että kohtele muita kuten haluat itseäsi kohdeltavan; asia pätee myös nettiin.

    • ivylynn

      Se riippuu ihmisestä minkä laskee vittuiluksi.Omassa kaveriporukassani me voidaan sanoa toisistamme ainakin lähes mitä vain.Kirjoittamaton sääntö voisi olla että mitä vaan voi sanoa ja jos jokin kommentti menee liian pitkälle niin siitä pitää sanoa.Sillä tavalla oppii toisten rajoja,ja mielestäni se on hyvä että ei salailla mitään ja vitsiä voi vääntää mistä vain.Tälläisessä tapauksessa kaverit tuntevat toisensa niin hyvin että tietävät milloin kyseessä on sarkasmia,milloin läppää,milloin oikeaa vittuilua ja milloin olet tosissasi.
      Ulkopuolisen kannalta se mikä kuulostaa vittuilulta ei sitä välttämättä ole niille joille tälläinen tapa kommunikoida on normaalia.

    • ricochet

      http://9gag.com/gag/860809

      Kyllähän se menee juuri niinkuin tuossa kuvassa. Joka päivä saa Facebookissa lueskella naisten tilityksiä kuinka "ihana" ja "paras" henkilö joku on. Miehissä taas juurikin tuollaista mustaa huumoria, ja nauraa räkätetään jollekkin vanhoille känniördäyksille mitkä silloin tuntuivat kaatavan maailman.

      Sitten on sellaista patologista vittuilua, että porukasta otetaan yksi "musta lammas" jolle vittuillaan jatkuvasti joka asiasta ja pönkitetään omaa egoa samalla. Näissä kahdessa on vissi ero ja tätä jälkimmäistä en hyväksy missään porukassa enkä asiayhteydessä.

    • ottaapäähän

      Minusta tuntuu että suomenkielestä on kadonnut kaikki sanat, joita käytettiin ennen "Vittuilun" sijaan.

      Heität mitä tahansa hetulaa, se on automaattisesti vittuilua? Miksi?

      Olen huomannut omassa kaveripiirissäni, että sanot mitä tahansa kaikki on vittuilua. Joku kysyy edellisillan tapahtumia, kerrot koska kysyttiin, lopputulos on että kun vaan vittuillaan.

    • sopu ja rauha

      Jos minulle ystävät tulevat vittuilemaan niin sen jälkeen ne ovat entisiä ystäviä. Koska en ala enää aikuisiällä tappelemaan kenenkään kanssa, pentuna sain riitelystä aivan tarpeeksi. Joten jos minun ystävä meinaa olla niin parempi ajatella mitä sanoo eikä sanoa mitä ajattelee.

      • Anonyymi

        Niin sitä pitää, kannattaa pitää kavereita silmällä ja kannattaa kattoo parhaat kaverit!


    • Keikkaolli

      Kevyt kenttävittuilu on asiaa mutta ikäväkyllä harva osaa sen taidon. Kyse on vittuilun rajoilla menevästä kehumisesesta joka kohdistuu kyseeseen kohteeseen. Tämän ammatillista otetta vaativaa taitoa osaa harva ihminen. Ja aina on tärkeätä ettei siihen kuulu loukkauksia sisältävää sanomaa.

    • Koviakokenut32

      Mun mielestä vittuilu ei kuulu ystävyys/ kaverisuhteisiin eikä muihinkaan tilanteisiin, ei ainakaan fiksujen ja kunnollisten ihmisten käytöstapoihin mutta valitettavasti löytyy näitä ns. älykääpiöitä jotka sen kummemmin miettimättä toisen/ toisten tunteita harjoittaa tätä toimintaa, ihan jopa tuntemattomien. Muille vittuileminen kertoo henkilön älykkyyden puutteesta, hyvien käytöstapojen tai hyvän kasvatuksen puutteesta ja siksi itse ainakin pysyttelen kaukana näistä henkilöistä jotka ei kykene asialliseen kanssakäymiseen. Vittuilulla yritetään vaan saada kohde naurunalaiseksi, ehkä jopa kiusaamisen/ hyljeksinnän kohteeksi verrattuna muihin..ei siis kovin fiksun ihmisen toimintaa joka pystyy ottamaan kanssa ihmiset huomioon. Mun mielestä on törkeää että jo pienet lapset oppivat huonot käytöstavat, kiusaamisen taidot, epäasiallisen käytöksen ja ruman kielenkäytön, ja nämäkin opitaan aina isommilta eli nuorilta ja aikuisilta joiden kuuluisi toimia hyvänä esimerkkinä. Kyllä vittuilun pää- tarkoitus on loukata kohteen tunteita ja siksi pidän sitä halveksuttavana toimintana missä ikäluokassa tahansa.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu ja samaa mieltä.


    • aikuisetkoulukiusaajat

      Vittuilun tarve kertoo tarpeesta olla muita parempi eli huonosta itsetunnosta. Se ei ole mitään mustaa huumoria, jossa nauretaan yhdessä, vaan vittuilu perustuu yksipuoliselle nolaamiselle. Kenestäkään ei ole mukava tulla nolatuksi, vaikka nolattu nauraisi mukana. Tätä vittuilija ei kykene käsittämään, vaan hän luulee olevansa hauska. Tosiasiassa hänestä ei pidetä. Teini-iän jälkeen aikuistutaan, mutta vittuilija jää teini-iän tasolle kuvitellen muidenkin jääneen. Lopulta vittuilija jää yksin vittuilemaan satunnaisille tuttaville, joilla on samoja ongelmia tai jotka ovat liian kilttejä. Ystävästä sentään pääsee eroon, mutta jotkut raukat ovat naimisissa näiden hauskojen vittuilijoiden kanssa...

      • Anonyymi

        Samaa mieltä,


    • Anonyymi

      En harrasta moista kun se on lapsellista, piruilen kyl aina kun mahdollista, piruilu synonyymi vitsiniekalle, eräänlainen koomikko. Vittuilusta en tykkää, sehän on kiusaamista ja tyhmää.

      • Anonyymi

        No vittuilu ja piruilu on molemmat ihan viihdettä, kun on hyvä porukka. Mikään ei oo parempaa kuin oikein osuva loukkaus. Mutta älä ota sitä itseesi.


    • Anonyymi

      Ei sellainen ole oikea ystävä vastaus aloittajalle.

    • Anonyymi

      Olen itse pettynyt "parhaaseen" kaveriini ja vieläpä pariin muuhunkin. Kaverilla ei koulutusta, mutta on menestynyt hyvin työelämässä, on perhe tms. Hän on vittuillut minulle kaikesta mahdollisesta, mutta olen pistänyt sen sarkastisen huumorin piikkiin, mutta pidemmässä juoksussa. Hänen huumorintajunsa on freudilaiselle kakkahuumori-tasolla, joka on todella kieroontunutta. Nuorena se nauratti, mutta ei enää. Käytös on esim sellaista, että lähettää minulle fotoshopatun kuvan jossa muka hauskaa huumoria minusta. Musiikkiharrastuksessani ei ole koskaan tukenut. Kun näitä samantyyppisiä "kavereita" on useita, olen jo aikalailla pettynyt näihin heppuihin. Koska ei ole montaa kaveria, niin on vaikea pistää kaveruus poikki jos on yli 20v ollut kaverina. Yhtenevä piirre näille tyypeille on it-ala. It-alan tyypit ovat aina sarkastisia (sarkasmi tarkoittaa vittuilua), besserwissereitä ja elämäntapa-vittuilijoita. En enää jaksa näitä tyyppejä.

    • Anonyymi

      Jaa, vittuilu tuo taidoista jaloin. Hyväntahtoinen vai ilkeys, raja on hiuksen hieno mutta on olemassa. Se joka hyväntahtoista harrastaa muistanee että myös osaa vastaanottaa sellaista. Harkintaa ystävät, harkintaa!

    • Anonyymi

      Kannattaa aina miettiä mitä menee sanomaan ja kenelle. Joku voi kävellä reunalla ja sinun mitätön suunsoitto ja leikkimielinen herjaus ei välttämättä ole hänelle mitätöntä ja leikkiä. Yksinkertaistaen: päätä ei pitäisi koskaan aukoa.

    • Anonyymi

      Miksi sinä noin ahkerasti pidät alapäätä suussasi?

      Tiedätkö että se kuulostaa äärettömän moukkamaiselta? Se kertoo sinusta että teet itsestäsi tahallaan (kenties aiheutetusti !) todella tyhmän.

      • Anonyymi

        Kyllä. Pitää aina pitää mielessä se mielentila että ei mene sellaisessa mielentilassa aukomaan päätä ja edes puhumaan kenellekään mitään jos ei ns. ole väliaikaisesti tässä maailmassa. Voit aiheuttaa todella pahaa vahinkoa ilman, että sitä mitenkään tarkoitat.


    • Anonyymi

      Ei oo yhtään ystävää

    • Anonyymi

      Täällä on pari pervo poikaa jotka ajattelee pikku tyttöjen persettä🫘❤️

    • Anonyymi

      Mulle yks tuttava vittuili vähän kaikesta, mutt eniten siitä, kun mun toinen nilkka on vikuuntunut. Kai kokee sen hauskaksi, kun jollain toisella on fyysistä vaivaa, jolle ei voi mitään, itse en ilkeilisi fyysisestä vammasta kenellekään, mutt jokaisella on oma tapansa suhtautua asioihin. Tuo tuttava on vittuillut mun ulkonäöstäkin päin naamaa, haukkunut hiukset ja vaatteetkin, kuulema mummotyylisiä hänen mielestään. Itse en antanut samalla mitalla takaisin vaikka en arvosta hänen pukeutumistyyliä, enkä hänen hiustyyliäkään.

    • Anonyymi

      Kaverille vittuilu ja halveksiminen, mikä kaveri harrastaa sellaista??? Ei minun mielestä ole kaveri sellainen. Moittiminen tietysti joskus aiheellista.

    • Anonyymi

      Parhaiten vittuilu sujuu myös livenä, kun

      Opettelee ensin Suomi sivustolla vittuilun perusteettomuuden,

      Kun tämän on saanut hallintaan , voit kaikkialla suomia,

      Vittuilla kenelle vaan, mitä vaan, missä tahansa
      Vittuilemisiin!!

    • Anonyymi

      vitun homorunkkarit paskahousut ,rautaputkella vaan päähän niin että on aivot palasina

    • Anonyymi

      Yleensä vittuilua harrastavat ei kestä sitä takaisin kovin hyvin itse tai jos itse harrastavat sellaista rivien välistä niin ovat paranoidisia joka läpän suhteen.
      Meillä päin sanotaan tekonaurun kera, että vittuilu on välittämistä ja silti sitä nämä pelkää eniten tai siis olevansa itse sen kohteena

    • Anonyymi

      Minä en vittuile, vaan kyrpäilen ja kyrpiinnyn. Kyrpä sanan käyttö särähtää mukavasti kun oikein jokin harmittaa. Vittuilu on pehmeää, naismaista,, mutta kyrpiintyminen on todellakin miehistä voimaa uhoavaa, samoin kulittaminen. Kaveri kullittaa jatkuvasti sointuu hyvin jallittamisen kansa yksi yhteen. Helvetti kun toi kulli jallittaa tosi krpämäisesti.

    • Anonyymi

      Syöttö korva vittuilee, pakko rahapussi, haluaa toisten omaisuuden väkisin haltuun

    • Anonyymi

      Kyllä vittuilu on yleistä myös ns. ystävien kesken.
      Vaikka eihän sellainen oikeasti mikään ystävä ole, jos kerran vittuilija on.

    • Anonyymi

      Olenko jollakin tavalla epänormaali, kun tykkään jos minulle sanotaan että haista vittu. Minulle tulee siitä hyvä mieli.

    • Anonyymi

      Kuka saa syöttää Pyhänet myynti tätä sanaa tietyn nimen jälkeen valokuitu

    • Anonyymi

      Tutustuin tähän henkilöön n reilu vuosi sitten... hän on ns köyhä maahanmuuttaja, kouluttautui suomessa ja on nyt töissä koulutustaan vastaavassa työssä... mutta opiskeluaikanaan hän oli kysynyt pankista tonnin lainaa... ei herunut... joten kun kuulin tästä annoin hänelle sen tonnin... ok annoin hänelle myös ihka uuden varsi-imurin jonka olin ostanut itselleni mutta en käyttänytkään sitä... ja ostin hänelle pyykkikoneen kun kuulin että on vaikea saada pesuvuoroja... ostin hänelle myös toppatakin, pussilakanat ja mehulingon... muuta ei ole kaivannut, osti itse tvn ja tason... hän on nyt tyytyväinen kun on ns kaikkea... olen ylpeä itsestäni kun minusta löytyi rankaa auttaa ihmistä... hän on nyt vakityössä ja edelleen mun kanssa, luulen hänen itsetuntonsa kohonneen tämän myötä...

    • Anonyymi

      Ystäville, kumppanille, ei vittuilla,ei nälvitä,ei haukuta tai mitään muutakaa,Ei kahdenkesken saati julkisesti.

      • Anonyymi

        sitä ns. vittuilua tapahtuu.
        mulla yksi ystävä, joka toivoisi koko ajan jonkinlaista hyötyä minulta. pyytänyt , että menisin siivousavuksi, ja muutenkin mun pitäisi kokoajan juosta kun hän jotakin tahtoo, sitä ja tätä.

        kyläilyä sovittiin kerran, ja hän lupasi tulla nimpparipäivänänäni, ja olin ostanut jo kaikki tarjottavatkin valmiiksi , ja sitten "ystävä" laittoi viestin. että ei ehdikään tulla, että
        "on kotihommia" ja oli vieläpä sunnuntaipäivä , että siis, ihan vittuiluahan se oli että
        siis koti hommat on tärkeämpää , (niitä on aina) vaikka oli jo luvannut että sitten nähdään ja tulee kylään.

        en ole sen jälkeen , mitään kahvipöytätarjoilua valmistellut enkä pyytänyt, enkä aio vastaisuudessa odotella turhaan.


    • Anonyymi

      No kaiketi puolison puolelta en ole niin varma, mutta pari juttua tulee mieleen kun tuntematon mies on sanonu työn tuoksinnassa nimeä ja sitten sanonu että no nyt olet joku mikä lie lopponen topponen tjs. ja sitten toinen esimerkki hautaa peitettäessä kutsutaan keijoseksi yhden taholta niin voin sanoa että tuumaa pikkusen alkaa vituttaa.

      En ymmärrä mikä ihmisten päässä oikein liikkuu. Ei tulis itellä mieleenkään heittää joko noin huonoa huumoria ta silkkaa vittuilua.

      Ens kerralla voi vilahtaa nyrkki.

    • Anonyymi

      Tuo ei ole ystävyyttä. Pahantahtoinen tekee noin.

    • Anonyymi

      Ei leikistä saa suuttua eikä itkeä.

    • Anonyymi

      Miehet saa vittuilla. Jos nainen ei ymmärrä niin omapa on ongelmansa. 😀

      • Anonyymi

        Miksi miehenä koet noin? Koetko olevasi jotenkin heikompi naisia?


    • Anonyymi

      Up

    • Anonyymi

      Up

    • Anonyymi

      Niin, miten on?

    • Anonyymi

      Up

    • Anonyymi

      Vittuilloot kuka mitä haluaa. Mulla on rahaa ja valtaa.

    • Anonyymi

      Kaikkeen voi erikoistua kun on pakko..

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe