Heips!
Onkos teille käynyt niin, että ihannepainon saavutettua päätittekin vielä laihduttaa muutaman kilon lisää?
Itse olen nyt asettamassani tavoitteessa, mutta en ole tyytyväinen vartalooni vieläkään. Muutokset kyllä huomaan, varsinkin kasvoissa ja käsivarsissa koska urakkaa on takana reilu 10 kiloa. Nyt kuitenkin mietin, että seuraavat 5 kiloa voisi vielä pudottaa varmuuden vuoksi, jos painoa alkaa nousemaan.
Mutta sen 5 kilon jälkeen painoa olisi enää 42 kiloa. Olen 160 cm pitkä ja painan tällä hetkellä 47 kiloa. En pidä itseäni mitenkään laihana, mutta tajuan, ettei aikuisen naisen normaalipaino ole mikään lapsen 40 kiloa. Mitäpä siis tehdä?
Olisiko jotain erikoista liikuntamuotoa, joka kiinteyttäisi laihtumisen sijasta jotta "näennäisesti" vaikuttaisi laihemmalta?
Asiallisia vastauksia toivon.
Milloin lopettaa laihduttaminen?
11
1361
Vastaukset
- jollekin muulle
Hei!
Uskon että ongelmasi on tyypillinen laihduttaneiden naisten kohdalla. Sinun painosi suheessa pituuteesi kuulostaa kuitenkin jo nyt niin vähältä, että viiden kilon pudotus ei kuulosta terveeltä. Itse olen painanut juuri tuon 42 kiloa ja olen suunnilleen saman pituinen kuin sinä. Näytin kamalalta.
Vaikka saisit asiallisia vastauksia täältä, suosittelisin sinua puhumaan asiastasi jollekin "livenä". Toivottavasti se henkilö jolle puhuisit olisi mahdollisimman puolueeton, joka voisi kertoa oman näkemyksensä asiasta. Se voisi olla ammattilainen (psykologi, ravitsemusterapeutti, personal trainer....) mutta pääasia olisi se että oikeassa elämässä puhuisit tästä ja saisit näkökantoja ongelmaasi. Jos alat hautoa tätä pääsi sisällä, siitä saattaa tulla jonkinlainen pakkomielle ja sairas vääristymä kehonkuvastasi.
älä ota riskiä!- alkupäräinen
Puhuminen on käynyt mielessä, mutta minulla ei ole mitään ulkopuolista kontaktia. Ystäville, perheelle tai miehelle en juuri tuomitemisen pelossa uskalla puhua, koska he vain ristisivät minut joksikin syömishäriöiseksi ja siitä alkaisi kamala kyttääminen.
Onko esim. psykologilla kovat hinnat, jos pyrkisi pakeille? - n--s
alkupäräinen kirjoitti:
Puhuminen on käynyt mielessä, mutta minulla ei ole mitään ulkopuolista kontaktia. Ystäville, perheelle tai miehelle en juuri tuomitemisen pelossa uskalla puhua, koska he vain ristisivät minut joksikin syömishäriöiseksi ja siitä alkaisi kamala kyttääminen.
Onko esim. psykologilla kovat hinnat, jos pyrkisi pakeille?...että sinut leimattaisiin syämishäiriöiseksi? Etenkään, jos et itse koe olevasi sellainen? Olisiko sittenkin niin, että syvällä sisimmässäsi tiedät, ettei sinulla oikeasti ole tarvetta laihduttamiselle?
Sinun pitää lopettaa laihduttaminen nyt. Sinun ei tarvitse menettää painoasi ollaksesi/näyttääksesi hoikemmalta. Voisit ansaita jopa muutaman kilon lisää painoa, mutta näyttää hoikimmalta mahdolliselta kuntosali- eli voimaharjoittelun sekä siihen yhdistetyn, lihasta kehittävän ruokavalion myötä. Ilman lihasta painon mukaan laihakin voi näyttää muodottomalta.
- laihduttaja
saanko kysyä kuinka sait pudotettua 10 kiloa ja missä ajassa?
Minunkin tarvisi pudotaa se kymmenen kiloa.Tarvisin vähän vinkkejä ja olisi kiva kuulla miten sinä teit sen.- aiheen aloittaja
Mulla laihdutus alkoi keväällä 2006. Mittari näytti 58 kiloa pahimmillaan.
Ihan perusasioista aloitin, eli ryhdyin käymään lenkillä ja ilmoitin itseni jumppatunneille. Join paljon vettä, mutta ruokavaliota en osannut oikein muuttaa. Alkuun laihdutus oli todella hidasta. Jouluna 2006 painoin 53 kiloa - olin kuitenkin laihtunut.
Viime keväänä aloitin taas rehkimisen ja opettelin kalorien laskemisen ja sillä pääsin taas vauhtiin. Kesäkuun alussa painoin 52 ja kesän aikana pudotin 48 kiloon. Nyt paino on hitaasti karissut 47 kiloon.
Todella hidasta tämä urakka, mutta mulle laihduttaminen on ollut aina kovin vaikea asia. Joku toinen saa 10 kiloa tippumaan puolessa vuodessa tai parissa kuukaudessa. Vähän riippuu lähtöpainosta ja veikkaisin että ns. normaalipainoiselle laihtuminen on vaikeampaa. Toisaalta mulla ei ole ollut mitään ajallista tavoitetta.
Mun mielestä tärkeintä on hahmottaa ruokamäärien sisältämät kalorit ja suunnitella syöminen ja liikkuminen sen mukaan. Täytyy pitää jokin raja mielessä.
Onnea vaan koitokseen! Ps. hitaassa tyylissä kivintä on se, ettei kaikesta hyvästä tarvitse luopua kokonaan. - paljon sinulle
aiheen aloittaja kirjoitti:
Mulla laihdutus alkoi keväällä 2006. Mittari näytti 58 kiloa pahimmillaan.
Ihan perusasioista aloitin, eli ryhdyin käymään lenkillä ja ilmoitin itseni jumppatunneille. Join paljon vettä, mutta ruokavaliota en osannut oikein muuttaa. Alkuun laihdutus oli todella hidasta. Jouluna 2006 painoin 53 kiloa - olin kuitenkin laihtunut.
Viime keväänä aloitin taas rehkimisen ja opettelin kalorien laskemisen ja sillä pääsin taas vauhtiin. Kesäkuun alussa painoin 52 ja kesän aikana pudotin 48 kiloon. Nyt paino on hitaasti karissut 47 kiloon.
Todella hidasta tämä urakka, mutta mulle laihduttaminen on ollut aina kovin vaikea asia. Joku toinen saa 10 kiloa tippumaan puolessa vuodessa tai parissa kuukaudessa. Vähän riippuu lähtöpainosta ja veikkaisin että ns. normaalipainoiselle laihtuminen on vaikeampaa. Toisaalta mulla ei ole ollut mitään ajallista tavoitetta.
Mun mielestä tärkeintä on hahmottaa ruokamäärien sisältämät kalorit ja suunnitella syöminen ja liikkuminen sen mukaan. Täytyy pitää jokin raja mielessä.
Onnea vaan koitokseen! Ps. hitaassa tyylissä kivintä on se, ettei kaikesta hyvästä tarvitse luopua kokonaan.Kiitos, että vastasit.
Alussa tuntuu jotenkin vaikealta. Olen kanssa taas aloittanut jumppatunnit ja kävelyn. Kesällä sain pudotettua muutaman kilon, mutta silloin onkin kivempi käydä juoksemassa.
Katsotaan miten tämä lähtee..Olisi niin kiva saada edes 5 kiloa pois, koska jotenkin vaan ahdistaa olla tässä kropassa (173cm /70kg). Vaikka en ole ylipainoinen, haluaisin silti tuntea itseni kevyemmäksi. Olen kyllästynyt ainaseen ähky-tunteeseen, if you know what I mean.
Olisihan se myös kiva saada vähän noita jenkkakahvojakin pienemmäksi ja mahaa aavistuksen litteämmäksi:)
Hyvää joulun odotusta!
- Olen ollut
nyt laihiksella viitisen kuukautta. Olen piituudeltani 170 ja ajattelin, että tiputan painoni 66 ja annan sitten olla siinä. Kiloja minulta on nyt lähtenyt yhteensä 10 kiloa 100 grammaa. Aloittaessani laihikseni ensimmäinen tavoitteeni oli 72 sitten 70 ja sitten 68. Vimmeinen tavoitepainoni on nyt siten 66. Lähtöpainoni oli heinäkuussa 76,7.
Sinun ei todellakaan tarvitse enää tiputtaa painoasi. Mielestäni saisit antaa tulla muutaman kilon lisääkin. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni. - olet jo alipainoinen
eli laskuri näyttää indeksiksi 18.4 ja se on melko vähän.
Riippuu kuitenkin siitä, miltä näytät peilistä katsottuna, siis kannattaako vielä laihduttaa.- jjjjjepsooo
Jos et ole tyytyväinen itseesi vieläkään, kannattaa vaan aloittaa vaikka kuntosalilla käynti, paino saattaa pysyä samana tai ekä vähän noustakkin, mutta tulet kiinteäksi ja läskittömäksi.
laihduttamalla menetät vaan kaiken lihaksiston!
Joten jos haluat mahtua vielä pienenpiin housuiin/timmiin kuntoon niin salille mars!
- 787878
Taas näitä normaalipainoisia muutaman kilon ylipainosta vinkuvia idiootteja!
En ylipäätään ymmärrä, mikä tarve sinulla on laihduttaa. Et edes ole ylipainoinen etkä ole koskaan ollutkaan. Sanoit laihduttaneesi 10 kg, jolloin painot 57 kg (painoindeksi 22,3) ja painat nyt kuulemma 47 kg (painoindeksi 18,4), eli olet jo nyt alipainoinen. Jos laihdutat vielä 5 kg niin, että painat 42 kg (painoindeksi 16,4). Lopeta se laihduttaminen!
Painoindeksi viitearvot:
00-20 alipaino
20-25 normaalipaino
25-30 lievä ylipaino
30-35 huomattava ylipaino
35-40 vaikea ylipaino
40- sairaalloinen lihavuus
Sinun tulisi saada muutana lisäkilo, mutta sitä ei kannata hankkia syömisellä, vaan liikunnalla. Käy vaikka lenkillä joka päivä! - aikuisen naisen
pitäisi painaa vähintää 50kg, ellei todella ole joku napataatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275