Syötkö lihaa

Onhan lehmälläkin aivot, silmät, kädet, jalat, aistit, tunteet ja sydän.


"Tulkaa syömään!"


MarttyyriMallari-TTt

34

827

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entäs sä

      ite?

      • heräättää keskustelua lihan syönnin etiikasta.
        Suomeksi sanottuna: onko meillä oikeus kiduttaa ja tappaa miljardeja eläimiä vuosittain.


        "Taitaa olla liian vaikea aihe tänne"


        MarttyyriMallari-TTt


    • la.ra

      Syön kalaa.

      Muihin lihoihin en ole koskenut vissiin reiluun kymmeneen vuoteen. Kala tuli takaisin ruokavalioon muutama vuosi sitten lääkärin kehotuksesta.

      Niin, entäs itse?

      • syö lihaa.


        "Olen horoskoopiltani Kauris"


        MarttyyriMallari-TTt


    • siksikö

      lehmää ei saisi syödä kun sillä on KÄDET sun mielestä?? anna mun kaikki kestää.................

    • jenzsku

      mä. mutta välillä kyllä kieltämäti ällöttää.

      • Ällötys on ensimmäinen askel kohti lihatonta ruokavaliota.
        Tervetuloa jenzsku viherpipertäjien seuraan.


        "Ajattele tunteella, älä järjellä"


        MarttyyriMallari-TTt


      • jenzsku
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Ällötys on ensimmäinen askel kohti lihatonta ruokavaliota.
        Tervetuloa jenzsku viherpipertäjien seuraan.


        "Ajattele tunteella, älä järjellä"


        MarttyyriMallari-TTt

        olen tässä monta kertaa miettinytkin että voisin ruveta kasvissyöjäksi:)


      • jenzsku kirjoitti:

        olen tässä monta kertaa miettinytkin että voisin ruveta kasvissyöjäksi:)

        Kun lakkaat lihan syönnin, niin mahalaukussasi ei ole enää mädäntyvää lihaa ja eläinten kidutus vähenee 0.00001%


        "jenzsku rules!!!"


        MarttyyriMallari-TTt


    • Joidenkin mielestä kasveillakin on. Kas kun he eivät ole kuolleet nälkään tunteidensa kanssa.

      Ihmiset ovat niin itsensä kuin eläintenkin kannalta vieraantuneet vähän turhan kauas luonnosta ja luonnollisuudesta.

      • la.ra

        tehotuotanto (hinnalla millä hyvänsä) se vasta vieraantumista onkin.


      • la.ra kirjoitti:

        tehotuotanto (hinnalla millä hyvänsä) se vasta vieraantumista onkin.

        Eläinten kohtelu oli aivan toisenlaista, kun joka torpassa oli hyötyeläimiä. Ne olivat arvokkaita ja niitä hoidettiin hyvin. Silti niitä syötiin ja hyödynnettiin muutenkin.

        Katsoitko äsken Maikkarin 45 minuuttia? Siinä oli oikein malliesimerkki tehotaloudesta, mikä pitäisi nopeasti kitkeä. Tottahan se varmaan loppuisi, jos kaikki olisivat kasvissyöjiä, mutta en ole koskaan kannattanut äärimmäisyysratkaisuja. Minusta se on vähän samaa juurta kuin keittiöveitsien kiellon ehdottaminen tappojen vähentämiseksi.


      • la.ra
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Eläinten kohtelu oli aivan toisenlaista, kun joka torpassa oli hyötyeläimiä. Ne olivat arvokkaita ja niitä hoidettiin hyvin. Silti niitä syötiin ja hyödynnettiin muutenkin.

        Katsoitko äsken Maikkarin 45 minuuttia? Siinä oli oikein malliesimerkki tehotaloudesta, mikä pitäisi nopeasti kitkeä. Tottahan se varmaan loppuisi, jos kaikki olisivat kasvissyöjiä, mutta en ole koskaan kannattanut äärimmäisyysratkaisuja. Minusta se on vähän samaa juurta kuin keittiöveitsien kiellon ehdottaminen tappojen vähentämiseksi.

        En onneksi katsonut. Mun telkka on rikki ja yritin just yrittää tuota broidin vanhaa tilalle.

        Mä lopetin lihan syönnin vain siksi aikaa, että ihmiskunta tajuaa vähentää sitä. Näin ainakin itse jätän tukematta minkäänlaista tehotuotantotaloutta.

        Jotenkin mulla on sellainen hytinä, ettei mun tarvitse enää koskaan aloittaakaan. Vitsit, jos hirveä, metsoa ja jänistä olisi enemmän tarjolla (ts. jos isä olisi parempi metättäjä) niin varmaan söisinkin jonkun verran lihaa. Näin muutaman vuoden välein ei oikein viitsi kehoa kiusata.

        Mutta helppoahan tämä mulle on, kun en ole koskaan tykännyt lihasta. Paitsi sitten ne argentiinanmatkat...


      • 2000 km?
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Eläinten kohtelu oli aivan toisenlaista, kun joka torpassa oli hyötyeläimiä. Ne olivat arvokkaita ja niitä hoidettiin hyvin. Silti niitä syötiin ja hyödynnettiin muutenkin.

        Katsoitko äsken Maikkarin 45 minuuttia? Siinä oli oikein malliesimerkki tehotaloudesta, mikä pitäisi nopeasti kitkeä. Tottahan se varmaan loppuisi, jos kaikki olisivat kasvissyöjiä, mutta en ole koskaan kannattanut äärimmäisyysratkaisuja. Minusta se on vähän samaa juurta kuin keittiöveitsien kiellon ehdottaminen tappojen vähentämiseksi.

        " Siinä oli oikein malliesimerkki tehotaloudesta, mikä pitäisi nopeasti kitkeä."


        Ei vaan siinä oli malliesimerkki vapaasta markkinataloudesta, mikä pitäisi nopeasti kitkeä.


    • Danskuu

      itse lihaa, mutta syötän lapsilleni lihaa rehujen lisänä, kuten myös miehelleni.

    • Foxinthebox

      jonkin verran kalkkunaa, kanaa ja kalaa. Pelkällä kasvisruokavaliolla laihdun vaikka kuinka hauduttaisin kermassa ja voipalan päällä söisin.

    • mutta mitään rustosolkkuja en suuhun laita, se pitää olla puhdasta lihaa ja sian lihaa en saa alas, vaikka rassilla painas.

      • creatur carnivore

        Kyllä pihvi miehen tiellä pitää, ja kurmeemakkaratkin on nam!


    • ostrich

      En kuitenkaan mielelläni lehmän jalkoja tai tunteita. Kanankoivet kyllä uppoaa.

      Punaista lihaa ei sovi mättää kohtuuttomasti, muuten menee kaikki. Ilmakuivattu Prosciutto on niin kevyttä ettei siinä ole kalorin kaloria ;)

      • Foxinthebox

        ainakaan parane koskea, tarvitsen jokaisen kalorin jonka irti saan. Miksi jokapaikka pursuaa tyhjänpäiväisiä laihdutusohjeita, mutta lihotusohjeita ei ole missään? :)


      • Mpw
        Foxinthebox kirjoitti:

        ainakaan parane koskea, tarvitsen jokaisen kalorin jonka irti saan. Miksi jokapaikka pursuaa tyhjänpäiväisiä laihdutusohjeita, mutta lihotusohjeita ei ole missään? :)

        eiks naisilla ole vähä sitä vikaa, että kun ne ikävöi jotakuta, tai jokin, lähinnä ihmissuhdeasia vaivaa 'älyttömästi', ni ne laihtuu vaan, vaikka söisivät mitä?

        Niin, toiset sitten tietty taitaa lihoo, kun mässyttävät saman asian johdosta jatkuvalla syötöllä jotain.

        Tuli vaan mieleen.


      • ostrich
        Foxinthebox kirjoitti:

        ainakaan parane koskea, tarvitsen jokaisen kalorin jonka irti saan. Miksi jokapaikka pursuaa tyhjänpäiväisiä laihdutusohjeita, mutta lihotusohjeita ei ole missään? :)

        Siirryt tosivegaaniksi ja hevijuuseeramaan HK:n blöötä. Kebab-kuurikin on poikaa. Yhdessä isossa kebabissa on n. 1500 kaloria. Sellainen muut normaalit sapuskat päivässä. Ajan kanssa napa ei enää olekaan kuopalla sisäänpäin vaan terhakkasti sojottaa ulospäin :)


      • Foxinthebox
        ostrich kirjoitti:

        Siirryt tosivegaaniksi ja hevijuuseeramaan HK:n blöötä. Kebab-kuurikin on poikaa. Yhdessä isossa kebabissa on n. 1500 kaloria. Sellainen muut normaalit sapuskat päivässä. Ajan kanssa napa ei enää olekaan kuopalla sisäänpäin vaan terhakkasti sojottaa ulospäin :)

        opettelin joitakin vuosia sitten syömään terveellisesti, makkara ja kebab ei mene alas millään konstilla.

        Ehkä mä olen sellainen talvilaiha... kaikki energia menee palelemiseen, eikä tule liikuttua joten lihaksetkin pienenee.

        Kesäisin painan enemmän ja näytän terveeltä. Mutta ehkä se on hyväkin näin päin. Talvella on kaikenmaailman toppareleet niin enpähän näytä michelin- ukolta. :)


      • Foxinthebox
        Mpw kirjoitti:

        eiks naisilla ole vähä sitä vikaa, että kun ne ikävöi jotakuta, tai jokin, lähinnä ihmissuhdeasia vaivaa 'älyttömästi', ni ne laihtuu vaan, vaikka söisivät mitä?

        Niin, toiset sitten tietty taitaa lihoo, kun mässyttävät saman asian johdosta jatkuvalla syötöllä jotain.

        Tuli vaan mieleen.

        ikävöin.

        Mutta mässytän suunnilleen kaiken aikaa kaksin käsin.

        Taidan olla sellainen läpipasko, kuvaava ilmaus eikö totta? ;)


      • ostrich
        Foxinthebox kirjoitti:

        opettelin joitakin vuosia sitten syömään terveellisesti, makkara ja kebab ei mene alas millään konstilla.

        Ehkä mä olen sellainen talvilaiha... kaikki energia menee palelemiseen, eikä tule liikuttua joten lihaksetkin pienenee.

        Kesäisin painan enemmän ja näytän terveeltä. Mutta ehkä se on hyväkin näin päin. Talvella on kaikenmaailman toppareleet niin enpähän näytä michelin- ukolta. :)

        Vaaleata leipää, perunoita, riisiä ja pastaa kermasoosilla. Hiilarit pursuaa nenästä ulos ja varastoituu tasaisesti ympäri kehoa ;)


      • Mpw
        Foxinthebox kirjoitti:

        ikävöin.

        Mutta mässytän suunnilleen kaiken aikaa kaksin käsin.

        Taidan olla sellainen läpipasko, kuvaava ilmaus eikö totta? ;)

        Ilmaus sopii suhu niinku ketunhäntä kainaloon.

        Jees. Mä tarkotin kyllä vähä sellasta 'erilaista' mässyttämistä, mutta kyllä sä sen tiesit.


      • Foxinthebox
        ostrich kirjoitti:

        Vaaleata leipää, perunoita, riisiä ja pastaa kermasoosilla. Hiilarit pursuaa nenästä ulos ja varastoituu tasaisesti ympäri kehoa ;)

        Niin mielelläni kun ottaisinkin neuvosi onkeeni, tuo olisi silkka itsemurha! Kehollani on taipumus hiivasyndromoitua, myös sokeri tekee pahaa...

        Voita ja kermajuustoja syön, avokadoa, banaania, pähkinöitä, papuja. Runsaasti ruisvoileipiä, majoneesia, lihaa pari-kolme kertaa viikossa, kalaa vähintään kerran, siihen kaikki mahdolliset ja mahdottomat kasvissörsselit, tonnikalaa öljyssä, jugurttia ja soijaa. Erityisesti rakastan mozzarellatikkuja ja juustojalopenoja, seka kartanon perunalastuja tuorejuuston kera. Ja vuohenjuustoa!

        Huvittaa kun on koko ikäni toitotettu että ole iloinen hoikkuudesta, kun kolmekymppiä paukahtaa mittariin niin se on muisto vain.

        Hah.


      • ostrich
        Foxinthebox kirjoitti:

        Niin mielelläni kun ottaisinkin neuvosi onkeeni, tuo olisi silkka itsemurha! Kehollani on taipumus hiivasyndromoitua, myös sokeri tekee pahaa...

        Voita ja kermajuustoja syön, avokadoa, banaania, pähkinöitä, papuja. Runsaasti ruisvoileipiä, majoneesia, lihaa pari-kolme kertaa viikossa, kalaa vähintään kerran, siihen kaikki mahdolliset ja mahdottomat kasvissörsselit, tonnikalaa öljyssä, jugurttia ja soijaa. Erityisesti rakastan mozzarellatikkuja ja juustojalopenoja, seka kartanon perunalastuja tuorejuuston kera. Ja vuohenjuustoa!

        Huvittaa kun on koko ikäni toitotettu että ole iloinen hoikkuudesta, kun kolmekymppiä paukahtaa mittariin niin se on muisto vain.

        Hah.

        Mulle tuli 2 kg lisää pelkästä lukemisesta, vaikka koitan kovin pitää painon sopivana :(

        Totuus selviää laskemalla jonkun aikaa kalorit. Jos teet kevyehköä työtä ja olet normaalimittainen tyttökettu, päivittäinen kulutuksesi on 1500-1800 kaloria. Selvitä paljonko intake on, nykyään kaikessa lukee sekä kilojouleina että kilokaloreina energiamäärät. Banskussa on n. 90kcal per bamaami, sen muistan ulkoa...


      • Foxinthebox
        ostrich kirjoitti:

        Mulle tuli 2 kg lisää pelkästä lukemisesta, vaikka koitan kovin pitää painon sopivana :(

        Totuus selviää laskemalla jonkun aikaa kalorit. Jos teet kevyehköä työtä ja olet normaalimittainen tyttökettu, päivittäinen kulutuksesi on 1500-1800 kaloria. Selvitä paljonko intake on, nykyään kaikessa lukee sekä kilojouleina että kilokaloreina energiamäärät. Banskussa on n. 90kcal per bamaami, sen muistan ulkoa...

        vaikeaksi, en jaksa matemaatikoksi ruveta. Kestän talven varsin hyvin pienemmällä perällä ja purjeilla, kevään tullen ne sitten pullistuvat...

        sitä odotellessa. :)

        Eipähän pääse ukkokaan niin helposti kyllästymään kun puolet vuodesta olen mallinlaiha ja puolet taas normaalimman oloinen.

        Barbababaksi se mua sanookin. ;)


      • ostrich
        Foxinthebox kirjoitti:

        vaikeaksi, en jaksa matemaatikoksi ruveta. Kestän talven varsin hyvin pienemmällä perällä ja purjeilla, kevään tullen ne sitten pullistuvat...

        sitä odotellessa. :)

        Eipähän pääse ukkokaan niin helposti kyllästymään kun puolet vuodesta olen mallinlaiha ja puolet taas normaalimman oloinen.

        Barbababaksi se mua sanookin. ;)

        Sano sä ukkoa Babariksi ;)

        Perfect Match.


      • Foxinthebox
        ostrich kirjoitti:

        Sano sä ukkoa Babariksi ;)

        Perfect Match.

        aika timmi poika, voishan tuota kokeilla kuinka se reagoi... :D


    • Mpw

      Ei ne lehmät oikeesti puhu. Saati ajattele syvällisiä.

      Syön läskiä joo ja ihan hyvällä omallatunnolla.

    • -eräsmies-

      tunnustan heikkouteni. Lihaa menee monessa muodossa.

    • mut mieluummin syön vapaana kasvatettua lihaa, tietty en kaihda nyt pihviä jonka alkuperää en tiedä varmaks, mut kyllä lähellä teurastettu liharuoka on parasta. Esim riistaliha.

      Nyt oon huomannu että sianliha on alkanu tökkiä se on mautonta ja rasvaista. Pitää varmaan kasvattaa kinkku ens jouluks ite.

      Mie tykkään kyl lihasta ku se kasvatetaan oikein ja oikeissa olosuhteissa. Ja jos sen saa tuoreena pakkaseen niin vielä parempi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4976
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2761
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1985
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1668
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1533
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      63
      1397
    7. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      51
      1390
    8. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1377
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1334
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe