Suorat hampaat?

Dannilelaa

olen 13 vuotias tyttö ja minulla on todella vinot hampaat. Kuinka voisin saada ne suoriksi? Hammaslääkäri ei ole ehdottanut rautoja, mitä ihmettelen, koska purennassanikin oli kuulemma jotain vikaa.. mitä voisin tehdä että hampaani olisivat suorat? Haluaisin että aikuisena olisi suorat hampaat, ja voisi hymyillä kunnolla, ja onhan ne kauniit! :D

18

3328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietääkö kukaan?

tietääkö kukaan mitään keinoa?

• Nimetön

Pitäisikö sinun jutella vanhempiesi kanssa ja heidän sanoa hammaslääkärille asiasta. Aika nuorenahan ne niitä oikomishoitoja aloittaa. Mut kyllä aikuisenakin on vielä mahdollisuus oikomishoitoihin. Aina on toivoa.

• ehdottomasti kannattaa

Aloita ehdottomasti nyt nuorena oikomishoidot. Aikuisena joudut niistä maksamaan jo tuhansia euroja, kuten minä. Kyllä vanhempasi varmasti saa h.lääkärit suostumaan hoidon aloitukseen.

• Vaadi!!!

Nuorena hammasoikominen on vielä maksutonta ja tulokset pysyvämpiä, parempia, eikä sivuoireita ole vielä ehkä tullut. Vanhempana hoito kestää ja kestää ja vielä saat pitää lopunikäsi vempeleitä suussa, jotta hoitotulos pysyisi ja maksaa mulla ainakin 4000 euroa.

• ..........

Kunnan hammaslääkäri ei anna oikomishoitolähetettä kuin erittäin vaikeissa tapauksissa, joten sinun pitää pyytää vanhemmiltasi lupa mennä yksityiselle oikomishoitoon erikoistuneelle hammaslääkärille. Kunnalla on oikeus valita, ketkä pääsevät oikomishoitoon kunnalliselle puolelle ja ketkä eivät. Mitkään vaatimukset eivät auta. Oikomishoito kannattaa tosiaan tehdä nuorena.

• SAMA ONGELMA!

minulla on sama ongelma. olen samanikäinenkin kuin sinä. minulla on hampaiden välissä rakoja ja se haittaa minua joka päivä. en ole niin itsevarma, kuin mitä olisin suorilla hampailla. en uskalla kunnolla hymyillä, vaikka olen todella nauravaista tyyppiä! hammaslääkärit sanovat, että kyllä ne siitä suoristuvat. eivätkö he piittaa yhtään mitä minä ajattelen?! emme ole vaatimalla vaatinut rautoja. olen todellakin huomannut, että kaupunki säästää...

• Rape vaan

Kuule ota asia esille hampilääkärissä kuten myös kotona ja vaadi, että hampaitasi aletaan oikoa.

Itse olen nyt 40 kymppisenä alkanut oiottamaan hampaitani kun ei sitä lapsena hammaslääkäri ehdottanut eikä vanhemmat "osanneet" sitä myöskään vaatia.
      Arvaa onko harmittanut kun olen saanut tähän asti peitellä hymyäni hampaitten takia?

Nyt tämä touhu maksaa minulle ainakin 4000 eur. Lapsillehan se on ilmaista, joten eikun asia esille lääkärissä nyt!

• PISSIKSILLE

URPOT HEI!!!
      Kertokaapa missä on ILMAISTA HAMMASHOITOA??
      En ole moista kuullutkaan. Kyllä se kakaroidenkin hampaiden oikomishoito maksaa ihan saman kuin aikuisillekkin.
      Kunnat on vain velvoitettu antamaan hoito maksutta, siis EI ilmaiseksi.
      Jos krtieerit täyttyvät niin kakara on oikeutettu saamaan hänelle maksuton oikomishoito.
      Se kenellä kriteerit täyttyvät on eriasia.
      Pisteytys on 0-10
      0- ei oikomistarvetta
      10- oikomistarve
      Jos pisteitä on esim. 7 Ei oiota vaikka tarvetta olisikin...
      Koska niitä joilla on pisteytys 8-9 tai 10 on jonoksi asti.

Se että joku pissis täällä vinkuu että on tarvetta oikomiseen ja elämä ihan pilalla ja plääää pläää pläää...
      Se pissis ei todellakaan ole se oikea ihminen arvioimaan oikomishoidon tarvetta.
      Ps hammaslääkäri opiskelee 5.5 v muutman vuosi työtä jonka jälkeen erikoistuminen oikomishoitoon 5 v. joten oikojahammaslääkäri on tehnyt hammastyötä helposti 15 v. ennenkuin on valmis oikoja...
      Ehkä pissiksen kannattaa uskoa mitä sanotaan...

MOT

• Rape vaan

Tuo nimim. PISSIKSILLE kirjoittama viesti kertoo aika paljon kirjoittajasta... Tyttö kysyi neuvoja eikä idiootin vuodatuksia. Tottakai se maksaa sitä vartenhan tässä kaikki veroja maksellaan.

Ja jos hampaat ovat vinot ja väärät, niin kyllä ne kuuluu nuorelle ihmisalulle hoitaa kuntoon, eikö?

VAI ASUTAANKO ME JOSSAIN PERKELEEN VENÄJÄLLÄ VAI?

• PISSIKSELLE

rapelle

Kun hammaslääkäri on tilanteen katsonut ja todennut ettei ole aihetta oikomiseen sinäkö ja pissis tiedätte paremmin??
      Pointtini olikin se että hammaslääkäri katsoo asiaa objektiivisesti ja pissis subjektiivisesti.
      Suomeksi: hammaslääkäri katsoo toiminnallisuuden ja terveydellisen kannan mukaan, sinä ja pissis ette.
      Toiminnallinen hyvyys ja esteettinen eivät ole sama asia.

JA julkisella puolella oikominen ei koskaan ole esteettistä, se jos oikomisesta seuraa tasasen suora hammasrivi on sivuseikka.

• rape rape

Kuule PISSIKSELLE, jos hammaslääkäri toteaa tytölle, että hampaat ovat vinot ja purennassakin on vikaa, niin eikö se purentaongelma ole silloin toiminnalinen ongelma joka pitää korjata?

Mielestäni on ja niin on 99 prosenttisesti muillakin paitsi "PISSIKSELLÄ" mielestä näköjään.

• PISSIKSILLE

Luetunymmärtäminen auttaisi: hammaslääkäri ei ehdottanut oikomishoitoa joten hoidon tarvetta EI ole.

Jos ja kun sinä ja muut 99 % olette väärässä olen iloinen että olen oikeassa.

• rape rape

Jos purennassa on vikaa, niin silloin kyllä yleensä on tarve se korjata. Ei pitäisi olla vaikea ymmärtää.

Lopetan omalta osaltani tähän.

Sinä voit jatkaa inttämistäsi, olethan kuitenkin se joka tietää toisten hampaiden kunnon parhaiten.

• PISSIKSILLE

raperape sinä et osaa lukea tai ymmärrä lukemasi.
      Hammaslääkäri totesi ettei oikomistarvetta ole.
      Purennassa/ hampaiden suoruudessa VOI olla sanomista mutta ei aiheuta toimenpiteitä. YMMÄRRETTY???

kirjoitathan itsekin, suora lainaus:

"Jos purennassa on vikaa, niin silloin kyllä yleensä on tarve se korjata."

JOS -siis tässätapauksessa EI- purennassa on vikaa, niin silloin kyllä yleensä- YLEENSÄ siis EI aina- on tarve se korjata.

MOT

Ja kyse ei ole mistään inttämisestä et vaan pysty myöntämään sitä että olet väärässä. Hävisit 6-0

• haloo!

Tämä aloitus on vuodelta 2007 joten kyseistä ongelmaa ei liene tarvitse enää pohtia.

• fdfdfdfdfd
        haloo! kirjoitti:

Tämä aloitus on vuodelta 2007 joten kyseistä ongelmaa ei liene tarvitse enää pohtia.

Juuri niin . Lopeta jo nim. pissikselle

• f666

"pissiksille" sä oot kyllä yks idiootti :D

• Jskdbf

Mulla on etuhampaissa aika iso väli ja sen viereinen tuleva hammas on ihan vino ja mulla on kasvamassa nyt yks hammas myös vinoon melkeen toisen hampaan eteen.. :( en tykkää ja raudat ei oo auttanu yhtään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      238
      6720
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      66
      4074
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      131
      3145
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2322
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      18
      1860
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1587
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1484
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      29
      1451
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      37
      1369
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1061
    Aihe