Nimimerkki ja identiteetti

Kuvaako nimimerkkisi sinua jotenkin? Tällä pastalla se ei liene niinkään tavallista, mutta muualla ihmisten kirjoittaessa he haluavat kertoa nimierkillän jotain.

Mies, äiti, lääkäri, autoilija, turkulainen, brunette, alikersantti, sulkapalloilija, jousimies, heavy-man jne... Jos sinun pitäisi määritellä identiteettisi yhdellä sanalla, niin mikä se olisi? OK, sallitaan kaksi, mutta ihminen on kielletty itsestäänselvyyden ja ympäripyöreytensä vuoksi. Ja perustelut perään.
702969
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 70

Vanhimmat

Tottakai, ja samasta syystä en perustele.

Äänestä

ei ole tehnyt kenellekään mitään pahaa :)

Äänestä
  • Tuon kunnon mies -mindsetin alla ne suurimmat pahantekijät lymyilee.

Minulle on ainakin "kunnon mies" tehnyt paljon enemmän pahaa kuin kukaan muu. Haluaisin pyyhkiä maailmasta pois sen päivän, kun hänen vasaralla muotoiltu naamansa esiteltiin minulle.

Äänestä

• Aloittaja

Kunnon mies on kuin feministi tai patriootti. Sanojen maineen ovat aatteidensa typerimmät ja kovaäänisimmät käyttäjät pilanneet.

Kuten tuo toinen kirjoittaja jo nimimerkistäsi kertoikin. Kunnon miehet kun kuuleman mukaan ovat kaikista kunnottomampia.

Äänestä

• ratikkakuski kirjoitti:

Kunnon mies on kuin feministi tai patriootti. Sanojen maineen ovat aatteidensa typerimmät ja kovaäänisimmät käyttäjät pilanneet.

Kuten tuo toinen kirjoittaja jo nimimerkistäsi kertoikin. Kunnon miehet kun kuuleman mukaan ovat kaikista kunnottomampia.

Älä nyt kiihkoile ja syyttele muita senkin äänekäs ääliö.

Äänestä

uskotko kaikki jutut mitä juoruakat sinulle kertoo?

Äänestä

• älkää valehdelko! kirjoitti:

Tuon kunnon mies -mindsetin alla ne suurimmat pahantekijät lymyilee.

Minulle on ainakin "kunnon mies" tehnyt paljon enemmän pahaa kuin kukaan muu. Haluaisin pyyhkiä maailmasta pois sen päivän, kun hänen vasaralla muotoiltu naamansa esiteltiin minulle.

yleistämiseen yhden ihmisen perusteella...

Äänestä

• Aloittaja

kunnon mies kirjoitti:

uskotko kaikki jutut mitä juoruakat sinulle kertoo?

Ylensä kun joku on kuulleni kutsunut itseään kunnon mieheksi, se on ollut konservatiivi, työteliäs, vähäsanainen, kännissä ja naisen puutteessa.

Että siinä mielessä havaintoni käy yksiin naispuolisten kavereideni puheiden kanssa.

Äänestä

Ylensä kun joku on kuulleni kutsunut itseään kunnon mieheksi, se on ollut konservatiivi, työteliäs, vähäsanainen, kännissä ja naisen puutteessa.

Että siinä mielessä havaintoni käy yksiin naispuolisten kavereideni puheiden kanssa.

Älä lässytä.

Äänestä

• Aloittaja

Haha kirjoitti:

Älä lässytä.

Onko lykästänyt tyylilläsi?

Äänestä

• kunnon mies kirjoitti:

yleistämiseen yhden ihmisen perusteella...

Sinä olet se toinen...

Äänestä

Onko lykästänyt tyylilläsi?

se ei vastannut. Mistäköhän? :D

Äänestä

• Aloittaja

... kirjoitti:

se ei vastannut. Mistäköhän? :D

Kunnon miehet ei turhia kommentoi. ;-)

Äänestä

on olla konservatiivi, työteliäs, vähäsanainen, kännissä ja naisen puutteessa? Niinhän kunnon miehellä *kuuluukin* olla nuo ominaisuudet, ei se muuten ole mikään kunnon mies vaan joku rantaretku

Äänestä

• Aloittaja

kunnon mies kirjoitti:

on olla konservatiivi, työteliäs, vähäsanainen, kännissä ja naisen puutteessa? Niinhän kunnon miehellä *kuuluukin* olla nuo ominaisuudet, ei se muuten ole mikään kunnon mies vaan joku rantaretku

Eihän siin mitään, että joku on konservatiivi, vähäsananinen, kännissä ja naisenpuutteessa omasta halustaan. Mutta sitä minä en ymmrrä, että hän suhtautuu agressiivisesti naisten piirittämään rantaretkuun.

Kun itse valitsee kohtalonsa, ei pitäisi valittaa niin kauheasti.

Äänestä

Eihän siin mitään, että joku on konservatiivi, vähäsananinen, kännissä ja naisenpuutteessa omasta halustaan. Mutta sitä minä en ymmrrä, että hän suhtautuu agressiivisesti naisten piirittämään rantaretkuun.

Kun itse valitsee kohtalonsa, ei pitäisi valittaa niin kauheasti.

ei ole oikeastaan edes mikään ihminen vaan unter-mensch

Äänestä

Karhuemo. Tarviiko perustella? :)

Papeete kuvastaa minun kaukokaipuutani tms

Äänestä

Kyllähän mä viilistä tykkään, mutta emmä oikeen edes tiedä, että mitä toi mun nimimerkki tarkoittaa...

Mut jos mun pitäis tehdä nimimerkki, joka kuvaa mua, niin se olis normaali ihminen... Todellisuudessa se olis varmaan Vihainen Nuori Nainen. Tossa on nyt yksi sana liikaa, sori vaan.

Äänestä
  • Mä oisin Läski hylje, tai Läskihylje, kuten se alikessu oli niitä varusmiehiä haukkunut.

Äänestä

nyt musta kertoo. Mä vaan tykkään siitä, ohan niitä monta muutakin väännelmää siitä ap-nikistä mistä käyttämäni juurensa johtaa.

Ehkä se ap-nikki kuvasti aikoinaan kuvasti jotain uhoa tyylillä, 'jotta perkele, periksi ei anneta'. Ja itseasiassa aikoinaan, kun olen sen nikin 'luonut', ni nyt tässä oikein kun muistelen. Ni, oli yks Iso Juttu menossa ja mä ajattelin sillon, että 'ja mullehan ei vittuilla'. Jotta, ehkä se on kuvastanut sen ajan ajattelua ja tilanteita oikeessa elämässä.

Jotta, en tiiä identiteetistä, mutta jos nyt nikin valitsisin, ni ajattelua, tunnetta ja kokonaisuutta kuvaa ehkä parhaiten sanat 'hyvillä mielin'.

Äänestä

mun yksi monista lempinimistäni ja lapsuudessa lällätys meni näin: ......dansku bansku pakana istui oven takana....

Tosi vilkas mielikuvitus mulla ;D

Äänestä

Mun nimimerkkini Saimi-Hellevi ei kuvaa mua mitenkään. Yhdistin vain summamutikassa kaksi nimeä.

Olen kyllä ajatellut lyhentää nyt nimimerkkini Saimiksi. Katsotaan saanko aikaiseksi...

Mut mikä nimimerkki sitten kuvastais mua... En mä tiedä, sen takia mä tähän mun nykyiseenkin päädyin, ei tullu mitään hyvää nimimerkkiä mieleen...

Olenhan mä aika nuori ja sporttinen, sellanen aktiivinen tyttö. Ehkä se nimimerkki vois kuvata niitä piirteitä mussa. Mene ja tiedä.

Hei siinä se voiskin olla "mene ja tiedä"... mun lempparisanontani... olen menevä, eli mene ja sit ainakin aina kuvittelen tietäväni kaikesta kaiken, eli tiedä. Mene ja tiedä.

=)

Äänestä

nyt ku tiedän mitä se tarkottaa :D

Mut ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä. Kyllähän tää on väännelmä mun omasta nimestä vähän pehmennettynä.

jos taas ois pitäny valita kuvaava nikki niin Oisin Ottanu Feeniksin, mut se oli jo sillon varattu.

Äänestä

Kekkonen kirjoitti aikanaan nimimerkillä Mies Suomalainen. Se olisi varmasti melko kuvaava nimimerkki myös minulle, eikä sitä nähdäkseni tarvitse edes pitkästi perustella.

Äänestä

yhtään millään tavalla kuvaa itseäni. Nimimerkki on riittävän omaperäinen ja harvinainen, joten siksi se on mitä on. Liittyykö se sitten jotenkin itseeni on taas toinen kysymys.

Kahdella sanalla olen, Itsenäinen Runosielu.

Itsenäinen siksi, että kuljen omaa tietä, en kääntyile tuulen mukana, vahva, riippumaton ja positiivinen tulevaisuuden katse.

Runosielu siksi, että saan siirrettyä tuntemukset, näkymät ja olotilat paperille ja löydän paljon sanayhdistelmiä, jotka kietoutuvat luettavaksi tunteeksi, löydän tunnetiloja luonnosta ja kirjoitan luonnon näkumät tunnetilaksi.

Kaikkien iloksi tämä runosieluni ei ole kotiutunut nimimerkkiin "Suminagashi", joten joudutte lukemaan edelleen astetta typerämpiä kirjoituksia =)

Äänestä

Kun tässä on joulu, tuli mieleen pukki ja susi? Sitä en tiedä mistä se tuli? Mutta kuulostaa vaan niin jännälle, Susipukki :)

Mutta meike nyt tuskin tulee tänne älyttömästi kirjoittelemaan, ehkä kännissä?

Toisekseen, vois jollakin photarilla vääntää ihmissuden kuvan itsestä tänne :)

Äänestä
  • Sellaiset Wagnerin Sikapukki-bokserit.

Äänestä

joka siis oli mun alkuperäinen nimimerkki tuli valituksi sen vuoksi koska halusin nimimerkin, joka on mahdollisimman neutraali ja herättää mahdollisimman vähän huomiota.

Vänkyrä taas sopii kyllä mulle siinä mielessä, et kyllä mulla tuon vastaanvänkäämisen taito on olemassa, halutessani ainakin =D

Jos ihan rehellisesti kuvaisin luonnettani niin kuvailisin itseäni tunteelliseksi ja herkäksi haaveilijaksi. Eli kuvaavin nimimerkki musta vois olla joku ikuinen haaveilija tai vastaava ;D

Mä oon montaa asiaa; Olen nainen, äiti, brunette, haaveilija, kapinallinen tietyissä asioissa, melko vapaamielinen, ehkä jossain asioissa sinisilmäinen mutta myös aika varauksellinen eli en helposti luota vieraisiin ihmisiin, mutta sitten kun luotan niin ei se ihminen helposti mun luottamustani menetä.

Olen myös luotettava, auttavainen ja lojaali, enkä missään tapauksessa halua pahaa sellaisille ihmisille, jotka ovat mullekin hyviä.
Niin, oikeudenmukainen olen myös.

Äänestä
  • Miten en oo aikasemmin huomannu

Äänestä

• sarvikuonokas kirjoitti:

Miten en oo aikasemmin huomannu

kaikki aika kulunut mun piristämiseen niin on jäänyt jotain olennaista huomaamatta:)
    Mutta sun nimimerkkis yhdistän aina positiivisuuteen ja mun mielialani kohentamiseen joten siitä iso kiitos.

Äänestä

• vänkyrä-nainen kirjoitti:

kaikki aika kulunut mun piristämiseen niin on jäänyt jotain olennaista huomaamatta:)
    Mutta sun nimimerkkis yhdistän aina positiivisuuteen ja mun mielialani kohentamiseen joten siitä iso kiitos.

Jos mä onnistun sua piristämään niin ei sulla sillon kovin huonosti voi mennä =)

Meinaan ei nää mun jutut nyt niin häävejä oo =D

Äänestä

Jos mä onnistun sua piristämään niin ei sulla sillon kovin huonosti voi mennä =)

Meinaan ei nää mun jutut nyt niin häävejä oo =D

ollenkaan vähättele itseäsi.
    Susta on monesti ollut apua.:)

Ei aina kai tärkeintä oo ne asiat, joita sanoo, vaan se tapa jolla ne sanoo.

Äänestä

• vänkyrä-nainen kirjoitti:

ollenkaan vähättele itseäsi.
    Susta on monesti ollut apua.:)

Ei aina kai tärkeintä oo ne asiat, joita sanoo, vaan se tapa jolla ne sanoo.

räkä.... eiku kieli poskella =P

Äänestä

räkä.... eiku kieli poskella =P

kaikkein paras tyyli =D

En mäkään täällä nyt kovin usein haudanvakavasti juttuja kirjoittele ja oletan ettei suurin osa niin oletakaan mun kirjoituksista.

Äänestä

Mä en oikeastaan ajatellut muuta kuin että pidän auringonpaisteesta kun aloin käyttämään tätä nimimerkkiä. On mua usein sanottu aurinkoiseksi ja positiiviseks ihmiseks joten kai se vois kuvata sitten tuossa mielessä mua.

Äänestä

vähintään yhtä paljon kuin entinen NoJustini :D

Mä olen sellainen Laura Ingalls, joka tottelee kiltisti (kun siltä tuntuu), haluaa kaikille hyvää eikä pelkää asettua puolustamaan heikompiaan, mutta puhuu myös suunsa puhtaaksi. Niin, ja pitää isäänsä idolina, tietenkin.

Yksi minua ja Lauraa kuvaava sana olisi 'idealisti'. Siinä olisikin muuten hieno nimimerkki! Perusteluina se, että minä olen idealisti ja ylpeä siitä. Haihattelua ei koskaan voi olla liikaa... ;)

Äänestä
  • "NoJust" on lyhenne sanoista No Justice! :)

Äänestä

• sinisilmäinen/hyväuskoinen

Äänestä

Nikki valikoitui hetken mielijohteestä, kun olin juuri nähnyt jonkun ohjelman, jossa oli strutseja ja täällä jo näkyi olevan gekkoa ja mangustia.. Suomeksi en nikkiäni kyllä ottaisi.

En ainakaan työnnä päätä hiekkaan vaikeuksien sattuessa, joten ehkäpä huomattavan komea ulkomuoto on yhdistävä tekijä :)

Identiteetti? Kävisikö tunneälykäs kosmopoliitti-filantrooppi, en halua liioitella :))

Äänestä

tai, ´olen mitä olen´. Sitä se suurin piirtein tarkoittaa. Olen käyttänyt teme.:ä ajat päivät suomi24:ssa, mutta joku päätti kirjoittaa sillä myös - niinpä rekkaus nikille, jota käytän myös muualla.

´Puumerkki´ kävisi muuten hyvin, mutta se ei ole sanana yhtä ytimekäs ja firmakin sille on jo perustettu. Nimimerkillä haluan kertoa, että minä olen mielipiteeni kirjoittanut.

Äänestä
  • Onko setun kielellä ollut vaikutusta nickiisi?

Kyselee utelias nimim. "Tunnen toisenkin Temeqin"

Äänestä

• la.ra kirjoitti:

Onko setun kielellä ollut vaikutusta nickiisi?

Mm. imdb ei hyväksyny temeä eikä temepistettä. Kaikki on aina varattua tai kiellettyä.

Kaakkois-Viro on minulle valitettavasti aika tuntematonta seutua, joten jos olet törmännyt toiseen temppaan, niin se on sit se toinen. ja nikki kirjoitetaan pienellä, kiitos. :)

Äänestä

• la.ra kirjoitti:

Onko setun kielellä ollut vaikutusta nickiisi?

Onko oikea nimesi Laura? Ainakin tunnut olevan tykästynyt siihen nimeen, tai sinnepäin.

Äänestä

• KanyeWest. kirjoitti:

Onko oikea nimesi Laura? Ainakin tunnut olevan tykästynyt siihen nimeen, tai sinnepäin.

en pidä Laura-nimestä yhtään pätkää!

Anteeksi nyt vaan kaikki oikeat Laurat.

Oma nimeni on kaunis, suomalainen kaksiosainen nimi, jota käyttäisin, jollen haluaisi pysyä anonyyminä :)

Äänestä

• temeq kirjoitti:

Mm. imdb ei hyväksyny temeä eikä temepistettä. Kaikki on aina varattua tai kiellettyä.

Kaakkois-Viro on minulle valitettavasti aika tuntematonta seutua, joten jos olet törmännyt toiseen temppaan, niin se on sit se toinen. ja nikki kirjoitetaan pienellä, kiitos. :)

Ei sitten mitään... Ajattelin vain (päättelin tuosta q:sta sanan lopussa), että saattaisit tuntea setun kielen erityispiirteitä :)

Se toinen(kin?) temeq on oikeasti suomalainen Teemu.

Äänestä

• la.ra kirjoitti:

en pidä Laura-nimestä yhtään pätkää!

Anteeksi nyt vaan kaikki oikeat Laurat.

Oma nimeni on kaunis, suomalainen kaksiosainen nimi, jota käyttäisin, jollen haluaisi pysyä anonyyminä :)

Sun on pakko olla Marja-Liisa!

Äänestä

• 50 cent kirjoitti:

Sun on pakko olla Marja-Liisa!

arvaile vaan.

Marja-Liisa on kyllä nätti nimi :)

Äänestä

• la.ra kirjoitti:

arvaile vaan.

Marja-Liisa on kyllä nätti nimi :)

Arvailu loppui. Pidän tästä kiinni!

Äänestä

Ei vaan pysty yhdellä eikä kahdella sanalla, itse asiassa turhan vaikeaa pidemmälläkään tarinalla...

Äänestä

haluani olla tuon niminen supersankari..

Voin kuvitella piirrossarjan intron kuinka geenimuunneltu kuoriainen purasee ja seuraavana päivänä musta tulee suhteellisesti maailman vahvin, saan pari kättä lisää ja päähäni kasvaa sivuille 2 sarvea ja leuasta ilmestyy kolmas.

Jottei todellisuus kuitenkaan unohtuisi...

oikea nimimerkki voisi olla "epävarma hämmentyjä"

Äänestä
  • tulipas ylilyönti.. unohdin hymiöt

Äänestä

tulipas ylilyönti.. unohdin hymiöt

ja tavallaan varmaan näytätkin sarvikuonolta. Iso, kömpelö ja ruma, iso nenä (sarven muotoinen) jne...

Äänestä

• KanyeWest. kirjoitti:

ja tavallaan varmaan näytätkin sarvikuonolta. Iso, kömpelö ja ruma, iso nenä (sarven muotoinen) jne...

että sarvikuonokas on eri eläin kuin sarvikuono..

sarvikuono on missi kuonokkaaseen verrattuna =)

Äänestä

Nimimerkki kuvaa mua ainakin jossain määrin mitä minä tiedän, toiset voivat tietysti tehdä omia johtopäätöksiä.

Äänestä

Kokemus ja sielu. Ihastuin tähän, koska toisaalta se on aika tunnettu, mutta kuitenkin harvinainen. Siihen kätkeytyy kokonainen maailma.

Nimimerkkini tuli mieleeni aika lyhyen pohdinnan jälkeen...en tiedä mistä. Välillä vaihdoin toiseen ja taas tähän, sitten oli pakko lisätä ylimääräinen a loppuun. Olishan sitä voinut muunnella jollain toisellakin tavalla.

Rusalka on vedenneito.

Niin...vesi on minun elementtini. Vesi kaikissa olomuodoissaan kuvaa naisen elämänkaarta...naisen eri rooleja elämänsä aikana.

Äänestä

Alunperin rekisteröityessäni ensimmäistä kertaa oli nimimerkkinä "beebi", viroa ja tarkottaa suomeks vauvaa. Tää nimimerkki tuli ihan tuosta meidän pojusta,sitä kun masussa ollessa beebiks sanottiin ja tuolla äitien&isien kanssa jutellessa sitä sitten nimimerkkinä käytin.
Siitä tuli sitten kymmeniä eri väännöksiä. Jossain vaiheessa nimimerkin poistin kun meinasin kirjottelun lopettaa kokonaan mutta uudestaan rekisteröityessä otin sitten yhden muunnoksen noista käyttöön.

Parhaiten varmaan mua kuvaa se Sumin aikaisempi kehu; äitinainen. Tuskin tuo paljon perusteluita tarvii? :)

Äänestä

Ei mitenkään, EI YHTIKÄS mitenkään.

Äänestä

Ei taida vaatia perusteluja?

Äänestä

Niin?

Äänestä
  • Aloittaja

Asia selviää galleriasivultanikin. Sain nimimerkkiin kimmokkeen jostain typerästä akateemiset vastaan AMK:n käyneet-keskustelusta.

Äänestä

"Kuvaako nimimerkkisi sinua jotenkin?"

Ei. Kaikki tällä palstalla käyttämäni nimimerkit ovat olleet sellaisia, etteivät ne kuvaa mua yhtään millään tavalla. Korkeintaan sillä tavalla ovat kuvanneet, että olen pyrkinyt siihen, etteivät ne erityisesti kuvaa mua tai ainakaan luo musta mitään naurettavan ylivietyä tai mairiteltavaa kuvaa.

Paljastan samalla salaisuuden. Tyhmää ehkä tässä yhteydessä puhua älyseikoista, mutta kieltämättä joskus olen kai vähän erotellut ihmisten älyllistäkin potentiaalia toisistaan sillä perusteella, miten nimimerkki näkyy vaikuttavan kunkin kirjoituksiin suhtautumiseen... Jos kirjoittajan nimimerkkinä on esim. "Ruma karvainen nainen" ( tai vaihtoehtoisesti "Ruma karvainen mies"), jotkut saattaa dissailla vain nimimerkin perusteella enemmän, vaikka kirjoittajan tekstistä todellisuudessa selkeästi välittyis, että kyseessä on todellisuudessa vahvan itsetunnon omaava, helevatun seksikkään persoonan mielikuvan itsestään antava & mielenkiintoisia ja omaperäisiä ajatuksia omaava ihminen... Tosin "Ruma karvainen nainen" tai "Ruma karvainen mies" on ehkä nikkinä ääritapaus. Melko usein em. kaltaisten nimimerkkien käyttäjä on myös todellisuudessa itsesäälissä uiva tylsimys.

Identiteetti kahdella sanalla? Sisukas. Lojaali (ainakin läheisille).

Perustelut: Liian henkilökohtaiseksi menis, jos perustelisin. Sanon, että olen kai kuitenkin henkilö, joka tippuu aina jaloilleen. Niin hyvässä kuin pahassa. Lojaaliudesta: en koskaan ole pettänyt niiden luottamusta, jotka mun luottamuksen on onnistuneet saamaan.

Äänestä
  • Eikö sen pitäisi mennä niin, ettet ole koskaan pettänyt niiden luottamusta, joiden luottamuksen olet onnistunut saavuttamaan.

Äänestä

• Kyseliäs kirjoitti:

Eikö sen pitäisi mennä niin, ettet ole koskaan pettänyt niiden luottamusta, joiden luottamuksen olet onnistunut saavuttamaan.

"Eikö sen pitäisi mennä niin, ettet ole koskaan pettänyt niiden luottamusta, joiden luottamuksen olet onnistunut saavuttamaan."

Asia menee juurikin myös noin.;) Ei pidä jäädä implisiittisesti verbaalisen ilmauksen vangiksi.

Äänestä

Nimimerkkini ei sinänsä kuvaa minua, se on vain kaunis naisen nimi.., mutta toisaalta siihen kätkeytyy merkitys, se mitä nimi alunalkaen tarkoittaa.. (e manu-El, liittyy uskonnossa esiintyviin ajatuksiin). Toisilla nikeillä/'taiteilijanimillä' olen myös leikitellyt nimien sanamerkityksillä.

Identiteettiäni kuvaavat kaksi sanaa ovat todennäköisesti 'taiteilijasielu' ja 'luonnonystävä'. Perustelut: elämääni kuuluu suhteellisen paljon 'taiteilua' - (näytös)tanssia, kirjoittamista, kuvien tekoa, myös musiikkia.. Lisäksi olen lapsesta saakka kokenut luonnon ehtymättömänä tutkiskelun kohteena ja ihmetyksen lähteenä sekä mieltä rauhoittavana paikkana.

Äänestä
  • Johtuu mistä johtuu, mutta sun viestisi huokuvat zeniläistä rauhaa kerta toisensa jälkeen. Jostain syystä viestejäsi ei myöskään juuri kommentoida. Ehkä kaikki vain ovat vakuuttuneita tästä universaalista rauhasta, jota välität ympärillesi.

Menipäs tää nyt omituiseksi. Kysytään siis jotain: tutkitko uskontoja, luontoa nimenomaan henkiseltä kantilta, mystiikkaa jne.? Harrastat ainakin, näkkeehän tuon. Vai?

Äänestä

• temeq kirjoitti:

Johtuu mistä johtuu, mutta sun viestisi huokuvat zeniläistä rauhaa kerta toisensa jälkeen. Jostain syystä viestejäsi ei myöskään juuri kommentoida. Ehkä kaikki vain ovat vakuuttuneita tästä universaalista rauhasta, jota välität ympärillesi.

Menipäs tää nyt omituiseksi. Kysytään siis jotain: tutkitko uskontoja, luontoa nimenomaan henkiseltä kantilta, mystiikkaa jne.? Harrastat ainakin, näkkeehän tuon. Vai?

En ihan arvannut että viestini huokuisivat zeniläistä rauhaa, ajattelin vain että juttuni saattavat olla sen verran omituisia, niin ettei niihin useinkaan vastata. =)

Mutta on totta, että olen jonkin verran perehtynyt buddhalaisen filosofiaan ja toisaalta sufimystiikkaan (ja muittenkin uskontojen filosofioihin), mikä puolestaan on sävyttänyt asenteitani ja ajatuksiani..

Esimerkiksi on ollut tosi kiehtovaa huomata miten luonnossa kaikki liittyy kaikkeen, niin kuin buddhalaisuudessa pohdittujen kausaliteetti- ketjujen mukaan. Ja sufismissshan harjoitetaan paitsi runoutta, musiikkia ja tanssia myös luonnon kauneus mielletään jokseenkin keskeisenä. Pyrkimys kaiken elävän kunnioittamiseen ja arvostamiseen tietysti kuulu mukaan sekä suhtautumisessani koko luontoon että muihin ihmisiin.

Äänestä

En ole nimimerkkiä käyttänyt mutta jos käyttäisin niin ehkä Aatteeton. Miksi? Olen ymmärtänyt kaikkien aatteiden mahdottomuuden. Aatteissa on ainoastaan mahdollisuus, mikä pysyy mahdottomana.

Mahdollinen tulee mahdolliseksi mahdottomasta. Mahdoton tulee mahdottomaksi mahdollisesta.

Äänestä

se viittaa siinä mielessä et tosta vois vääntää helposti yrmeän ja sitähän mä vähän oon, tai no en ihan vähääkään yleensä. Jos mun pitäis määritellä itteni yhdellä sanalla niin se ois Mulukku.

Äänestä

Ei kuvaa. Nimimerkki valitsi minut vastatessani ensimmäiseen viestiin tällä palstalla jollekin nnainen- nimimerkille. Siitä se sitten jäi ja sain jyrättyä aiemman mmiehen vittuun tältä palstalta. Muut MMiehet ja variaatiot sitten taas ovat luku sinänsä. Rekattu nimimerkkini taas sitten on asia sinänsä.

"Jos sinun pitäisi määritellä identiteettisi yhdellä sanalla, niin mikä se olisi?"

Pihalla.

Äänestä

.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

ratikkakuski kirjoitti:

Kuvaako nimimerkkisi sinua jotenkin? Tällä pastalla se ei liene niinkään tavallista, mutta muualla ihmisten kirjoittaessa he haluavat kertoa nimierkillän jotain.

Mies, äiti, lääkäri, autoilija, turkulainen, brunette, alikersantti, sulkapalloilija, jousimies, heavy-man jne... Jos sinun pitäisi määritellä identiteettisi yhdellä sanalla, niin mikä se olisi? OK, sallitaan kaksi, mutta ihminen on kielletty itsestäänselvyyden ja ympäripyöreytensä vuoksi. Ja perustelut perään.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu