tällä palstalla vaahdotaan jatkuvasti ikuisesta elämästä. voisiko joku hihhuli vastata että miksi ihmeessä ihmisen pitäisi elää ikuisesti?
miksi ihmisen pitäisi elää ikuisesti?
26
591
Vastaukset
- hahhuli
ja olen sitä mieltä että ihmisikä on riittävän pitkä tällä hetkellä.
Kun ihminen ylittää 60 vuotta alkaa hän olla vain rasite ympäristölleen. Vanhat ihmiset ovat kuin tyhjiä pulloja, ne murskataan ja otetaan uusien valmistusaineeksi.
Taivaselämä ei houkuttele.
Saatanaakaan ei kiinnostanut ikuinen elämä ja siksi alkoi retteläimään. Nyr sekin odottelee kaiken loppua. Hyvä niin.
Enkelitkin taivaassa pitkästyvät ainaiseen leijailemiseensa. Kuvittele nyt, aina vaan leijailua saturnuksen ja muiden planeettojen ympärillä. Aina samat kivet tulevat vastaan saturnuksen renkaissa. Ei ihme että Saatanakin lähti maailmaan rikkaamman elämän toivossa. - ne-ver
Tuolla menolla sinä et ainakaan elä ikuisesti.
ihmisen sielu on ikuinen. Raamatun mukaan jokainen ihminen valitsee sielunsa kohtalon näinä lyhyinä elämän päivinä täällä maan päällä, joko iankaikkisen ilon taivaassa tai iankaikkisen kidutuksen helvetissä.
ruumis kuolee,kaksi paikkaa jossa voimme viettää ikuisuus elämän Taivas ja helvetti,,tässä ruumiissa meidän on tehtävä valinta,kummassa vietämme ikuisuuden
- todé
ihminen on alunperin kehkeytynyt elämään ikuisesti. Tuskinpa se sinunkaan sielusi muista poiketen katoaa tämän elämän ohuen säikeen katkettua?
- PakanainHuuto
"Sielu on nimitys, jota käytetään ihmisen ja joskus muunkin (elollisen) olennon väitetystä tajuisesta, henkisten toimintojen ja ilmiöiden ylläpitäjänä toimivasta aineettomasta puolesta, joka usein käsitetään itsenäiseksi olioksi ja jonka monissa uskonnoissa ajatellaan lähtevän ruumiista kuolemassa ja jatkavan olemassaoloaan.[1]
Aiemmin sana sielu oli myös tieteellisessä käytössä (psykologiaa kutsuttiin ”sielutieteeksi”), mutta nykyään sielu on useimmiten yksinomaan uskonnollinen käsite.
Sielu-käsitteellä on tiettyjä yhtäläisyyksiä nykyisen psykologian ja mielenfilosofian mieli-käsitteen kanssa.
Varsinkin useat uskonnolliset perinteet kuitenkin katsovat sielun olevan kuolematon ja lisäksi mahdollisesti olleen olemassa ennen sen liittymistä ruumiiseen. Muun muassa materialismi ja yleensä ateismi eivät hyväksy tällaisen sielun olemassaoloa"
Siis minulla on ollut SIELU jo ennen kuin synnyin eli ennen kuin olin putkahtanut ulos äidistäni?
Oliko minulla jo SIELU, kun en ollut vielä syntynytkään enkä alulle laitettu? Visainen pulma näin järki ihmiselle. Jos sieluja vaeltelee täällä ympäristössä etsimässä uutta kotia (lue biologisia vanhempiaan)niin voivatko sielut valita vanhempansa?
Ja miten on sitten sen spermapankin kanssa. Onko niillä siittiöillä sielu? (anteeksi tämä 'brutaali'kansannaisen kysymys, mutta olenhan vain tavallinen heikko astia, joka särkyy,kun vähän tönäisee) PakanainHuuto kirjoitti:
"Sielu on nimitys, jota käytetään ihmisen ja joskus muunkin (elollisen) olennon väitetystä tajuisesta, henkisten toimintojen ja ilmiöiden ylläpitäjänä toimivasta aineettomasta puolesta, joka usein käsitetään itsenäiseksi olioksi ja jonka monissa uskonnoissa ajatellaan lähtevän ruumiista kuolemassa ja jatkavan olemassaoloaan.[1]
Aiemmin sana sielu oli myös tieteellisessä käytössä (psykologiaa kutsuttiin ”sielutieteeksi”), mutta nykyään sielu on useimmiten yksinomaan uskonnollinen käsite.
Sielu-käsitteellä on tiettyjä yhtäläisyyksiä nykyisen psykologian ja mielenfilosofian mieli-käsitteen kanssa.
Varsinkin useat uskonnolliset perinteet kuitenkin katsovat sielun olevan kuolematon ja lisäksi mahdollisesti olleen olemassa ennen sen liittymistä ruumiiseen. Muun muassa materialismi ja yleensä ateismi eivät hyväksy tällaisen sielun olemassaoloa"
Siis minulla on ollut SIELU jo ennen kuin synnyin eli ennen kuin olin putkahtanut ulos äidistäni?
Oliko minulla jo SIELU, kun en ollut vielä syntynytkään enkä alulle laitettu? Visainen pulma näin järki ihmiselle. Jos sieluja vaeltelee täällä ympäristössä etsimässä uutta kotia (lue biologisia vanhempiaan)niin voivatko sielut valita vanhempansa?
Ja miten on sitten sen spermapankin kanssa. Onko niillä siittiöillä sielu? (anteeksi tämä 'brutaali'kansannaisen kysymys, mutta olenhan vain tavallinen heikko astia, joka särkyy,kun vähän tönäisee)ja mulla ole tuohon paljon muuta lisättävää kuin että sitä ei ole elävillä eikä kuolleilla.
Sielusta ei ole löytynyt ainuttakaan todistetta.- PakanainHuuto
Pe.ku kirjoitti:
ja mulla ole tuohon paljon muuta lisättävää kuin että sitä ei ole elävillä eikä kuolleilla.
Sielusta ei ole löytynyt ainuttakaan todistetta.Mulla on tunne, että häneltä löytyy selitys asiaan.
- todé
PakanainHuuto kirjoitti:
Ja miten on sitten sen spermapankin kanssa. Onko niillä siittiöillä sielu? (anteeksi tämä 'brutaali'kansannaisen kysymys, mutta olenhan vain tavallinen heikko astia, joka särkyy,kun vähän tönäisee)Jos Jumala ei olisi "puhaltanut" henkeään Aatamiin, emme olisi ikuisesti eläviä ihmssieluja, vaan kuolleita eläinsieluja.
Suurinpiirtein noin se menee, Raamatun ilmoituksen mukaan.
Jumala ei siis aikoinaan puhaltanut Aatamin keuhkohin ensimmäiset happidesit, vaan lykkäsi koko ihmisen olemukseen ihan jotakin muuta. Se jokin muu on Jumalan ikuinen henki, jonka on toinperrään aineeton.
Siittiön sielunelämästä en osaa sanoa mitään varmaa, tiedemies kun en ole, mutta uskon siittiönkin olevan ihmisen alun, en eläimen. Ihmisestä kun irtaantuu vain ihmisen siittiöitä, nääs.
Mihinkäs se sielu siis kuolisi? Kuka sen tappaisi? - PakanainHuuto
todé kirjoitti:
Jos Jumala ei olisi "puhaltanut" henkeään Aatamiin, emme olisi ikuisesti eläviä ihmssieluja, vaan kuolleita eläinsieluja.
Jumala ei siis aikoinaan puhaltanut Aatamin keuhkohin ensimmäiset happidesit, vaan lykkäsi koko ihmisen olemukseen ihan jotakin muuta. Se jokin muu on Jumalan ikuinen henki, jonka on toinperrään aineeton.
Siittiön sielunelämästä en osaa sanoa mitään varmaa, tiedemies kun en ole, mutta uskon siittiönkin olevan ihmisen alun, en eläimen. Ihmisestä kun irtaantuu vain ihmisen siittiöitä, nääs.
Mihinkäs se sielu siis kuolisi? Kuka sen tappaisi?"Mihinkäs se sielu siis kuolisi? Kuka sen tappaisi?"
Niin sepä tässä on kimurantti juttu jossa mennään nyt sitten uskon ja uskon raja-aidan ylitse.
hmm...mm laitetaan pohdintaan.
paljon sanotaan mm. kirjallisuudessa sielukas henkilö, onpa kaunissieluinen ihminen, hänellä on sielua muillekin jakaa. tai onpa sieluton ihminen, hänltä puuttuu sielun hyvyys...etc.
Että jollakinlailla täytyy nyt fundeerata tuota sielu-käsitettä.
Ei voi sanoa (ei ainakaan kuulosta kauniilta)
Onpa hänellä kaunis psyyke, kaunispsyykkeinen henkilö, psyykkeellinen henkilö, psyyke itkee... etc.
Kuvailtuna ihmistä; sielu-sana ja psyyke-sana eroavat toisistaan.
Sielukas=henkevä? - todé
PakanainHuuto kirjoitti:
"Mihinkäs se sielu siis kuolisi? Kuka sen tappaisi?"
Niin sepä tässä on kimurantti juttu jossa mennään nyt sitten uskon ja uskon raja-aidan ylitse.
hmm...mm laitetaan pohdintaan.
paljon sanotaan mm. kirjallisuudessa sielukas henkilö, onpa kaunissieluinen ihminen, hänellä on sielua muillekin jakaa. tai onpa sieluton ihminen, hänltä puuttuu sielun hyvyys...etc.
Että jollakinlailla täytyy nyt fundeerata tuota sielu-käsitettä.
Ei voi sanoa (ei ainakaan kuulosta kauniilta)
Onpa hänellä kaunis psyyke, kaunispsyykkeinen henkilö, psyykkeellinen henkilö, psyyke itkee... etc.
Kuvailtuna ihmistä; sielu-sana ja psyyke-sana eroavat toisistaan.
Sielukas=henkevä?minä en ainakaan ole kovin sielukasta tyyppiä, vaikka omaankin sielun. En ole materialistikaan, useimmiten, vaan jotain ihan muuta.
Minun ymmärrykseni mukaan sielu on aika tavalla sama asia kuin ihmisyys. En osaa ajatella, että helluntailaiskissallani olisi sielua. Hän on kissaeläin. Istuu, kehnolainen, juuri nyt lintulaudan alla vaanimassa viatonta tinttiä. Tosin moni ihminen käyttäytyy samalla tavalla, kyttää viattomia uhreikseen. Siitäkin huolimatta ihmiskyttääjä ei ole eläin, vaikka niin voisi eläimellisistä tempuista äkkipäätään päätellä. - PakanainHuuto
todé kirjoitti:
Jos Jumala ei olisi "puhaltanut" henkeään Aatamiin, emme olisi ikuisesti eläviä ihmssieluja, vaan kuolleita eläinsieluja.
Mihinkäs se sielu siis kuolisi? Kuka sen tappaisi?"vaan kuolleita eläinsieluja."
Kun katsoo gorillan tai simpanssia silmiin, niin niillä on paljon 'sielukkaampi' katse kuin kissoilla. (sori)
ihmisapinoiden katseesta leijailee jonkinsortin ymmärrys (vähäinen sielunaihio?) en tarkoita sitä, että ne jotain yli inhimillisestä ymmärtäisivät, mutta enhän minä tiedä kun 99% geeneistä on samaa perua kuin ihmisellä. - todé
PakanainHuuto kirjoitti:
"vaan kuolleita eläinsieluja."
Kun katsoo gorillan tai simpanssia silmiin, niin niillä on paljon 'sielukkaampi' katse kuin kissoilla. (sori)
ihmisapinoiden katseesta leijailee jonkinsortin ymmärrys (vähäinen sielunaihio?) en tarkoita sitä, että ne jotain yli inhimillisestä ymmärtäisivät, mutta enhän minä tiedä kun 99% geeneistä on samaa perua kuin ihmisellä.Minusta oma kissani ei eroa millään tavalla gorillasta. Kumnpikin on samanlainen möllöttäjä. Toinen on käpälistään kätevämpi, toinen näkee paremmin.
Mikähän se geenikin lie loppujen lopuksi? - PakanainHuuto
todé kirjoitti:
Minusta oma kissani ei eroa millään tavalla gorillasta. Kumnpikin on samanlainen möllöttäjä. Toinen on käpälistään kätevämpi, toinen näkee paremmin.
Mikähän se geenikin lie loppujen lopuksi?tai paistan kissasi myös.
Geeni on sielu, joka puuttuu eläimistä. - todé
PakanainHuuto kirjoitti:
tai paistan kissasi myös.
Geeni on sielu, joka puuttuu eläimistä.ikuista sielua, kuten meillä. Raamattu kyllä opettaa, että eläimen sielu on veressä. Mitä sekin tarkoittanee loppujen lopuksi? Voi olla, että kristitylle sillä ei olekaan merkitystä?
Tuskinpa geeni on sielu. Eikös se kuitenkin voida täsmentää laboratoriossa? - PakanainHuuto
todé kirjoitti:
minä en ainakaan ole kovin sielukasta tyyppiä, vaikka omaankin sielun. En ole materialistikaan, useimmiten, vaan jotain ihan muuta.
Minun ymmärrykseni mukaan sielu on aika tavalla sama asia kuin ihmisyys. En osaa ajatella, että helluntailaiskissallani olisi sielua. Hän on kissaeläin. Istuu, kehnolainen, juuri nyt lintulaudan alla vaanimassa viatonta tinttiä. Tosin moni ihminen käyttäytyy samalla tavalla, kyttää viattomia uhreikseen. Siitäkin huolimatta ihmiskyttääjä ei ole eläin, vaikka niin voisi eläimellisistä tempuista äkkipäätään päätellä.eli herkkyys eli tunteet. Mutta kun ihminen kuolee, niin herkkyys, mieli ja tunteet kuolevat. Tosin monilta kuolevat tunteet jo eläessään. Joskus siltä vaikuttaa. Mutta niin kauan, kun ihminen elää on myös tunteitakin, jos ei ole psyykesairas patologisesti out.
Musta mulla on sielu koska riipii sydän alasta, kun katselee vanhoja SF filmejä tai Lassie Palaa kotiin filmiä tai Bim Mustakorva ja varsinkin joululaulua (josta on ollut jo puhe) tuikkikaa.... ei voi kuunnella loppuun ettei tyrski, se on mun mielestä sielukkuutta. Mutta kun kuole, enhän sitten enää tyrski koska tunteet ovat kuolleet.
Suummarum. sielu on semmoinen juttu, että jokainen sen tavallaan ymmärtää ja hyvä niin.
Jokos paistan kissasi vai kävitkö paistoksella? - todé
PakanainHuuto kirjoitti:
eli herkkyys eli tunteet. Mutta kun ihminen kuolee, niin herkkyys, mieli ja tunteet kuolevat. Tosin monilta kuolevat tunteet jo eläessään. Joskus siltä vaikuttaa. Mutta niin kauan, kun ihminen elää on myös tunteitakin, jos ei ole psyykesairas patologisesti out.
Musta mulla on sielu koska riipii sydän alasta, kun katselee vanhoja SF filmejä tai Lassie Palaa kotiin filmiä tai Bim Mustakorva ja varsinkin joululaulua (josta on ollut jo puhe) tuikkikaa.... ei voi kuunnella loppuun ettei tyrski, se on mun mielestä sielukkuutta. Mutta kun kuole, enhän sitten enää tyrski koska tunteet ovat kuolleet.
Suummarum. sielu on semmoinen juttu, että jokainen sen tavallaan ymmärtää ja hyvä niin.
Jokos paistan kissasi vai kävitkö paistoksella?jotain paljon suurempaa, kuin tunteet ym. Ne tosin varmaankin kaikki kuuluvat sielupakettiin.
Kuolematon sielusi ei kuole, vaikka tämän tietoisuuden tajuava tajuntasi katoaakin fyysisen elämäsi loputtua. Jäljelle jää Jumala antama henki, joka tämän elämän aikana halajaa Elämän Antajan yhteyteen.
Olen jo käynyt paistoksella. Etkö saa viestejäni? - PakanainHuuto
todé kirjoitti:
jotain paljon suurempaa, kuin tunteet ym. Ne tosin varmaankin kaikki kuuluvat sielupakettiin.
Kuolematon sielusi ei kuole, vaikka tämän tietoisuuden tajuava tajuntasi katoaakin fyysisen elämäsi loputtua. Jäljelle jää Jumala antama henki, joka tämän elämän aikana halajaa Elämän Antajan yhteyteen.
Olen jo käynyt paistoksella. Etkö saa viestejäni?Kävin jo paistoksella ja sulle jätin ison lohkon purtavaksi. Paistokset toimivat.
Mä en kestä ajatusta, että mun isäni sielu harhailee Tuonelassa tai jossakin. Mitä sitä Tuonelaa siellä välissä pitämään. Jotkut ovat maanneet siellä jo tuhansia vuosia. Toivottavasti ne siellä Tuonelassa eivät näe tämän päivän menoa. Oikopäätä kirkkauteen, pois välikädet. Kävihän se Kullervon äitikin Tuonelasta noukkimassa poikansa takaisin elämään. - to..
todé kirjoitti:
ikuista sielua, kuten meillä. Raamattu kyllä opettaa, että eläimen sielu on veressä. Mitä sekin tarkoittanee loppujen lopuksi? Voi olla, että kristitylle sillä ei olekaan merkitystä?
Tuskinpa geeni on sielu. Eikös se kuitenkin voida täsmentää laboratoriossa?Snl"19 Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo. Niinkuin toiset kuolevat, niin toisetkin kuolevat; yhtäläinen henki on kaikilla. Ihmisillä ei ole mitään etua eläinten edellä, sillä kaikki on turhuutta.20 Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun " Nefesh joka on käännetty sieluksi tarkoittaa hepreassa hengitystä, samoin toinen sieluksi-käännetty sana neshamah. Kreikkalainen filosofia omine sieluineen tuli tähän väliin ja se on vaikuttanut kristinuskon käsityksiin. Muinaiset israelilaiset pitivät verta tabuna kaikissa sen muodoissa, ehkä koska sitä tarpeeksi vuodattamalla sai ihmisen sekä eläimen varmuudella hengiltä. Ajatusta ikuisesta sielusta tai ikuisesta elämästä ei israelilaisilla ollut, se loistaa poissaolollaan kun ottaa huomioon että heidän naapuriuskontonsa olivat täynnä kuolemankultteja ja tapoja miten "voittaa" kuolema.
- PakanainHuuto
to.. kirjoitti:
Snl"19 Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo. Niinkuin toiset kuolevat, niin toisetkin kuolevat; yhtäläinen henki on kaikilla. Ihmisillä ei ole mitään etua eläinten edellä, sillä kaikki on turhuutta.20 Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun " Nefesh joka on käännetty sieluksi tarkoittaa hepreassa hengitystä, samoin toinen sieluksi-käännetty sana neshamah. Kreikkalainen filosofia omine sieluineen tuli tähän väliin ja se on vaikuttanut kristinuskon käsityksiin. Muinaiset israelilaiset pitivät verta tabuna kaikissa sen muodoissa, ehkä koska sitä tarpeeksi vuodattamalla sai ihmisen sekä eläimen varmuudella hengiltä. Ajatusta ikuisesta sielusta tai ikuisesta elämästä ei israelilaisilla ollut, se loistaa poissaolollaan kun ottaa huomioon että heidän naapuriuskontonsa olivat täynnä kuolemankultteja ja tapoja miten "voittaa" kuolema.
antamaan ihmiselle sielun? Eli Jumala uhrasi Poikansa, että yksikään joka Poikaan uskoon ei kuolisi vaan saisi iänikuisen elämän.
'nousi kolmantena päivänä ylös kuolleista...'
Ensin ihmisen sielu menee tuonelaan odottamaan ja nousee (ei kolmantena päivänä?) ylös taivaaseen, kun Jeesus näkee ajan täyttyvän? tapahtuu tämä kuuluisa ylöstempaus, jossa hyvä asia olisi että miehille naisille olisi eri tempausvuorot, häveliäisyys syistä. - to...
PakanainHuuto kirjoitti:
antamaan ihmiselle sielun? Eli Jumala uhrasi Poikansa, että yksikään joka Poikaan uskoon ei kuolisi vaan saisi iänikuisen elämän.
'nousi kolmantena päivänä ylös kuolleista...'
Ensin ihmisen sielu menee tuonelaan odottamaan ja nousee (ei kolmantena päivänä?) ylös taivaaseen, kun Jeesus näkee ajan täyttyvän? tapahtuu tämä kuuluisa ylöstempaus, jossa hyvä asia olisi että miehille naisille olisi eri tempausvuorot, häveliäisyys syistä.en kristinuskon näkemyksestä. Israelilaisten sielu ei noussut yhtään mihinkään eikä ajatus kuolemanjälkeisestä elämästä saanut yleistä kannatusta sittenkään kun sen eräs juutalaisryhmä aikanaan toi Babelin vankeuden tuliaisina. Juutalaisia kiinnosti ja yhä kiinnostaa enemmän tämä elämä.
Tempauksista en tiedä, en edes ymmärrä miksi ja mihin ihmisiä temmmataan. Kysy todelta, se on takuulla tempausekspertti. - todé
to.. kirjoitti:
Snl"19 Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo. Niinkuin toiset kuolevat, niin toisetkin kuolevat; yhtäläinen henki on kaikilla. Ihmisillä ei ole mitään etua eläinten edellä, sillä kaikki on turhuutta.20 Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun " Nefesh joka on käännetty sieluksi tarkoittaa hepreassa hengitystä, samoin toinen sieluksi-käännetty sana neshamah. Kreikkalainen filosofia omine sieluineen tuli tähän väliin ja se on vaikuttanut kristinuskon käsityksiin. Muinaiset israelilaiset pitivät verta tabuna kaikissa sen muodoissa, ehkä koska sitä tarpeeksi vuodattamalla sai ihmisen sekä eläimen varmuudella hengiltä. Ajatusta ikuisesta sielusta tai ikuisesta elämästä ei israelilaisilla ollut, se loistaa poissaolollaan kun ottaa huomioon että heidän naapuriuskontonsa olivat täynnä kuolemankultteja ja tapoja miten "voittaa" kuolema.
lankesit siihen yhden jakeen kuoppaan. Tuossahan on selkeästi esimerkki Daavidin kyynisyyskohtauksesta. Toisaalla hän taas kiittää Herra, joka pelastaa hänen sielunsa tuonelasta, kuolemasta.
Koko VT:ssa valmistaudutaan sielun vapahdukseen, joka saa täyttymyksensä Messiaassa, Jeesuksessa Kristuksessa. - todé
PakanainHuuto kirjoitti:
Kävin jo paistoksella ja sulle jätin ison lohkon purtavaksi. Paistokset toimivat.
Mä en kestä ajatusta, että mun isäni sielu harhailee Tuonelassa tai jossakin. Mitä sitä Tuonelaa siellä välissä pitämään. Jotkut ovat maanneet siellä jo tuhansia vuosia. Toivottavasti ne siellä Tuonelassa eivät näe tämän päivän menoa. Oikopäätä kirkkauteen, pois välikädet. Kävihän se Kullervon äitikin Tuonelasta noukkimassa poikansa takaisin elämään.odottaa tuonelassa uskovien ylösnousemusta. Hänellä on toivo ja lupaus siitä, että kaikki tehdään uudeksi ja hän saa asua ikuisesti Jumalan majoissa. Niin uskon.
Kullervon äiti ei päässyt poikaansa Tuonelasta hakemaan. Sellainen väite on hävytön valhe, tehty ihmisen jumalkaipuun tyydyttämiseksi. - to..
todé kirjoitti:
lankesit siihen yhden jakeen kuoppaan. Tuossahan on selkeästi esimerkki Daavidin kyynisyyskohtauksesta. Toisaalla hän taas kiittää Herra, joka pelastaa hänen sielunsa tuonelasta, kuolemasta.
Koko VT:ssa valmistaudutaan sielun vapahdukseen, joka saa täyttymyksensä Messiaassa, Jeesuksessa Kristuksessa.kyynisyyskohtaus? "Saarnaaja" ei ole tuo David eikä kirjaa ole turhaan otettu juutalaisten pyhien kirjoitusten joukkoon, kyllä sen ajatusmaailma on edustava. Kuolemasta Jahven uskottiin pelastavan joissakin tilanteissa, mutta ei kokonaan.Tuo viimeinen lauseesi on 100% kristillinen, ei sillä ole tukea VT:ssä.
Tuonpuoleinen ei kiinostanut israelilaisia, eikä sillä sen paremmin uhattu kuin palkittu.Hyvää oli pitkä, rikas ja terve maanpäällinen elämä, siinä se. Kristinuskolle on kuolemanjälkeinen tila pääasia, israelilaisille sillä ei ollut merkitystä, ei ole vieläkään. - PakanainHuuto
todé kirjoitti:
odottaa tuonelassa uskovien ylösnousemusta. Hänellä on toivo ja lupaus siitä, että kaikki tehdään uudeksi ja hän saa asua ikuisesti Jumalan majoissa. Niin uskon.
Kullervon äiti ei päässyt poikaansa Tuonelasta hakemaan. Sellainen väite on hävytön valhe, tehty ihmisen jumalkaipuun tyydyttämiseksi.Kalevalasta. Täytyy ottaa huomioon taiteilijan näkemys miten hän Kalevalan käsitti maalauksissaan.
Ymmärränhän minä sen, että Tuonelasta ei luita keräillä eikä henkiin herätellä. - to...
todé kirjoitti:
jotain paljon suurempaa, kuin tunteet ym. Ne tosin varmaankin kaikki kuuluvat sielupakettiin.
Olen jo käynyt paistoksella. Etkö saa viestejäni?= aivojen jatkuva kemiallissähköinen toiminta. Mikä on tämä erityinen "sielu", miten se säilyy jopa aivojen ja muun maaduttua, missä ja miksi? Eivät kaikki ihmiset tai kaikki uskonnotkaan halaja tuota ikuista elämää. Ikuisuus on pitkä aika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5502112Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3861709Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H211539Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641408JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191116- 561092
- 1181077
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16858Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka12833Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66823