Moikka. Mulla nous eilen kuume 39,5 ja oli kurkkukipua. Yön aikana kurkkukipu muuttui tosi kovaksi ja aamulla kävin sit lääkärillä. Vastaus oli että mulla on angiina. Nyt kurkkukipu muuttuu koko ajan pahemmaksi ja puhe alkaa olla puuroutunutta. Jotekii pystyy vielä nielemään. Onko nää ihan tyypillisiä angiinan oireita vai pitäiskö jo pelätä kurkkupaisetta?
Angiinaa vai paise kurkussa?
3
1523
Vastaukset
- mamma.
Juuri tällä viikolla nieluviljelyssä viikon kurkkukivun jälkeen: negatiivinen, valkoisista peitteistä huolimatta. Angiinan oireet, vaan ei angiinaa vaan virusperäinen: buranaa ja lepoa, kyllä se sillä ohi menee pikkuhiljaa...
Viime vuonna aikalailla kuvaamasi kaltainen tilanne: järkyttävä kipu, järkyttävä turvotus, järkyttävät valkoiset peitteet kuumetta 38-39, hyvä kun henki kulki kurkussa. Sama tulos tuolloinkin: ei angiinaa vaan jokin "selittämätön akuutti nielutulehdus". Tuolloin viime vuonna 3 vrk sairaalassa, antibioottia suoraan suoneen. Ohi meni ja olo helpottui, vaan syy ei selvinnyt. - alkaa olla
epäselvää, ja on vaikea niellä, niin paise pitäisi sulkea pois. Kannattaa mennä päivystykseen näyttämään jos epäilyttää. Itse voit yrittää peilin ja taskulampun avulla tirkistellä ensiavuksi, näyttääkö nielu epäsymmetriseltä, paiseessa siellä on jommalla kummalla puolella turvotusta ja se nielussa roikkuva hetula, mikähän sen nimi on, saattaa turvotuksen vuoksi siirtyä hieman sivuunpäin.
- quii
Itellä samoja oireita edelliskesänä. Hillitön kipu kurkussa-en pystynyt puhumaan tai syömään. Eka terveyskeskuksessa sanottiin, et joo kattele rauhassa ja juo kuumaa. Menin kuitenkin yksityiselle kun en saanut enää henkeä kunnolla ja sieltä meninkin samaa kyytiä ambulanssilla sairaalaa. Siellä antibioottia ja adrenaliiniä, ni alko henki taas kulkea. Olin puolitoista viikoa osastolla, kun ei millään meinannut oireet laantua. Lääkärien mukaan tuntematon virus oli aiheuttanut paiseen kurkkuun. Menkää lääkärille jos on tosi kipeitä oireita, sillä näistä kurkkutulehduksista ei kukaan tunnu tietävän tarpeeksi ja ne voi olla aika vaarallisia. Ite heti jokaisen pikku kivun takia meen heti näyttämään, mut en todella halua enää koskaan kokea samaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 202662
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1842473Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢1381381Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah2351200- 1051137
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs37950Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta46937Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises32854- 132820
- 43754