Olen raivoissani! Missä ovat kaikki xs ja 34-36 koon vaatteet! En meinannut saada mitään päälleni pikkujouluihin. Kauppojen tangot notkuvat 38-46 koon silkkipaitaa ja tppia, talvitakeista puhumattakaan. Aina, kun tartuin johonkin kauniiseen, myyjä sanoi, että pienet koot on myyty tai kokoa 36 ei ole edes ollut saati 34! Miksi kauppiaat ajattelevat, että kaikki kuluttujat norsun tai eteisen kaapin kokoisia? Kai pienillekin ihmisille pitää jotain päällepantavaa löytyä.
Kaupat raivostuttuvat!
22
2444
Vastaukset
- miss xs
pitää käydä ajoissa katselemassa, ja tietty riippuu missä kaupoissa käy.. kenelle suunnattu..
itse löysin ainakin hyvin vaatteita.. ja aina olen löytänyt farkkuja tms. Kokoa xs/32/34.- fdgdfh
Minä löydän yleensä kaikki vaatteet lastenosastoilta. Harvoin edes vilkuilen aikuisten vaatteita, koska suurin osa vaatteista on minulle liian isoja. Yleensä kävelen suoraan lastenvaateosastolle hakemaan tarvitsemani. Nykyisin lastenvaatteissakin on niin paljon aikuismaisia vaatteita.
- tänään kaupassa
Kattelin ihan samaa tänää, pienin koko oli 38 tai 40.. Olen laihdutukseni ansioista pienentynyt koosta 36/38 kokoon 36.. Varsinkin aikuisten vaatepuolella oli vaa yli 38-kokoa. EN seuraa muotia, eli marketista kaappaan vaatteita, nytki ois ollut kivannäkösiä paitoja, kaikki L tai Xl-kokoa.. Miksi? Lasten puolella sitten on vaa jotain pinkkejä kukkapaitoja eikä sellaisissa kehtaa kulkea, parikymppinen nainen..
- pieniä syrjitään....!
Täysin saman ongelman minäkin olen havainnut kaupoissa! En kertakaikkiaan käsitä, miksi aina ihmiset puhuvat siitä kuinka ISOKOKOISILLE ei muka löydy kokoja kaupoista, vaikka tuntuu että kaupan hyllyt on ihan väärällään suuren suuria kokoja, kun ihan oikeasti lähtee tuonne kauppoihin pienikokoinen ihminen etsimään itselleen vaatteita, niin se on kyllä ihan taattu juttu, että niitä 32-36/sx-s kokoja saa metsästää kissojen ja koirien kanssa!
- suomalaiset ovat isoja
Ihan menekin mukaan liikkeet niitä vaatteita ostavat sisään. Kansa kun lihoaa tasaiseen tahtiin ja eniten myydään esim naistenvaatteissa juuri kokoa 40/42. Pieniä kokoja tilataan yksi-kaksi kappaletta tai ei aina joka mallista niitäkään. Sama kengissä.
Itse olen ratkaissut vaatepulmat niin, että jos ei löydy edes lasten puolelta sopivaa, saa olla tai joitakin vaatteita olen teettänyt ompelijalla.
Kannattaa myös panostaa matkailuun. Jos edes kerran parissa-kolmessa vuodessa pääsee matkoille, siihen kannattaa panostaa. Matkalaukkuja mukaan kaksi (tyhjää!) ja takaisin sitten täysien kanssa. Kotona kannattaa jo vähän suunnitella mitä tarvitsee, niin on tavallaan selvää mitä pitää ostaa ja perusvaatteet on aina ok kaapissa. Thaimassa kannattaa luoda hyvään ompelimoon vakiosuhde vaikka parin ystävän ja tuttavan kanssa, saa edullisesti hyvää käsityötä ja taatusti sopivaa vaatetta.
Matkarahat säästyy kun turhat heräteostokset/epäsopivat rievut jää pois ja matkalle voi mennä äkkilähdöllä tai sesongin ulkopuolella. Etukäteen suunnittelu siis auttaa. - hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
No mua ärsyttää, ku siis olen alle 150 cm pitkä (:>) niin mistään ei löydy mm. pillifarkkuja! Jos menee johonkin mis myydään jotain merkkituotteita ym. ni sit ei oo kokoja, tai vaikka Kappahlissa ja Seppälässä EI OLE PILLIFARKKUJA tai mitään muutakaan!!! Kun jotain lasten tosi sellasii.. No en sano mitä!
- tavarantoimittajan ominaisu...
kun vaan kauppiailta köytyy tahtoa ostaa äärikokoja ja asiakkailta tahtoa ostaa ne normaalihinnoin eikä kytätä kun se tulee alennusmyyntiin. Miltei kaikkia muodikkaita tuotteita valmistetaan alkaen koosta 32 , mutta kun kuulemma kysyntää ei ole! Tietysti mikäli ostohalukkuus on ainoastaan kaikkein edullisimmissa merkeissä jotka valmistetaan halpatuotantomaissa niin silloin joutuu tyytymään Tanskalaisten ja Ruotsalaisten tekemiin valmiisiin kauppiaslajitelmiin S-XL. Sitä saa mitä tilaa.
- kaapin?
Parantelepa asennettasi, pikkuneiti. Ehkä kauppiaat ajattelevat, että lastenosastolle varataan vaatteet niille, joiden aivot ovat kolmivuotiaan tasolla - juuri kuin sinulla.
Ei ole häpeä olla pieni, mutta on ISO häpeä olla tyhmä. - Lidia45
Siis, mistä te oikein ostatte vaatteenne? Prismasta vai? Sitten en ihmettele jos ette löydä oikeaa kokoa.
- kyllä..
uuten tähän keskusteluun, en ole kukaan edellisistä. Mutta eniten pieniä vaatteita olen löytänyt yllätys yllätys: Citymarketista paikallisista, toinen on eräs paikallinen, hiukan kallis mutta tekee ison osan täällä, malleja on rajoitetusti ja kokoja hyvin. Tänään kävin paikallisessa liikkeessä ja löytyihän sieltä S-koon neule, mahduin siihen melkein kaksi kertaa. Enkä ole edes hirmu hoikka, vaan 155/50.
Muuten kotikonnuilta löytyy muutama paikallinen pikkuliike, sitten ainakin Vero Moda, Lindex, Seppälä, Sokos, Benetton, H&M. Mitä noista löytää, niin S on pienin ja se on yleensä liian iso. Ei siis ole mikään iso paikka, mutta enpä noista lähemmistä isoistakaan ole löytänyt sen enempää. Postimyynnistä tilaamalla olen jotain löytänyt.
Mihinkään kalliisiin ei tällä hetkellä rahaa riitä, sitten on sama jo mennä ompelijalle.
- VizcidraF
Tosi ärsyttävää! Luulevat liikkeet varmaan että läskit shoppailee pienikokoista enemmän tjn!
- Pikkukaupungin tyttö
Olen kokoa 34 ja löydän lähestulkoon aina koon haluamastani tuotteesta. Totta se on, että sitä kokoa tulee erästä vain 1 kpl, mutta ahkeruus palkitaan, kun jaksaa kierrellä kaupoissa. Alennusrekeistä ja muista jämistä on turha löytää tätä kokoa.
Saako kysyä, onko jotain tiettyjä merkkejä, joilta etsitte kokoja? Minä käytän Espritiä, Edc:tä, Pepe Jeansia, Mexxiä, Soaked in Luxurya.. jne. Ja löytyy.
- pikkuinen.
Selailin tässä kauhuissani Elloksen, Josefssonin ja H&M:n kuvastoja. 60-luvun väljät yläosat tekee tuloaan ja mun päällä näyttävät ainakin ihan järkyltä. Olen 153/47. Minne on myös hävinnyt Josefssonilta kokoa 30/32 (XXS) olevat vaatteet, joita oli vielä syyskuvastossa? Eikö pieniä vaatteita yksinkertaisesti kannata enää tehdä. Lähes jokaiselle firmalle on tullut on XXL-mallisto ja nämä vaatteet kuulema viedään käsistä.
Lastenvaatteita voisin ostaa, mutta värit ja kuosit eivät sovi aikuiselle, eikä niiden tarvitsekaan sopia, lasten vaatteita kun ovat. Ahdistaa vain tuo ikuinen H&M. Espiritiltä ja silloin tällöin Benettonilta löytyy onneksi välillä ihania löytöjä. Onko meitä pieniä naisia todella niin vähän, ettei meidän vaatettaminen kannata? Ei ainakaan tällä jättikokoisten Suomessa. Jos olisin käsityötaitoinen, ei olisi epäilystäkään, millaisen putiikin pistäisin nettiin pystyyn.- xs- kokoa
Joo, täällä on nakattu Joseffsonin ja Elloksen kuvastot suoraan roskiin, lähes kaikki koot alkaa nykyään koosta 34, joka on 157/42 kokoiselle parikymppiselle liian iso. H&M:ltä löytää onneksi lähes kaikki vaatteet (vielä) koosta xs/ 32 alkaen. Järkytyin viime keväänä, kun yritin löytää Prismoista ja Citymarketeista ihan tavan väljiä työ/ ulkoiluhousuja, naisten housut oli järkyttävän isoja. Lasten puolelta sitten ostin kahdet eri housut kokoa 152!! En ole ikinä joutunut aikuisiällä ostamaan noin pientä kokoa, kyllä huomasi, että koot ovat isontuneet siitä mitä ne on ennen olleet. Varmaan ala- asteella käyttänyt viimeksi kyseistä kokoa kymmenisen vuotta sitten...
- päin
xs- kokoa kirjoitti:
Joo, täällä on nakattu Joseffsonin ja Elloksen kuvastot suoraan roskiin, lähes kaikki koot alkaa nykyään koosta 34, joka on 157/42 kokoiselle parikymppiselle liian iso. H&M:ltä löytää onneksi lähes kaikki vaatteet (vielä) koosta xs/ 32 alkaen. Järkytyin viime keväänä, kun yritin löytää Prismoista ja Citymarketeista ihan tavan väljiä työ/ ulkoiluhousuja, naisten housut oli järkyttävän isoja. Lasten puolelta sitten ostin kahdet eri housut kokoa 152!! En ole ikinä joutunut aikuisiällä ostamaan noin pientä kokoa, kyllä huomasi, että koot ovat isontuneet siitä mitä ne on ennen olleet. Varmaan ala- asteella käyttänyt viimeksi kyseistä kokoa kymmenisen vuotta sitten...
Ostin sopivan neulejakun ja se on kokoa M! Piti jo mennä kotiin mittamaan että mitä..mutta se vaan oli pieni koko. Erikoista oli, että XS löytyi myös. Ei noista tosiaan tiedä mikä sopii, aikamoista arvontaa tämä on. Kun sitten on vaatteita, että XS:ään mahtuisi toinen kokoiseni samaan.
- kyllä
päin kirjoitti:
Ostin sopivan neulejakun ja se on kokoa M! Piti jo mennä kotiin mittamaan että mitä..mutta se vaan oli pieni koko. Erikoista oli, että XS löytyi myös. Ei noista tosiaan tiedä mikä sopii, aikamoista arvontaa tämä on. Kun sitten on vaatteita, että XS:ään mahtuisi toinen kokoiseni samaan.
Löytyy. Itse käytän S-kokoa ja kokoa 36 ja ei ole koskaan ollut ongelmia löytää niitä. Alennusmyynnit ovatkin sitten jo eri asia! Raivostuttaa aina kun löytää kivan vaatteen ja kokoja on vain L-kosta ylöspäin jäljellä!
Kokoa 34 löytää aina välillä alennusmyynneissäkin. - mylo23
xs- kokoa kirjoitti:
Esimerkiksi Jackpotilla on "väljempi" mallisto lihavemmille. Erehdyin kerran kaupassa nappaamaan oman kokoni 32-34 housut ja sinne olisi mahtunut 2 minua. Syykin selvisi, oli oikein iloinen lappu mukana vaatteessa, että kokoja on väljennetty. Esim. Sokoksella näytti sitten olevan rekkikaupalla näitä mukavan väljiä vaatteita...
Mulle tuli tästä vain yksi ajatus mieleen: ihmisiä masentaa, jos ovat lihonneet. On kauppiaan etu, että lihavampikin mahtuu "pieniin kokoihin", niin voi kuvitella olevansa vielä hoikka (vaikka ei oikeasti ole sitä kokoa). Lopputulos: tyytyväinen asiakas ("painoni ei olekaan oikeasti noussut kun voin vieläkin ostaa saman koon vaatteita") ja saadaan tuote myytä. Sen sijaan, että asiakkaan täytyisi kiukkuisena ja pettyneenä etsiä isompi koko vaatteesta...
Surku vaan, että me, jotka oikeasti olemme pieniä edelleen, hukumme sitten noihin uusiin, väljennettyihin mittoihin... - 36 ja S
kyllä kirjoitti:
Löytyy. Itse käytän S-kokoa ja kokoa 36 ja ei ole koskaan ollut ongelmia löytää niitä. Alennusmyynnit ovatkin sitten jo eri asia! Raivostuttaa aina kun löytää kivan vaatteen ja kokoja on vain L-kosta ylöspäin jäljellä!
Kokoa 34 löytää aina välillä alennusmyynneissäkin.Kyllä kokoa 36 on ihan hyvin tarjolla. Mutta minulle se ainakin on liian iso. Samoin S useimmiten.
- ja turhauduttu
xs- kokoa kirjoitti:
Ite oon kokoa 34, xs, xxs. pituutta on 158 ja painoa jtn 36kg, ja ei mistään mitään löydy. tai todella,todella harvoin. Housut roikkuu takamuksen kohdalta, reisistä, joka kohdasta. oli ne sitten vero modasta h&m:ltä ,anttilasta, sokokselta, zip.istä ,mistä vaan. ja varsinki ne tunika malliset, mitkä "suurenee" rintakehän alta, ei mielestäni pue hoikkaa, ja pientä vartaloa. kun näyttää ihan kuin olisi jotenki virttynyt tai jotain. olen sitten siirtynyt pitämään vain hame- legginssi yhdistelmiä, mutta tulee vain kylmä talvella. TUlevaan ulkomaanmatkaan aijoin satsata ja ostaa sieltä vaatteita. :)
- asreb xc
36 ja S kirjoitti:
Kyllä kokoa 36 on ihan hyvin tarjolla. Mutta minulle se ainakin on liian iso. Samoin S useimmiten.
Onhan se ikävää, kun ei vaatteita löydy, mutta minun tilanteeni on kyllä vielä huonompi; koot 32-34 ja xs, ei suinkaan 34-36 ja S. ei löydy kertakaikkiaan mitään, ellei lasten vaatteita lasketa, ja ne kuosit eivät minulla toimi. olen muutenkin äärettömän siro, joten useimmat vaatteet, vaikka koko olisikin "oikea", niin malli on sellainen, ettäs e näyttää minun päälläni jätesäkiltä. Esprit on ainoita, joiden vaatteiden mitotoitus on minulle sopivaa, mutta useimmat espritin vaatteet eivät sitten istu tyyliini. ja netistä en uskalla tilata sovittamatta.
- mylo23
Onko esim. Helsingissä muita pienten kokojen liikkeitä kuin Piccola Donna? Saa kertoa lähikunnistakin liikkeitä!
Eikö oikeasti ole postimyyntifirmoja, joista saisi pieniä kokoja? - niin..
kokoa 38 olevahan on ihan mieletön norsu ja läski.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389