Jouluvelvollisuudet

Huh, huh! Joulun velvollisuudet tuli sitten hoidettua. Kolme varttia ostoshelvetissä sai minut lopunuupuneeksi. Kolme kauppaa, kolme pakettia ja paketointipalvelun kautta kotiin.

Mitenkäs te muut? Joko olette kuuranneet ammeen alta, imellyttäneet perunalaatikkonne ja lähettäneet joulukortit ihmisille, joita ette ole nähneetkään viimeiseen viiteetoista vuoteen?
481665
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 48

Vanhimmat

täytyy olla karaistu omatunto ettei tarvitse lähetellä kortteja käytännössä nykyään tuntemattomille ihmisille.

Laatikot ja lipeäkalat saa myös kätevästi kaupasta. Vai valmistatko lipeäkalasikin itse?

Äänestä
  • Aloittaja

En minä itsestäni puhunut. Etenkään tänä jouluna, kun Rouva Ratikka ei ole maisemissa, en pane enää tikkuakaan ristiin. Jos tulee joulua ikävä, käväisen siskollani. Enkä ole mikään ylenpalttinen lipeäkalan ystävä, vaikka sitä syönkin ennemmin kuin selkääni otan.

Äänestä

ja annoin siskolle ja äidille rahaa jan oikeuden hankkia parhaaksi katsomansa lahjat kaikille. Ja jouluna meil on pitkästä aikaa isommat sukukekkerit, joissa on 2 uutta pikkupoikaakin ja mummu järkkää, ettei tarvii niihinkään järjestelyihin osallistua sen isommin.

Nii, äipälle ja siskolle pitää jotkut korut tmv. käydä ostamassa kiitokseksi, mutta muuten ei aio muutamaa joulutervehdystä lukuunottamatta ko. juhlasta stressata.

Äänestä

Tänä vuonna en ehdi joulua kummemmin viettämään, työt painaa päälle ja tammikuun alussa pitää olla kaikki hommat valmiina. Aattona soitan läheisille ja toivotan hyvää joulua, siinä se.

Äänestä

joulun eteen mitään. Pitäis kait pari pakettia mennä ostaa mutta ahdistaa koko ajatuskin ja en halua muilta lahjoja.

Äänestä

muutenkin melkein päivittäin, kun nuorimmaiseni kylpee ja suihkuttelee koko kylppärin märäksi. Paitsi kahdesti viikossa ui kahluualtaassaan, joten ei tartte jouluksi erikseen kuuraa. :DD

Mä ostelen lahjoi pitkin vuotta, niin ei kauheet lahjaryysistä tule ja nyt pojan kanssa kotona ollessa kerkii kaupoissa käydä silloinkun ei ole ruuhkaa. En kyllä viel kaikkia lahjoi ole ostanut.

Osan sapuskoista olen tehnyt jo. Osan ostan valmiina ja osa tekemättä ja jos ei kerkii nii valmista sit ostetaan kaupasta.

Kortit jäi tänä vuonna lähettämättä. Voi, voi, eipä jaksa stressaa.

Mä en suostu enää joulunkaa vuoksi stressaa. Se loppu vuonna 1998, kun roudasin perheeni ulkomaille joulun viettoon. Paloi hiha ainaisiin sukulaisten tappeluihin missä mun lapset joulun viettää. Joulu on rauhan aikaa, eikä ympäri Suomea juoksentelua.

Äänestä

ole vielä tehnyt mitään joulun eteen. Yritän muutenkin olla ottamatta mitään turhaa stressiä tommosesta. Se on kuitenkin vaan pari päivää vuodesta, niin ei nyt oo mistään niin kovin suuresta asiasta kyse.

Äänestä

munat. Pitäisi pärjätä joulusaunaan asti.

Äänestä
  • Aloittaja

Ei taida paljon naisia pyöriä jaloissa, jos meinaat puolitoista viikkoa niitä pesemättä hautoa.

Äänestä

• ratikkakuski kirjoitti:

Ei taida paljon naisia pyöriä jaloissa, jos meinaat puolitoista viikkoa niitä pesemättä hautoa.

mutta munat säästyy hautumiselta, kun käppäilee kämpässä aatamin asussa.

Äänestä

• Aloittaja

onneksi ei kirjoitti:

mutta munat säästyy hautumiselta, kun käppäilee kämpässä aatamin asussa.

Minullakin on yksi kaveri, joka sanoo kotona yksin ollessaan olevansa aina alasti. Minulle tulisi kylmä, vaikka mittari näyttääkin 22 astetta.

Äänestä

joulu painukoot vittuun, en jaksa. En lähetä kortteja eikä sitä kukaan multa edes odota. Enkä osta lahjojakaan tänävuonna muuta kuin muijalle kun ollaan ihan kaksistaan joulu. Ruokakin taitaa olla aikalailla muuta kuin laatikoita ja rosollia, oikeesti hyvä mättö taitaa marssia tänäjouluna perinteiden yli.

Totaalisen stressitön joulu kerrankin, voi perkele että mieli lepää ko ei tarvi lähtee pakollisiin sukulaisiin juomaan 100 kuppia kahvia ja syömään 100 torttua päivässä vaan saa imeksiä vaan yhtä torttua koko joulun :-)

Äänestä
  • muualle hehkuttaan niitä seksejäsi.

Tää on semmonen kateuden kammio, ettei täällä tarvii tommosia tuoda julki.

Äänestä

• Aloittaja

Minusta se on pipari. Onko sinullakin väsymätön kieli? Se kuulemma herättää kateutta tällä palstalla.

Äänestä

• vänkyrä-nainen kirjoitti:

muualle hehkuttaan niitä seksejäsi.

saa kertoa kaikki herkulliset yksityiskohdat.

Äänestä

Minusta se on pipari. Onko sinullakin väsymätön kieli? Se kuulemma herättää kateutta tällä palstalla.

ei kyllä oo. Oma napa paras napa, suurin motiivi tässä on se että mitä nopeampaa saan nuoltuu orkut sitä nopeampaa saan vetää ite rojut ränniin kolmella työnnöllä hyvällä omatunnolla :-) Pipari, torttu, piirakka, kaikki maistuu kun on oikeet motiivit :-)

Äänestä

muualle hehkuttaan niitä seksejäsi.

toisaalta jos se yhtäään lohduttaa niin mä harrastan ainoastaan huonoa ja todella huonoa seksiä, ei siinä oo kertakaikkisesti mitään kadehdittavaa.

Äänestä

• Aloittaja

UPDATE_7018511 kirjoitti:

ei kyllä oo. Oma napa paras napa, suurin motiivi tässä on se että mitä nopeampaa saan nuoltuu orkut sitä nopeampaa saan vetää ite rojut ränniin kolmella työnnöllä hyvällä omatunnolla :-) Pipari, torttu, piirakka, kaikki maistuu kun on oikeet motiivit :-)

Nopeus ja kivuttomuus ei mene koskaan muodista. ;-)

Äänestä

• UPDATE_7018511 kirjoitti:

toisaalta jos se yhtäään lohduttaa niin mä harrastan ainoastaan huonoa ja todella huonoa seksiä, ei siinä oo kertakaikkisesti mitään kadehdittavaa.

lohduttaa vähän :)

ehkä mä sit vähän ylireagoin.

Äänestä

• Velvollisuus sekin ;)

Äänestä

lohduttaa vähän :)

ehkä mä sit vähän ylireagoin.

ostaa itelles joululahjaksi delfiini :-) Ok, eihän se oikeata korvaa mut oon kuullu vähän huhuja et aika hyvät kyydit se tarjoaa siltikkin :-)

Puute on sangen omituinen juttu, siihen ei tepsi vaikka hakkais hanskaan niin et kikkelistä veri valuu, silti sitä haluttaa vielä pimppiä ja naista, omituista. Ehkä se seksi on sittenkin enemmän kuin pelkkää erogeenisten alueiden stimulointia, pakkokait se on vaan myöntää.

Äänestä

• UPDATE_7018511 kirjoitti:

ostaa itelles joululahjaksi delfiini :-) Ok, eihän se oikeata korvaa mut oon kuullu vähän huhuja et aika hyvät kyydit se tarjoaa siltikkin :-)

Puute on sangen omituinen juttu, siihen ei tepsi vaikka hakkais hanskaan niin et kikkelistä veri valuu, silti sitä haluttaa vielä pimppiä ja naista, omituista. Ehkä se seksi on sittenkin enemmän kuin pelkkää erogeenisten alueiden stimulointia, pakkokait se on vaan myöntää.

käytetyt pikkarit naamalla, jotta kaikki aistit saavat haluamansa.

Äänestä

• tumputtaa kirjoitti:

käytetyt pikkarit naamalla, jotta kaikki aistit saavat haluamansa.

hengessä :-) Kieltämättä siitä vois saada paremmat 'tyydytykset' kuin perus runkusta. Ja sit kun ois vielä joku näistä uusista todella upeista ja coupeista tekopimpeistä niin avot, sehän ois siinä. Olen pahoillani mut oon kattonu omakuva.orgista muutamia videoita missä mies panee kumista nukkea ja joka ikinen kerta mä repeän. Se on vaan niin kertakaikkisen luuserin merkki ettei mitään järkee. Ja et vielä kehtää lähettää moisen videon muitten katottavaksi, luoja paratkoon mitä luusereita.

Äänestä

Aivopestyn keskiluokkaisen pelle-armeijan juttuja nykymuotoinen joulu. Voihan sitä kaupallisuutta juhlistaa muutenkin, kuin vetämällä Jeesus siihen mukaan, hä?

Joulu menee niin kuin menee, eli päivänä muiden joukossa. Parille vanhalle kaverille pitää kyllä soittaa jouluna- meillä oli sellainen perinne, että aaton aattona vedettiin perseet ja aattona heti kun sukulaisilta/perheeltä päästiin laistamaan, vedettiin perseet. Nykymuodoissaan perinne kutistunut siihen, että soitellaan toisillemme jouluna, vaikka onkin ihan perseet. Hubaa.

Äänestä
  • Aloittaja

Perseet kuuluvat ehdottomasti parhaimpiin suomalaisiin joulutraditioihin. Ensin rouva väsyttää itsensä puolikuoliaaksi jouluvalmisteluiden parissa. Sillä aikaa isäntä vetää ämpärillisen terästettyä glögiä valmistautuen rouvan itkuraivareihin. Siinä on aitoa joulun tunnelmaa, jota ei edes jouluevankeljumi parantaisi!

Äänestä

Perseet kuuluvat ehdottomasti parhaimpiin suomalaisiin joulutraditioihin. Ensin rouva väsyttää itsensä puolikuoliaaksi jouluvalmisteluiden parissa. Sillä aikaa isäntä vetää ämpärillisen terästettyä glögiä valmistautuen rouvan itkuraivareihin. Siinä on aitoa joulun tunnelmaa, jota ei edes jouluevankeljumi parantaisi!

Pitäisi rouvienkin pikku hiljaa tajuta Asioiden Tärkeys ja jättää se turhasta hössöttäminen vähemmälle. Paljolta vaivalta vältyttäisiin, jos rouvat istuisivat vain perseelleen ja ottaisivat kuppia äijän seuraksi. Tosin ongelmana on amatöörit, jotka eivät kestä viinaa, eli kotiväkivalta ja murhatilastot rikastuvat taas tänäkin jouluna- samoin kuin itsemurhat.

Äänestä

• Aloittaja

MMies kirjoitti:

Pitäisi rouvienkin pikku hiljaa tajuta Asioiden Tärkeys ja jättää se turhasta hössöttäminen vähemmälle. Paljolta vaivalta vältyttäisiin, jos rouvat istuisivat vain perseelleen ja ottaisivat kuppia äijän seuraksi. Tosin ongelmana on amatöörit, jotka eivät kestä viinaa, eli kotiväkivalta ja murhatilastot rikastuvat taas tänäkin jouluna- samoin kuin itsemurhat.

Ihmettelen aina, miten ihmisistä tulee niin agressiivisia kännissä. Miksen minä koskaan juo rähinäviinaa? Aina vain tulee maailmoja syleilevä ilovamma. Siksi kai Rouva Ratikkakaan (eikä edeltäjänsäkään) puuttuneet suurkulutukseeni.

Äänestä

Ihmettelen aina, miten ihmisistä tulee niin agressiivisia kännissä. Miksen minä koskaan juo rähinäviinaa? Aina vain tulee maailmoja syleilevä ilovamma. Siksi kai Rouva Ratikkakaan (eikä edeltäjänsäkään) puuttuneet suurkulutukseeni.

Ihmismieli on mielenkiintoinen. Itse muistan tasan yhden kerran tässä 14 vuotta kestäneen "alkoholin suurkuluttajan" urallani, kun olen itse ollut väkivaltainen- ja sekin johtui lähinnä viikon pirtu-putkesta ja idiootiksi heittäytyneestä kaveristani. Jollain nakkikioskilla parin kymmenen pitkän jälkeen tappelu tai avokin hakkaaminen on vitun naurettavaa- kännistä ruvetaan puhumaan vasta kolmen-neljän päivän putken jälkeen. Hyvä tekosyy silti omalle heikkoudelleen. Tosin kännimokia (-puheista puhumattakaan) nyt sattuu pienempiä harva se kerta, mutta se sallittakoon.

Homman nimi yksinkertaisuudessaan on vain siinä, että jättää kännissä kaiken arkisen paskan jälkeensä, eikä mieti niitä asioita, vaan keskittyy Alkoholin Hengen seuraamiseen. Minuus on huono asia dokatessa.

Äänestä

• Aloittaja

MMies kirjoitti:

Ihmismieli on mielenkiintoinen. Itse muistan tasan yhden kerran tässä 14 vuotta kestäneen "alkoholin suurkuluttajan" urallani, kun olen itse ollut väkivaltainen- ja sekin johtui lähinnä viikon pirtu-putkesta ja idiootiksi heittäytyneestä kaveristani. Jollain nakkikioskilla parin kymmenen pitkän jälkeen tappelu tai avokin hakkaaminen on vitun naurettavaa- kännistä ruvetaan puhumaan vasta kolmen-neljän päivän putken jälkeen. Hyvä tekosyy silti omalle heikkoudelleen. Tosin kännimokia (-puheista puhumattakaan) nyt sattuu pienempiä harva se kerta, mutta se sallittakoon.

Homman nimi yksinkertaisuudessaan on vain siinä, että jättää kännissä kaiken arkisen paskan jälkeensä, eikä mieti niitä asioita, vaan keskittyy Alkoholin Hengen seuraamiseen. Minuus on huono asia dokatessa.

Minä onnistun aina juomaan velat saataviksi ja naiset kauniiksi. Kännissä minusta tulee mielestäni supermies, joka luulee ratkaisevansa kaikki ongelmat käden käänteessä. Siksi se onkin niin tehokas stressin laukaisia.

Jotkut ilmeisesti murtuvat oman toivottomuutensa alle kännätessään. Niinhän useimmille käy, että viina vain voimistaa tunteita. Iloisesta tulee entistäkin iloisempi, mutta vihainen ei rauhoitu, ennen kuin saa käyntiin kunnollisen päähänlyöntikilpailun vaikka sitten ventovieraan kanssa.

Äänestä

Minä onnistun aina juomaan velat saataviksi ja naiset kauniiksi. Kännissä minusta tulee mielestäni supermies, joka luulee ratkaisevansa kaikki ongelmat käden käänteessä. Siksi se onkin niin tehokas stressin laukaisia.

Jotkut ilmeisesti murtuvat oman toivottomuutensa alle kännätessään. Niinhän useimmille käy, että viina vain voimistaa tunteita. Iloisesta tulee entistäkin iloisempi, mutta vihainen ei rauhoitu, ennen kuin saa käyntiin kunnollisen päähänlyöntikilpailun vaikka sitten ventovieraan kanssa.

Känni-tyyppisi on tuttu ravintoloista. Ikävä kyllä;)

"Niinhän useimmille käy, että viina vain voimistaa tunteita"

Niinhän se on, kuten muidenkin päihteiden osalta. Tosin alkoholi on paras juuri siinä arjen unohtamisessa ja toisaalta tunteiden tasaamisessa, _JOS_ osaa nauttia alkoholista oikein. Tämä pätee kyllä kaikkiin psykoaktiivisiin aineisiin: oikein käytettynä ei ole kuin positiivisia vaikutuksia, mutta väärinkäytettynä katastrofi. Ja sitten vielä se, että normi-kansalainen ei yleensä tajua, koska kannattaisi juoda ja koska ei- eli mieliala, unenpuute, syömättömyys, stressi ja kaikki vaikuttavat ja sen vuoksi putkat ovatkin täynnä sunnuntaisin. Toisaalta aika hankala löytää ne omat rajansa, jos ei koskaan "kokeile". Perseestä. Varoitustarrat kaljapullon kyljessä tai myyntirajoitukset eivät kyllä ratkaise tätä ongelmaa.

Äänestä

• Aloittaja

MMies kirjoitti:

Känni-tyyppisi on tuttu ravintoloista. Ikävä kyllä;)

"Niinhän useimmille käy, että viina vain voimistaa tunteita"

Niinhän se on, kuten muidenkin päihteiden osalta. Tosin alkoholi on paras juuri siinä arjen unohtamisessa ja toisaalta tunteiden tasaamisessa, _JOS_ osaa nauttia alkoholista oikein. Tämä pätee kyllä kaikkiin psykoaktiivisiin aineisiin: oikein käytettynä ei ole kuin positiivisia vaikutuksia, mutta väärinkäytettynä katastrofi. Ja sitten vielä se, että normi-kansalainen ei yleensä tajua, koska kannattaisi juoda ja koska ei- eli mieliala, unenpuute, syömättömyys, stressi ja kaikki vaikuttavat ja sen vuoksi putkat ovatkin täynnä sunnuntaisin. Toisaalta aika hankala löytää ne omat rajansa, jos ei koskaan "kokeile". Perseestä. Varoitustarrat kaljapullon kyljessä tai myyntirajoitukset eivät kyllä ratkaise tätä ongelmaa.

Minulle ei nuo muut päihteet sovi. Kokeiltu on ja ei tule kuin paha olo. Joillekin näyttää sopivan viinaakin paremmin.

Varoitustarrat viinapullon kylkiin on hauskin juttu pitkään aikaan. Ihan kuin takavuosien huumoriraamattu Pahkasika olisi herännyt henkiin tai Suomesta tullut Yhdysvaltojen uusi osavaltio. Tuosta ei enää kyllä kehtaa ulkomaalaisille kavereille kertoa. ;-)

Äänestä

Minulle ei nuo muut päihteet sovi. Kokeiltu on ja ei tule kuin paha olo. Joillekin näyttää sopivan viinaakin paremmin.

Varoitustarrat viinapullon kylkiin on hauskin juttu pitkään aikaan. Ihan kuin takavuosien huumoriraamattu Pahkasika olisi herännyt henkiin tai Suomesta tullut Yhdysvaltojen uusi osavaltio. Tuosta ei enää kyllä kehtaa ulkomaalaisille kavereille kertoa. ;-)

Sä et vaan ole osannut ottaa niitä oikein...

Mutjoo, toi varoitustarra-kampanja on lähtökohtaisestikin jo vitun älytön: Suomi keulilla jossain Pisa-tutkimuksissa ja koulutustasossa kärkikympissä, eli periaatteessa Suomessa pitäisi elää Ihmiskunnan Eliitti. Eli jokaikinen tyhmempikin tallustaja tietää, että alkoholi (kuten tupakkakin) on haitallista. Ja silti tällainen Laki menee Eduakunnassa läpi. Ihan oikeastiko äänestimme nämä ihmiset edustamaan meitä?

Äänestä

• että joku tykkää joulusta ihan oikeasti? Ei sen tarvitse niin kovin kaupallinen olla, vaikka kunnon joulu olisikin.

Äänestä

• Nettikatti kirjoitti:

että joku tykkää joulusta ihan oikeasti? Ei sen tarvitse niin kovin kaupallinen olla, vaikka kunnon joulu olisikin.

Toki uskon, mutta se, millaisena se joulu meille näyttäytyy tänä päivänä, niin aika helvetin kaukana Jeesuksen sanoma on siitä ostosvillityksestä.

Ajatteles, jos voisi olla hyvä ihmisiä kohtaan ja antaa vähästäkin ynmpäri vuorokauden? Ei se ole muuta kuin mielenmuokkausta vajaa- tai sosialismia, hehheh;)

Äänestä

• MMies kirjoitti:

Toki uskon, mutta se, millaisena se joulu meille näyttäytyy tänä päivänä, niin aika helvetin kaukana Jeesuksen sanoma on siitä ostosvillityksestä.

Ajatteles, jos voisi olla hyvä ihmisiä kohtaan ja antaa vähästäkin ynmpäri vuorokauden? Ei se ole muuta kuin mielenmuokkausta vajaa- tai sosialismia, hehheh;)

"Toki uskon, mutta se, millaisena se joulu meille näyttäytyy tänä päivänä, niin aika helvetin kaukana Jeesuksen sanoma on siitä ostosvillityksestä."

Totta kyllä, mutta onneksi meillä on vapaus toimia omalla tavallamme.

Hyvää joulua! (365 päivänä vuodessa 24/7) :)

Äänestä

on hoitanut jouluvelvollisuutensa vasta kun aattona ja joulupäivänä on turistu täällä parintuhannen viestin verran.

Äänestä
  • Aloittaja

Puskaviestitkin ovat tarpeen, jos aiotaan saada 2000 rikki.

Äänestä

Puskaviestitkin ovat tarpeen, jos aiotaan saada 2000 rikki.

te pystytte siihen perseissä itsekin.

Äänestä

• Aloittaja

vrääni kirjoitti:

te pystytte siihen perseissä itsekin.

Arvostan todella korkealle, että luotat turinatiimin kestävyyteen.

Äänestä

meitsi vei just naapurin Tintta-Maarialle perunalaatikon imellytettäväks. Se on valmis puklauttaa sen noin puolen tunnin päästä.

Paketteja en ole vielä hankkinut. Helvetti.

Äänestä
  • Aloittaja

Sinä kun olet ymmärtääkseni vaaratilanteiden erityisasiantuntia, niin mitä muita uhkakuvia jouluun liittyy kuin että anoppi syö itsensä lanttulaatikolla tajuttomaksi ja ilta menee terveyskeskuksen päivystyksessä?

Äänestä

Joka vuosi mä lupaan itselleni, etten touhota tänä vuonna paljoa mutta joka ikinen joulu mä sorrun tähän samaan. En mä mitään suurta stressiä ota ja tavallaan nautin tästä, mutta on monia asioita joissa voisin hiukan ottaa rennommin kuten esim lahjojen hankinta. Ja sitten mä saan aina jonkun siivouspuuskan, jouluks kuuluu siivota kunnolla vaikken mä edes vietä joulua kotona!!! Mutta kun se pitää tehdä. Kauneimmat joululaulut täytyy käydä laulamassa, hautausmaalle viedä jokaiselle edesmenneelle läheiselle oma kynttilä, koristeet laittaa paikoilleen, kuusi pitää olla tietyllä tavalla koristeltu ja lahjat siististi paketoitu. Kortit on askarreltu ja lähetetty mutta vielä pitäisi muutama lahja hankkia jne jne.

Oon mä kans ihme vouhottaja.

Äänestä

tekemättä, mutta eiväthän joulusiivous, perunalaatikon teko ja sen semmoiset velvollisuuksia ole, vaan nautinto. Piparkakut ja perunalaatikko, ilman niitä ei voi elää!

Äänestä

kardemumman leivinpellille ja uunin päälle. Sukan uitan tolussa ja heitän sohvan alle. Tulee pullan ja suursiivouksen tuoksua ja ei tartte aamuöitä myöten leipoa julmia taikinoita.

Äänestä
  • ilmassa siis kun teille tulee....tehokasta =D

Äänestä

- laatikot (x)
- lahjat (x)
- kortit (x)
- siivous ( )

Mä en kyllä suorita mitään suursiivousta ikinä, koska siivoan niin perusteellisesti pitkin vuotta ettei ole tarvis. Enkä sitäpaitsi ole joulua kotona, vaan isän nurkissa, joten normaali viikkosiivous riittänee.

Äänestä

Mulla muutto puolessa välissä. Huomen saan laitettuu tavaroita paikoilleen. Loppuviikosta aletaan leipoo joulua :) Joitakin kuivakakkuja suklaa- ja kinuskikuorrutuksella. Tähtitorttuja, pipareita ja piparkakkutalo vissiin. Omatekemät porkkana-, lanttu - ja maksalaatikot. Perunalaatikkoa en osaa imellyttää. Mun bravuuri on maksapatee ja itetehdyt makkarat. Piimäjuusto PITÄÄ olla kanssa. Kinkku paistetaan uunissa yötä myöten aatoksi. Rosollin teen aattona. Puuron kanssa on oltava 'sekametelisoppa'. Kaupasta ostan muut lisukkeet. Olispa ihana ehtiä vielä vääntää karjalanpiirakoita.

Uudelta naapurilta pyydetään lupa hakea kuusi niitten metsästä. Se vissiin ehditään tehä jo aatonaattona. Mulla on vanhoja joulukoristeita vuodelta ä ja ö varastoituna. Joka vuosi ollaan keksitty ja tehty jotain koristeita lisää.

Lahjoja olen hankkinut viime kuussa jo, kun tuli jotain mieleen (lähinnä pennuille). Mummille vielä jotain...vissin Bodyshopista hiustenhoitoon tai ihonhoitoon. Tutuille menee omatekemiä kakkui tai piirakoita jne.

Äänestä

Mulla on tapana tehdä jouluksi muutamia juttuja, mutta minään velvollisuuksina en niitä koe. Jos en jaksa, ehdi tai viitsi tehdä, jätän tekemättä. Elämää on joulun jälkeenkin.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

ratikkakuski kirjoitti:

Huh, huh! Joulun velvollisuudet tuli sitten hoidettua. Kolme varttia ostoshelvetissä sai minut lopunuupuneeksi. Kolme kauppaa, kolme pakettia ja paketointipalvelun kautta kotiin.

Mitenkäs te muut? Joko olette kuuranneet ammeen alta, imellyttäneet perunalaatikkonne ja lähettäneet joulukortit ihmisille, joita ette ole nähneetkään viimeiseen viiteetoista vuoteen?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu