Onko olemassa välittäjää joka (tai hänen asiamies) käy Saksassa katsomassa sopivia autoja, lähettää kuvia ja tuo sitten halutun auton Suomeen esim. 10% varausmaksua vastaan? Siis sellainen joka ottaa itse vastuun autosta Saksassa ja kuljetuksen aikana. Vai miten olette kalliimpien autojen kanssa tehneet? Kun asiaa tarkemmin miettii, alkaa hermostuttaa laittaa iso summa rahaa jonkun tilille ja sitten odottelee mitä tapahtuu: tuleeko auto ehjänä perille vai ryöstetäänkö välittäjältä rahat, hän kuolee ja rahat jää sinne tilille, auto varastetaaan, kolaroidaan matkalla tai se syttyy palamaan tai laiva uppoaa... Kai tähän nyt joku varma ratkaisu on olemassa? Vai menenkö vaan kiltisti maanantaina Rinta-Joupilta autoja katsomaan...
Luotettava välittäjä?
22
2995
Vastaukset
- ttt
osta se uusi corolla joupilta. Ne on syntyneet vain sua varten. Ja muutamaa muuta höynää.
- Ostaja
tarkoitus olisi ostaa BMW. Ei kuitenkaan -96 mallia vaan 2-3 vuotta uudempi. Järkevästi ajateltuna uusi Avensis tai Mazda6 3 vuoden takuineen olisi ns. varma ratkaisu, mutta entäs se ajamisen ilo? Ihan sama sitten vaikka ajelen nykyisellä (uutena ostetulla) autollani.
En silti sanoisi uuden auton ostajaa höynäksi, se kuitenkin on uusi eikä mikään saksalaisen piereksimä... Tappiotahan siinä kyllä tulee sillä arvo alenee nykyään vielä nopeammin kuin ennen verotuksen muutosta.
- matkaan
No mikset lähde itse sitä autoa hakemaan niin ei tartte pelätä rahojen kohtaloa ja näkee sen autonkin millainen on niin ei tule yllätystä!
- Ostaja
Minua ei kiinnosta lähteä Saksaan, en osaa kieltä, joka paikassa on saksalaisia eikä matkustaminenkaan innosta.. Toisaalta nyt kyllä alkoi 4 viikon loma joten mahdollista tuo toki olisi.. Lisäksi samat/paljon suuremmat epävarmuudet tuossakin on, rahathan pitäisi ottaa mukaan ja itse sekoilla tuntemattomassa maassa jne.
Auton näkeminen olisi kyllä suuri etu, kuvissa kun melkein kaikki näyttää hienoilta.
Mutta jos nyt saan kaskon voimaan autoon heti kun auto on Saksassa ostettu välittäjän kautta minulle minun nimiin, niin silloin osa riskeistä häviää. Silti on yhä riskit rahojen maksussa. Ongelmana ei siis ole etten luottaisi välittäjään jolle pitää maksaa auto etukäteen, mutta jotain takeita yllätyksien varalta pitäisi olla. - Mi:
Ostaja kirjoitti:
Minua ei kiinnosta lähteä Saksaan, en osaa kieltä, joka paikassa on saksalaisia eikä matkustaminenkaan innosta.. Toisaalta nyt kyllä alkoi 4 viikon loma joten mahdollista tuo toki olisi.. Lisäksi samat/paljon suuremmat epävarmuudet tuossakin on, rahathan pitäisi ottaa mukaan ja itse sekoilla tuntemattomassa maassa jne.
Auton näkeminen olisi kyllä suuri etu, kuvissa kun melkein kaikki näyttää hienoilta.
Mutta jos nyt saan kaskon voimaan autoon heti kun auto on Saksassa ostettu välittäjän kautta minulle minun nimiin, niin silloin osa riskeistä häviää. Silti on yhä riskit rahojen maksussa. Ongelmana ei siis ole etten luottaisi välittäjään jolle pitää maksaa auto etukäteen, mutta jotain takeita yllätyksien varalta pitäisi olla.Riskit tulla höynäytetyksi ovat juuri siinä, että ostat jonkun muun valitseman auton.
Auton ostaminen saksassa on yhtä helppoa kuin kaljan tilaaminen espanjassa. Varsinkin tuonikäisiä on tarjolla pilvin pimein kohtuullisen luotettavissa merkkiliikkeissä. Otat jonkun autoja tuntevan kaverin mukaan, kaksi silmäparia näkee enemmän kuin yksi. Sitten yhdellä autolla laivaan ja Ruotsin ja Tanskan läpi yhdessä päivässä ja hups, seuraavana aamuna euroopan suurimmilla automarkkinoilla. Kiertelet ja otat heti kun silmään sattuu mieleinen. Jos haluat epäonnistua niin etsi hintahaitarin halvimpia ja osta beduiinilta, varmasti tulet huijatuksi. Jos kuitenkin haluat onnistua niin itse paikan päälle meneminen on ehdottoman varma tapa. Usein nuo "merkkiliikkeet" antavat autoille euroopanlaajuisen takuun, hoitavat rekisteröinnit puolestasi kohtuulliseen hintaan ja ovat saksalaisen kuluttajasuojan piirissä.
Saksalaiset pitävät autoja käyttövehkeinä joten useissa vähän käytetyissäkin autoissa on jo kolhuja vähintäänkin puskurissa joita ei välttämättä valokuvissa huomaa ja paikalla olevat välittäjät "unohtavat mainita". Kilometreistä sen verran että saksalaisilla autoilla ajetaan noin 15-20tkm / vuosi joten kun katsoo autoja jotka osuvat tohon haarukkaan, niin kämmin mahdollisuus pienenee. Eikä autoa pidä ostaa jos siinä jokin epäilyttää, niinkuin sanoin: Ton ikäisiä on saksassa ongelmajätteeksi saakka, ja niiden hinta on pudonnut meikäläisittäin kohtuulliseksi.
Mi
- itsellesi
Entä jos itsellesi sattuisi jotain... välittäjälle jäisi ongelmaksi, mitä tehdä turhille rahoille.
- Ostaja
välittäjä tietysti toisi auton maahan (sehän on valittu ennen rahojen maksua) ja perikunta saisi sitten myydä sen tosi sopivasti jollekin täällä.
No joo, eihän tässä mitään ongelmaa olisi, eikä näitä tarvitsisi pohtia, jos olisin taskurahoilla ostamassa jotain 10-15 vuotta vanhaa mersua/opelia/bemaria, kuten 90% tämän palstan lukijoista näyttää tekevän... - Eikö
Ostaja kirjoitti:
välittäjä tietysti toisi auton maahan (sehän on valittu ennen rahojen maksua) ja perikunta saisi sitten myydä sen tosi sopivasti jollekin täällä.
No joo, eihän tässä mitään ongelmaa olisi, eikä näitä tarvitsisi pohtia, jos olisin taskurahoilla ostamassa jotain 10-15 vuotta vanhaa mersua/opelia/bemaria, kuten 90% tämän palstan lukijoista näyttää tekevän...olisi järkevämpää ostaa Suomesta sellainen jo valmiiksi katsastettu, rekisteröity ja verotettu tuontiauto?
- Ostaja
Eikö kirjoitti:
olisi järkevämpää ostaa Suomesta sellainen jo valmiiksi katsastettu, rekisteröity ja verotettu tuontiauto?
täältä löytyy sellainen auto joka ei ole valikoitu ajatellen vain myyjän mahdollisimman suurta voittoa? Olen toki noita katsellut, mutta ei vaan kenelläkään ole varusteiltaan sellaista kun haluan tai jos on, niin väri on väärä, autolla ajettu todella paljon tai auto on 1-2 vuotta liian vanha ja ajettu epäilyttävän vähän ja siksi kova hinta. Noissa näyttää olevan melkoisen pieni valikoima Suomessa, etsi siitä sitten sopivaa... Saksassa näyttäisi olevan 100x enemmän vaihtoehtoja.
- Niin
Ostaja kirjoitti:
täältä löytyy sellainen auto joka ei ole valikoitu ajatellen vain myyjän mahdollisimman suurta voittoa? Olen toki noita katsellut, mutta ei vaan kenelläkään ole varusteiltaan sellaista kun haluan tai jos on, niin väri on väärä, autolla ajettu todella paljon tai auto on 1-2 vuotta liian vanha ja ajettu epäilyttävän vähän ja siksi kova hinta. Noissa näyttää olevan melkoisen pieni valikoima Suomessa, etsi siitä sitten sopivaa... Saksassa näyttäisi olevan 100x enemmän vaihtoehtoja.
Minulla olisi pihalla omin voimin tuotu MB 300TD vm. 1997, jolla on ajettu nyt 123000km.
Veropäätöstä kylläkin vielä odotellaan, mutta pystyn myymään sen edullisesti.
- Jo ostanut
En tiedä välittäjää joka niin tekisi.
Firma jolla tuotatin auton vaatii voimassaolevan täyskaskon ennenkuin auto siirtyy metriäkään. -> Tuo kattaa suurimman osan peloistasi. Eli vakuutus korvaa.
En myöskään ole 100%:n varma mitä tapahtuu jos välittäjältä ryöstetään rahat jne. Tilisiirtoja on kuitenkin hankalempi ryöstää.
Voin ainoastaan sanoa että isäni minä tuotatimme autot eri kerroilla, ja mitään valittamista autoista tai palvelusta ei löytynyt. Molemmat autot olivat uutta vastaavassa kunnossa!- Tarzan
Kenenkään ei pidä maksaa minkäänlaisia varausmaksuja välittäjillä vaan homman kuuluu toimia niin että välittäjä tuo kiinnostavaksi kokemiaan autoja Suomeen ja ne täällä joko menevät kaupaksi tai ovat menemättä. Persaukiset epärehelliset välittäjät ovat suurempi riesa kuin uskottekaan. Uskomatonta sinisilmäisyyttä monella välittäjiä kohtaan.
- Ostaja
Mitä välittäjää käytit? Tuliko auto satamaan vai rekalla perille asti? Mistä yhtiöstä otit kaskon, mitä papereita siinä vaadittiin ja tuliko auto Saksassa heti sinun nimiisi? Pitikö sinun tehdä joku valtakirja jotta kauppa tosiaan virallisestikin tehtiin sinun nimissä? Otitko myös liikennevakuutuksen samalla Suomesta? Millä kilvillä se välittäjä sitten autolla Saksassa ajoi? Eikös niissäkin ole vakuutus mukana eli auto on tuplasti liikennevakuutettu ja sitten firmat kiistelee kuka korvaa jos jotain sattuu.
Ongelma rahoissa ei olekaan tilisiirto vaan se vaihe jossa välittäjä menee rahojen kanssa autoa ostamaan. En tosin tiedä miten tuo Saksassa tehdään, maksaako ne tosiaan kaiken käteisellä vai käytetäänkö tilisiirtojakin yleisesti? - Ostaja
Tarzan kirjoitti:
Kenenkään ei pidä maksaa minkäänlaisia varausmaksuja välittäjillä vaan homman kuuluu toimia niin että välittäjä tuo kiinnostavaksi kokemiaan autoja Suomeen ja ne täällä joko menevät kaupaksi tai ovat menemättä. Persaukiset epärehelliset välittäjät ovat suurempi riesa kuin uskottekaan. Uskomatonta sinisilmäisyyttä monella välittäjiä kohtaan.
Missä tuollainen välittäjä sitten on? Ainoat mitkä tiedän tuo vain jotain 90-luvun alun romuja jotka ei tosiaan minua kiinnosta. Asian tekeminen kunnolla vaatii kyllä aika ison budjetin eikä kukaan ole kai vielä uskaltanut tuollaista firmaa perustaa, vai onko?
Minulle kyllä kävisi hyvin firma joka ottaa tuo 10-20% varauksena ja sitten vaikka pitää sen summan jos minä perun kaupan vaikka auto on täysin kunnossa ja kuvien/kuvauksien mukainen. Nyt on tiedossa vain etukäteen 100% maksun ottajia... - Tax
Ostaja kirjoitti:
Mitä välittäjää käytit? Tuliko auto satamaan vai rekalla perille asti? Mistä yhtiöstä otit kaskon, mitä papereita siinä vaadittiin ja tuliko auto Saksassa heti sinun nimiisi? Pitikö sinun tehdä joku valtakirja jotta kauppa tosiaan virallisestikin tehtiin sinun nimissä? Otitko myös liikennevakuutuksen samalla Suomesta? Millä kilvillä se välittäjä sitten autolla Saksassa ajoi? Eikös niissäkin ole vakuutus mukana eli auto on tuplasti liikennevakuutettu ja sitten firmat kiistelee kuka korvaa jos jotain sattuu.
Ongelma rahoissa ei olekaan tilisiirto vaan se vaihe jossa välittäjä menee rahojen kanssa autoa ostamaan. En tosin tiedä miten tuo Saksassa tehdään, maksaako ne tosiaan kaiken käteisellä vai käytetäänkö tilisiirtojakin yleisesti?siis etsit.
- Ostaja
Tax kirjoitti:
siis etsit.
BMW:tä hyvinkin, 5-sarjaa.
- Jo ostanut
Ostaja kirjoitti:
Ongelma rahoissa ei olekaan tilisiirto vaan se vaihe jossa välittäjä menee rahojen kanssa autoa ostamaan. En tosin tiedä miten tuo Saksassa tehdään, maksaako ne tosiaan kaiken käteisellä vai käytetäänkö tilisiirtojakin yleisesti?Pistä mailis, niin kirjoitan noita tietoja sulle. En viitti täällä yleisesti, kun täällä on kaiken maailman Tarzaneita.
- kahden prossan mies
Ostaja kirjoitti:
Missä tuollainen välittäjä sitten on? Ainoat mitkä tiedän tuo vain jotain 90-luvun alun romuja jotka ei tosiaan minua kiinnosta. Asian tekeminen kunnolla vaatii kyllä aika ison budjetin eikä kukaan ole kai vielä uskaltanut tuollaista firmaa perustaa, vai onko?
Minulle kyllä kävisi hyvin firma joka ottaa tuo 10-20% varauksena ja sitten vaikka pitää sen summan jos minä perun kaupan vaikka auto on täysin kunnossa ja kuvien/kuvauksien mukainen. Nyt on tiedossa vain etukäteen 100% maksun ottajia...Aion hakea auton budjetilla 10 000.
Sillä hintaa on auto suomessa, itse haettuna, tulkin avulla, verot maksettuna , kilvissä, ruostesuojattuna.Budjetti saa heittää 15 %
Välittäjä olen itse, tulkin osuus budjetista 2-3 %
Itse selaan ilmoitukset netistä, teen esikarsinnan, kyselen etukäteen kiinnostavia, ja yritän ehtiä hyville apajille ekana. Parit hyvät pelit on jo menneet, ilmoituksen jätöstä kaksi päivää, niin kaupat oli jo tehty, kun tavara oli hyvää.
Sähköpostiin eivät vastaa, ainoa tapa on soittaa liikkeeseen joko itse, tai kielitaitoisen avulla.
Liikkeet kyllä varaavat auton, jos latoo käsirahat tilille. Sitten vaan hakemaan.
Tässä pelissäkin voi hävitä matkarahat ja käsirahat, siksi on hyvä katsoa parit muutkin varalle samalta alueelta, ettei tule turha reissu.
En muuten aio käyttää rayan airia, matka Tukholmaan Porista, Tukholmasta-Keskisaksaan maksaa 220, kun Lufthansa, Finnair ja muut menevät helsingistä veroineen menopaluu 250.
Ryan airin lippu on pelkkä menolippu, joten jos auto ei olekaan hyvä, niin....
Takasin tullessa olisi tarkoitus tuoda loppukesän juomat koko suvulle.Ei kuulu budjettiin ;) - Ostaja
Jo ostanut kirjoitti:
Pistä mailis, niin kirjoitan noita tietoja sulle. En viitti täällä yleisesti, kun täällä on kaiken maailman Tarzaneita.
Lähetä minulle tietoja tänne: [email protected]
- on!
http://www.bbconsulting.fi/
Kaikki järjestyy rahoitusta myöden. Auton maksat sen nähtyäsi.
En sää tästä mitään provikkaa, mut kun alkaa vituttaa noi pellet (nimimerk. ttt ym.) jotka ei voi antaa asiallisa komentteja (mee ostaa corolla..) ja monet tuntuvat kusettavan asikkaitaan mennen tullen.
ÄLÄ IKINÄ MAKSA AUTOA ETUKÄTEEN!- ?!?!
noin B&B:n kanssa? Olen kuullut, että he haluavat myös maksun tilille, jonka jälkeen auto lähtee Saksasta. Ei kuulosta hyvältä...
Vai onko kyseessä joku hyväveli-diili, jonka saa vaan kun osaa oikein pyytää? - joo
?!?! kirjoitti:
noin B&B:n kanssa? Olen kuullut, että he haluavat myös maksun tilille, jonka jälkeen auto lähtee Saksasta. Ei kuulosta hyvältä...
Vai onko kyseessä joku hyväveli-diili, jonka saa vaan kun osaa oikein pyytää?Olen. Laita mailia sinne tai soittele. Mulla onnistus kaikki. Tosin kyllä maksaa (2000 eur)mut jos et mitään halpaa romua oo tuomassa niin ei se paljoa tunnu. Miten voit maksaa etukäteen jos haluut rahoituksen ja rahoitusta ei saa jos auto ei ole Suomessa rekisterissä? 30% oli käsiraha rahoituksessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie3626515Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta744224Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat
Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom433584Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava1363508Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?
Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole953494Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut2453453Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll923197Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki
Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin1042753Abdullah iski Citycenterin vessassa
Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html2232494Pääsiäisen kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä kirjoitus kertoo Riikka Purrasta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus pursuaa halveksivaa, jopa a122335