70. HERÄÄMINEN

teutatess

Kun JUMALA pysähdyttää syntisen eteensä, tämä joutuu näkemään todellisen tilansa. Hän näkee rikkoneensa JUMALAN käskyt . Hän alkaa tajuta, ettei hänellä ole vain yksityisiä syntejä, vaan että koko hänen elämänsä suunta on väärä .
Mutta synnin hädän ohella hänessä vetämystä Vapahtajan puoleen ja toivo, ettei Vapahtaja sittenkään häntä hylkää . Tätä synnin hätää ja ARMON IKÄVÄÄ JUMALAN EDESSÄ SANOTAAN HERÄÄMISEKSI .

Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on paha Sinun silmissäsi. Ps.51:6

Heräjä sinä, joka nukut , ja nouse kuolleista , niin Kristus sinua valaisee . Ef. 5:14 .

Meidän pahat tekomme sinä asetat eteesi, salaiset syntimme kasvojesi valkeuteen . Ps. 90 : 8.

Sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo minä teen . Room. 7:19 .

27

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HatseHup.

      Ihan niin kuin kilometripylväitä laskisi. Niitä, joita ennen aikaan oli tienpielessä kivestä tehtyjä ja niissä punaiset numerot. Vai oletko niin nuori, että asia on vieras?

      • vanhaa katekismusta

        Teksti näyttää vuoden 1948 kristinopilta, lukuja on sitten jäljellä vielä yli 30.


      • HatseHup.
        vanhaa katekismusta kirjoitti:

        Teksti näyttää vuoden 1948 kristinopilta, lukuja on sitten jäljellä vielä yli 30.

        Mikä tuossa katekismuksessa viehättää? Itse en tiedä siitä mitään koska en ole käynyt rippikouluakaan.


      • teutatess
        HatseHup. kirjoitti:

        Mikä tuossa katekismuksessa viehättää? Itse en tiedä siitä mitään koska en ole käynyt rippikouluakaan.

        Teillähän hätä tuli , vaikka itse kirjoitatte täysiä mitättömyyksiä .

        Jos vähä katekismus , ei kiinnosta ohita .

        Kyllä vastaan muihinkin kirjoituksiin , mutta pidän Katkismuksen Niin arvokkaana, että en voi sitä ohittaa . Koska on monia niitä jotka painivat tälläisten asioiden kanssa . Jos tämä toisi edes pienen lohdun heille . Joita tämä kiinnostaa .

        Minä kävisin sinuna vieläkin , se on mahdollista
        se Rippikoulun käynti !


      • HatseHup.
        teutatess kirjoitti:

        Teillähän hätä tuli , vaikka itse kirjoitatte täysiä mitättömyyksiä .

        Jos vähä katekismus , ei kiinnosta ohita .

        Kyllä vastaan muihinkin kirjoituksiin , mutta pidän Katkismuksen Niin arvokkaana, että en voi sitä ohittaa . Koska on monia niitä jotka painivat tälläisten asioiden kanssa . Jos tämä toisi edes pienen lohdun heille . Joita tämä kiinnostaa .

        Minä kävisin sinuna vieläkin , se on mahdollista
        se Rippikoulun käynti !

        ja kopsaavat säkeitä ja ala arvoisempi väki on mitätöntä.
        Jeesus kyllä opetti kunnioittamaan ja rakastamaan lähimmäisiään, mutta täällä sen kun nälvitään tavallisia ihmisiä.

        Jos tuollainen on uskova, joka arvostelee tavallisen kansalaisen vähää ymmärrystä uskonasioihin, niin en taatusti mene rippikouluun. Sinä varmaan edustat koko kirkkokuntaa.


    • Jeesus sovitti

      maailman synnit. Antoi sen lopullisen uhrin.
      Näin teidän kielellä. Jumala sovitti itsensä maailman kanssa Kristuksen kuolemassa.

      Niin, miksi te ryvette niin karmeassa synnintunnossa, vaikka uskotte että synnit on sovitettu ja armo Jumalallakin olemassa.

      Kun synnit on sovitettu, niin miksi mitään huolta kantamaan, ja sen enempää heräilemään tai heräilemisiä odottelemaan.

      Eikö kaikki pitäisi olla hyvin.

      • teutatess

        Mutta minun niin kuin sinunkin, tulee se USKOA .
        Ei voi huolimattomuudessa elää, eikä valvomattomuudessa , sillä minä haluan varmuuden , siitä kun minulla on synnit anteeksi .
        KYLLÄ USKON, ETTÄ JEESUS MAKSOI SYNTIMME VUONNA -33
        MEIDÄN TULEE SE USKOA , KAIKKI SYNNIT ON ANTEEKSI ANNETTU . Olisiko tässä se


      • oikein ja
        teutatess kirjoitti:

        Mutta minun niin kuin sinunkin, tulee se USKOA .
        Ei voi huolimattomuudessa elää, eikä valvomattomuudessa , sillä minä haluan varmuuden , siitä kun minulla on synnit anteeksi .
        KYLLÄ USKON, ETTÄ JEESUS MAKSOI SYNTIMME VUONNA -33
        MEIDÄN TULEE SE USKOA , KAIKKI SYNNIT ON ANTEEKSI ANNETTU . Olisiko tässä se

        nuhteettomasti. Mitä muuta tarvitaan, ei minun tarvitse uskoa jotain olematonta juttua.
        Maailma on syntiä täynnä, en minä usko, että sitä kaikkea on sovitettu, kyllä maksun aika tulee vielä.

        Vedet on saastuteettu, ilma pilattu, otsonikerros hajoitettu, niin että aurinko polttaa. Meidän käskettiin viljellä ja VARJELLA
        maata. Maa on saastunut, sekä konkreettisesti,
        että henkisesti. Kyllä se lasku maksuun tulee,
        ei sitä ole sovitettu.


      • oikein ja kirjoitti:

        nuhteettomasti. Mitä muuta tarvitaan, ei minun tarvitse uskoa jotain olematonta juttua.
        Maailma on syntiä täynnä, en minä usko, että sitä kaikkea on sovitettu, kyllä maksun aika tulee vielä.

        Vedet on saastuteettu, ilma pilattu, otsonikerros hajoitettu, niin että aurinko polttaa. Meidän käskettiin viljellä ja VARJELLA
        maata. Maa on saastunut, sekä konkreettisesti,
        että henkisesti. Kyllä se lasku maksuun tulee,
        ei sitä ole sovitettu.

        Kaikki johtuu ahneudesta. Nyt on kaivettu esille ne hiilet ja öljyt ja mineraalit, jotka olisivat kuuluneet ehkä kolmannelle sukupolvelle meidän jälkeemme.

        Ne ovat nyt kaatopaikoilla romuna ja savuna ilmassa. Miksi? Ihminen ahneudessaan halusi enemmän, kuin mitä on tarpeellista. Kaikki ne miljardit, jotka jäävät yli on varastetut tulevilta sukupolvilta.

        Kun lopullinen tilien tasaus suoritetaan, niin sitten luodaan kaikki uudeksi.


      • teutatess
        oikein ja kirjoitti:

        nuhteettomasti. Mitä muuta tarvitaan, ei minun tarvitse uskoa jotain olematonta juttua.
        Maailma on syntiä täynnä, en minä usko, että sitä kaikkea on sovitettu, kyllä maksun aika tulee vielä.

        Vedet on saastuteettu, ilma pilattu, otsonikerros hajoitettu, niin että aurinko polttaa. Meidän käskettiin viljellä ja VARJELLA
        maata. Maa on saastunut, sekä konkreettisesti,
        että henkisesti. Kyllä se lasku maksuun tulee,
        ei sitä ole sovitettu.

        En katso noita asioita synniksi , Vedet saastutettu kas siinä pulma , se ei kuitenkaan ole sitä syntiä mitä minä haen /hain. Otsooni kerros hajotettu, no niin sen verran että jos jokainen ihminen keittäisi männynhavuja 3 kg se olisi saatu takaisin . Mutta tämä kaikki on ekologiaa , ei uskoa ja meidän piti puhumaan siitä .


      • ei välttämättä
        teutatess kirjoitti:

        En katso noita asioita synniksi , Vedet saastutettu kas siinä pulma , se ei kuitenkaan ole sitä syntiä mitä minä haen /hain. Otsooni kerros hajotettu, no niin sen verran että jos jokainen ihminen keittäisi männynhavuja 3 kg se olisi saatu takaisin . Mutta tämä kaikki on ekologiaa , ei uskoa ja meidän piti puhumaan siitä .

        ole sitä, mitä sinä haet. Sinä katselet asioita oman pienen maailmasi ympyrän keskeltä, joka toisaalta on oma kaikkeutesi.

        Mutta asioita voi katsella laajemmasta perspektiivistä myös.

        Vaikka , että lintuifluessa tulee Luojan huomautuksena, että katsokaapa miten tekohtelette
        niitä minun luomuksiani, lintuja ja kanoja, jotka olen teille kanssakulkijoiksi ja ruuaksi luonut.

        Tai tsunami Thaimaassa, Eikö lansimaiset miehet
        ole kauan siellä syntiä harjoittaneet, lasten ja naisten kustannuksella. >>Joka turmelee yhdenkin näistä pienimmistä, paras kun myllynkivi kaulaan,
        meren syvyyteen.


      • edelliseen
        oikein ja kirjoitti:

        nuhteettomasti. Mitä muuta tarvitaan, ei minun tarvitse uskoa jotain olematonta juttua.
        Maailma on syntiä täynnä, en minä usko, että sitä kaikkea on sovitettu, kyllä maksun aika tulee vielä.

        Vedet on saastuteettu, ilma pilattu, otsonikerros hajoitettu, niin että aurinko polttaa. Meidän käskettiin viljellä ja VARJELLA
        maata. Maa on saastunut, sekä konkreettisesti,
        että henkisesti. Kyllä se lasku maksuun tulee,
        ei sitä ole sovitettu.

        Vai ajatteletko,
        että vedenpaisumuskin aikoinaan oli ekologinen
        tapahtuma. Eikö se ollut nimenomaan uudeksi luomista ihan konkreettisesti.

        Puhutaanhan raamatussakin uuden taivaan ja uuden maan luomisesta. Ihmisen voimin paluuta ei ole,
        joten, jotain isompaa tulee tapahtumaan.
        Mutta ajankohtaahan me emme tiedä, riippuu kuinka kiihkeästi ahneus ja itsekkyys kehittyy.


      • juuri näin
        vihne kirjoitti:

        Kaikki johtuu ahneudesta. Nyt on kaivettu esille ne hiilet ja öljyt ja mineraalit, jotka olisivat kuuluneet ehkä kolmannelle sukupolvelle meidän jälkeemme.

        Ne ovat nyt kaatopaikoilla romuna ja savuna ilmassa. Miksi? Ihminen ahneudessaan halusi enemmän, kuin mitä on tarpeellista. Kaikki ne miljardit, jotka jäävät yli on varastetut tulevilta sukupolvilta.

        Kun lopullinen tilien tasaus suoritetaan, niin sitten luodaan kaikki uudeksi.

        Olemme samoilla linjoilla.


      • teutatess
        edelliseen kirjoitti:

        Vai ajatteletko,
        että vedenpaisumuskin aikoinaan oli ekologinen
        tapahtuma. Eikö se ollut nimenomaan uudeksi luomista ihan konkreettisesti.

        Puhutaanhan raamatussakin uuden taivaan ja uuden maan luomisesta. Ihmisen voimin paluuta ei ole,
        joten, jotain isompaa tulee tapahtumaan.
        Mutta ajankohtaahan me emme tiedä, riippuu kuinka kiihkeästi ahneus ja itsekkyys kehittyy.

        Vaikka maailmani pieni onkin , uskon että vedenpaisumus oli periaatteessa valmisteltu jo alusta saakka , koska ennen vedenpaisumusta ei satanut lainkaan , vaan yökaste hoiteli kasvun ,
        Koska JUMALALLE ei ole mikään mahdotonta , niin Hän voi kyllä tehdä , uudet taivaat ja uuden maan .

        Kyllä se meistäkin vähän riippuu , siis toi entisen pilaaminen , ja se koska JUMALA joutuu tekemään , uudet .


      • teutatess
        teutatess kirjoitti:

        Vaikka maailmani pieni onkin , uskon että vedenpaisumus oli periaatteessa valmisteltu jo alusta saakka , koska ennen vedenpaisumusta ei satanut lainkaan , vaan yökaste hoiteli kasvun ,
        Koska JUMALALLE ei ole mikään mahdotonta , niin Hän voi kyllä tehdä , uudet taivaat ja uuden maan .

        Kyllä se meistäkin vähän riippuu , siis toi entisen pilaaminen , ja se koska JUMALA joutuu tekemään , uudet .

        Joku , P. Linkola Vanajan selällä , on päätynyt ajatukseen, että maailmassa on 3-4 miljardia ihmistä liikaa , millä niitä nyt pois ottaisi(ellei murhata)
        Tämä Jokelan murhaaja saattoi olla yks sellanen ainakin (äiti )oli p.linkolan kannataja .

        Kaikki ei ole miltä näyttää , minusta tuntuu myös pahalta , nämä luonnon varojen yli käyttö . Toiseksi kuinka Joku Lilius luulee olevansa 500 kertaa parempi kuin tavallinen ihminen . AHNEUTTA ,AHNEUTTA se on syntiä siinä kuin joku muukin .


      • Vastauksen tynkää
        teutatess kirjoitti:

        Joku , P. Linkola Vanajan selällä , on päätynyt ajatukseen, että maailmassa on 3-4 miljardia ihmistä liikaa , millä niitä nyt pois ottaisi(ellei murhata)
        Tämä Jokelan murhaaja saattoi olla yks sellanen ainakin (äiti )oli p.linkolan kannataja .

        Kaikki ei ole miltä näyttää , minusta tuntuu myös pahalta , nämä luonnon varojen yli käyttö . Toiseksi kuinka Joku Lilius luulee olevansa 500 kertaa parempi kuin tavallinen ihminen . AHNEUTTA ,AHNEUTTA se on syntiä siinä kuin joku muukin .

        Hyvinkääläiseltä sukulaiseltani kuulin että murhaajan äiti meni junan alle noin kuukausi sitten. Media on vaiennut tästä asiasta.
        Ymmärän kyllä miksi.


      • A. Gent
        edelliseen kirjoitti:

        Vai ajatteletko,
        että vedenpaisumuskin aikoinaan oli ekologinen
        tapahtuma. Eikö se ollut nimenomaan uudeksi luomista ihan konkreettisesti.

        Puhutaanhan raamatussakin uuden taivaan ja uuden maan luomisesta. Ihmisen voimin paluuta ei ole,
        joten, jotain isompaa tulee tapahtumaan.
        Mutta ajankohtaahan me emme tiedä, riippuu kuinka kiihkeästi ahneus ja itsekkyys kehittyy.

        Vauhti kiihtyy kuin raketti!!


      • teutatess
        A. Gent kirjoitti:

        Vauhti kiihtyy kuin raketti!!

        Ja vielä sekin , rauha hänen muistolle .
        Kyllä harvennusta tapahtuu valitettavasti .
        Ja taitaa vauhti vain kiihtyä .


      • teutatess
        teutatess kirjoitti:

        Ja vielä sekin , rauha hänen muistolle .
        Kyllä harvennusta tapahtuu valitettavasti .
        Ja taitaa vauhti vain kiihtyä .

        Sitä pojan ÄITIÄ .


      • teutatess
        Vastauksen tynkää kirjoitti:

        Hyvinkääläiseltä sukulaiseltani kuulin että murhaajan äiti meni junan alle noin kuukausi sitten. Media on vaiennut tästä asiasta.
        Ymmärän kyllä miksi.

        Median vaikeneminen . Minä en ymmärrä miksei totuutta voisi sanoa . Vaikka lyhyesti .
        Se ettei uutisella mässäillä , on OK.


      • Vastauksen tynkää
        teutatess kirjoitti:

        Median vaikeneminen . Minä en ymmärrä miksei totuutta voisi sanoa . Vaikka lyhyesti .
        Se ettei uutisella mässäillä , on OK.

        Tämä perhe on jo kärsinyt niin paljon pojan teoista, että hirvittää. Isä ja poika ovat enää jäljellä tragedian jälkeen. Siinä on kuormaa varmaan loppuiäksi.


      • A. Gent
        teutatess kirjoitti:

        Ja vielä sekin , rauha hänen muistolle .
        Kyllä harvennusta tapahtuu valitettavasti .
        Ja taitaa vauhti vain kiihtyä .

        Emme tiedä onko hänen paha olla?? Vai onko hän sanonut tuon sinulle? Hänhän on vakaumukseltaan äärimmäinen narsisti ja nihilisti.


      • A. Gent
        teutatess kirjoitti:

        Sitä pojan ÄITIÄ .

        Nyt menee niin etäälle johdonmukaisuudesta, että alta pois. Huh huh!


      • teutatess
        A. Gent kirjoitti:

        Emme tiedä onko hänen paha olla?? Vai onko hän sanonut tuon sinulle? Hänhän on vakaumukseltaan äärimmäinen narsisti ja nihilisti.

        Pitäisikö aihe nimittää , JÄLLEEN HERÄÄMINEN .
        EI MENISI NIIN KAUAS .


    • YKS*vaan

      • teutatess

        No ei se nyt ihan noinkaan ole . Kyllä Kristityn pitää lakia noudattaa , siinä missä muidenkin . Oikeammin vielä nuukemmin , meidän Kristityiden Tulee olla silläkin saralla esikuvia .
        Sanoihan JEESUSKIN Minä en tullut laista päästämään vaan tulin lakia tekemään .

        En minäkään sitä sitä ymmärrä , että meille parannuksen tehneille Kristityille , pitää edelleen lakia saarnattavan , siinä se tuntuu siltä viimeiseltä halolta , jota hevoseni ei enää jaksa vetää .


      • YKS*vaan
        teutatess kirjoitti:

        No ei se nyt ihan noinkaan ole . Kyllä Kristityn pitää lakia noudattaa , siinä missä muidenkin . Oikeammin vielä nuukemmin , meidän Kristityiden Tulee olla silläkin saralla esikuvia .
        Sanoihan JEESUSKIN Minä en tullut laista päästämään vaan tulin lakia tekemään .

        En minäkään sitä sitä ymmärrä , että meille parannuksen tehneille Kristityille , pitää edelleen lakia saarnattavan , siinä se tuntuu siltä viimeiseltä halolta , jota hevoseni ei enää jaksa vetää .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      132
      1523
    2. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1172
    3. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1160
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      77
      1045
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      187
      859
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      789
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      752
    8. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      78
      742
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      70
      677
    10. Palstalaisten

      Paino. Paljonko siis painat?
      Sinkut
      86
      636
    Aihe