Olen kuulut/lukenut, että kun syö ananasta/ananastabuja niin ne keräävät jotain nesteitä kehosta ja vähentävät silloin turvotusta. Ajattelinpa sitten kokeilla tuota ja kysynkin nyt teiltä, että kuinka kauan sitä ananasta pitäis syödä, että turvotus/kilot alkaa tippumaan ja kuinka paljon sitä tulisi päivässä vetää? Käykö muuten säilykeananas?
Nesteenpoisto & ananas?
14
16800
Vastaukset
- jeps
Ananaksessa on diureetteja, jotka siis poistavat nestettä, vettä siis. Jos juot normaalisti ja kroppasi ei kerää epätavallisesti nestettä ovat nuo melko turhia. Nestehukkaa niillä ei pienen tehon vuoksi saa, mutta pienikin nestevajaus on perin katabolinen tila ts. stressitila, katabolia purkava vs. anabolia -rakentava. Eli nestevajaus heikentää olennaisesti esim liikuntasuorituksesta, työstressistä palautumista ja siten johtaa nopeasti myös ylikuntoon.
No toi on aika turhaa peloittelua, jos siis olet terve ja esim kahvi, tee, suklaa, kaakao, kofeiini siis on paljon tehokkaampi diureetti kuin ananas sellaisenaan. Eli jos juot jo kahvia tai teetä, tuskin huomaat eroa ananaksella. Kyseessä on kuitenkin luonnontuote ts. rohdos, joka ei voikaan olla Suomen vähittäismyynnissä lainsäädännön vuoksi kovin tehokas.
Jos sun pitää joihinkin skapoihin tiputtaa nesteet vege niin asia on erikseen. Se proseduuri on toisenlainen ja vain hetken kestävä, sillä nesteetön keho ei funkkaa kovin pitkää aikaa.
Yleensä turvotus, siis ehdottomasti useimmin, johtuu nestehukasta!!! esim just kahvin juonti nostaa veden kulutusta ja jos ei sitä saa tarpeeksi kroppa alkaa panttaamaan, eikä nestekierto toimi kunnolla. Eli lisää vettä ja pari viikkoa tasoittumis aikaa niin homma taas toimii.- jam
Turha sitä yksittäisellä ruoka-aineella yrittää säädellä elimistönsä nestetasapainoa. Onhan se totta, että mm. tuore ananas, vesimeloni, valkosipuli sekä kofeiini ovat diureetteja; mutta huomattavasti tärkeämpi seikka on ruokavalion tasapainoisuus, ts. ruoka-aineiden sopivat suhteet!! Hapan (esim. sitrushedelmät) turvottaa, joten kohtuudella kaikki. Vain sopivasti suolaa, riittävästi lepoa jne... kyllä elimistö sen oikeasti tietää, millaisilla ruokailutottumuksilla tasapaino säilyy hyvänä - täytyy vain kuunnella sitä, ja syödä myös "sydämellä" eikä pelkällä "järjellä".
- Satu
Ananastabuissa on kuituja, jotka edistävät aineenvaihduntaa. Käytin joskus ananastabuja ulkomailla asuessani. Suomessa kuituja saa helposti esim. ruisleivästä. Jos sinulla on turvotusta, niin nesteenpoistoon on tehokkaampiakin luontaisvalmisteita. Nokkonen, koivunlehti tai kultapiisku esimerkiksi. Tuoreessa ananaksessa on kuitujen lisäksi bromelaiini-nimistä entsyymiä, joka edistää painonpudotusta. Säilykeananaksen bromelaiini on kuumennuksen yhteydessä vähentynyt tai lähes hävinnyt. Ananas ei ole kaloritonta.
- Anonyymi
Poistaa vanha laihduttajien keino mutta verensokeri nousee. Parempaa on pinaatti kuin persilja ja VIHREÄ TEE. SITRUUNAMEHU DESINFIOI.
- Brita
Kyllähän ananas nestettä poistaa, mutta ei siitä varsinaisesti painonpudottajaksi ole. Ananasta voi siis mielestäni käyttää väliaikaisesti turvotusta poistamaan.
Ainakin itselläni ananas toimii niin, että jos aamulla syön purkillisen säilykeananasta, niin aamupäivän aikana saan käydä vessassa muutaman ylimääräisen kerran, mikä siis johtunee ylimääräisen nesteen poistumisesta.
Voi kuitenkin olla, että tuo pitää paikkansa, mitä joku kirjoitteli kahvista. Itse en juo kahvia, joten kenties siksi ananaksen tehon huomaa niin hyvin. - Bel
Postista kolahti taas kerran näitä kuponkiuutisten tyyppisiä postimyyntilappuja. Niiden joukossa oli mainos ananas-kapseleista, joiden avulla paino voi pudota jopa 7 kg 7 päivässä!! Humpuukiltahan tuo kuulostaa, mutta kun mainos lupaa vielä rahat takaisin, jos tuloksiin ei ole täysin tyytyväinen... Onko kukaan kokeillut näitä (Select-postimyynti Oy, 10 päivän kuuri 29,50 €)? Tuliko tuloksia?
- Satu
Tilasin kerran samaisesta firmasta laihdutuslaastareita. Älä edes kysy, tuliko tuloksia :-)
- Läski
Hei !
Tilasin ananaskapseleita sellaisen näytekuurin jokin aika sitten...
Minulla on reilusti ylipainoa ja olisi ollut mistä painon pudota mutta ei pudonnut. Juon kyllä paljon kahvia joten se toimiikin minun kohdalla nesteen poistajana joten tarvittaisiin todellakin jokin ihme kapseli jos haluaisi päästä irti läskeistä eroon pelkkiä kapseleita naukkaillen. - Bel
Läski kirjoitti:
Hei !
Tilasin ananaskapseleita sellaisen näytekuurin jokin aika sitten...
Minulla on reilusti ylipainoa ja olisi ollut mistä painon pudota mutta ei pudonnut. Juon kyllä paljon kahvia joten se toimiikin minun kohdalla nesteen poistajana joten tarvittaisiin todellakin jokin ihme kapseli jos haluaisi päästä irti läskeistä eroon pelkkiä kapseleita naukkaillen.Kiitti vastauksistanne... Sitä vähän pelkäsinkin, että humpuukia ovat. Eihän täällä kenelläkään liikakiloja olisi, jos ne noin helposti, parin tabun ottamisella katoaisi! Mutta pakko oli varmistaa...
ps. nimim. "Läski", kai vaadit rahasi takaisin, niin kuin mainos lupasi!!
- TeeK
Tää viesti on 5 vuotta myöhässä mut on aika mielenkiintoista luke silleen "aikakapselina"... =) Hyvät immeiset mitä te jotain purkkiananasta tai ananastabuja syötte kun on oikeatakin ananasta tarjolla. Vai eikö 5 vuotta sitten ollut kaupassa tarjolla? No anyway te jotka törmäätte "nykyaikana" tähän viestiin niin ostakaa kunnon ananas! =)
- Wetoixman
Ollu vatta pömpöllään ja kireenä jo muutaman viikon. Olen nyt kolmatta päivää tällä ananastabu-kuurilla, ja juonu vettä litroittain per päivä. Toki aina lipittäny paljon vettä, lempijuomaa. Nyt on kuitenkin kivistäny eli alkanu vähän koskee vatsaan. Mistähän se johtus? Ja lisäks olen jo pari viikkoo röyhtäilly erikoisen paljon, röyhyt tulee syvältä, mitähän tää on?
- hyi olkoon
Hyi mitä juttua. Säästä meidät piereskelyuutisiltasi ja "vattasi" kovuudelta ja sen syviltä röyhyiltä. Ehkä seuraavaksi intoudut kirjoittamaan vessareissuistasi. Pidä jotain toki itselläsi, hyvä sivistynyt ihminen.
- jdf
hyi olkoon kirjoitti:
Hyi mitä juttua. Säästä meidät piereskelyuutisiltasi ja "vattasi" kovuudelta ja sen syviltä röyhyiltä. Ehkä seuraavaksi intoudut kirjoittamaan vessareissuistasi. Pidä jotain toki itselläsi, hyvä sivistynyt ihminen.
Sitten siellä ei kukaan vastaa, ja postissa alkaa tabuja tulla väkisin joka viikko. ah.
- anananas.
ananas onainakin mulle hyvää, just hiljaa otin ananasta siis ihan tuoreananasta ei säilykepurkista, niin jouduin ramppaamaan vessassa melki kokoajan se sai hyvin ainakin mun mahan toimimaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä392155Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1981756- 981445
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421245- 1151167
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351072Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251038- 74970
- 70904
- 250886