Hellittelynimet miehelle?

Ei keksi

Millasia hellittelynimiä käytätte miehestä? Esim. jos laittaa hyvän yön tekstarin. Mietin vaan, onko jotkut tietyt nimet miehen mielestä liian nössöjä.. tyyliin hanipuppeli tai vastaavaa ;-D

50

55856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.2

ihan perinteiset on olleet aina käytössä; kulta, rakas. Joskus olen koittanut sanoa esim. hani, mutta se nyt on vaan niin väkinäistä että kertaan on jäänyt :) Parhaat tulee ihan spontaanisti, esim. pupu, mutta sitä ei saanut käyttää julkisesti ;)

• Vanhempi muori

Minä, jo hieman vanhempi muori sanon silloin tällöin omalle armaalleni, jonka kanssa olen ollut naimisissa kohta 32 vuotta, että "mitä oma armas" tai mitä "minun prinssi uljas rohkea tietää". Uskoisin, että minulle johdatettu juuri sopiva aviomies näistä sanoistani myös tykkää. Ainakin hänen ilmeensä on aina silloin iloisen ujoisesti myhäilevä.

• Ninja26

Mie en jotekii koskaa oo tykänny hellittelynimistä, ne on jotekii nii lässyn lässyn juttuja. Ja mie en yhtää oo sellanen. Mieskii tietää sen ni ei ees yritä punkee niitä mihkää. Joskus mut HYVIN HARVOIN saatan textariin kirjottaa Pupuliini, mut todella harvoin vain.

• lempinimeä

kavereiden kesken. Mutta hellyttelynimet syntyy kyllä bilateraalisissa tilanteissa (ei niistä enempää), niistä ei käydä galluppia:).

• onko tämä vieras

En tiedä, onko tämä aivan vieras ajatus, mutta ehkä jokaisella parilla on omat tapansa hellitellä kumppaniaan. Jos joutuu kysymään täysin ulkopuolisten neuvoa siitä, mitä hellittelynimiä voi käyttää, suhde on joko huono tai todella huono tai pariskunnan osapuolet alaikäisiä.

• Nimetön

Ajatuksessasi on mielestäni poitti, mutta tyrmäisin sen silti.
        Tottakai "jokaisella parilla" on omat sanansa ja/tai tapansa hellittylynimille, mutta esim. minä joka olen ollut parisuhteessa (hyvässä sellaisessa), olen paljon pohtinut ns. sopivia nimiä rakkaalleni.
        Kokeilemalla, ja seuraamalla vastapuolen reaktiota muovautuu varmasti se oikea lässynlässyn - sana jokaiseen suhteeseen. Tosin minun tapaustani vaikeuttaa vielä se että naisystäväni on suomenruotsalainen ja minun kouluruotsin taidoillani ei ainakaan tule vielä yhtään ruotsinkielistä hellittylysanaa edes mieleen. Pitäisikö edes, koska puhumme keskenämme suomea, ja sitä paitsi pitääkö hellittelynimen olla edes jotain tiettyä kieltä vai vain lempeä, pehmeä, välittäväinen sana joka ei välttämättä tarkoita mitään, edes missään muussa kielessä.

• kannattaa kysyä....

Sietääkö mies nimittelyä?

Onneksi minua ei ole koskaan nimitelty, voisin vetää herneen nenään...

M48

• Sulotar10

-Sulo (tosi miehekästä ;-) ) Mieheni ego kyllä kestää tämän.
        -Uros
        - Kusipäiden kuningas ( TOSI riidan aikana...)

• Kaikki käy

Se riippuu niin suhteesta. Itse matkoilla ollessani lähettelen viestejä pikku aisankannattajalleni ja mieheni ihanalle omalle jakorasialleen.
      Mutta se kertoo enemmän meidän suhteesta ja huumorintajusta...

• vierasta aisaa

miehesi jäädessä aisankannattelijaksi ja hän tietäen asian kutsuu sinua jakorasiakseen ? Niin-köh?

• Kyllä hän se...
        vierasta aisaa kirjoitti:

miehesi jäädessä aisankannattelijaksi ja hän tietäen asian kutsuu sinua jakorasiakseen ? Niin-köh?

näin on. On ollut aina. Olin niin sanottu varattu nainen kun tavattiin. Kaipase häntä jotenkin kiihoittaa. Masokisti, tiedä häntä.

• Nimittäjä

.. Kuinka jokaisella on omat tapansa ja huumorintajunsa suhteessa. Itse en pitäisi tuota söpönä, mutta juuri te pidätte. :D

Tuossa kerroin omastakin suhteesta jossa mm. enimmäkseen juksaillaan miehen S-viasta. Suhdetta jatkunut pitkään ja meidän mielestämme söpöllä huumorintajulla höystettynä. Ikinä ei ole ollut kunnon, tylsää päivää!

Mutta tuota huumorintajua on ja pitääkin olla tarjolla vain jälkiruoaksi. Romantiikka ei pidä unohtaa eikä yhdessä tekemistä, niinkuin erikseen. Eli vakavasti täytyy suhdetta käsitellä myös huumorin ohella.

Tosin on tullut huomattua että meidän suhteessamme huumorilla ja romantiikalla on suurin osa! :D

Ihanaa joulua! d:}

• paras tulos

Kokeilet kaikkia vaan. Ne mistä tulee nyrkki silmään, heität nurkkaan ja ne, joista tulee iloiseksi, otat käyttöön.

• kaikista on

tietty HANIPÖÖ.... :D :D :D

• hellittelynimiä

mutta useimmiten esim hyvän yön viestiin tulee laitettua vaan kulta tai rakas. Kasvokkain puhuessa käytetään meidän omia hempeilyjä:) hanipuppelit ym kuulostaa kamalalta

• G-mini

mm. seuravaa (nää siis muistan)

söpöliini, mussukka, kulta, kulti, rakas, komistus, yms, jne.. eikä ykskää mitekä haittaava ollu.

• ...mutta itse en pidä siitä, että mua nimitellään yhtään mitenkään! Enkä itse tod nimittele naista millään hanipupuilla yms.. oksettavaa..

Minua kutsutaan AINA sukunimellä, myös naiseni ja kaikki sukulaiseni tekevät näin. Ja näin myöskin haluan asioiden olevan... Oltiin sitten kahdenkesken tai muiden seurassa.

• hunajaajahuumoria

Ookkona pohjaalainen...puukosta tulee jos uskallat vääräällä hetkellä nauraa? nimittelystä puhumattakaan..
        hani...on oikeesti honey, tarkoittaen alkuperäismaassaan rakasta...joten oikean miehen suusta kuultuna se saa ainakin mun polvet veteliksi!

• hunajaajahuumoria kirjoitti:

Ookkona pohjaalainen...puukosta tulee jos uskallat vääräällä hetkellä nauraa? nimittelystä puhumattakaan..
        hani...on oikeesti honey, tarkoittaen alkuperäismaassaan rakasta...joten oikean miehen suusta kuultuna se saa ainakin mun polvet veteliksi!

And by the way.. I do speak fluidtly english.
        Ja hani/honey tarkottaa hunajaa, eikä rakasta. Kuten jokanen joka edes nimeksikään englantia puhuu niin tietää..

Ja jos mua nimittelee ei tu puukosta, mut kenkää tulee. En siedä imeliä naisia. Teennäistä siirappia... vastenmielistä...

• tainnu
        TheOne kirjoitti:

Ja hani/honey tarkottaa hunajaa, eikä rakasta. Kuten jokanen joka edes nimeksikään englantia puhuu niin tietää..

Ja jos mua nimittelee ei tu puukosta, mut kenkää tulee. En siedä imeliä naisia. Teennäistä siirappia... vastenmielistä...

TheOne saada kokee oikeeta rakkautta ku heittäis naisen pellolle jos se kutsuis sitä omaks mussukaks? hohhoi, joka suhteessa pitää olla ees vähä hellittelyä, aina sitä ei pidä olla, muuten siihe alkaa kyllästyä. hellittely on kivaa, ei aina pidä olla juro. ja jos puhuttelisin miestäni sukunimellä nii huhhui, tulis varmaa aiva sihteeri olo :D onnee vaa teilleki.

• tainnu kirjoitti:

TheOne saada kokee oikeeta rakkautta ku heittäis naisen pellolle jos se kutsuis sitä omaks mussukaks? hohhoi, joka suhteessa pitää olla ees vähä hellittelyä, aina sitä ei pidä olla, muuten siihe alkaa kyllästyä. hellittely on kivaa, ei aina pidä olla juro. ja jos puhuttelisin miestäni sukunimellä nii huhhui, tulis varmaa aiva sihteeri olo :D onnee vaa teilleki.

..jo useamman vuoden ajan -> married, with children! ;)

Hellittelyä toki on, mut ei mitään ällöä kultsipuppeli tms oksettavaa nimittelyjä!

Ja mua kutsutaan sukunimellä, koska olen suvumme päämies! Suomalaiset joilla ei ole yhtä vahvaa ja vanhaa sukua ja sukuhistoriaa ku meikäläisellä ei sitä pysty ymmärtämään...enkä sitä edes oleta teiltä...

Hellittelynimet laskevat omissa silmissäni käyttäjänsä älykkyyttä. Ei sellasta ihmistä voi muuta ku katsoa kieroon ja ihmetellä, etteikö hän saanut tarpeeksi A-vitamiinia vauvana?!

• +++++
        TheOne kirjoitti:

..jo useamman vuoden ajan -> married, with children! ;)

Hellittelyä toki on, mut ei mitään ällöä kultsipuppeli tms oksettavaa nimittelyjä!

Ja mua kutsutaan sukunimellä, koska olen suvumme päämies! Suomalaiset joilla ei ole yhtä vahvaa ja vanhaa sukua ja sukuhistoriaa ku meikäläisellä ei sitä pysty ymmärtämään...enkä sitä edes oleta teiltä...

Hellittelynimet laskevat omissa silmissäni käyttäjänsä älykkyyttä. Ei sellasta ihmistä voi muuta ku katsoa kieroon ja ihmetellä, etteikö hän saanut tarpeeksi A-vitamiinia vauvana?!

A-vitamiinia vai oliko pipo liian tiukalla? Kultsipuppeli on tosiaan vain kahden kesken käytettäväksi tarkoitettu hellittelynimi.

• +++++ kirjoitti:

A-vitamiinia vai oliko pipo liian tiukalla? Kultsipuppeli on tosiaan vain kahden kesken käytettäväksi tarkoitettu hellittelynimi.

Mua EI KUKAAN kutsu miksikään pirun kultsipuppeliksi tai höpönassuksi tai miksikään fucking pupuksi tms oksettavuudeksi, mitä näissä ihmisten kirjoituksissa on käynyt ilmi!

Ei kahdestaan eikä seurassa!

Uskomatonta, että ihmiset oikeasti(?) puhuvat tuollaista paskaa toisilleen...

• elena 23
        TheOne kirjoitti:

Mua EI KUKAAN kutsu miksikään pirun kultsipuppeliksi tai höpönassuksi tai miksikään fucking pupuksi tms oksettavuudeksi, mitä näissä ihmisten kirjoituksissa on käynyt ilmi!

En myöskään pidä yhtään mistää lässytys nimistä. Jos joku mies lässyttää mulle niin mun kiinnostus loppuu siihen. ja niin on käynytkin monta kertaa. Enkä itsekkään kutsu ketään tuollasilla nimil.

• ......
        TheOne kirjoitti:

Tohon ei usko vanha erkkikään senkin höpöliini, ettäkö naises puhuttelee vain sukunimellä ja ei ikinä sua edes rakkaaks sanois varsinkin vakavas parisuhtees. Meni vähän överiksi.

• ...... kirjoitti:

Tohon ei usko vanha erkkikään senkin höpöliini, ettäkö naises puhuttelee vain sukunimellä ja ei ikinä sua edes rakkaaks sanois varsinkin vakavas parisuhtees. Meni vähän överiksi.

Olen aiemmin pistäny parisuhteita poikkikin jos nainen ei, huolimatta kielloistani, lakkaa lässyttämästä mulle ja nimittelemästä mua!

Ja vaimoni itsekkin inhoaa kaikkea lässytystä puolin ja toisin! Eli kumpikaan ei nimittele kumpaakaan..toimii meillä vallan mainiosti! =)

Ja mua kutsutaan sukunimellä...siis jos meinaa olla missään väleissä kanssani...

• ......
        TheOne kirjoitti:

Olen aiemmin pistäny parisuhteita poikkikin jos nainen ei, huolimatta kielloistani, lakkaa lässyttämästä mulle ja nimittelemästä mua!

Ja vaimoni itsekkin inhoaa kaikkea lässytystä puolin ja toisin! Eli kumpikaan ei nimittele kumpaakaan..toimii meillä vallan mainiosti! =)

Ja mua kutsutaan sukunimellä...siis jos meinaa olla missään väleissä kanssani...

Taidat olla hyvin yksinäinen ja katkera mies..

• hassulihöpölitussukk
        TheOne kirjoitti:

vittu mikä idiootti, taitaa olla muumit hukas äijän laaksosta ku pipo nui kireenä, jätä parit mömmöt ottamatta ni mulkkuki laskeutuu, ettei muijas häivy... ääliö tai oikeestaa, kai se akkaki josai vaihees tollasest tosikosta haluaa irti, tylsältä sä musta kuulostat

• +++++

vaikka Muru, Kultsi tai Pullahiiri? Omaa miestäni kutsun kultsipuppeliksi. Ei kai oikein tykkää, kun sanoi että menee maine ja kunnia mieheltä jos kultsipuppeliksi kutsutaan. Lupasin käyttää vain kahden kesken ollessamme :)

• stadinPeteQ

Puppeli ei ole kovinkaan sopiva, paitsi jos on todella kyse p u p p e l i p o j a s t a (=miesten mies;-)

Kernaammin olen sapelihammastiikeri kuin pullahiiri (=toisen kustannuksella elävä)-

Sukunimittely luo riitaan "virallista" tuntua.

Kosketelkaa toisianne, sanoi FRrank Pappa.

• Dooris

Mulkku...

• unnunnunnun

Unnukka nunnukka lailaalaa...ihanaa unnutella unnukkana .

• sänkinaama

Jos jätkä ei viimeistän silloin ota hatkoja, kun kuulee julkisessa paikassa ihmisjoukossa itseään huudeltavan puppeliksi, niin on täysin vailla itsekunnioitusta!
      En siedä minkäänlaisia nimiä....liian hapoka....ei kun imelää...heh...!

• hannakissa

minä käytän miehestäni yleensä nimitystä Unelmien Ukkomies, kun puhun hänestä muiden kanssa. kahden tai parheen kesken yleensä Pulu. Kull..nnuppi käy myös ja se hymyilyttää molempia. luovuus on valttia, kaikki käy, kun se tulee tunteella!

• Peenu

Tasapuolisuuden nimissä tuodaan esille muutamia hellittelynimiä vaimosta:muori, akan lehvonen, muorin tunkio, akan märäntö..., ja huom. nämä tarkoittavat suurinpiirtein samaa kuin minä rakastan sinua. Laittakaa lisää...

• +++++
        Peenu kirjoitti:

Tasapuolisuuden nimissä tuodaan esille muutamia hellittelynimiä vaimosta:muori, akan lehvonen, muorin tunkio, akan märäntö..., ja huom. nämä tarkoittavat suurinpiirtein samaa kuin minä rakastan sinua. Laittakaa lisää...

"hellittelynimiä". Mua ei ainakaan sais kutsua noilla.

• tietenkin
        Peenu kirjoitti:

possu

• Itse käytän hellyttelynimenä sanaa"muru"..se ei ole mielestäni liian nössö,mutta silti siitä paistaa se tunne läpi!Hyvää ja rauhallista Joulun aikaa!

• meillä näin

Kutsun miestä mielelläni äijäksi (hän on sellainen) joten usein tulee sanottua oma äijäseni tms. Könsikkääksi olen joskus huumorilla kutsunut myös, tai unikaveriksi. Hellu on myös se perinteinen.

• sadfasdfas

on käytössä murmeli tai mussukka, riippuen et onko mies hyvällä päällä vaiko vähän ärtynyt.
      Kulta ja kultapieni on kans käytetty ja äijästä tykkään kans ja eipä tuo ukko ole pahakseen pistänyt näitä nimityksiä.

• Hellä mies

Kyllä hellittelynimet on ihan ok,minä olen käyttänyt mm seuraavia pusuhuuli, joutsenkaula ja madonnapeppu. Ne myös toimii sillä niillä on katetta ja naiseni tietää, että ne tulee sydämestä ja hellyydestä :)
      Tämmösiähän käyttää vaan tälläset nuoret kuten minäkin, olenhan vasta 58 v:)))

• Nimittäjä

Ensinnäkin, eihän niitä voi sanoa kaikille miehille.. Sellaisen miehen, jolle voi vähän söpöyksiä ladella, kyllä tunnistaa ihan heti miehen luonteesta. Vain joitakin olen voinut nimitellä.

Minä itse pidän siitä että saan "vähän" hellyyttelynimiä (söpöön) mieheen käyttää ja nykyinen sallii sen täysin! :D

(Meillä on myös muita outoja ja jokseenkin söpöjä ja lapsellisia tapoja, joita pidämme viihdyttävinä.)

Ensinnäkin, hänellä on hyvin lievä S-vika (eli lausuu sen vain vähän erilaisesti. Kuulosta vähän f-kirjaimelta) ja mielestäni se on todella söpöä. Hänellä oli kuulemma nuorempana paha S-vika mutta hänet opetettiin sittemmin sanomaan se kunnolla. Kaikki nämä vuodet hän on ollut epätietoinen siitä, että se kuulostaa vieläkin hieman erilaiselta mutta tosiaan NIIN VÄHÄN että vain tietyissä lauseissa se oikeastaan kuulostaa kunnolla F-kirjaimelta.

Miehen nimi on siis Joonas, mutta S-vikaisena hän sanoo nimensä "Joonaf". Siitä asti kun kerroin hänen erilaisen kuuloisesta ässästään, olen muodostanut vitsin (tietysti olen kysynyt ja hän hyväksyy sen) että kutsun häntä mm. nimellä "Joonaff" selvällä äffällä. Tästä asti (hän tämänkin siis on hyväksynyt) myös siskoni ja äitinikin on alkanut kutsumaan häntä joskus hellyyttelynimellä "Joonaff", sillä kaikkien mielestä hän on muutenkin ihanan söpö ja ajattelevainen. Kaikki rakastavat häntä! :D

Joonas on myös kissaihminen niinkuin minäkin ja olemme muodostaneet hauskan sisäpiirivitsin. Joskus kun hän on rakastelu tuulella, hän tulee ihan minun lähelleni kiehnäämään vaikka illalla ja kuiskaa korvaani "purr". Hän tekee sitä myös silloin, jos hän pitää minua jotenkin erityisen söpönä jostakin syystä (hiukseni on sekaisin tai olen ostanut uuden, seksikkään asusteen tjms.)

Tuohon puhevikaan liittyen on myös muita hauskoja tapoja syntynyt esimerkiksi siitä kun hänen vikansa kuulostaa jotenkin niin lapsen suusta, että joskus alamme ihan vain piristyksen vuoksi lässyttämään toisillemme (esim. "menekkö vaikf tekee luokaa?".

Tekstiviestiin tulee joskus myös kirjoiteltua mm. "lakaddan dinua" tai vaikka "mä kaipaan fua kulta".

Kuulostaa HYVIN lapselliselta ja tyhmältä, tiedän. Mutta se piristää suhdetta kun vähän kaksistaan on jotakin omia sisäpiiri vitsejä ja juttuja, joita ei anneta ilmi muille.
      Osan noista jutuista kyllä äitini ja siskonikin tietää ja he leikkivät mukana sillä heidän mielestään se on hauskaa ja myös piristävää. Nauramme näille sitten yhdessä.

Eikä muuten nyt tarvitse alkaa jankuttamaan kuinka "tuohan vähentää miehisyyttä" tai että "varmasti se haluaa tappaa sut ton lässytyksen takia", mutta itsehän Joonas oli näissä jutuissa mukana ja muiden käytöstä olemme puhuneet. Suurimmaksi osaksi kuitenkin hän oli itse keksimässäkin.

Juttuihin siis suhtaudutaan silkalla huumorilla ja tässä nyt kerroin vain mieheen liittyviä hauskoja juttuja kun niitä kysyttiin mutta onhan minullekin keksitty tietysti! :D

Hauskaa joulua ja uutta vuotta kaikille! d;D

• Monia erilaisia

Kysyin mieheltäni joka on siis oikea miesten mies mitä hän on mieltä siitä että itse kutsun häntä päivitäin erilaisilla hellittelynimillä onpa hän sitten hyvällä tai huonolla tuulella. Ainakin huonolla tuulella ollessa hellittelynimet saa hänet paremmalle tuulelle. Eikä hän sitä pahe pahakseen koska hän tietää että hän on minulle kaikki kaikessa ja en kutsu häntä millään nimellä haukkuma mielessä.
      Aviomieheni on ärripurri, höpönassu, karvakuono, perhoskoira Jeri ym...
      Meillä tytötkin kutsuat kultamurustani hellittelynimellä. Mutta meillä kutsutaan lapsiakin hellittelynimillä joten se on meidän tapa.Pojat 19v,13v ja12v sekä tytöt 21v, 17v ja 9v.

• Pikku-Sonni

on just hyvä viriilille ja fertiilille miehelle.

• sanoo ytimekkäästi

sanamuunnosta sisupussi----pususissi
        tilanteen mukaan

• Nimetön

meillä se, että minä olen panokone ja hän on tuikka rööri. Uskokaa pois.

• dfgfd565757

Ei ihmiset toisiaan liikaa kehu,joten kultsu ja könsikäs on ihan kiva heittää sinne arkeen välillä, jos on sopiva ihminen olemassa.

• Anonyymi

joo o

• Anonyymi

Jättikullinkeisari. On meillä ollut se perus .

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1939
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe