keltaiset hampaat

keltahammas

Mistä jostuu että heti siitä lähhtien kun rauta hampaat on kasvanut ne ovat kasvaneet ihan keltaisiksi? minua on haukuttu monesti (koulussa) koska minulla on niin keltaiset hampaat. Ne vaan sanoo että pese hampaita ja syö vähemmän karkkia. Olen laiha ja pesen hampaat huolellisesti! mutta mikä on? en ole nähnyt ketään minun ikäistä jolla on näin keltaiset hampaat kuin minulla. MISTÄ SE JOHTUU??

13

5039

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poranterä

Et olet saanut keltaisen hammasluun sillä se on kestävämpää kuin valkoinen hammasluu.Teinin osa on kova ilkeitten kavereitten takia monesti olet tyttö varmaankin.

• keltainen hammasluu.

Jaa on minullakin todella keltainen hammasluu luonnostaan, ja kumma kumma vaan reikiä pukkaa minkä kerkeää vaikka harjaan orjallisesti ja käytän lankaa. kaverilla jolla on luonnostaan vitivalkoiset hampaat, ei oo koskaan käyttäny hammaslankaa ja ehkä pari hassua reikää ollut.

Eli toi on täyttä urbaanilegendaa et keltaisiin hampaisiin ei tuu reikiä tai et ne olis vahvemmat. Mullakin etuhammas oikein hienosti lohjennut.

• keltahammas

Turvallisin kotikonstein voit yrittää valkaista hampaitasi.
      Tee polttamalla tuhkaa, esim.sanomalehtipaperia polttamalla.
      Sen jälkeen laitat tuhkaa lautaselle ja sekoitat siihen oikeasta sitruunasta puristettua mehua.
      Sekoita sopivaksi massaksi, hiukan ehkä veteläksi ja pese sillä hammasharjalla hampaat.
      Huuhtele suu ja pese sen jälkeen normaalisti hammastahnalla.

Kerro tänne kokemuksestasi, itse en ole vielä päässyt kokeilemaan koska on oikomisraudat hampaissa.

• jozzucca

voi väri hampaissa vaaleta, mutta samalla menee myös kiille -> en todellakaan suosittelisi kenellekään kertomaasi "turvallista" kotivalkaisua

• KOKEILE!!!

Luoja, miten ihmiset voi olla TYHMIÄ!!!
        Tuhkaa ja sitruunaa:tuhka ei ainakaan vaalenna hampaita, sitruuna taas kuluttaa kiilteen niin ei todellakaan valkaise!!!

Jos kiille kuluu niin varmasti hampaat reikiintyy, hampaat kuluu tappimaiseksi ja kiilteen alta esiin tulee hammasluu, joka on KELLERTÄVÄÄ eli ei todellakaan valkoista.

Järkeä saa käyttää, ei tartte olla ihan idiootti. Apteekista saa ostettu Yotuel-hammastahnaa, joka on turvallinen: ei hankaa kiillettä eli ei sisällä hankaavia ainesosia. Eli kokeile mielummin sitä!

Ja jos on raudat suussa suuhygienian tulee olla 10 ellet halua,että hampaista tulee rautojen oton jälkeen laikukkaat. Eli ne kohdat missä raudat on ollut kiinni on valkoiset,mutta ne kohdat jossa raudat ei ole ollut on keltaiset. Jos hampaita hoitaa hyvin ne pysyy vaaleina.

• She was called Yellow
        KOKEILE!!! kirjoitti:

Luoja, miten ihmiset voi olla TYHMIÄ!!!
        Tuhkaa ja sitruunaa:tuhka ei ainakaan vaalenna hampaita, sitruuna taas kuluttaa kiilteen niin ei todellakaan valkaise!!!

Jos kiille kuluu niin varmasti hampaat reikiintyy, hampaat kuluu tappimaiseksi ja kiilteen alta esiin tulee hammasluu, joka on KELLERTÄVÄÄ eli ei todellakaan valkoista.

Järkeä saa käyttää, ei tartte olla ihan idiootti. Apteekista saa ostettu Yotuel-hammastahnaa, joka on turvallinen: ei hankaa kiillettä eli ei sisällä hankaavia ainesosia. Eli kokeile mielummin sitä!

Ja jos on raudat suussa suuhygienian tulee olla 10 ellet halua,että hampaista tulee rautojen oton jälkeen laikukkaat. Eli ne kohdat missä raudat on ollut kiinni on valkoiset,mutta ne kohdat jossa raudat ei ole ollut on keltaiset. Jos hampaita hoitaa hyvin ne pysyy vaaleina.

onko todella niin että jos on luonnostaan keltainen hammasluu, niin mikään keino ei siihen väriin tepsi, muuta kuin kokonaan uudet hampaat..
        mitenkä sitten nuo kaikki laserhoidot ym. zoom-valkaisut, eikö niistä muka ole mitään hyötyä? miksi niistä sitten kirjoittelee luotettavatkin naistenlehdet rohkaisevaan tyyliin. Itse olen vakavissani miettinyt että menisin Tallinaan tällaiseen Zoom--valkaisuun, tai sitten ihan suomessa. Rahamäärä mitä siihen pitää laittaa on vaan aika suunnaton, joten ilman näkyvää lopputulosta en haluaisi hoitoa ottaa.

olisikin m,ahtavaa jos jollain olisi tästä kokemusta, kuvia ennen ja jälkeen..niin osaisi luottaa paremmin ja tosiaan tehdä päätös.

Asia on niin pinnalla päivittäin, kaveripiiri koostuu hohtavan valkoiset hampaat omaavista tyttösistä, enkä saa mielenrauhaa.

• Kiinnostaa myös!!
        She was called Yellow kirjoitti:

onko todella niin että jos on luonnostaan keltainen hammasluu, niin mikään keino ei siihen väriin tepsi, muuta kuin kokonaan uudet hampaat..
        mitenkä sitten nuo kaikki laserhoidot ym. zoom-valkaisut, eikö niistä muka ole mitään hyötyä? miksi niistä sitten kirjoittelee luotettavatkin naistenlehdet rohkaisevaan tyyliin. Itse olen vakavissani miettinyt että menisin Tallinaan tällaiseen Zoom--valkaisuun, tai sitten ihan suomessa. Rahamäärä mitä siihen pitää laittaa on vaan aika suunnaton, joten ilman näkyvää lopputulosta en haluaisi hoitoa ottaa.

olisikin m,ahtavaa jos jollain olisi tästä kokemusta, kuvia ennen ja jälkeen..niin osaisi luottaa paremmin ja tosiaan tehdä päätös.

Asia on niin pinnalla päivittäin, kaveripiiri koostuu hohtavan valkoiset hampaat omaavista tyttösistä, enkä saa mielenrauhaa.

Eli auttaako ZOOM ihan jo lapsena keltaiseen olevaan hammasluuhun?

On eri asia, valkaistaanko (kotona tai vastaanotolla) värjäymiä vai omaa hammasluuta.

Auttaako mikään siis luonnostaan keltaisiin hampaisiin?

• valkaistut hampaat

Kysäisepä hammaslääkäriltäsi asiaa. Hammashoitaja valkaisee hampaita (tulos keltaisiin hampaisiin saattaa olla - 0. Kaikkein paras (suorastaan upea) tulos on kun yksityinen hammaslääkäri valkaisee hampaat.
      Apteekissa on myytävänä Emmelle-nimistä valkaisevaa hammastahnaa, siitäkin saattaa olla apua.
      ps.sitruuna sisältää happoa, joten en neuvoisi harjaamaan sillä hampaita. Kuten joku jo sanoi, happo on hammaskiilteen tuho.

• keltahammas

kiitos , mutta eikös hammaslääkärillä valkaisu ole aika kallista? äiti puhui 400e HAMMAS mutta en oikeen uskonut tietäisikö joku noin hintaa?
        ja olen kyllä kokeillut erinlaisia apteekin hammastahnoja , mutta mitään apua ei ole ollut.

• valkoiset hampaat
        keltahammas kirjoitti:

kiitos , mutta eikös hammaslääkärillä valkaisu ole aika kallista? äiti puhui 400e HAMMAS mutta en oikeen uskonut tietäisikö joku noin hintaa?
        ja olen kyllä kokeillut erinlaisia apteekin hammastahnoja , mutta mitään apua ei ole ollut.

Kilpailuta rohkeasti yksityisiä hammaslääkäreitä, eli vertaile valkaisun hintoja keskenään.
        400€ (2378,25mk), ehkä äitisi tarkoitti muovilaminaatteja.

Valkaisukeinoja on monia, hammaslääkäri katsoo sinun kanssasi mikä valkaisu on sopiva juuri sinun hampaillesi. Valkaisujen NOIN hinnat pyörivät 400€-600€ kieppeillä riippuen käytetystä valkaisumenetelmästä (tarkoittaa enemmän kuin vain yhden hampaan valkaisua).

• ensin kokeilla

USAn hammaslääkärien eniten suositeltua tuotetta hampaiden valkaisuun, Crest Whitestrips Classic valkaisuliuskoja www.isosmile.com. Itse olen ollut tuotteeseen erittäin tyytyväinen!

• hammashoitaja

Kuuleppa niinkuin joku jo kirjoittikin sinulla nyt vaan sattuu olemaan keltaisempi hammasluu kuin muilla....mitä sitten??
      Meneppä peilin ääreen ja katsele itseäsi. Entäpä jos sinulla on kauniimmat silmät kuin niillä sinun kavereillasi, tai entäpä jos sinulla on kauniimmat hiukset, tai, tai,
      Eikö kuitenkin ole tärkeintä elämässä että Sinulla on ehjät ja puhtaat hampaat ja suu jolla voit puhua kauniita ja älykkäitä asioita kuin että sinä hohtavan valkoisin hampain laskisit ilmoille älyttömyyksiä????
      Tuo sitruunan ja sanomalehdenpaperin painomusteineen tekemä viritys on ennen kuulumatonta. Toivottavasti kukaan ei sitä mene kokeilemaan.
      Vaikka sinä käsittelisit hampaan kiillettä millä niin sinne hammaluuhun saakka sinä et pääse....luojan kiitos ! Tai tietty jos kokeilet tuota sitruuna yms. juttua. Sitten ei myöskään kannata ihmetellä mitä teet pilatuille hampaillesi.

• valkoistunut.

Hei!

Minulle oli todella keltaiset hampaat. Varsinkin alahampaat. Sääli sinäänsä, koska hammasrivistö on muuten hyvä. Kokeilin kaikkia extra hyper white jne. tahnoja, joita vaan kaupasta sai, mutta yksikään ei parantanut tilannetta ratkaisevasti.

Sitten yksi päivä kun olin apteekissa asioimassa huomasin Yotuel-hammastahnan ja ajattelin varsin kokeilla olisiko siitä apua. Samalla ostin myös pullon vademecum- suuvettä. Tästä on nyt kolmisen kuukautta aikaa ja täytyy kyllä sanoa, että enää en muuta hammastahnaa käytä kuin Yotueliä. Ja tämä ei ole sitten mikään mainos. Puhdistaa hyvin hampaat ja valkoisaa todella hyvin. Ei tosin jätä niin älyttömän raikasta makua suuhun, mutta siihen on sitten tuo suuvesi. Ei se mun hymy vielä mikään "bling bling" ole, mutta parempaan suuntaan ollaan menossa..

Kannattaa kokeilla..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      175
      4961
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4336
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3087
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      248
      2910
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2852
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27