Sunday Morning Coming Down

Katsokaa ja kommentoikaa!

Juutuupista löytyi Trishan live tulkinta kankkuspäivän laulusta. Kukahan vanhempi konkari on kaverina. Alla linkki.
(Miltähän tipitii kuulostais Pate Mustajärven...?:)

http://youtube.com/watch?v=f8C0__MoUjU

7

953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tosi tunnettu

      On Kris Kristofferson. Säveltäjä on Johnny Cash.

    • Poro Tallinnasta

      on kappaleen säveltäjä Kris Kristofferson. Kristoffersonin oma versio kappaleesta löytyy hänen debyyttialbumiltaan "Kristofferson" vuodelta 1970. Johnny Cash levytti biisin samana vuonna, mutta ensimmäisen version levytti Ray Stevens (Ismo Kallion Arabi Ahabin alkuperäisesittäjä 60-luvun alussa) vuonna 1969.

      • ..aloittaja..

        Tässä videoa katsellessa tuli mieleen että "Freukkarit" teki aikoinaan laulusta suomenkielisen version. Taisi olla aikalailla suora käännös. Tuli edelleen mieleen että jossakin kokoelmalevyn kansilehdessä oli tarina laulun synnystä, joka meni muistaakseni pääpiirteittäin näin:

        "Eräänä sunnuntaiaamuna Johnny Cashin pihalle laskeutui helikopteri. Kopterista kömpi ulos krapulainen Kristofferson, kitara kädessä ja toisessa viskileka. Kris tuli vartavasten kertomaan, että hän oli tehnyt laulun joka Cashin täytyi välttämättä kuulla heti ja ottaa ohjelmistoonsa."

        Eli näin oli tarinan mukaan syntynyt klassikko, Sunday Morning Coming Down.


    • weeren

      Tehty vuonna 1971 vähän ennen miehen kuolemaa. Löytyy "That Be Bop a Lula Cat" -cd:ltä.

      Cashin versio itselle edelleen ykkösversio tuosta kipaleesta.

    • mun unelmabiisi

      mun unelmabiisi kuten hoyt axtonin evangelina

    • Hank Williams

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1673
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1170
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      937
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      69
      829
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      134
      806
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      38
      761
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      758
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      699
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      674
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      308
      643
    Aihe