Haluaisin kysyä vaan sellasta että onko työsuojelulain vastaista työskennellä ikkunattomassa työtilassa 7 tuntia päivässä ilman mahdollisuutta pitää tauko ulkoilmassa? Työhön kuuluu puolen tunnin ruokatauko mutta se täytyy pitää työpaikan sisällä eli ei saa poistua työpaikalta.
Työpiste on ikkunattomassa kellarikerroksessa, pommisuojassa. Entä ilmanvaihto? Tilassa on sellainen normaali tuuletuspyörylä, samanlainen kuin asunnoissa yleensä, mutta koska tilassa ei ole mitään ikkunoita niin ei ole mitään mistä saada korvausilmaa työtilaan. Ei kait se kellariportaikon ilma korvaa raitista ilmaa.
Ikkunaton työtila
8
5477
Vastaukset
- Pre Kaarina
Minä tein työtä KAIVOKSESSA ja sinä valitat jostain helevetin ikkunasta!
- vai teitkö töitä Kiinassa
Kaivostöissä on lainmukainen ilmastointi. Työsuojelu pelaa, koska kyseessä oikeat yritykset, ellet sattunut työskentelemään Kiinassa. Kaivostyöläisen palkkaan kuuluu olosuhdelisä, et sinä siellä palkatta paahtanut. Ja oliko sinun siellä pakko työskennellä, vapaaehtoisesti olet ammattisi valinnut.
- vankilassa ?
Olet siis vankilassa !
- eristys sellissä ?
- onko ruoka ja vaatteet ilmaisia ?
- millasia ulkoilu-aikoja on ?
- entä milloin vapaudut ?- minulla tulisi ainakin
ahtaanpaikankammo. en tekisi päivääkään töitä ikkunattomassa työtilassa, ilmanvaihto täytyy olla asianmukainen samoin työtilat. Mitä jos siellä tulisi tulipalo suoraan oven eteen miten pääset työtilasta pois jos ei ole edes ikkunaa?
- hyvä ratkaisu !
minulla tulisi ainakin kirjoitti:
ahtaanpaikankammo. en tekisi päivääkään töitä ikkunattomassa työtilassa, ilmanvaihto täytyy olla asianmukainen samoin työtilat. Mitä jos siellä tulisi tulipalo suoraan oven eteen miten pääset työtilasta pois jos ei ole edes ikkunaa?
- ei sillä ole huolta, ovethan on lukossa ja sitten ei tarvi huolehtia poispääsystä !
- vankila on työttömälle hyvä ratkaisu.
- kun joudut karenssiin, niin tee rötös ja pääset vankilaan. saat täyden ylöspidon !
- ei nääs mene yhtään huonommin vankilassa elämä, kuin avo-vankilassa työttmänä ja rahattomana.
- talvi ainakin kannataa istua lämpimässä ja valmiilla ruualla ! - kahdet portaat
minulla tulisi ainakin kirjoitti:
Se ikkunaton työtila toimii askartelutilana, siellä on lähinnä työharjoittelijoita ja työllistettyjä hlöitä.
Tila on sellainen kellaritila, isohko betonihuone, ilmastointi on vähän niin ja näin korvausilma kait tulee sieltä kellarinportailta. Koska eihän siellä oo ikkunoita.
Eräs kaverini on siellä harjoittelussa ja tuntu että ainakin minulle iski ahtaanpaikan kammo kun kävin siellä. Päivänvalo ei sinne paista.
Tietääkö kukaan onko laillista työskennellä ikkunattomassa tilassa? Luin jostain että ikkunaton työtila on stressaava ja ei edes sovi kaikille. - Tuota...
kahdet portaat kirjoitti:
Se ikkunaton työtila toimii askartelutilana, siellä on lähinnä työharjoittelijoita ja työllistettyjä hlöitä.
Tila on sellainen kellaritila, isohko betonihuone, ilmastointi on vähän niin ja näin korvausilma kait tulee sieltä kellarinportailta. Koska eihän siellä oo ikkunoita.
Eräs kaverini on siellä harjoittelussa ja tuntu että ainakin minulle iski ahtaanpaikan kammo kun kävin siellä. Päivänvalo ei sinne paista.
Tietääkö kukaan onko laillista työskennellä ikkunattomassa tilassa? Luin jostain että ikkunaton työtila on stressaava ja ei edes sovi kaikille....Tietääkö kukaan onko laillista työskennellä ikkunattomassa tilassa?...
Kysäisepä tuota oman alueesi työsuojelupiirin toimistosta. Numero löytyy puhelinluettelosta. Voivat tehdä tarvittaessa siellä tarkastuksen.
Kyllä tietyt puitteet täytyy työpisteessä olla. Itse olen joskus työskennellyt suuressa teollisuushallissa, jossa oli ikkunoita vain korkealla katon rajassa, joten tuulettaminen onnistunut. Tila oli väliaikaisesti toimistohenkilökunnan käytössä ja se oli jaettu shermeillä työskentelytiloiksi. Siellä pakkasi joskus lämpötila nousemaan korkeaksi. Työt loppuivat heti, kun lämpötila saavutti 30 astetta. Siitä piti paikan työsuojeluhenkilöstö huolta. - kiduttaa
kahdet portaat kirjoitti:
Tietääkö kukaan onko laillista työskennellä ikkunattomassa tilassa? Luin jostain että ikkunaton työtila on stressaava ja ei edes sovi kaikille.ja samalla kysy, onko laillista teettää työharjoittelua ja terapiaa ilman palkkaa !
- työsuojelupiirltä tulisi saada vastaus, onko otjatyö laillista !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275