Sokerijuurikaskuitu

Hyvästä vai..

Onkos kokemuksia sokerijuurikaskuidusta vhh ruokavaliolla. Onko suositeltava kuidunlähde? Hiilarit ja kalorit ainakin ovat vähäisiä kuitupitoisuus huikeat 73% ja alentaa kolesteroliakin.

19

7601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärrä!

      Täällä terveet ihmiset rajoittavat elämäänsä vapaaehtoisesti kuin pahimman laadun allergikot tai keliaatikot. Olisitte iloisia, että olette terveitä! Lopettakaa ruoalla pelleily!

      Sokerijuurikaskuitu on paitsi helvetin kallista, myös helvetin pahaa. Kuitua saa mistä tahansa ja maukkaammasta täysjyväviljasta. Kolesteroli alenee kun kipaisee lenkille ja pitää painon kurissa.

      Hävettää puolestanne, melkein toivon, että joudutte minun laillani joskus todella rajoittamaan ruokavaliotanne muustakin syystä kuin silkasta turhamaisuudesta.

      • pöhhh

        Ei tullut sitten mieleen, että moni on vhh:lla muustakin syystä kuin silkasta turhamaisuudesta.

        Itse noudatan vhh:ta pcon takia, on siihen hommaan meinaan paras ruokavalio. Että haista ite!


      • vastaa haistattelijoille
        pöhhh kirjoitti:

        Ei tullut sitten mieleen, että moni on vhh:lla muustakin syystä kuin silkasta turhamaisuudesta.

        Itse noudatan vhh:ta pcon takia, on siihen hommaan meinaan paras ruokavalio. Että haista ite!

        mutta tehdään nyt poikkeus.

        VHH:lle lähtijöistä valtaosa on täysin terveitä. Sinä varmaan perustelet harkitsematta hankittuja silikonirintojakin sillä, että muutamalla prosentilla silikonit ottavalla on ollut rintasyöpä.

        Palaan keskusteluun sitten kun se on asiallista.


      • vastaa haistattelijoille, m...
        pöhhh kirjoitti:

        Ei tullut sitten mieleen, että moni on vhh:lla muustakin syystä kuin silkasta turhamaisuudesta.

        Itse noudatan vhh:ta pcon takia, on siihen hommaan meinaan paras ruokavalio. Että haista ite!

        tehdään nyt poikkeus.

        VHH:lle lähtijöistä valtaosa on täysin terveitä. Sinä varmaan perustelet harkitsematta hankittuja silikonirintojakin sillä, että muutamalla prosentilla silikonit ottavalla on ollut rintasyöpä.

        Palaan keskusteluun sitten kun se on asiallista.


      • vikiset?
        pöhhh kirjoitti:

        Ei tullut sitten mieleen, että moni on vhh:lla muustakin syystä kuin silkasta turhamaisuudesta.

        Itse noudatan vhh:ta pcon takia, on siihen hommaan meinaan paras ruokavalio. Että haista ite!

        Kirjoittajahan kritisoi nimen omaan niitä terveitä, jotka noudattavat VHH:ta. Jos itse noudatat VHH:ta jonkin sairauden vuoksi, niin ei ole aihetta pillastua.

        Kaiken maailman kirjoittajia täällä!


      • valitat?
        vikiset? kirjoitti:

        Kirjoittajahan kritisoi nimen omaan niitä terveitä, jotka noudattavat VHH:ta. Jos itse noudatat VHH:ta jonkin sairauden vuoksi, niin ei ole aihetta pillastua.

        Kaiken maailman kirjoittajia täällä!

        Mene vaihteeksi valittamaan kasviruokavaliota noudattaville.


      • ||||||||

        Kannattaa pysyä siellä, missä ymmärretään. :)


      • häjyylyt

        Aika ymmärtämättömästi vastattu.Minäkin käytän vvh ruokavaliota jo 3 v ja reimasta ei ole senjälkeen kipuja tuntunut..Ei terveillekkään ole pahitteeksi jättää pois turhat niinkuin nyt esim sokeri,perunut , kotimaiset viljat,jotka aiheuttavat monenlaista vaivaa,jos ei ennemmin niin myöhemmin ja ottaa terveelliset vaihtoehdot käyttöön,niin ei sairastukkaan


      • HÄRMÄLÄÄNEN
        häjyylyt kirjoitti:

        Aika ymmärtämättömästi vastattu.Minäkin käytän vvh ruokavaliota jo 3 v ja reimasta ei ole senjälkeen kipuja tuntunut..Ei terveillekkään ole pahitteeksi jättää pois turhat niinkuin nyt esim sokeri,perunut , kotimaiset viljat,jotka aiheuttavat monenlaista vaivaa,jos ei ennemmin niin myöhemmin ja ottaa terveelliset vaihtoehdot käyttöön,niin ei sairastukkaan

        Olen itse reumaatikko myös ja käyttänyt VHH ruokavaliota jo yli 5 v. Oloni on erittäin hyvä olen lääkkeetön 71 vuotias. Sokeriakin on joka tuotteessa,että kannattaa tarkoin tutkia,mitä syö. Kaikissa teollisesti valmistetuissa tuotteissa mm. Itse leivon ja hyviä ovat olleet enkä edes leipää tarvitse jokapäivä,kun syön muuten hyvin


      • Anonyymi

        Oletko varma että kaikki rajoittavat syömistään turhamaisuudesta? Ikävä asenne :(


      • Anonyymi

        "Täällä terveet ihmiset rajoittavat elämäänsä vapaaehtoisesti kuin pahimman laadun allergikot tai keliaatikot. Olisitte iloisia, että olette terveitä! Lopettakaa ruoalla pelleily!"

        Tämä on vanha keskustelu mutta kommentoin. Aika harva on varmaan aloittanut vhh-dieetit muusta syystä kuin terveydellisestä tai ylipainon tai huonon elämänlaadun takia. Pelleilyn vuoksi harva taitaa alkaa muuttamaan elämäänsä.


      • Anonyymi

        Sielä puhuu tuki jemmari


      • Anonyymi

        Ei kyllä ole mitään pelleilyä pudottaa ylipainoaan. Ylipaino on terveysriski.

        T kn


    • kokemuksia.

      Mulla ainakin kovan kuidun (viljankuitu, sokerijuurikaskuitu) lisääminen ruokavalioon on haitaksi, eli vatsa menee kovaksi ja toimii huonommin.

    • zdfdh

      täysrukiista leipää, niistä saa hyvää kuitua.
      Lisukkeeksi loraus kylmäpuristettua oljyä ja hieman aitoa voita.

      • on tämä

        siltä kun paino ei putoo enää vaan on jumittunut siihen 30kg pudotukseen, eikä älyä vähentää rasvaa ruokavaliostaan kun ohjeissa sanotaan runsasrasvainen ruokavalio:(


      • Sikkari

        Sikit sikit siisiisii, toki toki totootoo.


    • Anonyymi

      Joo sokerijuurikaskuitu on pahaa, tai siis se maistuu puulta. Ei ole pahaa mutta ei maistu millekään. Olen lisännyt itse sitä itse tehtyyn vhh-leipään ja näkkäriin. Nyt unohdin laittaa sitä. Sitä voisi sekoittaa johonkin, esim. jogurttiin tms, jotta sen saa alas kun tulee vähän limaisuutta mukaan. Yksistään veden kanssa sitä ei kyllä saa alas. Tarttuu kurkkuun kiinni.

      • Anonyymi

        Niin just. Ei jauhot ja leseetkään maistu miltään paljaaltaan. Ne sekoitetaan aina johonkin. Jauhoja ei syödä niitäkään veden kera.

        Sokerijuurikaskuitu on minun luottotuote. Ilmeisesti monen muunkin kun näyttää ettei sitä löydy enää isoimmistakaan marketeista.

        Kuitua on roimasti niin että päivän kuidun tarve täyttyy kolmesta ruokalusikallista fibrexiä. Rautaa, magnesiumia ja kalsiumia myös. Hiilareita mitätön määrä. Pussin hinta noin 4.5€. Riittää todella pitkään. Muistaakseni noin 400-500 g pussi.

        T kn


    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe