Onkos kokemuksia sokerijuurikaskuidusta vhh ruokavaliolla. Onko suositeltava kuidunlähde? Hiilarit ja kalorit ainakin ovat vähäisiä kuitupitoisuus huikeat 73% ja alentaa kolesteroliakin.
Sokerijuurikaskuitu
19
7879
Vastaukset
- ymmärrä!
Täällä terveet ihmiset rajoittavat elämäänsä vapaaehtoisesti kuin pahimman laadun allergikot tai keliaatikot. Olisitte iloisia, että olette terveitä! Lopettakaa ruoalla pelleily!
Sokerijuurikaskuitu on paitsi helvetin kallista, myös helvetin pahaa. Kuitua saa mistä tahansa ja maukkaammasta täysjyväviljasta. Kolesteroli alenee kun kipaisee lenkille ja pitää painon kurissa.
Hävettää puolestanne, melkein toivon, että joudutte minun laillani joskus todella rajoittamaan ruokavaliotanne muustakin syystä kuin silkasta turhamaisuudesta.- pöhhh
Ei tullut sitten mieleen, että moni on vhh:lla muustakin syystä kuin silkasta turhamaisuudesta.
Itse noudatan vhh:ta pcon takia, on siihen hommaan meinaan paras ruokavalio. Että haista ite! - vastaa haistattelijoille
pöhhh kirjoitti:
Ei tullut sitten mieleen, että moni on vhh:lla muustakin syystä kuin silkasta turhamaisuudesta.
Itse noudatan vhh:ta pcon takia, on siihen hommaan meinaan paras ruokavalio. Että haista ite!mutta tehdään nyt poikkeus.
VHH:lle lähtijöistä valtaosa on täysin terveitä. Sinä varmaan perustelet harkitsematta hankittuja silikonirintojakin sillä, että muutamalla prosentilla silikonit ottavalla on ollut rintasyöpä.
Palaan keskusteluun sitten kun se on asiallista. - vastaa haistattelijoille, m...
pöhhh kirjoitti:
Itse noudatan vhh:ta pcon takia, on siihen hommaan meinaan paras ruokavalio. Että haista ite!tehdään nyt poikkeus.
VHH:lle lähtijöistä valtaosa on täysin terveitä. Sinä varmaan perustelet harkitsematta hankittuja silikonirintojakin sillä, että muutamalla prosentilla silikonit ottavalla on ollut rintasyöpä.
Palaan keskusteluun sitten kun se on asiallista. - vikiset?
pöhhh kirjoitti:
Itse noudatan vhh:ta pcon takia, on siihen hommaan meinaan paras ruokavalio. Että haista ite!Kirjoittajahan kritisoi nimen omaan niitä terveitä, jotka noudattavat VHH:ta. Jos itse noudatat VHH:ta jonkin sairauden vuoksi, niin ei ole aihetta pillastua.
Kaiken maailman kirjoittajia täällä! - valitat?
vikiset? kirjoitti:
Kirjoittajahan kritisoi nimen omaan niitä terveitä, jotka noudattavat VHH:ta. Jos itse noudatat VHH:ta jonkin sairauden vuoksi, niin ei ole aihetta pillastua.
Kaiken maailman kirjoittajia täällä!Mene vaihteeksi valittamaan kasviruokavaliota noudattaville.
- ||||||||
Kannattaa pysyä siellä, missä ymmärretään. :)
- häjyylyt
Aika ymmärtämättömästi vastattu.Minäkin käytän vvh ruokavaliota jo 3 v ja reimasta ei ole senjälkeen kipuja tuntunut..Ei terveillekkään ole pahitteeksi jättää pois turhat niinkuin nyt esim sokeri,perunut , kotimaiset viljat,jotka aiheuttavat monenlaista vaivaa,jos ei ennemmin niin myöhemmin ja ottaa terveelliset vaihtoehdot käyttöön,niin ei sairastukkaan
- HÄRMÄLÄÄNEN
häjyylyt kirjoitti:
Aika ymmärtämättömästi vastattu.Minäkin käytän vvh ruokavaliota jo 3 v ja reimasta ei ole senjälkeen kipuja tuntunut..Ei terveillekkään ole pahitteeksi jättää pois turhat niinkuin nyt esim sokeri,perunut , kotimaiset viljat,jotka aiheuttavat monenlaista vaivaa,jos ei ennemmin niin myöhemmin ja ottaa terveelliset vaihtoehdot käyttöön,niin ei sairastukkaan
Olen itse reumaatikko myös ja käyttänyt VHH ruokavaliota jo yli 5 v. Oloni on erittäin hyvä olen lääkkeetön 71 vuotias. Sokeriakin on joka tuotteessa,että kannattaa tarkoin tutkia,mitä syö. Kaikissa teollisesti valmistetuissa tuotteissa mm. Itse leivon ja hyviä ovat olleet enkä edes leipää tarvitse jokapäivä,kun syön muuten hyvin
- Anonyymi
Oletko varma että kaikki rajoittavat syömistään turhamaisuudesta? Ikävä asenne :(
- Anonyymi
"Täällä terveet ihmiset rajoittavat elämäänsä vapaaehtoisesti kuin pahimman laadun allergikot tai keliaatikot. Olisitte iloisia, että olette terveitä! Lopettakaa ruoalla pelleily!"
Tämä on vanha keskustelu mutta kommentoin. Aika harva on varmaan aloittanut vhh-dieetit muusta syystä kuin terveydellisestä tai ylipainon tai huonon elämänlaadun takia. Pelleilyn vuoksi harva taitaa alkaa muuttamaan elämäänsä. - Anonyymi
Sielä puhuu tuki jemmari
- Anonyymi
Ei kyllä ole mitään pelleilyä pudottaa ylipainoaan. Ylipaino on terveysriski.
T kn
- kokemuksia.
Mulla ainakin kovan kuidun (viljankuitu, sokerijuurikaskuitu) lisääminen ruokavalioon on haitaksi, eli vatsa menee kovaksi ja toimii huonommin.
- zdfdh
täysrukiista leipää, niistä saa hyvää kuitua.
Lisukkeeksi loraus kylmäpuristettua oljyä ja hieman aitoa voita.- on tämä
siltä kun paino ei putoo enää vaan on jumittunut siihen 30kg pudotukseen, eikä älyä vähentää rasvaa ruokavaliostaan kun ohjeissa sanotaan runsasrasvainen ruokavalio:(
- Sikkari
Sikit sikit siisiisii, toki toki totootoo.
- Anonyymi
Joo sokerijuurikaskuitu on pahaa, tai siis se maistuu puulta. Ei ole pahaa mutta ei maistu millekään. Olen lisännyt itse sitä itse tehtyyn vhh-leipään ja näkkäriin. Nyt unohdin laittaa sitä. Sitä voisi sekoittaa johonkin, esim. jogurttiin tms, jotta sen saa alas kun tulee vähän limaisuutta mukaan. Yksistään veden kanssa sitä ei kyllä saa alas. Tarttuu kurkkuun kiinni.
- Anonyymi
Niin just. Ei jauhot ja leseetkään maistu miltään paljaaltaan. Ne sekoitetaan aina johonkin. Jauhoja ei syödä niitäkään veden kera.
Sokerijuurikaskuitu on minun luottotuote. Ilmeisesti monen muunkin kun näyttää ettei sitä löydy enää isoimmistakaan marketeista.
Kuitua on roimasti niin että päivän kuidun tarve täyttyy kolmesta ruokalusikallista fibrexiä. Rautaa, magnesiumia ja kalsiumia myös. Hiilareita mitätön määrä. Pussin hinta noin 4.5€. Riittää todella pitkään. Muistaakseni noin 400-500 g pussi.
T kn
Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793