paljonko maksaa rekisterikilpi????

melissa

Paljonko maksaa rekisterikilpi oikeesti???? Kävipä tuossa aamusella sellainen hasardi, että osuin autoni vetokoukun kanssa erään taksin etupuskuriin (rekisterikilven kohdalle). Autoni valui taaksepäin, enkä huomannut takana olevaa autoa ajoissa (en siis peruuttanut, vaan auto liikkui vapaalla). Puskuriin ei tullut minkäänlaista lommoa, mutta rekisterikilpeen tuli peukalonpään kokoinen kuhmu. Kilpi ei edes vääntynyt.

Olinpa sitten rehellinen ja kunnollinen suomalainen ja jäin odottelemaan auton omistajaa ja sopimaan asian. No kuinka ollakaan tämä autoilija pyysi rekisterikilvestä 50 euroa, ja sanoi joutuvansa hankkimaan uuden kilven.

Mitenkäs tämän asian oikea laita oikein on? Käsittääkseni kilven suoristaminen onnistuu mainiosti jossakin autopeltikorjaamossa yms. Itse olisin sen kilven oikonut vasaralla tms. vastaavalla aivan ehyeksi vaikka nainen olenkin.

Kertokaa viisaammat autoilijat törttöilevälle naisimmeiselle asian oikea laita!

18

9158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -S-

Ei se uutta hanki se on lähes 100% varma asia.

Mutta rikoit kuitenkin sitä vaikka sillä kolhulla ole paskankaan merkitystä mutta vaatia se voi jotain ja sun pitää maksaa. Jos se uusi maksaa 50e niin sen voi tietysti pyytää ja varmaan sen verran se maksaakin ellei enemmänkin tai vähemmän whatewer.. kolhuku kuin kolhu alkaen 50e on ihan kohtuullinen korvaus ja halvalla menee vielä.

Tuttavalla puuttuu pala kilvestä ja on klommoilla peräänajon takia mutta ei sitä turhaan uusia kuitenkaan. Kuten ei tämä sinun tapauksesi taksikuskikaan tuskin sitä uusii mutta rahat se ottaa kuitenkin:)

Teeppä niin että maksat sen laskun siitä kilven uusimisesta! (niin se saa sitten uuden) Mutta selvitä tietysti etukäteen mitä se maksaa! Mainaan jos kilpi onkin kalliimpi kuin 50e hankkia niin kannattaa vaan maksaa se 50e suoraan handyyn:) ettei tule vielä kalliimaksi.

Kaippa tuo hinta selviää poliisilta aika helposti ja nopeasti mitä se kilpi muitten kulujen kanssa tulee maksamaan.

• Heko heko

No yleisesti ottaen jos on vähänki epäilyttävämpi tyyppi niin kannattaa sopia sillä tavalla että rikkojana hommaa myös uuden kilven jos on niin kerrakseen sitä vailla. Ja jos alkaa vänistä ja inistä että minä minä hommaan anna rahat niin voi varmasti jo epäillä että ei välttämättä mene rahat siihen uuteen kilpeen. Ja voihan sitä myös kysyä että voisiko kilven suoristaa ihan kotikonsteilla, tulisi halvimmaksi puolin ja toisin.

• ranger

Ite maksoin pari vuotta sitten 80mk ku uusin molemmat, joten kovan hinnan kilvestä maksoit!

• Olli

Yhden kilven hinta on 8 euroa.

Saakohan niitä yksittäin, ja jos ottaa vain yhden meneeköhän silloinkin rekisteröintimaku 9,5 euroa?

Ja onhan siinä omat vaivansa pelkän kilven hankintahinnan lisäksi, eli ei se 50 euroakaan ole enää niin huimalta tuntuva hinta töytäisystä.

• Viisi

Lainaus www.ake.fi

"Vanhalla tunnuksella tehtävät kilvet maksavat 8 e/kpl, lisäksi tulee rekisteröintimaksu 9,50 euroa. Yhteensä vanhalla tunnuksella hankitut EU-kilvet maksavat autoon 25,50 euroa."

• konsultti

Rekisterikilven hinnasta virallista tietoa:

Tietolähde:
      Suomen autokatsastus OY http://www.sauk.fi/

Kopioitu palveluhinnastosta:
      Rekisterikilpi 6 €
      Kilpi kadonneen tilalle 8 €

• A3 quattro

Itselleni kävi saman tapaisesti, mutta henkilö joka peruutti kilpeni ja puskurin kilven alta mutkalle, oli poistunut paikalta. Sain uuden kilven katsastusasemalta ja se maksoi about 10-20 €. Jouduin odottamaan kilpeä 2-4 viikkoa.

Kunnioitan tätä nais kuljettajaa kun jäi odottaamaan kolhitun auton omistajaa, sitä ei moni tee nykypäivänä. Itseäni ärsytti juosta kilven haussa muutaman kerran, kun tosiaan vika ei ollut itsessäni. 50€ sinänsä ei ole paha hinta koska itselläni ainakin meni muovi puskuri rikki, tosin kilven alta mistä se ei näy.

Jos laskee kilven hinnan, hieman palkaa kilvenhaku ja vaihto töihin ( ja yleiseen v...seen) niin 50€ on varmastikin kummallekin sopiva summa.

• Taas kerran

Rehellisyys maan perii niinku sanotaan.

• Pepe Wilbärg

Tolppahomot on niin kusipäitä, että niiden autoja sais kolhia oikein huolella. Sitä paitsi tolppahomoja ei edes kiinnosta tuleeko heidän rumaan mersuun tai avensikseen lommoja tai naarmuja. Katsoppa miten nämä teiden "kunkut" ajelee?? Ei heitä kiinnosta muut kanssa liikkujat ja he änkevät joka mahdolliseen väliin voittaakseen sen 0.00000001 sekuntia. Ja änkeämistyyli kuuluu:

-"ANNA TILAA TAI AJAN PÄIN, KOSKA AUTO EI OLE OMA VAAN TALLIN"

Itse olen laittanut tilaukseen alumiinipesarin johon sorvataan teksti "taksikuskin kouluttaja" . Ja tätä tolppahomon ohjaustyökalua tulen käyttämään, kun seuraava tolppahomo ilmoittaa "kohteliaalla liikennekäytöksellä" haluavansa pelata tolppapesistä...

• stygy
        Pepe Wilbärg kirjoitti:

Tolppahomot on niin kusipäitä, että niiden autoja sais kolhia oikein huolella. Sitä paitsi tolppahomoja ei edes kiinnosta tuleeko heidän rumaan mersuun tai avensikseen lommoja tai naarmuja. Katsoppa miten nämä teiden "kunkut" ajelee?? Ei heitä kiinnosta muut kanssa liikkujat ja he änkevät joka mahdolliseen väliin voittaakseen sen 0.00000001 sekuntia. Ja änkeämistyyli kuuluu:

Itse olen laittanut tilaukseen alumiinipesarin johon sorvataan teksti "taksikuskin kouluttaja" . Ja tätä tolppahomon ohjaustyökalua tulen käyttämään, kun seuraava tolppahomo ilmoittaa "kohteliaalla liikennekäytöksellä" haluavansa pelata tolppapesistä...

go pepe go... asiallista läppää...

• melissa
        Pepe Wilbärg kirjoitti:

koulutapa puolestani kaikkia valtakuntamme taksiautoilijoita, sen verran tämä kirpaisee meikäläistä.

nyt kun olen lukenut kaikki nämä kirjoitukset, tulin tulokseen että seuraavalla kerralla lähden samantien nostelemaan jos kyseessä on tällainen pikkukuhmu. tällä kertaa paikalla oli vain liikaa väkeä (jotka tosin sanoivat että ei tullut mitään lommoja, lähde vain menemään) enkä sitten kehdannut.

tämä taksikuski jonka autoon törmäsin on täysi idiootti. vastaavassa tapauksessa en itse olisi pyytänyt mitään, olisin antanut olla, kilvessä ei ollut niinpaljoa kuhmua että sitä olisi edes tarvinnut suoristella (ellei ole pakkoneurootikko). no toivottavasti taksikuski nauttii niistä 50eurosta, minä tyttäreni olemme makaronilla ja tonnikalalla viikon päivät.

• Pepe Wilbärg
        melissa kirjoitti:

koulutapa puolestani kaikkia valtakuntamme taksiautoilijoita, sen verran tämä kirpaisee meikäläistä.

nyt kun olen lukenut kaikki nämä kirjoitukset, tulin tulokseen että seuraavalla kerralla lähden samantien nostelemaan jos kyseessä on tällainen pikkukuhmu. tällä kertaa paikalla oli vain liikaa väkeä (jotka tosin sanoivat että ei tullut mitään lommoja, lähde vain menemään) enkä sitten kehdannut.

tämä taksikuski jonka autoon törmäsin on täysi idiootti. vastaavassa tapauksessa en itse olisi pyytänyt mitään, olisin antanut olla, kilvessä ei ollut niinpaljoa kuhmua että sitä olisi edes tarvinnut suoristella (ellei ole pakkoneurootikko). no toivottavasti taksikuski nauttii niistä 50eurosta, minä tyttäreni olemme makaronilla ja tonnikalalla viikon päivät.

Aivan kusipäitä. Täysin perseestä koko sakki. Varsinkin ne vanhemmat tolppa-apinat.

• Scuore sportivo
        melissa kirjoitti:

"koulutapa puolestani kaikkia valtakuntamme taksiautoilijoita, sen verran tämä kirpaisee meikäläistä."

Niinpä niin.. Kaikki taksikuskit ovat homoja, rekkakuskit taas runkkareita ja motoristit liikennettä vaarantavia kusipäitä.
        Kasvakaa ihmiset aikuisiksi.

"nyt kun olen lukenut kaikki nämä kirjoitukset, tulin tulokseen että seuraavalla kerralla lähden samantien nostelemaan jos kyseessä on tällainen pikkukuhmu."

Jos aiot tulevaisuudessakin mällätä toisten omaisuutta, niin kanna vastuu teoistasi.

"tämä taksikuski jonka autoon törmäsin on täysi idiootti. vastaavassa tapauksessa en itse olisi pyytänyt mitään, olisin antanut olla, kilvessä ei ollut niinpaljoa kuhmua että sitä olisi edes tarvinnut suoristella (ellei ole pakkoneurootikko). no toivottavasti taksikuski nauttii niistä 50eurosta, minä tyttäreni olemme makaronilla ja tonnikalalla viikon päivät."

Niin, kaikkia ei pikkukolhut haittaa.. Minua ne kyllä ärsyttävät ja siksi ehkä kilven uusisinkin. Tosin, rahaa en varmasti tuollaisesta pyytäisi.. Riittäisi, että henkilö viitsii jäädä odottamaan ja kertoa vahingostaan, vaikka kyseessä olisikin vain pieni kolhu.
        50 €uron pyynti on kyllä kohtuuton... Ainahan sitä voi kuitenkin pyytää, muttei kannata maksaa, ennenkuin on ottanut asioista selvää.

• ----------------

-----------------------

• ofjgnkldnk
      • ---

miksi vastaat 10 vuotta vanhaan aiheeseen

• Keulaan peruutettiin

Kesällä ostin uuden ja se maksoi yhdeksän (9) euroa. Siis 9 €. Vastapuolen vakuutusyhtiö korvasi, kun laitoin valokuvan kuitista sähköpostilla.

Kilpi luovutetaan vain ajoneuvon omistajalle vanhaa kilpeä vastaan. Tai sitten vanha kilpi on hakemuksessa merkattava kadonneeksi.

Taksille aiheutuu tietysti ansionmenetystä, kun pitää käydä konttorilla kaksi kertaa.

• mitäs kolhit

50e on ihan sopiva hinta ja oli sitä myös 2003. Siinä on korvaus kilvestä ja "rangaistusmaksu" törttöilijälle, muistaa vastedes olla huolellisempi jos kirpaisee vähän.
      Ei taksissa voi olla kolhittuja kilpiä ja resuisia puskureita, se on ammattiajossa, liikenne on taksin työtä ja kolhittu taksi osoittaisi työn tehdyn huonosti.
      Ei kukaan siviiliauton omistajakaan pidä siitä että joku kolhii hänen autoaan, auto on Suomessa elämän toiseksi kallein hankinta heti omistusasunnon jälkeen, kyllä sen haluaisi pysyvän mahdollisimman hyvässä kunnossa mahdollisimman pitkään.
      Myöskään katsastuksessa ei hyväksytä kovin huonokuntoista rekisterikilpeä, poliisikin saattaa puuttua siihen liikenteessä.

Eikä varmaan Melissakaan pitäisi siitä jos joku ulkopuolinen tulee kolhimaan hänen työvälineitään niin että niihin jää vauriojälkiä olipa sitten mistä ammatista tahansa kyse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2130
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      171
      1893
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1310
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1150
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      942
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      899
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      849
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      43
      836
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      772
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe