Osaako kukaan selventää sitä, että mikä vaikuttaa osastopäälliköiden (huimiin)palkkaeroihin cm-ketjussa???? Sopimuspalkkojahan ne on.
Joku tienaa 2500 ja toinen 2000, samasta työstä.
CM osastopäälliköt
13
12910
Vastaukset
- itte tierän,
jollakin on palkka jopa alle 2tonnia, toisella reippahasti 2japuolitonnnia. Vuosiansioina erot suuria, 22tonnista yli 30tonniin
- kaupassa....
Jep. Itse en olisi aiemmin voinut uskoa että kaupan alalla on kamalan huonot päällikkö-liksat, ennenkuin itse kävin v.1998 haastattelussa ja testeissä kun etsittiin tavaratalon johtajia Prismoihin. Palkkaa luvattiin markka-aikana siis alussa 8500 markkaa! Enimmillään se olisi ollut sitten joku 12.000 markkaa. Ja homma siis tavaratalon johtaja, sen ylin paikallinen esimies.
Onneksi ei tullut valittua, vaan päädyin mutkien kautta sosiaalivakuutussektorille jossa nyt sentään liksa rivimiehenä ihan suorittavassa työssä 2730 e/kk plus lounasetu. Ja olen mukavassa tasapainossa palkan ja stressin osalta.- cittareissa niinkin (HiH, HiH)
että kuukausipalkkainen myyjä tienaa tulospalkkioineen ja ilta- ja viikonloppulisineen enemmän kuin itse esimies, osaston osastopäällikkö.
- CM-mainitsit
Jostainhan sen täytyy johtua, ei välttämättä osaamisesta.
- sddsd
cittarit kaikki omia yrityksiä.toisissa cittareissa parempi myynti kuin toisissa.paremmin myyvissä kauppias maksaa vaan parempaa palkkaa pitääkseen jonkun huippuosatopäällikön motivatsoonit kohillaan.jotkut cittari kauppiaat miljonäärejä jotkut joutuneet korvia myöten velkoihin.tiedän eräänkin tapauksen hyvinmenestyneestä kauppiaasta joka siirtyi toisesta isosta kaupungista toiseen ja otti niinsanotut hyvät työntekijät mukaansa tarjoamalla heille huippuliksat kaupan alalla.
- entinen cm-palkollinen
Kauppias maksaa vain elintarvikepuolen työntekijöiden palkan.
Kassahenkilöstö, kassatoimiston henkilöstö sekä käyttötavarapuolen henkilöstö kuuluvat Keskon henkilöstölistoille eli palkanmaksajana on Kesko, eikä suinkaan itsenäinen kauppias.
Citymarketeissa on kahden talon väkeä yhden katon alla. Toiset ovat suoraan kauppiaan leivissä, toiset Keskon.
Itse ehdin työskennellä kassalla, tekstiilissä, vapaa-ajassa, kassatoimistossa sekä neuvonnassa. Palkka ei osastoittain juuri vaihdellut ja olin suurituloisimpia, koska "tarvittaessa työhönkutsuttavana" tein kuitenkin 30-50 (joskus 60) viikkotyötuntia pääasiassa iltaisin ja viikonloppuisin ja sain siis suurimmat lisät ja kesälomakorvaukset.
Hyvä kaverini oli osastopäällikkönä vapaa-ajan puolella ja vertaillessamme vuosiansioita, olivat omani huomattavasti suuremmat kuin hänen.
Itse asiassa en ole koskaan päässyt vielä valmistumisen jälkeen konttorityössä vastaaviin tuloihin. Ja tuosta on sentään 10 vuotta aikaa. - on kyllä...........
entinen cm-palkollinen kirjoitti:
Kauppias maksaa vain elintarvikepuolen työntekijöiden palkan.
Kassahenkilöstö, kassatoimiston henkilöstö sekä käyttötavarapuolen henkilöstö kuuluvat Keskon henkilöstölistoille eli palkanmaksajana on Kesko, eikä suinkaan itsenäinen kauppias.
Citymarketeissa on kahden talon väkeä yhden katon alla. Toiset ovat suoraan kauppiaan leivissä, toiset Keskon.
Itse ehdin työskennellä kassalla, tekstiilissä, vapaa-ajassa, kassatoimistossa sekä neuvonnassa. Palkka ei osastoittain juuri vaihdellut ja olin suurituloisimpia, koska "tarvittaessa työhönkutsuttavana" tein kuitenkin 30-50 (joskus 60) viikkotyötuntia pääasiassa iltaisin ja viikonloppuisin ja sain siis suurimmat lisät ja kesälomakorvaukset.
Hyvä kaverini oli osastopäällikkönä vapaa-ajan puolella ja vertaillessamme vuosiansioita, olivat omani huomattavasti suuremmat kuin hänen.
Itse asiassa en ole koskaan päässyt vielä valmistumisen jälkeen konttorityössä vastaaviin tuloihin. Ja tuosta on sentään 10 vuotta aikaa.Toisaalta kuinka sitten osastopäällikkön työ eroaa esimerkiksi osaston myyjien työstä: samalla tavalla työ on myymälätyötä ja tavarapelin hallintaa, atk-järjestelmät hoitaa pitkälti asioita keskusjohtoisesti. Ei osastopäällikön työssä mitään ihmeempää erikoisosaamistakaan tarvitse tai koulutusta.
Eli organisaatiorakennetta muuttamalla varmasti saisi aikaan ns. kustannussäästöjä. Ei kun vaan yt:t käyntiin...ja rakentamaan tehokkaita tiimejä ilman päällikköitä. ?
- kesskooossa
jotkut osastopäälliköt osaavat hommansa niin saavat hyvää liksaa ovat ns kauppiaan luottomiehiä/naisia.sittarithan yksityisiä yrityksiä niin kauppias voi ite päättää mitä maksaa.eräässäkin tapauksessa kun supermarketkauppias sai keskolta tarjouksen siirtyä pitämään uutta aukeavaa citymarkettia toiseen kaupunkiintarjosi kauppias kauppansa hyville työntekijöille huippupalkat jos muuttaisivat perässä ja tulisivat töihin uuteen paikkaan.
- ######
elintarvikeosaston osalta yksityisiä,mutta käyttötavarapuoli keskon.Osastopääliköiden palkat n2000-2500/kk.Tavaratalojohtaja tienannee n4000,tosin talon koolla lienee merkitystä,sillä cm.ät ovat hyvin erikokokoisia myynniltään.
- XCVG
No mä oon ihan sitä mieltä et kyl jokaisen pitää tuol duunis pitää ite omat puolensa ja puhuu ite itellee semmonen palkka ku tyydyttää. Yrittää ainaki....ei sitä kukaa tuu tost noin vaa tonneja tarjoilee, et jos on nyhvö eikä saa suuta auki ni sit tekee huonommal palkal ja thats it! Ja jotkut sen ansaitsee ja toiset ei...
- kuin kirjoitit
Monia tapauksia on, että mikäli meet liksaa pyytämään lisää, vastaus joissakin cittareissa on ollut, että "jos ei kelpaa, niin voit lähteä"
Esim. et -myymäläpäällikkö sopimuspalkalla, kuukausiliksa 1700 e/kk ja tekee "toisinaan" pitkääkin viikkoa.... - ADRG
kuin kirjoitit kirjoitti:
Monia tapauksia on, että mikäli meet liksaa pyytämään lisää, vastaus joissakin cittareissa on ollut, että "jos ei kelpaa, niin voit lähteä"
Esim. et -myymäläpäällikkö sopimuspalkalla, kuukausiliksa 1700 e/kk ja tekee "toisinaan" pitkääkin viikkoa....No siinäpä se kikka just piileekin kun hyville maksetaan aina! Vaikka kymppi tai kaks mut maksetaa enivei.....hyvistä duunareista työnantaja pitää kyllä kynsin ja hampain kiinni...ja tollasella kk-palkalla jos ei lisää tippus ja jos on kova painaa duunia ni en kahta kertaa miettis jos vaihtoehot on et jos ei kelpaa lähe menee ni se ois moro samantien!! Kyllä omanarvontuntoa pitää sen verran löytyy et joku muu kyllä maksaa ja eiku näkemiin......tässä mun ajatuksia/kokemuksia...
- qåepkfl
ADRG kirjoitti:
No siinäpä se kikka just piileekin kun hyville maksetaan aina! Vaikka kymppi tai kaks mut maksetaa enivei.....hyvistä duunareista työnantaja pitää kyllä kynsin ja hampain kiinni...ja tollasella kk-palkalla jos ei lisää tippus ja jos on kova painaa duunia ni en kahta kertaa miettis jos vaihtoehot on et jos ei kelpaa lähe menee ni se ois moro samantien!! Kyllä omanarvontuntoa pitää sen verran löytyy et joku muu kyllä maksaa ja eiku näkemiin......tässä mun ajatuksia/kokemuksia...
Kyllä työnantajille kelpaa sisäisesti motivoituneet ja kovasti työtä tekevät työntekijät, mutta ristiriita tuleekin siinä, ettei työnantaja sitten tulekaan "vastaan" palkankorotusasiassa, eli ns. ilmainen työ kyllä kelpaisi.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15964Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829