Olen seuraillut keskustelua korseteista tällä palstalla. Kun oli mahdollisuus kokeilla vanhaa korsettia, ilmeisesti 60 luvulta Patrician tekemä. Korstii on tuettu erittäin monella liivin luulla ja takana on narut jolla saa kiristettyä sen tiukkaan, ja edessä hakaset, joita voi käyttää kun on kerran kiristetty, näin ainaskin oletan. Puin sen alle eilen joulujuhliin mentäessä, olo oli hyvin tukeva ja jännittävä. Tanssin pyörteissä muutama mies sanoi että neidolla on korsetti yllä. Hämmästyin suuresti ja kysyin kuinka niin, vastaus oli että käteen tuntuu selvästi nyöritys ja pystytuet. Niinhän se tosiaan oli ei vain tullut ajatelleeksi. Olipa niilläkin miehillä jotain ajateltavaa ja uneksittavaa. Joissain kirjoituksissa oli maininta alkkareiden pysyvyydessä kun on laitettu jalkaan korsetin ja sukkien jälkeen, se on tosi että tahtovat liukua alas. Tästä syystä kävin ottamassa pois alkkarit ja laitoin takaisin vasta kun lähdettiin ulos taksijonoon. Huomenna on vielä yhdet juhlat ja aijon laittaa korsetin päälle.
Kokeilin korsettia
28
8031
Vastaukset
- kgkgkgkf
Tuohon pikkareiden ylhäällä pysymiseen vaikuttaa korsetin materiaali ja tietenkin pikkareiden malli. Käytän muutenkin maximallisia pikkareita, joten vyötärönauha ylettyy korsetin päälläkin lantion yli ohuempaan uumaan. Lisäksi oma korsettini ei ole liukasta keinokuitua, vaan tukevaa puuvillaa, joten pikkarit ja jopa sukkahousut pysyy hyvin ylhäällä. Sukkanauhoja korsetissani ei olekaan.
- longline
Miehet olivat tarkkasormisia myös minua tassitettaessa. Eräskin kertoi, että rintaliiveissäni on seitsämän hakasta. Mistähän se senkin tiesi ja vielä aivan oikein?
- asiaa!
Et ilmeisesti ole koskaan ollut tanssiessa viejänä. Joskus on tuotakin tullut kokeiltua ja siinähän käsiote on sellainen että oikein hyvin tuntee korsetin ja tarkkasorminen laskee hakasetkin. Eihän nainen tuota huomaa kun paritanssissa pitää sievästi kättä miehen olkapäällä.
- vielä sinulle
Kiva homma tuo sinun onnistunut korsettikokeilusi, kommentoin vain sen verran että tarkoitus on oikeaa kiristyskorsettia käytettäessä nyörittää korsetti haluttuun kireyteensä JOKA KERTA päälle puettaessa ja aina vastaavasti löysätä nyöritys riisuttaessa ENNEN kuin avaat etuhakasia tms. Eli älä siis yritä avata tai sulkea korsettia kun nyöritys on kiristettynä. Hauskoja lisäkokeiluja sinulle!
Jos jotakin muistan 60-luvun korseteista, niin eivät ne olleet tarkoitettu kovinkaan voimakkaaseen vartalon muokkaukseen. Nämä nyörilliset korsetit olivat lähinnä niiden "ongelmavartaloiden" kurvien tasoittajia. Siihen aikaan esim Figuralla oli varmaan toistakymmentä erilaisat korsettia tarjolla, sellaisesta "ampiaisvyötärön" muokkaajasta hyvinkin pitkään malliin.
Hakasilla varustetuista korseteista ei ollut oikein vartalon muokkajaksi, eikä niitä kiristety sen jälkeen kun ne oli kerran saatu sopivaksi. Toista se on näillä planseteilla varustetuilla oikeilla kiristyskorseteilla. Ne kiristetään joka kerta nauhoista kun ne puetaan päälle.
- päiv
Niisku nistä alkkareista sitten juhlien "loppuajalla"loivat ko ne mitäänn olemattomuudellaan "tuntoja ja tunnelmaa" minä niinkun tiedemiehenä kyslen.Hyvää Joulu ! Meen tuosta kuuntelee Paavin JOulutervehdystä
- Mielenkintoista jälleen
Tulipa käytettyä korsettia toisen kerran viikko sitten. Nyt laitoin ensiksi alushousut sen jälkeen vasta korsetin. Nyt alushousut pysyivät hyvin ylhäällä ja eivätkä valuneet tanssiessa. Mutta hups kun piti käydä veskissä, hakasia auki noin kymmenkunta saadakseni alkkarit alas. onneksi ei tarvinnut aukaista sukkanauhoja kun alkkarit menivät silti tarpeeksi alas voidakseni suorittaa tarpeeni. Hakasten uudelleen saaminen kiinni oli melko työlästä korsetin kireydestä johtuen. Kaikki kuitenkin onnistui. Illalla kun kävin toisen kerran veskissä jätin jo alkkarit pois kun en seuraavalla kerralla enää viitsi samaan rumbaa aloittaa. Korsetti toimi erittäin hyvin sain useita kehuja hyvästä vartalosta ja vain ne miehet jotka tanssittivat tiesivät että minulla on korsetti sukkanauhoilla, sillä paaritiskillä miehet laittoivat kätensä reidelleni ja selvästi huomasin että tunsivat sukkanauhat, muutamat sen sanoivatkin. Uudenvuoden bileisiin laitan toisenlaisen korsetin ylleni, elikä Triumpin Gloria korsetin joissa ei ole ollenkaan kiristysnaruja takana, mutta silti erittäin tukeva ja muotoileva.
- Viikonloppuna
Kokeilin uutenavuotena ja viime viikonloppuna sitä korsettia missä ei ole takana nyöritystä.
Tämä korsetti sopii erittäin hyvin, muotoilee sopivasti ja antaa tukevuutta vartaloon. On oikein vyötärö tätä käytettäessä. Toki istuessa tuntuu hivenen oudolta, mutta muuten ihan ok.
Luulin että tätä korsettia eivät herrat tunne tanssiessa mutta se oli harha. Kyselivät että minkälainen on korsetti neidon yllä. Tapasin vanhan opiskelukaverin ja se sai jopa nähdä. Ei ollut aikaisemmin nähnyt livenä. Onko muita jotka käyttävät näitä vanhanmallisia korsetteja ?- Nimetön
Mutta en livenä nähnyt ole,kyllä tekis mojovaa...
- aika vierii
Nimetön kirjoitti:
Mutta en livenä nähnyt ole,kyllä tekis mojovaa...
Aloin oikein laskemaan ja todellakin taitaa olla niin ettei tänne kirjoittelevat ole nähneet äitiäänkään noissa vanhoissa korseteissa.
Eipä tee kauheasti mojovaa kun muistaa äitinsä samanlaisessa korsetissa. - Hyvin
aika vierii kirjoitti:
Aloin oikein laskemaan ja todellakin taitaa olla niin ettei tänne kirjoittelevat ole nähneet äitiäänkään noissa vanhoissa korseteissa.
Eipä tee kauheasti mojovaa kun muistaa äitinsä samanlaisessa korsetissa.Muistan erittäin hyvin äitini korsetissa. Joka aamu puki päälle ja joka ilta otti pois. Olivat valkoiset ja taisi olla myös puuterinväriset, hakaset oli toisissa keskellä ja toisissa vasemmalla. Olipa sellaisetkin joissa oli narut takana, näitä käytettiin kun meni isän kanssa juhliin, muistan hyvin kun isä naruja kiristi ja taisi hyväillä äitiä siinä samassa. Sukkanauhoja oli yleensä neljä joissain oli 6. Saumat oli sukissa. Lisäksi oli palleatuelliset rintaliivit jotka yletti jonkin verran korsetin päälle. Alushousut laittoi yleensä kun korsetti oli päällä, joskus laittoi ensiksi, en tiedä syytä. Joskus jätti alushousut kokonaan pois. Muistan hyvin kun oma saunamme oli remontissa ja olimme yleisessä saunassa. Melkein joka naisella oli korsetti, jollakin nuoremmalla oli sukkanauhaliivi niinkuin myös minulla. Silloin miettisin että muutaman vuoden päästä minullakin on varmaan tuommoinen kaunis korsetti. Näin myös kävi kun pääsin ripiltä mulla oli korsetti, vielä oli toinenkin korsetti mutta sitten tuli sukkahousut ja korsetti jäi satunnaiselle käytölle. Myöhemmin ostin korseletin jota käytin melko monta vuotta kun juhliin menenin ja myös ostin housuliivit. Viime vuonna ostin muutamat korsetit liiviasta joita käytän melko usein. Laskeppas uudelleen laskusi, niin tulet toisiin aatoksiin. Toivoo kohta mummi
- aika vierii
Hyvin kirjoitti:
Muistan erittäin hyvin äitini korsetissa. Joka aamu puki päälle ja joka ilta otti pois. Olivat valkoiset ja taisi olla myös puuterinväriset, hakaset oli toisissa keskellä ja toisissa vasemmalla. Olipa sellaisetkin joissa oli narut takana, näitä käytettiin kun meni isän kanssa juhliin, muistan hyvin kun isä naruja kiristi ja taisi hyväillä äitiä siinä samassa. Sukkanauhoja oli yleensä neljä joissain oli 6. Saumat oli sukissa. Lisäksi oli palleatuelliset rintaliivit jotka yletti jonkin verran korsetin päälle. Alushousut laittoi yleensä kun korsetti oli päällä, joskus laittoi ensiksi, en tiedä syytä. Joskus jätti alushousut kokonaan pois. Muistan hyvin kun oma saunamme oli remontissa ja olimme yleisessä saunassa. Melkein joka naisella oli korsetti, jollakin nuoremmalla oli sukkanauhaliivi niinkuin myös minulla. Silloin miettisin että muutaman vuoden päästä minullakin on varmaan tuommoinen kaunis korsetti. Näin myös kävi kun pääsin ripiltä mulla oli korsetti, vielä oli toinenkin korsetti mutta sitten tuli sukkahousut ja korsetti jäi satunnaiselle käytölle. Myöhemmin ostin korseletin jota käytin melko monta vuotta kun juhliin menenin ja myös ostin housuliivit. Viime vuonna ostin muutamat korsetit liiviasta joita käytän melko usein. Laskeppas uudelleen laskusi, niin tulet toisiin aatoksiin. Toivoo kohta mummi
Niinpä niin, täällä kirjoitteli toinen mummi. Mutta taidamme olla tässä joukossa vähemmistössä, enemmistö on huomattavasti meitä nuorempia.
- Hyvin
aika vierii kirjoitti:
Niinpä niin, täällä kirjoitteli toinen mummi. Mutta taidamme olla tässä joukossa vähemmistössä, enemmistö on huomattavasti meitä nuorempia.
Vielä pitkälle 70 lukua moni nainen käytti korsettia yleisesti, tuttavapiirissäni on naisia jotka käyttävät vieläkin korsetteja melkein päivittäin. Että älä vähättele korsetin käyttäjiä etteikö niitä olisi.
- aika vierii
Hyvin kirjoitti:
Vielä pitkälle 70 lukua moni nainen käytti korsettia yleisesti, tuttavapiirissäni on naisia jotka käyttävät vieläkin korsetteja melkein päivittäin. Että älä vähättele korsetin käyttäjiä etteikö niitä olisi.
Totta kai korsetin käyttäjiä on vielä ja käyttäjämäärä vain lisääntyy kun muoti on tuonut tukevat luutetut ja nyöritetyt korsetit jopa päällysasuksi. En vähättele hiukkaakaan korsetin käyttäjiä, käytänhän minäkin tuollaista varsinaista korsettia erityisesti juhliin lähtiessä.
Mutta nyt tässä keskustelussa oli kysymys noista vanhoista päivittäisasuna olleista korseteista, jotka eivät välttämättä edes olleet luutettuja ja osa materiaaliltaankin joustavaa kangasta. Joku vanhoja korsetteja löytänyt taisi käynnistää keskustelun. Nuoret eivät ole sellaisia koskaan nähneet ja joku taisi ottaa kantaa jo seksipuoleltakin. - Hyvin
aika vierii kirjoitti:
Totta kai korsetin käyttäjiä on vielä ja käyttäjämäärä vain lisääntyy kun muoti on tuonut tukevat luutetut ja nyöritetyt korsetit jopa päällysasuksi. En vähättele hiukkaakaan korsetin käyttäjiä, käytänhän minäkin tuollaista varsinaista korsettia erityisesti juhliin lähtiessä.
Mutta nyt tässä keskustelussa oli kysymys noista vanhoista päivittäisasuna olleista korseteista, jotka eivät välttämättä edes olleet luutettuja ja osa materiaaliltaankin joustavaa kangasta. Joku vanhoja korsetteja löytänyt taisi käynnistää keskustelun. Nuoret eivät ole sellaisia koskaan nähneet ja joku taisi ottaa kantaa jo seksipuoleltakin.Päivittäisasuna käytetyissä korseteissa oli luut, näin ainaskin äidilläni ja myös itselläni.
Nykyisessä alusasukorsetissani on 11 luuta, mutta onhan se 70 luvun alkupuolelta, niin ainaskin kauppias tiesi. Joustavaa kangasta ei ole. Toki joustavaa kangasta löytyy muutamasta harvemmin käyttämästäni korsetista mutta luut niissä on. Minkälaista korsettia sinä aika vierii käytät nykyisin ? - aika vierii
Hyvin kirjoitti:
Päivittäisasuna käytetyissä korseteissa oli luut, näin ainaskin äidilläni ja myös itselläni.
Nykyisessä alusasukorsetissani on 11 luuta, mutta onhan se 70 luvun alkupuolelta, niin ainaskin kauppias tiesi. Joustavaa kangasta ei ole. Toki joustavaa kangasta löytyy muutamasta harvemmin käyttämästäni korsetista mutta luut niissä on. Minkälaista korsettia sinä aika vierii käytät nykyisin ?Tuossa mittatilauskorsetissani on varsinaisia luita (teräksisiä) 10, lisäksi 4 nauhoituksen tukena (rei'ityksen molemmin puolin) ja plansetti edessä. Kankaana kaksinkertainen tukeva puuvillainen korsettikangas.
Arkikäytössä en käytä mitään, "kevyemmässä" juhlakäytössä bodyja tai hoikentavaa alusasua (tai vastaavia sukkahousuja). Sitä se nykyaika teettää. ;) - Hyvin
aika vierii kirjoitti:
Tuossa mittatilauskorsetissani on varsinaisia luita (teräksisiä) 10, lisäksi 4 nauhoituksen tukena (rei'ityksen molemmin puolin) ja plansetti edessä. Kankaana kaksinkertainen tukeva puuvillainen korsettikangas.
Arkikäytössä en käytä mitään, "kevyemmässä" juhlakäytössä bodyja tai hoikentavaa alusasua (tai vastaavia sukkahousuja). Sitä se nykyaika teettää. ;)Missä mittatilauskorsettisi on tehty ja mitä pidät laadusta ? Täänään on tärkeä palaveri ja puin päälleni jakkupuvun, alle laitoin elastisen korsetin Finnprofilen valmistaman ja 9 luulla tuettu, lisäksi laitoin Figuran valmistaman palleatuellisen rintaliivin sekä sukat kun korsetissa on neljät sukksnauhat. Mielestäni näin alusvaatepuettuna jakkupuku istuu huomattavasti paremmin kuin ilman korsettia ja palleatuellista rintaliiviä.
- aika vierii
Hyvin kirjoitti:
Missä mittatilauskorsettisi on tehty ja mitä pidät laadusta ? Täänään on tärkeä palaveri ja puin päälleni jakkupuvun, alle laitoin elastisen korsetin Finnprofilen valmistaman ja 9 luulla tuettu, lisäksi laitoin Figuran valmistaman palleatuellisen rintaliivin sekä sukat kun korsetissa on neljät sukksnauhat. Mielestäni näin alusvaatepuettuna jakkupuku istuu huomattavasti paremmin kuin ilman korsettia ja palleatuellista rintaliiviä.
Tuo korsettini on kotimaista valmistetta, Old Ravenilta. Laatu ihan tyydyttävä.
- + 50 v nainen
aika vierii kirjoitti:
Tuo korsettini on kotimaista valmistetta, Old Ravenilta. Laatu ihan tyydyttävä.
50 v ikää ja korsetit ei muisteloissa, käytössä päivittäin. Ei Old Raveneita, vaan kunnon alusvaatekorsetteja vuosikymmenien takaa.
- Nimetön
+ 50 v nainen kirjoitti:
50 v ikää ja korsetit ei muisteloissa, käytössä päivittäin. Ei Old Raveneita, vaan kunnon alusvaatekorsetteja vuosikymmenien takaa.
On käytössä vuosien takaa oleva korsetti ja olen viidenkymmenen ylittänyt nuorenmielinen nainen joka ei piittaa uudemmista malleista. Ongelmana on vain sukkien saamimen ja kestäminen käytössä.Onko jollakin vinkkejä mistä saisi kestäviä ja edullisia sukkia sukkanauhoihin ?
- hyvät rouvat
Nimetön kirjoitti:
On käytössä vuosien takaa oleva korsetti ja olen viidenkymmenen ylittänyt nuorenmielinen nainen joka ei piittaa uudemmista malleista. Ongelmana on vain sukkien saamimen ja kestäminen käytössä.Onko jollakin vinkkejä mistä saisi kestäviä ja edullisia sukkia sukkanauhoihin ?
Niin, muistakaa kuitenkin, hyvät rouvat, että nämä "uudemmat" mallithan palautuvat itse asiassa paljon teidän käyttämiänne korsettimalleja kauemmas historiaan, usein pitkälti 1800-luvun puolelle. Eli kun puhutaan näistä "uudemmista" malleista niin puhutaan usein itse asiassa klassisista korsettimalleista, joista tehtyjä "kevytversioita" ovat esim. 1950-ja 60-luvuilla yleistyneet mallit.
Kaikenlainen korsettien käyttö on mielestäni ihana asia, mutta kyllä nämä "vuosikymmenten takaiset" mallit ovat niitä uudempia ja huomattavasti kevennettyjä "korsetteja". - Hyvin
Nimetön kirjoitti:
Ostan sukkani hyvin varustetusta alusasuliikkeestä, Stokkalta ja joskus muualta. Kyllä niitä hyvin löytää, ihan yleisiä liivisukat ovat. Viimeeksi ostin Viklundilta Turusta.
- + 50 v nainen
hyvät rouvat kirjoitti:
Niin, muistakaa kuitenkin, hyvät rouvat, että nämä "uudemmat" mallithan palautuvat itse asiassa paljon teidän käyttämiänne korsettimalleja kauemmas historiaan, usein pitkälti 1800-luvun puolelle. Eli kun puhutaan näistä "uudemmista" malleista niin puhutaan usein itse asiassa klassisista korsettimalleista, joista tehtyjä "kevytversioita" ovat esim. 1950-ja 60-luvuilla yleistyneet mallit.
Kaikenlainen korsettien käyttö on mielestäni ihana asia, mutta kyllä nämä "vuosikymmenten takaiset" mallit ovat niitä uudempia ja huomattavasti kevennettyjä "korsetteja"."Hyvät rouvat" Kirjoitat aivan oikein näinhä se on. Ken pystyisi käyttää niitä 1800 luvun korsetteja päivittäin nyky naisista. Itse viihdyn hyvin "klassisissa" korseteissa Saavuin hetki sitten töihin alle puettuna Figuran "klassinen" korsetti. Tässäkin mallissa on joustavat sivukaistaleet, etuosa ja takaosa erittäin tukevaa kangasta. Takaosassa on 7 liivinluuta ja etuosassa 6 liivinluuta. Normaalit hakaset sivulla. Viikonloppuna lähtiessäni 60 v juhliin ajattelin pukea Patrician korsetin, siinä ei ole joustavia sivukaistaleitavaan on kokonaisuudessaa erittäin tukeva. Tätä korsettia en ole aikasemmin käyttänyt on täysin uusi löydös vanhasta alusasuliikkeestä. Pukeutumisessa voi tulla ongelmia kun on nyöritys takana.
- + 60 v nainen
+ 50 v nainen kirjoitti:
"Hyvät rouvat" Kirjoitat aivan oikein näinhä se on. Ken pystyisi käyttää niitä 1800 luvun korsetteja päivittäin nyky naisista. Itse viihdyn hyvin "klassisissa" korseteissa Saavuin hetki sitten töihin alle puettuna Figuran "klassinen" korsetti. Tässäkin mallissa on joustavat sivukaistaleet, etuosa ja takaosa erittäin tukevaa kangasta. Takaosassa on 7 liivinluuta ja etuosassa 6 liivinluuta. Normaalit hakaset sivulla. Viikonloppuna lähtiessäni 60 v juhliin ajattelin pukea Patrician korsetin, siinä ei ole joustavia sivukaistaleitavaan on kokonaisuudessaa erittäin tukeva. Tätä korsettia en ole aikasemmin käyttänyt on täysin uusi löydös vanhasta alusasuliikkeestä. Pukeutumisessa voi tulla ongelmia kun on nyöritys takana.
Nämä hyvin tarkat selostukset 50-60 luvun korseteista ja niiden käyttötilanteista alkaa hieman oudoksuttaa. Jotenkin viittaa jonkinasteiseen fetismiin. Eihän siinä mitään jos siitä saa iloa ja asia vielä paranee kun kertoo siitä täällä. Mutta kyllä minä olen ihan mielelläni hylännyt ne vanhat korsetit. Jos korsettia tarvitsen, käytän mieluummin nykyisiä nauhakorsetteja. Pukeminen on helpompaa plansetin takia ja samalla se antaa ryhdikkyyttä vartalolle.
- + 50 v Nainen
+ 60 v nainen kirjoitti:
Nämä hyvin tarkat selostukset 50-60 luvun korseteista ja niiden käyttötilanteista alkaa hieman oudoksuttaa. Jotenkin viittaa jonkinasteiseen fetismiin. Eihän siinä mitään jos siitä saa iloa ja asia vielä paranee kun kertoo siitä täällä. Mutta kyllä minä olen ihan mielelläni hylännyt ne vanhat korsetit. Jos korsettia tarvitsen, käytän mieluummin nykyisiä nauhakorsetteja. Pukeminen on helpompaa plansetin takia ja samalla se antaa ryhdikkyyttä vartalolle.
Huomenta 60 v !
Olet myös ilmeisesti käyttänyt korsetteja nuoruudessasi, niinkuin minäkin. Sinä hylkäsit mielelläsi, samoin kuin minäkin silloin joskus. Ensimmäisen lapsenteon jälkeen aloin taas niitä käyttämään, jonka jälkeen oli taas tauko. Nyt olen käyttänyt korsetteja taas pidemmän aikaa, ja tulen käyttämään jos vain jostakin saa uusia kun vanhat kuluvat loppuun, mutta onneksi vielä löytyy. Se että olen kertonut tarkkaan minkä laisia korsetteja käytän, johtuu vain siitä syystä kun usein nuoret naiset kyselee niistä kun saavat kuulla että minä käytän. Heillähän ei ole kokemusta niistä, kun suurimman osan äitikään ei ole käyttänyt. Vain kertomalla nuoret naiset saavat tietonsa. Minkäänlaista fetismiä minulla ei ole.
Kunnioittavasti 50v - 43 v
+ 50 v Nainen kirjoitti:
Huomenta 60 v !
Olet myös ilmeisesti käyttänyt korsetteja nuoruudessasi, niinkuin minäkin. Sinä hylkäsit mielelläsi, samoin kuin minäkin silloin joskus. Ensimmäisen lapsenteon jälkeen aloin taas niitä käyttämään, jonka jälkeen oli taas tauko. Nyt olen käyttänyt korsetteja taas pidemmän aikaa, ja tulen käyttämään jos vain jostakin saa uusia kun vanhat kuluvat loppuun, mutta onneksi vielä löytyy. Se että olen kertonut tarkkaan minkä laisia korsetteja käytän, johtuu vain siitä syystä kun usein nuoret naiset kyselee niistä kun saavat kuulla että minä käytän. Heillähän ei ole kokemusta niistä, kun suurimman osan äitikään ei ole käyttänyt. Vain kertomalla nuoret naiset saavat tietonsa. Minkäänlaista fetismiä minulla ei ole.
Kunnioittavasti 50vKäytän myös vintage korsetteja vaikka ikää 43v.
- Muuan ukkomies
+ 50 v Nainen kirjoitti:
Huomenta 60 v !
Kunnioittavasti 50vOltiin jossain 60 luvun tienoilla. Loukkasin selkäni aika pahoin, kävely oli tuskallista, jopa seisominen paikoillaan oli hankalaa. Silloin vaimoni ehdotti kokeilemaan hänen liivejänsä. Ensin vastustelin luonnollisesti, mutta kipu antoi potkua kokeiluun. Koska olimme suunnilleen saman kokoisia, ei liivien pukeminen ollut hankalaa. Useilla luilla tuettu Figura istui kuin hansikas ja mikä hienointa, kipu hellitti. Ei siitä minulle mitään fetismiä syntynyt, mutta mukavalta ja tukevalta se tuntui päällä ja en voi kieltää, etteikö se myös jotenkin kiihottanut.
- Sukkanauhaliivi
Oletteko mahdollisesti huomanneet että Huutonetissä on myynnissä Gloria Sukkanauhaliivi tai oikeastaan on korsetti 60 luvulta ja ihan uusi vielä. Meinaan huuta sieltä sillä mitä kuvasta voi päätellä on juuri sellainen kuin itse käytin 60 luvulla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523426Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512422- 1161220
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu131203Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101109Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per49948- 46894
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019890- 39777
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt201714