Tuleeko vaihtoautojen hinnat pompsahtamaan, nimittäin alaspäin, vuodenvaihteessa?
Ihan törkypyyntejä on esim. 10 vuotta vanhoissa Toyotoissa tällä hetkellä. Pari tonnia pistää hintaan lisää niin saa uuden.
Onko tämä keinotekoisesti luotua kysyntää? Lehtien ostetaan-palstat pullistelee käytettyjen Toyotien ostoilmoituksia. Liikkeestä saa Toyotan jo halvemmalla kuin yksityiseltä. Nimimerkillä kokemusta on.
Henkilökohtainen näkemykseni on, että käytettyjen kysyntä laskee 1) uusien vähäpäästöisten autojen hintojen laskiessa 2) valmiiksi korkean velkaantumisasteen vuoksi ja 3) koska vaihtureiden hinnoissa on jo pitemmän aikaa ollut hulppeasti ilmaa.
Pompsahtaako hinnat ?
35
4446
Vastaukset
- *ucco
1990-luvun lama-aikana autoliikkeet nostivat käytettyjen hinnat, että olisi jotain myytävää, kun uusien kauppa ei käynyt.
Yhdessä valtion kanssa automaahantuojat saivat pidetyksi hintatason korkealla, mitä se on vieläkin.
Kun jo ennen uutta vuotta moni liike ilmoittaa alentavansa käytettyjen hintoja jopa tuhansilla, on niissä ollut senverran liikaa hintaa.
Valtio pitänyt huolen, ettei autokauppojen käytettyjen varastoarvot alene ja samalla vaikeutetaan käytettyjen tuontia, tulli kun ottaa arvot hintapyynnöistä.
Maksaja on ollut käytetyn nostaja. - Hekkao
Moi, 10 vuotta vanhojen vaihdokkien hintoihin veroale ei vaikuta käytännössä.
Tojotien korkeat pyynnit kertovat että auto on haluttu laatunsa takia käytettynäkin sekä että kauppa myös käy korkeista pyynneistä huolimatta. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. ;)- A.Udi
- vanhat putoavat jatkossa selkeästi
- jos uusi auto maksaa 26.000 ja sen hinta puoliintuu n. kolmessa vuodessa, sama ajatus kuin Saksassa, niin miten 10 vuotta vanha vastaavan kokoluokan auto voisi maksaa nyt 8.000 euroa, kun mittarissakin on yli 300.000 km????
- alalle tarvitaan enemmän ammattitaitoa ja kun liikkeiden omistusta keskitetään yhä harvempien käsiin, niin hinnatkin oikenevat, sillä nyt alalla on aivan liian paljon kilpailua (vielä kun ammattitaito puuttuu...). Jatkossa välirahat kasvavat, kun autoista ei tarvitse hyvittää niin paljon kuin aikaisemmin (vrt. ajatusmalli Saksassa...)
- kyselyn
Mukaan vain 3 prosenttia on ostamassa uuden auton vuodenvaihteessa, joten taitaa tulla ankeat ajat autokauppiaille kun alennetuilla hinnoillakaan uudet autot ei käy kaupaksi.
Tuo verojen korotus taitaa johtaa siihen että ihmiset ostavat halvemman käytetyn uuden sijaan ja näin säästävät sen hinnan mitä korotettu vero syö- laskeppa
Suomalaisia n. 5 milj. ja siitä 3%, niin summarum 150000 biiliä
- lasketa noin
laskeppa kirjoitti:
Suomalaisia n. 5 milj. ja siitä 3%, niin summarum 150000 biiliä
3% niistä jotka ylipäänsä aikovat ostaa auton ensi vuonna, ei koko kansasta.
- käy isojen,
käytettyjen autojen hinnoille?
Uusien, isojen, autojen hinnathan nousevat jopa kymmeniä tuhansia.
Seuraavatko käytetyt, uudehkot, hintakehitystä? - vaihturimyyjä
Kaikki vaihtoautojen hinnanmuutokset ovat jo tapahtuneet. Vaihtoautojen keskimääräinen hinnanpudotus Suomessa nyt noin 4%, toki dieseleissä enemmän, eli vastaa uusien autojen hinnanpudotusta. Uudemmissä käytetyissä suhteellinen pudotus suurempi kuin vanhoissa.
Toki uusi hintataso hakee muotoaan jonkin aikaa, mutta isoja muutoksia on aivan turha odotella, voi olla että hintataso jopa hieman nousee, jotta uusien kauppa saadaan käyntiin.
Toki eräiden merkkien ja mallien hinnat voi vielä poudota, jos niihin asiakkailla ei ole kiinnostusta, mutta näinhän se on ollut aina.
Tammi-maaliskuussa varastoissa paljon vaihtoautoja, joten liikkeet myyvät silloin niitä hieman isoimmilla aleilla=paras kaupantekoaika
PS. Tänä päivänä kun merkkiliikkeillä kova hintasota asiakkaista, ei todellakaan autoja saada myyntiin, niin että hinnoissa olisi hulppeasti ilmaa!- A.Udi
- hinnat ovat vielä valtaosassa autoliikkeissä "metsässä"
- katsopa mersujen ja volvojen hintojen, niin kaksi vuotta vanhoista pyydetään lähes sama, millä saa ostettua uuden
- n. 8 - 10 vuotta vanhojen autojenkin hintoja pitää tarkistaa roimasti (eihän 10 vuotta vanha passatti voi maksaa 8000 euroa, eihän?) - yksinkertaista!
A.Udi kirjoitti:
- hinnat ovat vielä valtaosassa autoliikkeissä "metsässä"
- katsopa mersujen ja volvojen hintojen, niin kaksi vuotta vanhoista pyydetään lähes sama, millä saa ostettua uuden
- n. 8 - 10 vuotta vanhojen autojenkin hintoja pitää tarkistaa roimasti (eihän 10 vuotta vanha passatti voi maksaa 8000 euroa, eihän?)Autoliikkeiden pyynnit ovat mitä ovat, osatarkoituksena lienee tehdä kiusaa autoja muualta tuoville. Jos autoliikkeiden hinnat olisivat "nettohintoja" niin yksityinen tuonti lisääntyisi räjähdysmäisesti ja käytettyjen hinnat laskisivat entisestään.
Luultavasti yksityinen tuonti tulee tuosta pyyntihintakikkailusta huolimatta lisääntymään ja Suomeenkin saadaan tämän myötä kunnon arvon alenemia 1...2 vuotta vanhoille autoille (vrt. saksan jahreswagenit).
Eli kannattaa todellakin miettiä sitä autonvaihtoa, hyvityshinnat surkeat, väliraha suuri ja mitä tapahtuu sen uuden auton arvolle kun siitä tulee 1...2 vuotta käytetty.
Jo tulee kilometreille hintaa!
Autoverouudistus on susi jo syntyessään. - A.Udi
yksinkertaista! kirjoitti:
Autoliikkeiden pyynnit ovat mitä ovat, osatarkoituksena lienee tehdä kiusaa autoja muualta tuoville. Jos autoliikkeiden hinnat olisivat "nettohintoja" niin yksityinen tuonti lisääntyisi räjähdysmäisesti ja käytettyjen hinnat laskisivat entisestään.
Luultavasti yksityinen tuonti tulee tuosta pyyntihintakikkailusta huolimatta lisääntymään ja Suomeenkin saadaan tämän myötä kunnon arvon alenemia 1...2 vuotta vanhoille autoille (vrt. saksan jahreswagenit).
Eli kannattaa todellakin miettiä sitä autonvaihtoa, hyvityshinnat surkeat, väliraha suuri ja mitä tapahtuu sen uuden auton arvolle kun siitä tulee 1...2 vuotta käytetty.
Jo tulee kilometreille hintaa!
Autoverouudistus on susi jo syntyessään.- kannattaa muistaa autoa ostettaessa, että kukaan meistä kuluttajista ei osta uutta autoa, sillä kun se rekisteröidään, niin se on jo käytetty.
- autoliikkeet ostavat maahantuojilta uudet autot, mutta kuluttajat ostavat käytetyn...
- on myös hyvä muistaa, että ns. "uuden auton" hinta putoaa n. puoleen hyvillä merkeillä ja esim. Fiat- ja Alfa Romeo -merkkisillä autoilla ollaan n. 35 %:ssa alkuperäisestä hinnasta...Sama ajatusmalli kuin Saksassa.
- ostakaa ns. jahreswageneita...paras hinta-laatu -suhde... - vaihturimyyjä
yksinkertaista! kirjoitti:
Autoliikkeiden pyynnit ovat mitä ovat, osatarkoituksena lienee tehdä kiusaa autoja muualta tuoville. Jos autoliikkeiden hinnat olisivat "nettohintoja" niin yksityinen tuonti lisääntyisi räjähdysmäisesti ja käytettyjen hinnat laskisivat entisestään.
Luultavasti yksityinen tuonti tulee tuosta pyyntihintakikkailusta huolimatta lisääntymään ja Suomeenkin saadaan tämän myötä kunnon arvon alenemia 1...2 vuotta vanhoille autoille (vrt. saksan jahreswagenit).
Eli kannattaa todellakin miettiä sitä autonvaihtoa, hyvityshinnat surkeat, väliraha suuri ja mitä tapahtuu sen uuden auton arvolle kun siitä tulee 1...2 vuotta käytetty.
Jo tulee kilometreille hintaa!
Autoverouudistus on susi jo syntyessään.Luuletko oikeasti, että merkkiliikkeitä kiinnostaa "torpata" tuontiautoja lainkaan. Tuontiautojen osuus autokaupasta on niin pieni, ettei sen takia liikkeet viitsi mitään tehdä. Tuontiautot ei ole iso kilpailija.
Toiseksi ensivuoden alusta tuontiautoistakin maksetaan verot päästöjen mukaan eli kokonaisuuden kannalta on enemmän merkitystä sillä kuin suomalaisilla pyynneillä.
Ja kyllä tosiasia on että liikkeet pyytävät sellaisia summia millä niitä autoja saadaan kaupaksi. Ei kellään ole varaa pitää hintoja korkealla, koska silloin niitä ei myydä.
Tottakai netistä löytää ylikorkeita pyyntejä, mutta ei niitä ole kenenkään kannattavaa eikä pakollista ostaa. Yleisestikkin netistä löytyy kaikki myymättömät autot, ei siis niitä jotka on jo myyty oikeilla hinnoilla. - Uuden ostaja
vaihturimyyjä kirjoitti:
Luuletko oikeasti, että merkkiliikkeitä kiinnostaa "torpata" tuontiautoja lainkaan. Tuontiautojen osuus autokaupasta on niin pieni, ettei sen takia liikkeet viitsi mitään tehdä. Tuontiautot ei ole iso kilpailija.
Toiseksi ensivuoden alusta tuontiautoistakin maksetaan verot päästöjen mukaan eli kokonaisuuden kannalta on enemmän merkitystä sillä kuin suomalaisilla pyynneillä.
Ja kyllä tosiasia on että liikkeet pyytävät sellaisia summia millä niitä autoja saadaan kaupaksi. Ei kellään ole varaa pitää hintoja korkealla, koska silloin niitä ei myydä.
Tottakai netistä löytää ylikorkeita pyyntejä, mutta ei niitä ole kenenkään kannattavaa eikä pakollista ostaa. Yleisestikkin netistä löytyy kaikki myymättömät autot, ei siis niitä jotka on jo myyty oikeilla hinnoilla.- totuus on sanottu jo tällä sivustolla, että liikkeiden pyynnit monessa mielessä ovat pielessä ja se näkyy nyt markkinatilanteessa. Liikkeet myyvät n. 25-30 % siitä, mitä normaalisti tapahtuu. Toisaalta asiakkaat ovat ihmeissään. Hinnat netissä pitää saada oikealle tasolle, koska eihän kaikki haluaa ostaa uutta autoa, mutta toisaalta pyyntihinnat ovat monessa liikkeessä aivan "metsässä". Muutaman tonnin hintaero uuden ja kaksi vuotta vanhan välillä on mielestäni liian pieni. Olen itse ostanut ns. jahreswagenin muutaman kerran ja täytyy sanoa, että onhan niissä varustelu aivan toista luokkaa kuin ns. Suomi-autoissa ja kun sen saa vielä samaan hintaan. Mutta nykyisillä varastohinnoilla(pyyntihinnoilla) kysyntä auttamattomasti mennee kohti uusia autoja...
- vaihturimyyjä
Uuden ostaja kirjoitti:
- totuus on sanottu jo tällä sivustolla, että liikkeiden pyynnit monessa mielessä ovat pielessä ja se näkyy nyt markkinatilanteessa. Liikkeet myyvät n. 25-30 % siitä, mitä normaalisti tapahtuu. Toisaalta asiakkaat ovat ihmeissään. Hinnat netissä pitää saada oikealle tasolle, koska eihän kaikki haluaa ostaa uutta autoa, mutta toisaalta pyyntihinnat ovat monessa liikkeessä aivan "metsässä". Muutaman tonnin hintaero uuden ja kaksi vuotta vanhan välillä on mielestäni liian pieni. Olen itse ostanut ns. jahreswagenin muutaman kerran ja täytyy sanoa, että onhan niissä varustelu aivan toista luokkaa kuin ns. Suomi-autoissa ja kun sen saa vielä samaan hintaan. Mutta nykyisillä varastohinnoilla(pyyntihinnoilla) kysyntä auttamattomasti mennee kohti uusia autoja...
Netistä löytyy kyllä ihan oikein autoja joiden pyyntihinnat lähellä uutta. Usein kyseessä on kuitenkin liikeiden esittelyauto jossa runsaasti varusteita, hintavertaus perusauton perushintaan ei ihan oikea. Toki löytyy pieleenhinnoiteltuja.
Ensimmäisen vuoden hinnanpudotus varusteellisesta hinnasta noin 13-25% riippuen merkistä ja varusteiden määrästä. - A.Udi
vaihturimyyjä kirjoitti:
Netistä löytyy kyllä ihan oikein autoja joiden pyyntihinnat lähellä uutta. Usein kyseessä on kuitenkin liikeiden esittelyauto jossa runsaasti varusteita, hintavertaus perusauton perushintaan ei ihan oikea. Toki löytyy pieleenhinnoiteltuja.
Ensimmäisen vuoden hinnanpudotus varusteellisesta hinnasta noin 13-25% riippuen merkistä ja varusteiden määrästä.- en tarkota pieleenhinnoiteltuja vaan autoja, joiden hinnat pitää rohkeasti oikaista, koska dieseleiden hinnat putosivat reilusti, esim. mersuissa jopa 10.000 euroa
- ongelma on esim. pari vuotta vanhoissa autoissa, joiden hinnat monessa liikkeessä liian lähellä uusien hintoja
- jos oikaisuliikettä ei tehdä (tase ei anna myöten), niin uudenkaan kauppa ei lähde kunnolla käyntiin... - vaihturimyyjä
A.Udi kirjoitti:
- en tarkota pieleenhinnoiteltuja vaan autoja, joiden hinnat pitää rohkeasti oikaista, koska dieseleiden hinnat putosivat reilusti, esim. mersuissa jopa 10.000 euroa
- ongelma on esim. pari vuotta vanhoissa autoissa, joiden hinnat monessa liikkeessä liian lähellä uusien hintoja
- jos oikaisuliikettä ei tehdä (tase ei anna myöten), niin uudenkaan kauppa ei lähde kunnolla käyntiin...Olet oikeassa, liian kalliita dieseleitä markkinoilla on. Nyt on vaan se ongelma kun dieseleiden kysyntä ylittää tarjonnan. Mikään liike ei tee hulluja hinnanpudotuksia dieseleihin vaan toivovat, että kun on kysyntää, niin joku ostaisi auton hieman, joskus jopa paljon ylihintaan. Tämä on ihan ymmärrettävää, ei kukaan halua ottaa tuhansien eurojen tappioita ennenkuin on yritetty "ihmettä". Toki näihin ylihintaisiin autoihin saa helpolla hyvän hyvityksen omasta vaihturista, joka hieman tuota korkeaa pyyntihintaa tasaa.
Varastossa olevien vaihtoautojen hintatason korjaus alaspäin ei kyllä millään lailla edistä uuden auton auton kauppaa. Uusien kaupan liikkeelle lähtemiseen vaaditaan se, että välirahat pienenisivät entisestä. Näinhän ei nyt ole käynyt vaan välirahat ovat olleet ihan ennallaan, osalla jopa nousseet. Jos siis uusien kauppa lähtee käyntiin tarkoittaa tämä sitä että vaihtureiden hinta nousee.
Jos taas käytettyjen kauppa lähtee nyt käyntiin, niin liikkeet helposti tulkitsevat että vaihtureiden hyvityshintoja voidaan hieman korottaa, eli siis taas vaihtoautojen hinnat nousee.
Eli kohtuu tuoreen vaihtoauton omistajat eivät oikeastaan missään tapauksessa voita, ne voittavat ketkä oikeasti olivat ostamassa dieselin ja nyt sellaisen hankkivat.
Parhaat vaihturikaupat tullaan asiakkaan kannalta tekemään alkuvuodesta, kun sisälle tulee paljon autoja. Pakko päästä heti eroon. - autokauppiaaltani
vaihturimyyjä kirjoitti:
Netistä löytyy kyllä ihan oikein autoja joiden pyyntihinnat lähellä uutta. Usein kyseessä on kuitenkin liikeiden esittelyauto jossa runsaasti varusteita, hintavertaus perusauton perushintaan ei ihan oikea. Toki löytyy pieleenhinnoiteltuja.
Ensimmäisen vuoden hinnanpudotus varusteellisesta hinnasta noin 13-25% riippuen merkistä ja varusteiden määrästä.hyvityshinnan laskentamalliksi:
Ensimmäisenä vuonna -20% maksamastani hinnasta varusteineen ja sen jälkeen noin -10% / vuosi.
Näin syksyllä ennen veropäätöksiä.
Sain tosin kaksi vuotta vanhasta autostani vaihdossa samaan merkkiin jonkin verran enemmän kuin laskentamalli olisi edellyttänyt. - kjhlkjhlkjh
vaihturimyyjä kirjoitti:
Olet oikeassa, liian kalliita dieseleitä markkinoilla on. Nyt on vaan se ongelma kun dieseleiden kysyntä ylittää tarjonnan. Mikään liike ei tee hulluja hinnanpudotuksia dieseleihin vaan toivovat, että kun on kysyntää, niin joku ostaisi auton hieman, joskus jopa paljon ylihintaan. Tämä on ihan ymmärrettävää, ei kukaan halua ottaa tuhansien eurojen tappioita ennenkuin on yritetty "ihmettä". Toki näihin ylihintaisiin autoihin saa helpolla hyvän hyvityksen omasta vaihturista, joka hieman tuota korkeaa pyyntihintaa tasaa.
Varastossa olevien vaihtoautojen hintatason korjaus alaspäin ei kyllä millään lailla edistä uuden auton auton kauppaa. Uusien kaupan liikkeelle lähtemiseen vaaditaan se, että välirahat pienenisivät entisestä. Näinhän ei nyt ole käynyt vaan välirahat ovat olleet ihan ennallaan, osalla jopa nousseet. Jos siis uusien kauppa lähtee käyntiin tarkoittaa tämä sitä että vaihtureiden hinta nousee.
Jos taas käytettyjen kauppa lähtee nyt käyntiin, niin liikkeet helposti tulkitsevat että vaihtureiden hyvityshintoja voidaan hieman korottaa, eli siis taas vaihtoautojen hinnat nousee.
Eli kohtuu tuoreen vaihtoauton omistajat eivät oikeastaan missään tapauksessa voita, ne voittavat ketkä oikeasti olivat ostamassa dieselin ja nyt sellaisen hankkivat.
Parhaat vaihturikaupat tullaan asiakkaan kannalta tekemään alkuvuodesta, kun sisälle tulee paljon autoja. Pakko päästä heti eroon."Jos taas käytettyjen kauppa lähtee nyt käyntiin, niin liikkeet helposti tulkitsevat että vaihtureiden hyvityshintoja voidaan hieman korottaa, eli siis taas vaihtoautojen hinnat nousee".
Vaihtoautojen hyvityshinnat nousevat, pyyntihinat laskevat. Eli katteet putoavat.
Käytettyjen pyyntihinnat eivät enää voi nousta. Ainoastaan hyvityshinat voivat ja katteet laskea.
Näin tää etenee. - vaihturimyyjä
kjhlkjhlkjh kirjoitti:
"Jos taas käytettyjen kauppa lähtee nyt käyntiin, niin liikkeet helposti tulkitsevat että vaihtureiden hyvityshintoja voidaan hieman korottaa, eli siis taas vaihtoautojen hinnat nousee".
Vaihtoautojen hyvityshinnat nousevat, pyyntihinat laskevat. Eli katteet putoavat.
Käytettyjen pyyntihinnat eivät enää voi nousta. Ainoastaan hyvityshinat voivat ja katteet laskea.
Näin tää etenee.Tuollaisilla arvauksilla ei paljoa ole katetta. Jos tietäisitte autokaupan nykyvaikeudet, niin tuollaisia juttuja ei paljoa kirjoitettaisi. Ei automyynnistä tänä päivänä paljoa katetta saada, puhutaa 2-4% katteesta korjauskulujen ja tinkauksen jälkeen, eli ei ole mahdollista, että hyvityksen nousee ja hinnat laskee.
- A.Udi
- kannattaa odottaa vielä, sillä vaihtoautojen hinnat surimmassa osassa autoliikkeitä ovat "poskellaan"
- esim Jyväskylässä merkkiliike myy n. 2 vuotta vanhoja mersuja melkein samalla hinnalla, kun saa ostettua uuden...??? Missä on ammattitaito?
- LIIKKEIDEN SUURIN ONGELMA TARKISTAA AUTOJEN HINTOJA ALAS PÄIN JOHTUU NIIDEN HEIKOSTA TASERAKENTEESTA...Kuka meistä on valmis maksamaan vaihtoautosta 5.000 - 10.000 euroa ylihintaa? Kannattaa odottaa vielä ainakin tammikuu ennen kuin lähtee ostoksille...Osalla liikkeistä alkaa kohta paniikkinappula "soimaan"...- Nimetön
voi johtua siitä, että ne on ostettu liikkeeseen ennenkuin tuli tieto veronalennuksesta ja mersujen uusista hinnoista. Muuten markkinat pitää huolen hinnoista ja myös ostohinnat tulee ryminällä alas.
Huono taserakenne on seuraus siitä, että autoja myydään aina liian halvalla suhteessa ostohintoihin. Jos haluat että taserakenne on liikkeissä parempi,niin maksa autoista korkeampi hinta ja hyväksy pienempi ostohinta vaihdokista. - Nimetön
olen ihmetellyt niitä kommentteja, että kannattaa odottaa että hinnat laskevat ja autot halpenevat tulevaisuudessa. Jos olet liikkeellä ilman vaihtoautoa voit ehkä kerran hyötyä hinnan alennuksesta, mutta jos sinulla on vaihdokki, et todennäköisesti hyödy mitään, koska hyvitykset on nykyään pieniä. Itse olen sitä mieltä että auto kannattaa ostaa silloin kuin sitä tarvii. Muutenhan voisi odottaa vaikka vuoteen 2020 , josko silloin autot olis halpoi
- Käytetyllä ajava
Nimetön kirjoitti:
olen ihmetellyt niitä kommentteja, että kannattaa odottaa että hinnat laskevat ja autot halpenevat tulevaisuudessa. Jos olet liikkeellä ilman vaihtoautoa voit ehkä kerran hyötyä hinnan alennuksesta, mutta jos sinulla on vaihdokki, et todennäköisesti hyödy mitään, koska hyvitykset on nykyään pieniä. Itse olen sitä mieltä että auto kannattaa ostaa silloin kuin sitä tarvii. Muutenhan voisi odottaa vaikka vuoteen 2020 , josko silloin autot olis halpoi
- jos sinulla ei ole vaihtoautoa ja haluat ostaa ns. uuden käytetyn, niin osta nyt
- jos taas mietit vaihtoauton ostoa, niin malta odottaa, sillä niiden hinnat putoavat aivan varmasti, jos liikkeet vain haluavat jatkaa liiketoimintaansa (osa tullee kaatumaan alta pois)...Käytetyn auton hintataso on keskimäärin vielä aivan liian korkea, mikä näkyy liikkeiden heikossa vaihtoautokaupassa ja toisaalta siiinä, että kuvittelevat saavan yli kymmenvuotiaista autoista nykyisia pyyntihintoja. Kaksi kuukautta on ollut liikkeille kylmää kyytiä ja uskon, että meno jatkuu samanlaisena niillä, joilla ei ole ymmrrystä oikaista varastoa oikealle hintatasolle... - Käytetyllä ajava
Nimetön kirjoitti:
olen ihmetellyt niitä kommentteja, että kannattaa odottaa että hinnat laskevat ja autot halpenevat tulevaisuudessa. Jos olet liikkeellä ilman vaihtoautoa voit ehkä kerran hyötyä hinnan alennuksesta, mutta jos sinulla on vaihdokki, et todennäköisesti hyödy mitään, koska hyvitykset on nykyään pieniä. Itse olen sitä mieltä että auto kannattaa ostaa silloin kuin sitä tarvii. Muutenhan voisi odottaa vaikka vuoteen 2020 , josko silloin autot olis halpoi
- jos sinulla ei ole vaihtoautoa ja haluat ostaa ns. uuden käytetyn, niin osta nyt
- jos taas mietit vaihtoauton ostoa, niin malta odottaa, sillä niiden hinnat putoavat aivan varmasti, jos liikkeet vain haluavat jatkaa liiketoimintaansa (osa tullee kaatumaan alta pois)...Käytetyn auton hintataso on keskimäärin vielä aivan liian korkea, mikä näkyy liikkeiden heikossa vaihtoautokaupassa ja toisaalta siiinä, että kuvittelevat saavan yli kymmenvuotiaista autoista nykyisia pyyntihintoja. Kaksi kuukautta on ollut liikkeille kylmää kyytiä ja uskon, että meno jatkuu samanlaisena niillä, joilla ei ole ymmrrystä oikaista varastoa oikealle hintatasolle...
- muuta ilman
Kolmevuotiaan käytetyn auton hinta on noin puolet uuden auton hinnasta ja 10 vuotiaalla autolla on arvoa n. 10% uuden vastaavan hinnasta. Tähän tasoon kun päästään niin ollaan reaalimaailmassa.
- alkaa
muodostua tosiaan se että vähän käytettyjen autojen suhteellinen arvonpudotus oli suurinta koska hyvityshintaa peilataan uuteen arvoon. Joten kahdessa vuodessa auton hyvitysarvo tippui puoleen uuden hinnasta. Ei kukaan lähde vaihtamaan autoa uuteen tässä tilanteessa ellei ole pakko. Tästä taas seuraa jollain aikavälillä se että kohta ei ole edes vähän käytettyjä JÄRKIHINTAISIA autoja tarjolla.
Tulee kunnon mottitilanne. Kauppa ei käy kun välirahat kasvaa, ei ole tarjota käytettyjä autoja koska uusia ei myydä jne. josta kierre etenee.
Tuontiautojen määrä tuskin tulee vähenemään koska varustetaso on niissä huomattavasti parempi kuin "suomi"autoissa.
Saas nähdä miten tässä ruletissa lopulta käy, onko autoala vaatimassa uutta veronpudotusta jo vuoden päästä... Tietty jos autojen verotaso saataisiin esim. Saksan malliin niin sittenhän ei tuontiautoista tulisi enää kilpailijoita ja Suomen markkinat pääsisivät kehittymään oikeasti eikä niinkuin nyt, suojamarkkinoilla.. - aikalisä menossa?
alkaa kirjoitti:
muodostua tosiaan se että vähän käytettyjen autojen suhteellinen arvonpudotus oli suurinta koska hyvityshintaa peilataan uuteen arvoon. Joten kahdessa vuodessa auton hyvitysarvo tippui puoleen uuden hinnasta. Ei kukaan lähde vaihtamaan autoa uuteen tässä tilanteessa ellei ole pakko. Tästä taas seuraa jollain aikavälillä se että kohta ei ole edes vähän käytettyjä JÄRKIHINTAISIA autoja tarjolla.
Tulee kunnon mottitilanne. Kauppa ei käy kun välirahat kasvaa, ei ole tarjota käytettyjä autoja koska uusia ei myydä jne. josta kierre etenee.
Tuontiautojen määrä tuskin tulee vähenemään koska varustetaso on niissä huomattavasti parempi kuin "suomi"autoissa.
Saas nähdä miten tässä ruletissa lopulta käy, onko autoala vaatimassa uutta veronpudotusta jo vuoden päästä... Tietty jos autojen verotaso saataisiin esim. Saksan malliin niin sittenhän ei tuontiautoista tulisi enää kilpailijoita ja Suomen markkinat pääsisivät kehittymään oikeasti eikä niinkuin nyt, suojamarkkinoilla..Tuo mottitilanne lähtee purkautumaan yksityisen tuonnin kautta, kun vähän käytettyjä järkihintaisia autoja ei ole tarjolla niin niitä lähdetään hakemaan!
Jos autoliikkeillä ei ole järkevänhintaisia autoja tarjolla tai väliraha on järjetön syntyy yksityisten markkinat joka pyörii nettiauton kautta. Hinta yksityiseltä ostettaessa pitää olla huomattavasti edullisempi kuin mitä vastaava merkkiliikkeessä, tätä ei kaikki yksityiset myyjät ole ymmärtäneet (liikkeillä on takuut, sekä organisaatioiden infran aiheuttamat kulut).
Kauppa käy kun hinta on kohdallaan, ainakin itse olen saanut autoni ja mp:ni nopeasti myytyä kun laittaa hinnan houkuttelevalle tasolle, siitä en ole enää tinkinyt.
Ajellaan vielä vanhalla, 2010 saattaa olla edessä koko autoveron poistuminen kun samalla siirrytään käytön verottamiseen. - Kannattaa odottaa...
aikalisä menossa? kirjoitti:
Tuo mottitilanne lähtee purkautumaan yksityisen tuonnin kautta, kun vähän käytettyjä järkihintaisia autoja ei ole tarjolla niin niitä lähdetään hakemaan!
Jos autoliikkeillä ei ole järkevänhintaisia autoja tarjolla tai väliraha on järjetön syntyy yksityisten markkinat joka pyörii nettiauton kautta. Hinta yksityiseltä ostettaessa pitää olla huomattavasti edullisempi kuin mitä vastaava merkkiliikkeessä, tätä ei kaikki yksityiset myyjät ole ymmärtäneet (liikkeillä on takuut, sekä organisaatioiden infran aiheuttamat kulut).
Kauppa käy kun hinta on kohdallaan, ainakin itse olen saanut autoni ja mp:ni nopeasti myytyä kun laittaa hinnan houkuttelevalle tasolle, siitä en ole enää tinkinyt.
Ajellaan vielä vanhalla, 2010 saattaa olla edessä koko autoveron poistuminen kun samalla siirrytään käytön verottamiseen.- muutoksia tulee ja ala puhuu jo merkittävistä muutoksista vuoden 2010 jälkeen...
- nykyhallitus kusettaa tässä autoveromuutoksessa oikein kunnolla, joten odotetaan seuraavaa hallitusta ja sen tuomia muutoksia autoverotukseen...
- NYT ei kannata tehdä ostopäätöksiä...Antakaa vaihtoautojen seistä liikkeissä, niin kyllä maaliskuussa hinnat ovat aivan toisella tasolla kuin nyt...
- Odottavan aika PALKITAAN...selkeästi halvempina hintoina - Nimetön
Kannattaa odottaa... kirjoitti:
- muutoksia tulee ja ala puhuu jo merkittävistä muutoksista vuoden 2010 jälkeen...
- nykyhallitus kusettaa tässä autoveromuutoksessa oikein kunnolla, joten odotetaan seuraavaa hallitusta ja sen tuomia muutoksia autoverotukseen...
- NYT ei kannata tehdä ostopäätöksiä...Antakaa vaihtoautojen seistä liikkeissä, niin kyllä maaliskuussa hinnat ovat aivan toisella tasolla kuin nyt...
- Odottavan aika PALKITAAN...selkeästi halvempina hintoinaOlen itse päättänyt että ostan auton vasta 2015, siihen asti menen bussilla, polkupyörällä tai kävellen. Luulen että 2015 vuonna autojen hinnat on edullisempia kuin nyt, esim 2007 mallin Corolla on silloin halvempi kuin nyt.
- Huomioida
Autoliikkeissä ei ole vielä yhtäkään sellaista vaihtoautoa, josta on hyvitetty uusien hintojen mukaisesti. Uudet autot luovutetaan vasta alkuvuodesta, jolloin tulee myös edullisemmat vaihtoautot liikkeisiin. Nykyiset vaihturit ovat tulleet liikkeisiin korkeammalla hyvityshinnalla ja liikkeet haluavat niistä tietysti mahdollisimman pienet tappiot.
- tajuta
- olet oikeassa, että hyvityshinnat ovat joko tältä tai viime vuodelta
- toisaalta liikkeen itse pitää tajuta pudottaa hinnat alas vaihtoautojen osalta, koska kuluttajathan eivät ole Suomessa tyhmiä...Vai ostaisitko itse esim E-sarja mersun, jolla on ajettu 200.000 km n. 3 tonnia halvemmalla kuin, mitä maksaa uusi vastaava...?
- alan ongelma on, että taseet eivät oikein kestä kunnon "täsmäytystä" hintojen suhteen... - on paljon
autoja jotka ovat tulleet sinne hintamuutoksen jälkeen. Myös hyvitys/pyyntihinnat ovat veron jälkeistä. Normaalisti autoliikkeessä ei ole vuoden ikäisiä vaihtoautoja.(jobbarit erikseen). Jos vaihtoauto on yli neljännesvuoden vaihtorivissä se myydään pois. Liikkeethän pystyvät tekemään nyt sopivan kirjanpitotappion jos muuten ovat asiat kunnossa.
- Nimetön
tajuta kirjoitti:
- olet oikeassa, että hyvityshinnat ovat joko tältä tai viime vuodelta
- toisaalta liikkeen itse pitää tajuta pudottaa hinnat alas vaihtoautojen osalta, koska kuluttajathan eivät ole Suomessa tyhmiä...Vai ostaisitko itse esim E-sarja mersun, jolla on ajettu 200.000 km n. 3 tonnia halvemmalla kuin, mitä maksaa uusi vastaava...?
- alan ongelma on, että taseet eivät oikein kestä kunnon "täsmäytystä" hintojen suhteen...että myös ostohinnat tulevat alas, eli jos E220 on maksanut uutena vaikkapa 60000 ja nyt 50000 niin hyvityshintaa verrataan nykyiseen hintaan eikä siihen mitä auto on joskus maksanut.
Kaikki eivät tätä nimittäin ole tajunnut, vaan kertovat autostaan sen hinnan mitä ovat uutena maksanut. - A.Udi
Nimetön kirjoitti:
että myös ostohinnat tulevat alas, eli jos E220 on maksanut uutena vaikkapa 60000 ja nyt 50000 niin hyvityshintaa verrataan nykyiseen hintaan eikä siihen mitä auto on joskus maksanut.
Kaikki eivät tätä nimittäin ole tajunnut, vaan kertovat autostaan sen hinnan mitä ovat uutena maksanut.- nyt vain tämä uusien dieseleiden veronalennus ei ole kohdistunut oikein vaihtoautoihin ja kun niiden hintoja ei oikeista, niin vaihtoautokauppa on jumissa
- odottakaa eli älkää ostako ennen maaliskuuta, niin eiköhän hinnat ole oienneet - monilla liikkeillä alkaa jo olla pikkuinen kassakriisi ja tehdään se vähän vaikeammaksi, kun ei osteta niita ylihintaisia...Jos uusi mersu maksaa 50.000 €, niin 3 vuotta vanhan oikea hinta on vähän alle 30.000 euroa...Saksanmarkkinat tullevat pitämään tästä huolen, sillä meidän autojen arvonalennuksen pitää seurata heidän markkinoitaan...
- N:Y:T..
Moni tuttava on kehunut sopineensa kaupat uudesta työsuhdeautosta, joka toimitetaan tammi-helmikuussa. Tämä tarkoittaa että vaihdossa liikkeisiin virtaa liisauksessa olevia autoja oikein urakalla. Niitä noin kolmen vuoden ikäisiä ja kohtuukilometreillä. Ne käytettyjen hinnat ei tämän myötä ainakaan nouse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3442742Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201519Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481360Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa56967Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15924Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27914Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149878- 79868
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm58826