Voiko parantua!?!?!?

18-vuotias poju

Voiko suun sieni-infektiosta oikeesti parantua? Oikeesti tuntuu, että teen kaiken sen etten ja ei mene pois. Olen jättänyt sokerit, maitotuotteet, vaalean leivän pois ja tehostanut suuhygieniiaa sekä syönyt puolukkaa ja lääkkeitä, muttei auta:(

Lääkäri sanoi viimeksi kun olin, että tässä 20 päivän kuuri ja antoi lääkettä nimeltä Daktarin oral gel 2%. En pysty elämään vaivani kanssa; limaa tulee kokoajan siten, että kokoajan pitää käydä vessassa räkimässä kun on kotona. Välillä myös vaikea hengittää ja sormet pitää työntää kurkkuun, jotta limaa saisi ulos.... NEUVOJA??? Onko mitään toivoa?

8

8328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tota tota

      Onko se ihan varma että kyseessä on sieni-infektio. Tuo voimakas limaeritys voi johtua muustakin. Onko sinulla mahdollisesti jokin hengitystie allergia?
      Kerroit että sinun on vaikea hengittääkkin. Se mielestäni kertoo että limakalvot ovat puolustuskannalla. Onko teillä kotieläimiä esim kissaa ?? Entä huonepöly. Olisiko aiheellista tehdä allergia testit. Eikä hoitava lääkärisi ole ehdottanut sitä.
      Tuo voimakas liman eritys on minullekkin tuttua ja se johtuu juuri noista syistä.

      • dg?

        Onko sienen liikakasvu todettu viljelynäytteellä? Ei tuollainen ole normaalia muuten yleisterveellä nuorukaisella. Sieni-infektiot ovat proteesinkäyttäjien, vanhusten ja yleisterveydeltään heikentyneiden ongelma. Ellei sitten ole antibioottikuurin provosoima, mutta kyllä sen pitäisi mennä nopeasti ohi. Liman muodostuksella ei ole mitään tekemistä sienen kanssa. Sieni-infektion merkkejä on valkoinen raaputettavissa oleva rihmasto limakalvolla, sekä punoittavat, kirvelevät limakalvot.


      • kuoroon
        dg? kirjoitti:

        Onko sienen liikakasvu todettu viljelynäytteellä? Ei tuollainen ole normaalia muuten yleisterveellä nuorukaisella. Sieni-infektiot ovat proteesinkäyttäjien, vanhusten ja yleisterveydeltään heikentyneiden ongelma. Ellei sitten ole antibioottikuurin provosoima, mutta kyllä sen pitäisi mennä nopeasti ohi. Liman muodostuksella ei ole mitään tekemistä sienen kanssa. Sieni-infektion merkkejä on valkoinen raaputettavissa oleva rihmasto limakalvolla, sekä punoittavat, kirvelevät limakalvot.

        Sain joitakin vuosia sitten antibioottikuurin ja astmalääkityksen yhteistuloksena sieni-infektion kieleen. Hammaslääkäri sanoi, että jos määrään sinulle vielä uuden antibioottikuurin, niin kierre on valmis. Hän käski pesemään kieltä ja juomaan vettä ja purskuttamaan joka kerta kun otan astmapiippua. Räkimistä oli, mutta se todellakin liittyi ja liittyy allergiaan, eikä sieneen.

        En enää muista kauanko kesti päästä sienestä eroon, joitakin viikkoja kai. Eipä ole uusinut. Mutta nykyisin pesen kielen ainakin kerran päivässä niin taakse kun kakomatta kehtaan.

        Antibiootit ovat paitsi elämän pelastaja, myös usein kaiken pahan alku ja juuri. Kannattaa harkita niiden käyttöä ja vaikka kysyä lääkäriltä muita vaihtoehtoja!


      • aloittaja 18wee
        kuoroon kirjoitti:

        Sain joitakin vuosia sitten antibioottikuurin ja astmalääkityksen yhteistuloksena sieni-infektion kieleen. Hammaslääkäri sanoi, että jos määrään sinulle vielä uuden antibioottikuurin, niin kierre on valmis. Hän käski pesemään kieltä ja juomaan vettä ja purskuttamaan joka kerta kun otan astmapiippua. Räkimistä oli, mutta se todellakin liittyi ja liittyy allergiaan, eikä sieneen.

        En enää muista kauanko kesti päästä sienestä eroon, joitakin viikkoja kai. Eipä ole uusinut. Mutta nykyisin pesen kielen ainakin kerran päivässä niin taakse kun kakomatta kehtaan.

        Antibiootit ovat paitsi elämän pelastaja, myös usein kaiken pahan alku ja juuri. Kannattaa harkita niiden käyttöä ja vaikka kysyä lääkäriltä muita vaihtoehtoja!

        Minkäköhän taudin oon saanu. Tätä on jatkunut 3/4 vuotta jo. No ehkä sieni on poistunutkin kun ei ole kipeä jne... Kieli vaan kuivuu pirun helposti ja aamulla suu AINA kuiva ja tavallista sylkeä ei tule lähes ollenkaan, vain limaa. Hammaslääkärin mukaan kaikki kuitenkin ok (eli limakalvoissa ei muutoksia). Eih voikohan tästä selviytyä vai onkohan tämä jotain todella vakavaa:(?


      • aloitaja 18_
        kuoroon kirjoitti:

        Sain joitakin vuosia sitten antibioottikuurin ja astmalääkityksen yhteistuloksena sieni-infektion kieleen. Hammaslääkäri sanoi, että jos määrään sinulle vielä uuden antibioottikuurin, niin kierre on valmis. Hän käski pesemään kieltä ja juomaan vettä ja purskuttamaan joka kerta kun otan astmapiippua. Räkimistä oli, mutta se todellakin liittyi ja liittyy allergiaan, eikä sieneen.

        En enää muista kauanko kesti päästä sienestä eroon, joitakin viikkoja kai. Eipä ole uusinut. Mutta nykyisin pesen kielen ainakin kerran päivässä niin taakse kun kakomatta kehtaan.

        Antibiootit ovat paitsi elämän pelastaja, myös usein kaiken pahan alku ja juuri. Kannattaa harkita niiden käyttöä ja vaikka kysyä lääkäriltä muita vaihtoehtoja!

        Voikohan tästä vaivasta parantua, jos kova liman eritys onkin lopun alkua, kun siinä erittäin paksssa limassa on keltaisia klönttejä. Ei pitäisi olla mitään allergialle mahdollistavia tekijöitä...


      • tota tota
        aloitaja 18_ kirjoitti:

        Voikohan tästä vaivasta parantua, jos kova liman eritys onkin lopun alkua, kun siinä erittäin paksssa limassa on keltaisia klönttejä. Ei pitäisi olla mitään allergialle mahdollistavia tekijöitä...

        No ei tuo nyt kovin vakavalta vielä vaikuta joten ota rauhallisesti. Älä vielä ota yhteyttä hautaustoimistoon ;))
        Mutta vakavasti puhuen tilaa aika nenä, korva, kurkku spesialistille. Ehkä hän löytää syyn tuohon.
        Varmasti löytyy selitys. Nuo keltaiset klöntit voivat olla niitä helkkarin pahan hajuisia proppuja joita tulee melko monelta kurkusta. Mutta sekin selviää kun käyt tuolla erikoislääkärillä.


      • helpottaa
        aloittaja 18wee kirjoitti:

        Minkäköhän taudin oon saanu. Tätä on jatkunut 3/4 vuotta jo. No ehkä sieni on poistunutkin kun ei ole kipeä jne... Kieli vaan kuivuu pirun helposti ja aamulla suu AINA kuiva ja tavallista sylkeä ei tule lähes ollenkaan, vain limaa. Hammaslääkärin mukaan kaikki kuitenkin ok (eli limakalvoissa ei muutoksia). Eih voikohan tästä selviytyä vai onkohan tämä jotain todella vakavaa:(?

        Mahdatkohan juoda tarpeeksi vettä vuorokauden aikana? Osta 1½l kannu, pidä pöydällä lasin kanssa ja juo usein. Kun olet tyhjentänyt kannun kahdesti päivän aikana, saatat huomata, että lima on laimentunut normaaliksi syljeksi. Kun aamulla heräät, pese hampaasi ensin, juo vettä ja syö aamiainen. Xylitolpurkka huuleen ja uuden päivän uusia seikkailuja kohti. Onko suusi vielä kuiva ja limainen? Veden juonnin opettelu voi olla nihkeää. Kun muistaa, että kahvi ja tee poistavat nestettä (eivät siis kelpaa suun kostuttajiksi) ja yleensä kaikki juomasekoitukset sisältävät sokeria (-> kuivattaa suuta), niin vesi on vanhin voitehista ja sitä kannattaa pitkämielisesti yrittää opetella juomaan.


      • aloittaja
        tota tota kirjoitti:

        No ei tuo nyt kovin vakavalta vielä vaikuta joten ota rauhallisesti. Älä vielä ota yhteyttä hautaustoimistoon ;))
        Mutta vakavasti puhuen tilaa aika nenä, korva, kurkku spesialistille. Ehkä hän löytää syyn tuohon.
        Varmasti löytyy selitys. Nuo keltaiset klöntit voivat olla niitä helkkarin pahan hajuisia proppuja joita tulee melko monelta kurkusta. Mutta sekin selviää kun käyt tuolla erikoislääkärillä.

        Voiko tästä helskatin sienestä parantua, että liman tulo vähenisi? Monet kenellä on suusieni ovat valitelleet kaameaa liman eritystä, joka on paksua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe