Voiko suun sieni-infektiosta oikeesti parantua? Oikeesti tuntuu, että teen kaiken sen etten ja ei mene pois. Olen jättänyt sokerit, maitotuotteet, vaalean leivän pois ja tehostanut suuhygieniiaa sekä syönyt puolukkaa ja lääkkeitä, muttei auta:(
Lääkäri sanoi viimeksi kun olin, että tässä 20 päivän kuuri ja antoi lääkettä nimeltä Daktarin oral gel 2%. En pysty elämään vaivani kanssa; limaa tulee kokoajan siten, että kokoajan pitää käydä vessassa räkimässä kun on kotona. Välillä myös vaikea hengittää ja sormet pitää työntää kurkkuun, jotta limaa saisi ulos.... NEUVOJA??? Onko mitään toivoa?
Voiko parantua!?!?!?
8
8328
Vastaukset
- tota tota
Onko se ihan varma että kyseessä on sieni-infektio. Tuo voimakas limaeritys voi johtua muustakin. Onko sinulla mahdollisesti jokin hengitystie allergia?
Kerroit että sinun on vaikea hengittääkkin. Se mielestäni kertoo että limakalvot ovat puolustuskannalla. Onko teillä kotieläimiä esim kissaa ?? Entä huonepöly. Olisiko aiheellista tehdä allergia testit. Eikä hoitava lääkärisi ole ehdottanut sitä.
Tuo voimakas liman eritys on minullekkin tuttua ja se johtuu juuri noista syistä.- dg?
Onko sienen liikakasvu todettu viljelynäytteellä? Ei tuollainen ole normaalia muuten yleisterveellä nuorukaisella. Sieni-infektiot ovat proteesinkäyttäjien, vanhusten ja yleisterveydeltään heikentyneiden ongelma. Ellei sitten ole antibioottikuurin provosoima, mutta kyllä sen pitäisi mennä nopeasti ohi. Liman muodostuksella ei ole mitään tekemistä sienen kanssa. Sieni-infektion merkkejä on valkoinen raaputettavissa oleva rihmasto limakalvolla, sekä punoittavat, kirvelevät limakalvot.
- kuoroon
dg? kirjoitti:
Onko sienen liikakasvu todettu viljelynäytteellä? Ei tuollainen ole normaalia muuten yleisterveellä nuorukaisella. Sieni-infektiot ovat proteesinkäyttäjien, vanhusten ja yleisterveydeltään heikentyneiden ongelma. Ellei sitten ole antibioottikuurin provosoima, mutta kyllä sen pitäisi mennä nopeasti ohi. Liman muodostuksella ei ole mitään tekemistä sienen kanssa. Sieni-infektion merkkejä on valkoinen raaputettavissa oleva rihmasto limakalvolla, sekä punoittavat, kirvelevät limakalvot.
Sain joitakin vuosia sitten antibioottikuurin ja astmalääkityksen yhteistuloksena sieni-infektion kieleen. Hammaslääkäri sanoi, että jos määrään sinulle vielä uuden antibioottikuurin, niin kierre on valmis. Hän käski pesemään kieltä ja juomaan vettä ja purskuttamaan joka kerta kun otan astmapiippua. Räkimistä oli, mutta se todellakin liittyi ja liittyy allergiaan, eikä sieneen.
En enää muista kauanko kesti päästä sienestä eroon, joitakin viikkoja kai. Eipä ole uusinut. Mutta nykyisin pesen kielen ainakin kerran päivässä niin taakse kun kakomatta kehtaan.
Antibiootit ovat paitsi elämän pelastaja, myös usein kaiken pahan alku ja juuri. Kannattaa harkita niiden käyttöä ja vaikka kysyä lääkäriltä muita vaihtoehtoja! - aloittaja 18wee
kuoroon kirjoitti:
Sain joitakin vuosia sitten antibioottikuurin ja astmalääkityksen yhteistuloksena sieni-infektion kieleen. Hammaslääkäri sanoi, että jos määrään sinulle vielä uuden antibioottikuurin, niin kierre on valmis. Hän käski pesemään kieltä ja juomaan vettä ja purskuttamaan joka kerta kun otan astmapiippua. Räkimistä oli, mutta se todellakin liittyi ja liittyy allergiaan, eikä sieneen.
En enää muista kauanko kesti päästä sienestä eroon, joitakin viikkoja kai. Eipä ole uusinut. Mutta nykyisin pesen kielen ainakin kerran päivässä niin taakse kun kakomatta kehtaan.
Antibiootit ovat paitsi elämän pelastaja, myös usein kaiken pahan alku ja juuri. Kannattaa harkita niiden käyttöä ja vaikka kysyä lääkäriltä muita vaihtoehtoja!Minkäköhän taudin oon saanu. Tätä on jatkunut 3/4 vuotta jo. No ehkä sieni on poistunutkin kun ei ole kipeä jne... Kieli vaan kuivuu pirun helposti ja aamulla suu AINA kuiva ja tavallista sylkeä ei tule lähes ollenkaan, vain limaa. Hammaslääkärin mukaan kaikki kuitenkin ok (eli limakalvoissa ei muutoksia). Eih voikohan tästä selviytyä vai onkohan tämä jotain todella vakavaa:(?
- aloitaja 18_
kuoroon kirjoitti:
Sain joitakin vuosia sitten antibioottikuurin ja astmalääkityksen yhteistuloksena sieni-infektion kieleen. Hammaslääkäri sanoi, että jos määrään sinulle vielä uuden antibioottikuurin, niin kierre on valmis. Hän käski pesemään kieltä ja juomaan vettä ja purskuttamaan joka kerta kun otan astmapiippua. Räkimistä oli, mutta se todellakin liittyi ja liittyy allergiaan, eikä sieneen.
En enää muista kauanko kesti päästä sienestä eroon, joitakin viikkoja kai. Eipä ole uusinut. Mutta nykyisin pesen kielen ainakin kerran päivässä niin taakse kun kakomatta kehtaan.
Antibiootit ovat paitsi elämän pelastaja, myös usein kaiken pahan alku ja juuri. Kannattaa harkita niiden käyttöä ja vaikka kysyä lääkäriltä muita vaihtoehtoja!Voikohan tästä vaivasta parantua, jos kova liman eritys onkin lopun alkua, kun siinä erittäin paksssa limassa on keltaisia klönttejä. Ei pitäisi olla mitään allergialle mahdollistavia tekijöitä...
- tota tota
aloitaja 18_ kirjoitti:
Voikohan tästä vaivasta parantua, jos kova liman eritys onkin lopun alkua, kun siinä erittäin paksssa limassa on keltaisia klönttejä. Ei pitäisi olla mitään allergialle mahdollistavia tekijöitä...
No ei tuo nyt kovin vakavalta vielä vaikuta joten ota rauhallisesti. Älä vielä ota yhteyttä hautaustoimistoon ;))
Mutta vakavasti puhuen tilaa aika nenä, korva, kurkku spesialistille. Ehkä hän löytää syyn tuohon.
Varmasti löytyy selitys. Nuo keltaiset klöntit voivat olla niitä helkkarin pahan hajuisia proppuja joita tulee melko monelta kurkusta. Mutta sekin selviää kun käyt tuolla erikoislääkärillä. - helpottaa
aloittaja 18wee kirjoitti:
Minkäköhän taudin oon saanu. Tätä on jatkunut 3/4 vuotta jo. No ehkä sieni on poistunutkin kun ei ole kipeä jne... Kieli vaan kuivuu pirun helposti ja aamulla suu AINA kuiva ja tavallista sylkeä ei tule lähes ollenkaan, vain limaa. Hammaslääkärin mukaan kaikki kuitenkin ok (eli limakalvoissa ei muutoksia). Eih voikohan tästä selviytyä vai onkohan tämä jotain todella vakavaa:(?
Mahdatkohan juoda tarpeeksi vettä vuorokauden aikana? Osta 1½l kannu, pidä pöydällä lasin kanssa ja juo usein. Kun olet tyhjentänyt kannun kahdesti päivän aikana, saatat huomata, että lima on laimentunut normaaliksi syljeksi. Kun aamulla heräät, pese hampaasi ensin, juo vettä ja syö aamiainen. Xylitolpurkka huuleen ja uuden päivän uusia seikkailuja kohti. Onko suusi vielä kuiva ja limainen? Veden juonnin opettelu voi olla nihkeää. Kun muistaa, että kahvi ja tee poistavat nestettä (eivät siis kelpaa suun kostuttajiksi) ja yleensä kaikki juomasekoitukset sisältävät sokeria (-> kuivattaa suuta), niin vesi on vanhin voitehista ja sitä kannattaa pitkämielisesti yrittää opetella juomaan.
- aloittaja
tota tota kirjoitti:
No ei tuo nyt kovin vakavalta vielä vaikuta joten ota rauhallisesti. Älä vielä ota yhteyttä hautaustoimistoon ;))
Mutta vakavasti puhuen tilaa aika nenä, korva, kurkku spesialistille. Ehkä hän löytää syyn tuohon.
Varmasti löytyy selitys. Nuo keltaiset klöntit voivat olla niitä helkkarin pahan hajuisia proppuja joita tulee melko monelta kurkusta. Mutta sekin selviää kun käyt tuolla erikoislääkärillä.Voiko tästä helskatin sienestä parantua, että liman tulo vähenisi? Monet kenellä on suusieni ovat valitelleet kaameaa liman eritystä, joka on paksua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416