Onko uskottomuus hyväksyttyä, jos toinen puolisoista on pettänyt ensin?
Onko uskottomuus hyväksyttyä, jos toinen puolisoista on alkoholisti.
Onko uskottomuus hyväksyttyä,jos toinen on jatkuvasti väkivaltainen.
Onko uskottomuus hyväksyttyä, jos kotona ei saa seksiä tai seksi on huonoa.
Onko uskottomuus hyväksyttävämpää, jos toinen puolisoista on ruma tai lihava?
Onko uskottomuus hyväksyttävämpää, jos pariskunnalla ei ole lapsia?
Onko uskottomuus hyväksyttävämpää tai ymmärrettävämpää jos puolisot asuvat eri paikkakunnilla tai kaupungeissa?
Onko miehen uskottomuus hyväksyttävämpää kuin naisen?
Onko maksullisissa huorissa käyminen hyväksyttävämpää kuin vieraan ihmisen kanssa naiminen ravintolaillan päätteeksi?
Onko yhden illan seksi esimerkiksi risteilyllä hyväksyttämpää kuin pitkäaikainen suhde?
Onko suhde ilman tunteita hyväksyttävämpää kuin uskottomuus suurilla tunteilla?
Onko uskottomuus hyväksyttävämpää jos siitä kertoo rehellisesti kuin jos siitä jättäisi kertomatta?
Onko oma uskottomuus vähäpätöisempää kuin puolison uskottomuus?
Minkälaisen uskottomuuden sinä vielä nielisit omalta puolisoltasi? Jos sattuisit olemaan uskoton, kertoisitko siitä puolisollesi? Loppuisiko rakkautesi kuin seinään jos olisit uskoton tai jos puolisosi erehtyisi väärään sänkyyn? Pettääkö kerran pettänyt aina, myös seuraavaa puolisoaan?
Milloin uskottomuus on hyväksyttyä?
9
1183
Vastaukset
- ollukka
...niin, voiko sen hyväksyä missään vaiheessa ?
Ehkä jos suhde "vetelee viimeisiään", en osaa sanoa, mutta eikö se olisi helpompi laittaa kamat jakoon ja sanoa hyvästi ja sitten pelehtiä muualla ? En ole ollut koskaan uskoton mutta minua on petetty, mulle siinä ei ole mitään enää selitettävää katsos kun eihän paska punniten parane. Viime suhteestani oppineena, kyllä se taitaa olla niin että kellä pettäminen on "verissä", hän ei kykene lopettamaan vaan jatkaa sitä myös seuraavassa suhteessa. - Nammenton
Jostain syystä eksyin tänne lukemaan viestejä ja omat muistot nousivat pintaan.
Minusta uskottomuus ei ole koskaan hyväksyttävää, sitä kuitenkin tapahtuu ja uskon, että eteenpäin voi jatkaa ja anteeksi antaa. Aikaa se vaatii, eri ajan eri ihmiseltä. Itse yritän antaa anteeksi itselleni ja miehelleni. Jotkut parit selviävät uskottomuudesta ja elämä voi jatkua hienona. Joskus ero on paras vaihtoehto. Joka tapauksessa asiat kannattaa käsitellä, ne tulee vastaan jossain toisessa kohtaa elämässä kuitenkin.
Meillä on pitkä suhde takana, monenlaisia haasteita olemme kokeneet matkan varrella. Minä olin uskoton ensin, kerran eksyin ravintolaillan päätteeksi hiukan nuoremman miehen matkaan. Seksiäkin yritettiin humalapäissä saada aikaiseksi, heikkoa oli. Isompi juttu tuossa minulle oli ihailu mieheltä ja koin itseni halutuksi. Hiveli myös se, että minä, kotiäiti, sain valloitettua komean miehen. Vieras mies jo suunnitteli yöllä yhteistä seuraavaa päivää, mutta minä pakenin aamuyön tunteina huonon omantuntoni kanssa. Päätin tämä oli vain tämä kerta ja halusin unohtaa koko jutun. Unohdinkin.
Meni aikaa ja tuli työmatka laivalla, perinteinen paikka yhden yön jutuille. Tapasin miehen, meillä synkkasi tosi hyvin. Lopulta nukuimme ja hyväilimme toisiamme vaatteet päällä hytissä. Olin ihan tyytyväinen, että hytissä oli myös muita, sillä olisin retkahtanut.
Matkan jälkeen meni muutama päivä, kun sain postia. Kohtaamani mies otti yhteyttä. Sovimme tapaamisen ja se sähkö ja jännite mikä välillämme oli, huh. En voinut uskoa todeksi. Meillä molemmilla oli perheet, silti aloimme tapailla ja pitkien keskustelujen jälkeen päätimme edetä myös seksin puolella. Se on mahtavaa. Omassa suhteessa seksi oli hiipunut tasolle kaksi kertaa vuodessa ja luulin todella, etten enää nauti seksistä ollenkaan.
Suunnittelimme eroamista puolisoistamme ja yhteisen perheen perustamista, mutta jokin kuitenkin esti minua lähtemästä. Jahkailmme ja elimme kaksoiselämää reilut pari vuotta. Sitten päätin, etten pysty enää, lopetimme yhteistuumin. Olemme edelleen tekemisissä toistemme kanssa, tosin harvoin, mutta suhde on ohi. Lämpimästi ajattelen tätä miestä vielä, hän on ihana ihminen.
Oma mieheni keksi jossan välissä hankkia seksiä maksulliselta naiselta. Jäi samana iltana kiinni asiasta vaikka yritti sitä kieltää. Käytin sitten törkeitä keinoja selvittääkseni asian ja olin oikeassa. Muistan vieläkin sen päivän, kuinka voimakkaasti se petetyksi tuleminen satutti. Koin tietysti syyllisyyttä omasta suhteestani ja päätin, etten kerro asiasta ikinä. Niin kovin se satutti. Olin aiemmin ajatellut, että jos mies on uskoton, jätän hänet heti. Silti päätin katsoa vielä ja menimme terapiaan, mies varasi ajan. Siitä oli apua, saimme selvitettyä omia vaikeita asioitamme ja käsitellä vaikeita tunteita, yhdessä ja erikseen. Monet kerrat tämä seksiseikkailu maksullisen kanssa on noussut pintaan ja sitten se taas häipyy. Yritän antaa anteeksi ja luottaa...
Sitten meni taas yksi vuosi jahkaillessa, kunnes sain tehtyä päätöksen. Päätin panostaa parisuhteeseen ja tehdä töitä yhteiseksi hyväksi, yhdessä. Tein tämän myös kotona selväksi ja lähdimme rakentamaan jälleen yhdessä. Välillä onnistuimme paremmin joskus meni heikosti, kiire, väsy, työ, harrastus jne. meni ohi yhteisen ajan ja läheisyyden. Miehellä oli myös aikoja, jolloin kaipasi omaa rauhaa, sen huomasi. Kaikkein vaikeinta on ollut muuttaa käsitystä toisesta ja päivittää tietoja toisesta. Monesti vanhat kokemukset ja uskomukset, "taas se tekee noin tai ajattelee noin" vaikeuttavat keskenäistä yhdessä oloa ja rakkaan kohtaamista. Meillä selvästi aidon kontaktin puute ajoi suhteen huonoon jamaan.
Ei meillä sitten ihan hyvä ollut vieläkään, sinniteltiin ja välillä tuntui, että tämä on ihan idioottia olla yhdessä. Kumpikaan ei jaksanut tarttua ongelmiin kunnolla. Sitten tuli iso ravistelu. Mies tapasi naisen ja ihastui päätä pahkaa. Nainen oli ihana, kuunteli, ihaili ja heillä oli paljon yhteistä. Minulle asia selvisi saman vuorokauden aikana, minä vaan tiesin. Otin asian heti puheeksi ja nyt se oli käsillä oikein todella. VALINTA, ERO!
Se hajotti maailmani palasiksi. Tunsin, että minulta viedään kaikki. Oma tuskani ja onnettomuuteni avautui minulle. Sitten näin sisälläni valon, rakkauden, totuuden ja kaiken sen mitä olin pitänyt piilossa, säästellyt. Tiesin, että on aika laittaa kaikki peliin. Päätin taistella miehestäni. Kuulosti minusta hullulta, mutta tunsin, että näin minun kuuluu tehdä.
Tunne oli jälleen kerran sanoin kuvaamaton. Olin ajatellut ehdottomasti, että jos uskottomuus toistuu, oli se sitten seksiä tai läheisyyttä, se on viimeinen kerta. Nyt olin kuitenkin valmis vielä katsomaan vielä onko tässä mahdollisuuksia.
Mies oli sekaisin tilanteesta. Onneksi me pystyimme huudon, raivoamisen ja ajoittaisen välinpitämättömyyden lisäksi myös puhumaan, puhumaan ja puhumaan. Laitoin miehen valinnan eteen, minä tai tämä toinen nainen. Koko vartaloani särki koko tämän ajan mikä odotin mieheltäni vastausta. Kipu hellitti heti, kun hän ilmoitti vastauksen. Hän halusi jatkaa elämää kanssani.
Tällä yhteisellä tiellä ollaan ja todella, meillä on uusi elämä. Huomioimme toisiamme, vietämme aikaa enemmän yhdessä, osaamme keskustella vielä rehellisemmin kuin ennen ja ennen kaikkea tuemme toisiamme.
Voin sanoa, että kaikki pettäjät eivät jatka pettämistä. Itse tiedän, etten pysty moiseen touhuun enää, niin kovasti se satutti, kun on itse tullut petetyksi.
Rakkautta ja valoa kaikille.- ollukka
..että olette saaneet suhteenne kuntoon, vaalikaa sitä, pitäkää huolta toisistanne. Itse en jaksa antaa anteeksi, kai tulee päivä että haavat umpeutuvat mutta unohda en koskaan.
Niin, olen täällä muualle kirjoittanut tapauksestani joten vain lyhyesti. Emmehän olleet kuin vajaan vuoden yhdessä.... Tällä ex kumppanillani oli deitti ilmoitus jo elokuusta alkaen ja tapaillutkin oli miehiä ja, no luulisin että muutakin on tehty.Näin pitkään hän valehteli minulle ja aivan kirkkaine silmin. Kun asiat paljastuivat niin hän ei mielestään tehnyt mitään väärää, jotenkin vika olikin minussa ja minun takiani erosta tuli katkera. Mutta eteenpäin sanoi mummo lumessa :-)
- kirs__tie
siitä kummallinen asia, että pettäjä tuntee sen olevan hyväksyttyä, koska himo on suuri ja olisi tyhmää antaa tilaisuuden mennä ohi. Hyväksyttyä pettäminen on pettäjän mielestä vain joskus, ja kun kerran on pettänyt, toinen kerta on helpompi, eikä kymmenen kerran jälkeen enää omatunto kolkuta ollenkaan. Pettäminen on niin yleistä, että moralisointi on tyhmää. Moni liitto pysyisi koossa, jos ei kohkattaisi pettämisestä, eihän pano siellä tai täällä merkitse kokonaisuuden kannalta paljonkaan. Minä voin pettää sinisin silmin ja siitä ei päälle näkyvää vammaa jää, ei myöskään pitkälle kestävää hyvän olon tunnetta.
- Julia
eli on oikeutettua pettää silloin, kun toinen on jo pettänyt. En tiedä onko tällaisen suhteen jatkamisessa mitään järkeä, mutta sen verran tässä matkalla ymmärsin, että ei se vieraissa käyminen niin merkityksellistä ole. Ainakaan silloin, kun sen tekee itse.
- sullee
Onko uskottomuus hyväksyttyä, jos toinen puolisoista on pettänyt ensin? EI
Onko uskottomuus hyväksyttyä, jos toinen puolisoista on alkoholisti. EI
Onko uskottomuus hyväksyttyä,jos toinen on jatkuvasti väkivaltainen. EI
Onko uskottomuus hyväksyttyä, jos kotona ei saa seksiä tai seksi on huonoa. EI ja EI
Onko uskottomuus hyväksyttävämpää, jos toinen puolisoista on ruma tai lihava? Ei ja EI
Onko uskottomuus hyväksyttävämpää, jos pariskunnalla ei ole lapsia? EI
Onko uskottomuus hyväksyttävämpää tai ymmärrettävämpää jos puolisot asuvat eri paikkakunnilla tai kaupungeissa? EI
Onko miehen uskottomuus hyväksyttävämpää kuin naisen? EI
Onko maksullisissa huorissa käyminen hyväksyttävämpää kuin vieraan ihmisen kanssa naiminen ravintolaillan päätteeksi? HUORISSA VOI KÄYDÄ, JOS KYSYY LUVAN.
Onko yhden illan seksi esimerkiksi risteilyllä hyväksyttämpää kuin pitkäaikainen suhde?
EPÄREHELLISYYS EI OLE HYVÄKSYTTYÄ
Onko suhde ilman tunteita hyväksyttävämpää kuin uskottomuus suurilla tunteilla? NIIN MONIHAN LUULEE HETKEN HURMIOPIIKKIA SUUREKSI TUNTEEKSI. KEHOTTAISIN ITSETUTKINTAAN.
Onko uskottomuus hyväksyttävämpää jos siitä kertoo rehellisesti kuin jos siitä jättäisi kertomatta? JOS HALUAA MUUTOSTA, NIIN PITÄÄ KERTOA. ON ITSEPETOSTA JÄTTÄÄ KERTOMATTA.
Onko oma uskottomuus vähäpätöisempää kuin puolison uskottomuus? EI
Minkälaisen uskottomuuden sinä vielä nielisit omalta puolisoltasi? PUOLISOLLA PITÄÄ OLLA VILPITÖN HALU YMMÄRTÄÄ MISTÄ KAIKKI JOHTUI JA MILLAISTA MUUTOSTA HALUTAAN.
Jos sattuisit olemaan uskoton, kertoisitko siitä puolisollesi?
JOS EN KERTOSI, NIIN AINAKIN LOPETTAISIN SUHTEEN.
MINUSTA KENENKÄÄN EI TARVITSE ELÄÄ EPÄREHELLISEN KANSSA.
Loppuisiko rakkautesi kuin seinään jos olisit uskoton tai jos puolisosi erehtyisi väärään sänkyyn? RAKKAUS LOPPUISI AJAN MYÖTÄ JA LUOTTAMUS LOPPUISI HETI.
Pettääkö kerran pettänyt aina, myös seuraavaa puolisoaan?
EHKÄ. IHMISET AINAKIN TOISTAVAT SUHTEISSAAN SAMAA KAAVAA, JOLLEIVAT KYKENE KÄSITTELEMÄÄN EROAAN. PETTÄJÄ SIIS TOISTAA SAMAA TYYTYMÄTTÖMYYDEN KAAVAA. KANNATTAA SIIS KUUNNELLA JA SELVITTÄÄ PUOLISON ENTISTEN SUHTEIDEN KIVIKOT JA KARIKOT. - helmisofia
Itse olen naimisissa ja luulin miehenikin olevan todella mukana tässä jutussa, mutta valitettavasti tässä maailmassa ei taida olla yhtään uskollista miestä olemassa?
Hänen kerrottiin hääpäivänämme olevan täydellinen... Olisi pitänyt hälytyskellojen jo silloin soivan...
Mieheni puhelimeen on ilmestynyt viime aikoina toisten naisten numeroita.. Hänellä on selittämättömiä menoja... Eipä tässä muuta voi sanoa kuin että taas on mies päästyt vauhtiin... - helmisofia
Itse en hyväksyisi uskottomuutta ollenkaan! :)
En itseltäni enkä kumppaniltani. - uskoton 696969
onhan uskottomuus sitä puolisoa kohtaan väärin , sitä tuntee itsensä arvottomaksi ja jopa häpeää sen uskottoman puolesta. Mutta se on niin että aina se heikompi puolisoista on uskoton. se joka ei ole koskaan kypsynyt kantamaan vastuuta omasta suhteestaan. Kunhan leikkii, mutta aina käy niin että ne saa tavalla tai toisella rangaistuksensa. Minun ystävän mies petti häntä reilusti ja tuli ero, ystäväni oli suruissaan ja muutti talosta pieneen vuokra asuntoon kahden lapsen kanssa,apuhoitajan palkka ei ole suuri mutta hän ei valittanut. Uusi nainen muutti taloon miehen kanssa. Sitten ystäväni löysi maailman mukavimman miehen ja komean, meni kihloihin ja tuli onnelliseksi. Kihlauksen jälkeen hän voitti lotolla muutaman miljoonan ja me kaikki ystävät olemme onnellisia hänen puolestaan. Entinen miehensä on tänään yksin, ei oikein sujunut sen suuren rakkauden kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803