Tuon alapuolella olevan gallupin innoittamana haluaisin kysellä alkoholin saloista.. tuskin sille parempaakan kyselypaikkaa on kuin tämä palsta :)
Miksi eri alkoholeista tulee erilainen humala?
Olen ajatellut, että olut on ns. harmiton alkoholijuoma, mutta taitaa sittenkin olla pahin. Kuluneen vuoden aikana olen ollut joitain kertoja humalassa ja tarkoituksella eri kerroilla testannut miten eri alkoholit minuun vaikuttavat. Olen epäillyt ja nyt vakuuttunut, että vain viini ja väkevät viinat sopivat minulle.
1. Olut. Kamalan hutera, epämääräinen olo ja tekee olon veltoksi. Puhe sössöttää, ryhti plösöttää. Muisti menee hyvin vähästä. Järkyttävä krapula.
2. Siideri. Iloinen humalatila, joka muuttuu kuitenkin aika pian tylsyydeksi ja haluksi joko riidellä tai mennä kotiin nukkumaan. Ei mainittavaa krapulaa.
3. Kaikkea sekaisin, boolia, olutta, siideriä, vodkaa ja viiniä.. Enemmän humalainen olo, kuin mitä todellisuudessa ehkä olenkaan humalassa, mutta käytös kontrollissa, eikä muistikaan mene. Jaksan pitää hauskaa, mutta armoton nälkä ja monen päivän krapula.
4. Viina. Ajatukset tuntuvat huomattavan selkeämmiltä kuin oluthumalassa. Muiden mielestä en näytä humalaiselta, muisti ei mene, eikä tule pahaa krapulaa.
5. Viini. Onnellinen humala, tekee mieli seksiä, eikä tule krapulaa. Liikaa juotuna tosin ainoa alkoholi, joka saa minut oksentamaan. Punaviinistä ehkä tulee onnellisempi olo :)
Miten muilla? Niin ja lonkero ei pääse mun testattavaksi, koska joskus kun sitä olen juonut, niin joka kerta tuli armoton päänsärky.
Erilaiset humalatilat
19
9365
Vastaukset
- vinettore
Kyselijä on sitten nainen :)
- luotettava.
---
- vinettore
luotettava. kirjoitti:
---
Minkä suhteen? Arvioimaan, että mikä alkoholi sopii itselleni parhaiten? :D Vai kyselemään muiden kokemuksista? Onkohan se ihan varmasti luotettavuuskysymys? Taidat olla maistissa.
- Me_emme---
vinettore kirjoitti:
Minkä suhteen? Arvioimaan, että mikä alkoholi sopii itselleni parhaiten? :D Vai kyselemään muiden kokemuksista? Onkohan se ihan varmasti luotettavuuskysymys? Taidat olla maistissa.
.
"Me # EMME # ole koskaan täällä maistissa!!11!1!!!1!1111" *burp*
http://www.reelclassics.com/Audio_Video/Quotes7r/forbiddenplanet_robot_analyzing.wav
har!1
.
- Mangusti.
kutakuinkin noin se menee. Olutta en tosin juo lainkaan.
- Mangusti.
Viini on ehkä paras alkoholijuoma. Mua se tai mikään muukaan viina ei onneksi saa oksentamaan, vaikka kuinka joisi. Tai ehkä se onkin huono asia.
tulee lonkusta ja viinistä armoton hedari, muuten en kyllä oo huomannu oikein mitään eroja eri viinojen välillä, kaikki riippuu vaan siitä kuinka paljon ja mihin tahtiin niitä juo. Viinan vs kaljan välinen ero on siinä et jälkimmäistä tulee tissuteltua pidemmän aikaa, jos juot 20 minsaan 6 kaljaa niin yhtä hilpeä nousuhuppeli siitä tulee kuin tiukasta viinastakin.
- bfuiwej
Ihan sama alkoholi niissä kaikissa sen humalan aiheuttaa ja "eri humalatilat" johtuvat vain siitä kuinka paljon ja missä ajassa sitä alkoholia verenkiertoon imeytyy. Siihen taas vaikuttaa moni asia (kuten milloin on ruokaillut) ja tietenkin se, mihin tahtiin mitäkin juo ja kuinka paljon.
Mulla merkkaa enemmän se fiilis millä lähtee juomaan. Jos nyppii jo lähtiessä niin eipä se siitä eri alkoholeilla juuri muuks muutu.
Kaljalla saa aikaan vaan sellasen kuivan kankkusen ja rennon huppelin. Muuten en oo kiinnittäny niin huomiota laatuun vaan määrään.
Kyllähän joku stereotypia sanoo että
Viinalla saa Tappelu ja riidanhaasto humalan.
Siideri ja skumppa saa hihittämään ja nopeeseen nousuun josta sit laskuki iskee yhtä ankeesti
Viinillä taas tulee sellainen höpötys ja henkevien keskustelu tulos...- Anonyymi
Viinaa voi juoda muutenkin kuin perusjuntti jos siihen laittaa vähän ajatusta.Ei oo mikään sääntö tai pakko vetää jotain kossua tai muuta räkäpaskaa sillä idealla että äkkiä vaan känni päälle.Maailmassa on vaikka mitä hienoja viinoja ja cocktaileja olemassa ja jää aika paljosta paitsi jos ei itse ymmärrä muuttaa suhtautumistapaansa.Suomalaisilla on ihme tyyli ryypätä hirveellä kiireellä halpaa viinaa tai vodkaa.Kannattaa joskus kokeilla ja ostaa jotain parempaa ja arvostaa itseään.Rommia, tequilaa, bourbonia yms. on myös olemassa ja niistä kaikista saa parempaa juotavaa kuin noista halvoista tuulilasinpesuaineista.
- vato retro
Olen miettinyt samaa ja tullut seuraaviin johtopäätöksiin:
1. Olut on janojuoma ja istuskelua varten. Mitään "oloa" siitä ei saa.
2. Siideristä saa pienen vipinän, mutta ne pitää ostaa hyvin varustellusta puodista. Suomalaisia litkuja ei juo kuin pikkutytöt. Eikä siideriä muutenkaan pysty mies juomaan kuin pullollisen.
3. Kaikki sekaisin - no sitähän se monesti on. Hirveä darra, ei hyvä.
4. Viina. Jos haluaa kierroksia, niin parhaita ovat energiajuomilla tai limonadilla höystetyt votkadrinkit. Varsinkaan venäläisistä (Stolishnaja, Moskovskaja) ei tule krapulaa, koska ne ovat jotenkin hyvin puhtaita alkoholijuomia. Viskistä sen sijaan saa hirveän darran. Ainoa paha puoli näissä on, että kierroksia sitten tulee kanssa ---> sekaisin juominen ja hirveä krapula.
5. Viini. Punkkupullosta saa todellakin miellyttävän hönön.
Kaljan lipittäminen on todellakin melko hyödytöntä. Vatsa vaan kasvaa ja aika kuluu, muuta ei juuri tapahdu. 1. Olut. Perusjouma, se mistä useimmiten tulen humalaan, tuttu ja turvallinen. "Peruskänni". Toimii ruokajuomana tai iltaa istuessa. Oluenjuontini ei läheskään aina ole humalahakuista; pubissa nautittu pieni tuoppi laadukasta bitteriä, hyvä kirja tai lehtiä mukana.. > loistava tapa viettää aikaa.
2. Siideri.Tästä tulen yleensä korkeintaan kepeään hiprakkaan; ei voi juoda paljon kerralla. Aloitteluun silloin kun tuodaan omat juomat kaverin luo; korkilliset pullot käteviä näissä suomalaisissa "siidereissä". Aidosta tavarasta parasta on Strongbow.
3. Kaikkea sekaisin, boolia, olutta, siideriä, vodkaa ja viiniä.. Krapulaaaaa!!!!!
4. Viina. Korkeintaan kaksi napsua illan aikana, muuten käy huonosti! Nousee nopeasti päähän. "Rähinäkänni".
5. Viini. Kuohuviini > iloinen hiprakka, punaviini: leppoisan rentoutunut olo. Valkoviinistä en osaa sanoa.- kännitohtori
Suosittelen ykkösolutta. Saa pikkuhiprakat kun vetää lavallisen sitä. Mutta parasta on, että darraa ei tule!
- Anonyymi
Vammaisen hommaa
Tiukasta viinasta tuppaa menemään muisti, ainakin, jos juo nopean nousuhumalan itselleen.
Olut on metkaa kamaa.
Juo esimerkiksi vaikka kahdeksan pulloa olutta alle puolen tunnin niin siitä tulee jo hilpeä nousuhumala mullekin vaikka oon aika iso mies.
Mutta, jos ryyppään noiden kahdeksan pullon päälle lisää niin en tule enää sen enempää humalaan vaikka kittaisin koko korillisen.- Ei_millään
Miten voi juoda 8 pulloa olutta puoleen tuntiin? En pystyisi juomaan edes vettä tuollaisella tahdilla.
- Kaljamahahana
Kyllä se olut saa olon jotenkin "tukkoisemmaksi" kuin esim siideri. Nyt 10 kpl 0,33 somersbytä alla ja jo varmistin että onko niissä alkoholia. Juu 4,5 volttia löytyy. Samasta määrästä olutta olisin jo paljon enemmän "humalassa". Tai toisin sanoen sekavammassa olotilassa.
Viinoista ja viineistä en osaa sanoa oikein mitään.
- Anonyymi
Kaikkea tätä vanhaa keskustelua kommentoitaksenk voin sanoa sen, että väkevät pidennettynä on paras vaihtoehto.
Tänään oli pienoinen krapula muutaman kaljan juotuani, mutta se meni ohi iltapäivään mennessä.
Olen nyt tissutellut melkein 0,5cl rommia colaan sekoitettuna eikä ole yhtään pöhnäinen/turvonnut olo. Mukavasti mennyt juomat pelatessa ja lopulta Netfixiä katoessa. Voi olla, että krapulaa ei tule, koska herätessä on periaatteessa vielä tavallaan vahvassa humalatilassa.- Anonyymi
PS: Katsoin kokonaisen sarja tuotantokauden ja vielä yhden sarjan loppuun ennenkuin menen pehkuihin ja ei edes tee yhtään tiukkaa siemailla rommikolaa katsoessa sarjoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167170- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718