ihme finnejä

mitälie

Mulla on naamassa erikoisia patteja. Vähän niinkuin normaaleja finnejä mutta ulospäin näkyy kohtuu pieni pahkura, mutta yleensä voimakkaan punainen ja sininen, todella epäterveen näköinen. Mutta kun tunnustelee ihon alta niin se on tosi iso patti. Ja yleensä tulee poskiin tai nenän juureen ja on tosi pitkäikäisiä. Vaikka patti poistuisikin niin jää melkein aina todella pitkäksi aikaa punasininen jälki, tai vaihtoehtoisesti saattaa punoitus poistua mutta jää pieni pahkura mikä saattaa olla yli vuoden. Mitään allergiaa ei pitäisi olla ja en ole nähnyt tuollaisia kellään muulla. Olen 23- vuotias, mutta ei tämmöisiä oo ollut kuin joku 5 vuotta.
Tietäiskö joku mistä nuo johtuu tai mikä niihin auttais?

5

1774

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -_-_

en tiedä onko samoja, mutta mulla tulee liiallisesta pesemisestä pieniä punaisia näppyjä, ei finnejä. 1 %:sella kortisonilla mulla lähtee ne pois. suosittelen sitä kokeilemaan.

• paukama

Kuulostaa vähän finneiltä jotka johtuu hormonitoiminnasta. Mulla joskus oli paljon niitä, ja marssin ihotautilääkärille, hoidoksi kuukausia kestänyt antibioottikuuri, tetrasykliiniä. Paiseet hävis kyllä, mutta hoidon jälkeen alkoi taas tulemaan, kuitenkin vain silloin tällöin. Nykyään vuosien kuluttuakin satunnaisesti vielä tulee, kestävät noin kuukauden pari ja katoavat. tosin jos ovat todella selvästi sinertäviä, menisin jo senkin vuoksi näyttämään niitä.

• Finnejä todennäköisesti
    • minullakin

Minullakin on tällä hetkellä samanlaisia patteja naamassa. Leuan alueella suurin osa. Yksi poskessa. Todella pitkään ovat olleet sillä muistaakseni marraskuun alkupuolella ensimmäiset ilmestyivät. Joskus ovat kosketusherkkiä mutta nyt ei niistä muuta haittaa kuin näkö.

Jos joku tietää konstin miten pois saisi, olisin iloinen.

• laitan

niihin heti alkoholipitoista kasvovettä, joka
        kuivattaa. Se kannattaa tehdä usein ja huolehtia
        myös ihon kuorinnasta ja kosteutuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      180
      2177
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      87
      1570
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      182
      1444
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      14
      1264
    5. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      42
      1101
    6. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      1057
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      45
      987
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      97
      895
    9. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      835
    10. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      49
      805
    Aihe