Vittu kun ei kiinnosta työnteko

Se on pakkopullaa

On mulla vakituinen työpaikka ja ihan ok työ, mutta ei kiinnosta se työ millään tavalla. Palkanhan sieltä saa ja toimeentulon, mutta ei se muuta anna. Jokainen tunti töissä on ihan perseestä ja ainoa pyrkimys on päästä kotiin ja harrastuksiin mahdollisimman pian. Töissä on vain pakko käydä. Sairaslomaa otan heti jos vähänkin syytä. Miksi en ottaisi? Mikäli sairastun vapaalla, lykkään taudin vaikka buranalla työpäoiville ja haen lapun lekurista. Mutta en oikein tiedä miten työstä tulisi ajatella? Syvältä se on ja pakollinen paha elämän ja harrastusten rajoittaja. Olen suunnitellut ammatinvaihtoakin tämänkin suunnilleen seitsemänne työpaikkani jälkeen. Ihmisen pitää kehittyä. Aina ei jaksa samaa sontaa, vaan pitää saada vaihtelua. Ja senhän työvoimapula meille nuorille suo:) On vara valita.

62

16591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työnantaja

      Kiitos kun olet rehellinen että ei ole haluja tehdä töitä ja siinä kehittyä ,,henkisestikkin.Sairaslomaa pitää hakea jos on todellisesti sairas mutta ei pidä käyttää järjestelmää hyväksi koska todellisiakin avun tarvitsioita on.Olet valinnut tuollaisen linjan mutta pidättäydy siinä , seuraava vaihe on että alat sapotoida työpaikallasi toisia ja heihän tekemisiään ,vahingoitat vain työkavereita et itseäsi.Meidän työpaikalla on juuri sellainen henkilö joka laittaa kapuloita rattaisiin jotta työt ja tilaukset viivästyy, kärsiöitä ovat ne sinne jäävät jotka tekevät hommat niinku työnjohto on asian miettinyt , menettävät vielä oman työpaikan sinunkaltaistesi takia.
      En tiedä teidän ikää tai perhesäätyä mutta , ala yksityisyrittäjäksi tai pidä sapattivuosi,jokin kurssi tai koulu välillä niin saat uuden näkökulman asioille , lähde johonkin uuteen mukaan.

      Hyvää Uutta Vuotta kaikille

      • työpaikan

        Työilmapiiri erittäin huonolla tolalla,kun kerran
        mukamas yksi ainut hlö mukamas pystyy tekemään kaikkien muiden elämän helvetiksi? Kuulostaa lähinnä
        työpaikkakiusaamiselta jossa kaikki työpaikan paska vain kaadetaan yhden hlön päälle eli syntipukki oireilee ja haistattaa paskat vittuilullenne,näin voi lukea rivien välistä tarinastasi.Yksinkertaisesti ihminen joka tuntee olevansa syrjitty vittuilee takaisin niin paljon kuin pystyy ja keinoja kaihtamatta niin tekisin itsekkin mutta silti hyvää uutta vuotta kaikille.


      • yrityksissä...
        työpaikan kirjoitti:

        Työilmapiiri erittäin huonolla tolalla,kun kerran
        mukamas yksi ainut hlö mukamas pystyy tekemään kaikkien muiden elämän helvetiksi? Kuulostaa lähinnä
        työpaikkakiusaamiselta jossa kaikki työpaikan paska vain kaadetaan yhden hlön päälle eli syntipukki oireilee ja haistattaa paskat vittuilullenne,näin voi lukea rivien välistä tarinastasi.Yksinkertaisesti ihminen joka tuntee olevansa syrjitty vittuilee takaisin niin paljon kuin pystyy ja keinoja kaihtamatta niin tekisin itsekkin mutta silti hyvää uutta vuotta kaikille.

        pienissä yrityksissä ainakin yksi pystyy tekemään tuhoa ja muidenkin työpäivistä painajaisen. Työpaikalla asiat sujuvat ihan eri tavalla kun tämä sabotoija on pois töistä.


    • Gitoni

      Oon kohta 27-vuotias ja samassa tilanteessa ollaan. Myös mulla on vakituinen työ ja liksa juoksee ihan mukavasti, mutta kun ei.

      Joka päivä mietin, että onko tää nyt sit sitä unelmaa. Kohta otetaan pankista lainaa, ostetaan kämppä ja muutama auto? Sitten paiskotaan duunia, jonkin suuryrityksen eteen 65-vuotiaaks ja nökötetään kaiken sen materian keskellä. Ei saatana!

      Eikö elämä oo tarkotettu elämistä varten? Itseäni ei todellakaan kiinnosta omistaa elämää työnteolle. Työ varmasti tarjoaa monille ihmisille sisältöä elämään, mutta ei vaan kaikille.

      Hienoa, että myös muut ajattelee näitä asioita eikä vaan antaudu!

      Itse en aio luopua elämästäni ilman taistelua!

      http://www.youtube.com/watch?v=mYEcV6LA93U

      • Se on pakkopullaa

        Varmaan olisi moni muukin, jos älyäisivät käyttää aivojaan ja olla omia itsiään, eivätkä eläisi kuten napuri, serkku tai velipoika ja siksi osallistusi kaikkeen kulutuspaskaan ja hysteriaan.
        RIKKAUTTA ON MONENLAISTA! JA VAPAUS ELÄÄÄ OMAA ELÄMÄÄ NIISTÄ YKSI. KUN ELÄÄ OMAA ELÄMÄÄ, EI HALUA ELÄÄ NS. KELLOTETTUA PASKAA.


      • vaihtamallaparanee

        Vaihda nopeasti työpaikkaa, ei kenenkään pidä tehdä töitä tuolla asenteella ja työnantajallekin olet varmasti enemmän taakka kuin hyöty. Kaikille hyvä ratkaisu.


      • Anonyymi
        Se on pakkopullaa kirjoitti:

        Varmaan olisi moni muukin, jos älyäisivät käyttää aivojaan ja olla omia itsiään, eivätkä eläisi kuten napuri, serkku tai velipoika ja siksi osallistusi kaikkeen kulutuspaskaan ja hysteriaan.
        RIKKAUTTA ON MONENLAISTA! JA VAPAUS ELÄÄÄ OMAA ELÄMÄÄ NIISTÄ YKSI. KUN ELÄÄ OMAA ELÄMÄÄ, EI HALUA ELÄÄ NS. KELLOTETTUA PASKAA.

        Tuota. Millä rahalla elämää elää,jos lujaa ei juokse? Tuetaan ei anna sitä maista,niillä vaan kuitataan jokuläävävuokra,näkkäriä ja puuroa. Aamukahvia saa joskus miettiä,jos ei ole isoa kasaa laskuja. Ymmärrättekö,että on oikein tehdä rahan takia työtä.
        Pitää vapaata,välillä niille unelmille,mutta vaikka haluaisi erämaahan vuodeksi,sielläkin on syötävä.s


      • Anonyymi

        Huvittava kommentti 15 vuoden takaa.
        Ajat ovt tosin muuttuneet ja kuusvitoseksi ei ole mitään saumaa olla enää työelämässä ja työnteko on tullut raskaaksi taakaksi jo nuoremmillekin, Suomen tuho siis alkoi jo ennen finanssikriisiä.


    • mahdollisuutta

      Koska nykyinen työ ei inspiroi, niin olisiko mitään harrastusta, elämänfilosofiaa tms. mitä voisit kuvitella tekeväsi työksesi?

      Jos työ on pakkopullaa, niin lopputulema on, että se stressi tulee lyhentämään sitä suuresti arvostamaasi elämää. Monet ovat jalostaneet itselleen mieluisista asioista sen leipätyön jolla hankitaan se välttämätön rahnu. Mieti sitä, äläkä kuihdu työssä josta et pidä.

      • mulla

        Mulla on 200 tonttua asuntovelkaa ja työ on perseestä. Teen tes-määrän ja lähen himbeen. Saikuilla olen mahdollisimman paljon. Se auttaa jaksamaan niin kauan kun löydän uuden uran itselleni.


    • vittuuntunut

      ..samoilla tiimoilla täälläkin ollaan...itse ollut
      2 vuoden aikana varmaan 10 eri duuni paikassa..itse
      tällä hetkellä työttömänä ja miettimässä sellaista
      duunia tai koulutusta mitä voisi tehdä pitempääkin...josssa säilyisi työn teon mielekkyys...mutta tähän asti sitä ei ikävä kyllä ole tullut..

    • nainen -68

      ... jollakin muullakin on samanlaista siis luulin olevani ainoa jota tämä hetkinen työ vituttaa.Vituttaa lähteä töihin,työpäivä on ihan perseestä,pomo on täysin epäpätevä hoitamaan työtään...jne.jne.mutta kun niitä paikkoja ei ole joka lehdellä täälläpäin.
      Mutta saahan sitä valittaa.

      • vituttaahan

        Itselläni vakituinen valtion virka. Mutta niinhän se on että kyllä vituttaa, esimiehet täysin epäpäteviä ja työ pelkkää paskaa. Duunikaverit onneksi erittäin hauskaa seuraa, ei muuten kovin pitkään jaksaisi sieläkään heilua.

        Oma selviytymiskeino on yrittää ajatella mahdollisimman vähän kaikkea sitä sontaa mitä se paikka on täynnä, teen työni ja thats it.


    • kyberrotta

      Älä muuta viserrä. Duunin painaminen on vastenmielisintä mitä tiedän heti seksuaalirikosten jälkeen. Samaten kiroan lähes jokaista kiroamiselle liikenevää minuuttia töissä, minkäs sille voi kun niin vituttaa.
      Eikä se rahakaan kiinnosta enempää ku on pakko eli kuhan nyt hengissä ja suojassa pysyy ja sillon tällön konstailee jostain ekstraa omii proggiksii varten. Vituttaa tää yhteiskuntaan syöpyny työnteon välttämättömyys ja kohta palaa meitsin sulakkeet lopullisesti.

      Aattelin rahoittaa jollain ihme konstilla tutkimukseni, jonka aiheena on hippibileskene ja lähtee Brasiliaan sitä tekemään.
      Peace & unemployment

      • työtön nyt ja aina :)

        Ei se työn teko nappaa täälläkään.
        Teen satunnaisia pätkä töitä silloin ku sattuu huvittaa.
        Kamut jotka käy vaki duuneissa on sanoneet että kunpa hekin olis ällynny aikanaan tehä saman tempun et tekee duune ja vaan silloin ku huvittaa.
        Ovat hypänneet siihen kuuluisaan oravan pyörään mukaan mistä ei tunnu olevan kovinkaan helppo irtautua.
        ps: jos työ olis herkkua herrat sen tekis :)


    • Katekismus

      Niin vituttaa tää oravan pyörä mutta kun olis edes töitä

    • työ on paskaa

      Kyllä ei todellakaan kiinnosta työt, minä oikein ihmettelen miksi jotkut hinkuu töihin ja vielä pitää siitä? pitää kuulemma olla tekemistä..... minä sanon että mulla aika kuluu tasan muutenkin ilman mitään töitä! pitää olla todella köyhä mielikuvitus jos ei nyky tekniikan ja telkkareiden ja tietokoneiden aikana keksi ajan kulua? Firmat pakottaa ura putkeen ja sitten sairaana eläkkeelle.....voi vittu!! sitten kuollaan...etkä ole ehtinyt harrastaa mitään.

      • Uurastaja(M)

        Työnteko on tylsää, varsinkin jos on ns. väärällä alalla, - kuten minä. Mutta ei se auta kuin vaihtaa alaa sitten ja etsiä sitä ominta omaa. Ihmetyttää todellakin tyypit kenellä ei ole vapaa -aikana tekemistä ja lomien jälkeenkin ollaan ihan ekstaasissa kun pääsee taas sorvin ääreen. Työtä voi tehdä kotonakin ja nimenomaan mielekästä työtä.

        Monihan urautuu ja uskottelee itselleen tekevänsä tärlkeätäkin työtä. Kaikki työ on toki tärkeää, mutta toiset vain nostavat ammattiaan liikaa jalustalle.


      • työ ei vapauta
        Uurastaja(M) kirjoitti:

        Työnteko on tylsää, varsinkin jos on ns. väärällä alalla, - kuten minä. Mutta ei se auta kuin vaihtaa alaa sitten ja etsiä sitä ominta omaa. Ihmetyttää todellakin tyypit kenellä ei ole vapaa -aikana tekemistä ja lomien jälkeenkin ollaan ihan ekstaasissa kun pääsee taas sorvin ääreen. Työtä voi tehdä kotonakin ja nimenomaan mielekästä työtä.

        Monihan urautuu ja uskottelee itselleen tekevänsä tärlkeätäkin työtä. Kaikki työ on toki tärkeää, mutta toiset vain nostavat ammattiaan liikaa jalustalle.

        ITSENNE POIS SIELTä birkenausta.


    • Vailla ansiotyötä

      Sulla siis on työ muttei kiinnostusta käydä siellä? Mulla taas ei ole työtä, rahat vähissä ja siksi työ kiinnostaisi..

      Tehdään vaihtokaupat! Anna työsi minulle että pääsen tienaamaan, vastineeksi pääset työttömäksi lorvimaan. Sitten kun itse saan käärittyä työstä vähän massia, ja kyllästyn siihen työhön, annan omasta puolestani sen duunin jollekin toiselle tarvitsevaiselle.

    • elämä on...

      Sinun, minun ja kaikkien muiden on tehtävä työtä maksaaksemme teidän laskunne. Tämän vuoden osalta suomalaiset maksavat noin 110 mrd eron ansiotuloista korkoja ja veroja yhteensä noin 75 mrd euroa. Tämän lisäksi useimmat maksavat ansiotuloistaan myöskin lainan lyhennyksiä. Vaikka ansiotulojen veronvähennykset ovatkin noin 38 mrd euroa niin siitä huolimatta maksettavaa jää noin 75 mrd euroa. Ottakaa vielä huomioon, että suomalaisten noin 110 mrd euron ansiotuloista on palkkatuloja noin 70 mrd euroa, josta julkisen sektorin palkkatulot ovat noin 26 mrd euroa.

      • lisätään,

        Ansiotulot siis kattavat kaiken kotialouskien saamat ansiot. palkkatulot, opitotuki.... Pääomatuloja ei lasketa ansiotuloihin joten tuosta 110 mrd eurosta on vähennettävä 7 mrd euron pääomavero.


      • kyllä,-

        Kotitaloudet maksavat myöskin yrityksien velat yrityksien tuotteissa. Yrityksillä on ulkomaalaista velkaa noin 134 mrd euroa ja kotimaista noin 56 mrd euroa.


      • työtön 69
        kyllä,- kirjoitti:

        Kotitaloudet maksavat myöskin yrityksien velat yrityksien tuotteissa. Yrityksillä on ulkomaalaista velkaa noin 134 mrd euroa ja kotimaista noin 56 mrd euroa.

        Oletko mieluummin soskun elätti? Seisot pakkasessa leipäjonossa ja lasket euroja jotta saisi päivän ruuan ja asut jossain rotankolossa vuokralla huonolla alueella?

        Rahaa ei ole mihnkään, autoon harrastuksiin matkailuun ym.

        Jää työttömäksi jos se on mielestäsi parempi vaihtoehto tai viimeistään siinä vaiheessa jos joku muu joutuu tekemään työpaikalla työsi.

        Älä tee töitä jos et halua, katsele sitten seiniä päivät ja mieti että riittääkö rahat ruokaan ja hae vaatteet spr:n kirpputorilta. TERVETULOA KORTISTOON!!!!


      • peku, jkl
        työtön 69 kirjoitti:

        Oletko mieluummin soskun elätti? Seisot pakkasessa leipäjonossa ja lasket euroja jotta saisi päivän ruuan ja asut jossain rotankolossa vuokralla huonolla alueella?

        Rahaa ei ole mihnkään, autoon harrastuksiin matkailuun ym.

        Jää työttömäksi jos se on mielestäsi parempi vaihtoehto tai viimeistään siinä vaiheessa jos joku muu joutuu tekemään työpaikalla työsi.

        Älä tee töitä jos et halua, katsele sitten seiniä päivät ja mieti että riittääkö rahat ruokaan ja hae vaatteet spr:n kirpputorilta. TERVETULOA KORTISTOON!!!!

        Jos elämä vähäisen rahan kanssa sisältää vain puutteita, niin ehkäpä kyse on vain mielikuvituksen vajavuudesta. Auto, harrastukset... Auton pitäminen on kallista ja samalla autoilu on yksi suurimpia syitä ihmisten huonokuntoisuuteen ja liikunnanpuutteeseen. On olemassa paljon edullisia harrastuksia. Ei ole pakko harrastaa kallista välineurheilua tai maksaa kymmenien eurojen kuukausimaksuja kuntosaleille. Kävelee tai ajaa pyörällä ja harrastaa vaikka piirtämistä ja lenkkeilyä.

        Itse pärjään ilman autoa hyvin, vaikka olen opiskelija ja yksilapsisen perheen isä enkä käy töissä tällä hetkellä ja avopuolisoni on kotihoidontuella (vai mikä se nyt olikaan), eli kumpikaan ei käy töissä. Lisäksi molemmat maksavat kuntosalikortista joka kuukausi (eli sekin onnistuu) ja lapsi saa parasta mahdollista ruokaa. Kyse ei siis ole suurista tuloista vaan pienistä menoista.

        Ihminen tekee itse valintansa sen suhteen minkälaisen elintason vaatii itselleen ja millaisessa kodissa haluaa asua. Valittamaan joutuu jos vaatimukset itseään kohtaan ovat liian suuret.


      • hermoton
        peku, jkl kirjoitti:

        Jos elämä vähäisen rahan kanssa sisältää vain puutteita, niin ehkäpä kyse on vain mielikuvituksen vajavuudesta. Auto, harrastukset... Auton pitäminen on kallista ja samalla autoilu on yksi suurimpia syitä ihmisten huonokuntoisuuteen ja liikunnanpuutteeseen. On olemassa paljon edullisia harrastuksia. Ei ole pakko harrastaa kallista välineurheilua tai maksaa kymmenien eurojen kuukausimaksuja kuntosaleille. Kävelee tai ajaa pyörällä ja harrastaa vaikka piirtämistä ja lenkkeilyä.

        Itse pärjään ilman autoa hyvin, vaikka olen opiskelija ja yksilapsisen perheen isä enkä käy töissä tällä hetkellä ja avopuolisoni on kotihoidontuella (vai mikä se nyt olikaan), eli kumpikaan ei käy töissä. Lisäksi molemmat maksavat kuntosalikortista joka kuukausi (eli sekin onnistuu) ja lapsi saa parasta mahdollista ruokaa. Kyse ei siis ole suurista tuloista vaan pienistä menoista.

        Ihminen tekee itse valintansa sen suhteen minkälaisen elintason vaatii itselleen ja millaisessa kodissa haluaa asua. Valittamaan joutuu jos vaatimukset itseään kohtaan ovat liian suuret.

        Olen ollut töissä liki 40 vuotta, eikä päivääkään työttömänä. Nyt olen saanut tulla työpaikkaan, missä yksi ämmä henkisesti pomottaa pomoakin. On niin rääväsuinen, eikä osaa sanoa mitään kenellekään positiivisesti, isä ja äiti paaponeet aikuista 50 v naista tekemällä kaikki tämän vanhanpiian työt, siivoamalla, jopa kuorimalla appelsiinin! Kuitenkin akka jaksaa marmattaa vanhemmistaan, kun eivät tee oikein sitä ja tätä. Pomottaa ja vtuilee joka asiasta muille työkavereille. Nyt minä lottoan, pelaan uhkepelejä tms. jotta olisi edes toivoa päästä tuolta pois. Työuraa liki 10 vuotta jäljellä, uranvaihto tai koulutus ei kannata, pitää vain yrittää jaksaa. Se on kuin vankilaan menisi, kakkua jäljellä vielä se 10 vuotta. Olen ollut myös ihanissa paikoissa, joissa henki on hyvä, joten tiedän mistä puhun. Vaan saneeraus poisti ne työpaikat. Onko lotossa ainoa apu? tunnen syyllisyyttä siitä että työapaikka on, kun kaikilla ei ole sitäkään. Toki menisin töihin vaikka puolella palkalla, jos työilmapiiri olisi rakentava


      • ohigopigo
        kyllä,- kirjoitti:

        Kotitaloudet maksavat myöskin yrityksien velat yrityksien tuotteissa. Yrityksillä on ulkomaalaista velkaa noin 134 mrd euroa ja kotimaista noin 56 mrd euroa.

        Yritykset maksavat kaikki kotitalouksien saamat tulot, paitsi ne jotka kotitaloudet saavat valtiolta. Valtio taas saa rahansa verottamalla yrityksiä ja niiden kotitalouksille maksamia palkkoja. Yritykset siis maksavat kaiken.


      • Hippi006

        blaa blaa blaa tuo on tuota aivopesupaskaa mitä vapaamatkustajat arkadianmäellä on saanu suurimman osan kansasta uskomaan ja mitä massamesia toitottaa ja pitää yllä ja ihmiset nielee sen koska ei pysty muuhun kuin olemaan lammas laumassa ja inisemään että joku ei raada itteensä hengiltä niin kuin ite XD


    • lumiukkon poika

      hienoa että olet huomannut väsymyksen...... taidat olla henkisesti sairas... olen huomannut muutamilla stora enson valvomo työntekijöillä samaa vikaa... vai olitkohan se sinä kun tapasimme....

      • ei nappaa aina mulla

        jos ei työnteko kiinnosta?

        MIelstäni se kertoo vain luovuudesta ja elämänsisällöllisyydestä, kun ei työ ole elämä.


    • 38 vuotta jäljellä

      Mikä teitä kaikkia vaivaa.Kuka on teille kertonut että töissä odottaa iloinen pomo joka kättelee kun tulet ovesta sisään ja toivottaa tervetuloa kakku kahvien merkeissä.
      Se on vain ikävä fakta että työ alkaa puuduttamaan jos on pitkään samassa paikassa/tehtävässä.Sillon pitää itse älytä hakeutua muihin tehtäviin taikka eri firmaan.
      Eikä elämä tietenkään pidä olla koko elämä,tottakai on muutakin elämää.Mutta,se on vain niin että jollei isä ole rikkaasta Von Baughen perheestä jolla on miljoonia niin sitä on vain tehtävä rahat omin käsin.

      Myös jolla voi vaikuttaa työpäivän mukavuuten on oma asenne työhön.Jos pitää heräämis hetkestä lähtien tunnetta "v*ttu,töihin.Ei kiinnosta!!" ni kyllä siitä päivästä tulee sellainen.Mutta,jos jaksaa löytää työstä taikka sen jälkeisestä vapaa-ajasta jotain positiivista niin sen voimallakin voi mennä eteenpäin.

      Myös sellainen että jos on mahdollista edetä uralla ja halua,niin miettii etukäteen mihin sitä voisi edetä ja lähtee sitä kohti.Pitää sitä ikään kuin maalina.Silloin työ saa myös jonkun merkityksen sinulle itsellesi.
      Kaikki on sinusta itsestäsi kiinni.

    • kommentoinhuvikseni

      Itse olen huomannut että ainakin omaan viihtyvyyteeni työssä on vaikuttanut ennen kaikkea työilmapiiri. Vaikka työ olisi vähän yksitoikkoistakin ja tylsää, niin kyllä se menee jotenkin kun on edes kohtalaisen mukavat työkaverit.

      Suurin yksittäinen asia joka itseeni on vaikuttanut viihtyvyyden ja motivaation osalta on pomon/työnantajan suhtautuminen. Kerran olin muutaman vuoden työssä joka oli hyvin yksinkertaista, mutta viihdyin siellä koska pomo kohteli hyvin ja arvosti sitä mitä tein. Myös työkaverit oli ihan ok. Pahinta mitä pomo voi tehdä on käyttäytyä huonosti työntekijää kohtaan. Ainakin itselläni silloin kaikki kääntyy ylösalaisin ja se on sitten ehdoton goodbye siitä paikasta lopullisesti.

    • stressi_ja_ahdistus

      Ajattelen hyvin pitkälti samoja asioita työntekemisestä. Pitkää päivää, eikä edes viikonloppu riitä siihen, että palautuisi kunnolla työviikosta. Tänä viikonloppunakaan en ole tehnyt muuta kun huilaillut, jo pelkästän puhuminen vie voimat. Tätäkö tämä elämä on? Koitan nyt myydä kaiken mahdollisen, jotta saisin lainat maksettua pois, ja voisin vähentää työntekoa, tai mielellään vaikka jäämään kokonaan pois, ainakin kesän ajaksi.

    • työtön ja onnellinen

      n. 9 eri työpaikkaa takana ja ei voi muuta sanoa kun et on se ihanaa olla vapaa edes vähän aikaa. vittuilut ja pompottamiset ja pieni palkka eivät inspiroi ollenkaan. töitä voisin tehdä jos sen saisi tehdä rauhassa ja hyvällä palkalla. muuten ei kannata. saman verran (oikeastaan enemmän) jää käteen rahaa kun on liiton rahoilla ja sossun tuella. saa olla oma itsensä joka päivä ja tehdä ihan mitä huvittaa tai olla tekemättä jos ei huvita. suosittelen... ei oo stressiä eikä tarvitse nuoleskella kenenkään persettä.

    • äly hoi!!!!

      Hyvä ja varteenotettava näkökulma.

      Jos et ole töissä, olet vapaa, vaikka saatkin vähemmän rahaa.

      Kaikkea ei mitata rahassa!

    • kljfogjfiorejgeoigbj

      Olin nuorena paljon työttömänä ja osa-aikatöissä, projektitöissä, pätkätöissä. Nyt olen ollut jo vuosia vakituisessa työssä mutta alkaa tosiaan käydä puuduttavaksi. Muistelen erityisen hyvällä niitä aikoja kun olin osa-aikatyössä, 4 tuntia töitä ja loppupäivä vapaata, rahaakin tuli enemmän kuin työttömänä, sellaisia kun työpäivät olisivat nytkin niin kyllä jaksaisi ja vapaa-aikaakin olisi enemmän :)
      Valitettavasti työelämä on niin jäykkä dinosaurus että normaalityö on 8 tuntia tai ei mitään.
      4 tunnin työpäivistä riittäisi työtä monelle työttömälle, joka haluaisi niin saisi toki tehdä 8 tunninkin töitä. Valinnaisena voisi olla vaikka 6 tunnin vuorojakin.
      Kahdeksan tuntia on helvetin paljon valveillaoloajasta, niin pitkä työvuoro vie paljon voimia ettei vapaa-aikana jaksa tehdä paljon mitään ja elämästä muodostuu yksitoikkoista töissäkäyntiä ja kotiin tulee vain nukkumaan.
      Työvuodesta palautuminen kestää koko kesäloman, juuri kun alkaisi olla lähes oma itsensä niin on palattava takaisin työhön.

      Koneellistumisen hyödyt on käytetty täysin väärin, se ei ole vapauttanut ihmisiä työn orjuudesta vaan hyödyt ovat menneet osakkeenomistajien taskuun. Koneellistuminen on toki vapauttanut osan työstä mutta heille on tullut sitten toimeentulosta ongelma. Ei sen näin pitänyt mennä.

      Kertakaikkiaan pitää kehittää jokin muukin asiallisen toimeentulon muoto kuin työ, työelämä on loppuunkuljettu tie kun eihän suomessa enää edes mikään kannata, silti ihmisten on jotenkin saatava toimeentulo elääkseen.

    • työ harrastuksena

      Ystäväni työskenteli monta vuotta alalla johon oli kouluttautunut mutta se ei lopulta kuitenkaan tehnyt onnelliseksi. Vaihtoi sitten viimein harrastuksensa työksi ja lähti kouluttautumaan haluamalleen alalle.
      Oon kyllä sitä mieltä että jos työ on noin pakkopullaa niin vaihda mieluummin se harrastus sitten työksi :)

    • mäski
    • sun mutsis

      es viis kauttaa viiis äksdee dee dee ebin viduddaaaaaaaabmfii0jm0 9t

    • carita14

      Kaikki lähtee kyllä siitä, että on omaa tahtoa ja rohkeutta toteuttaa itseään, sekä omia unelmiaankin.
      Jos elämä maistuu töissä ihan **lta, voi tehdä ja löytää ratkaisuja siihen.
      Jokainen on oman elämänsä herra, ja toisille ei pidä elää-vain itselleen.
      Minulla oli vakityö ja lähdin sieltä..nyt olen tehnyt pitkää päivää toisenlaisessa työssä-mutta teen sitä vapaaehtoisesti ja pienellä palkalla-vielä.
      Elämä ei voisi paremmin mennä-minä päätän päivieni kulun ja mitä siitä saan..
      Jos haluat tietää miten tämä voi olla mahdollsta, laita spostia:
      [email protected], mutta vain hyvässä hengessä-en halua mitään idiootteja kommentteja yms..Ihanaa elämää sinulla!

    • Järkeäkin saa käyttä

      Oisit kiitollinen että sulla on TYÖPAIKKA! VITUN APINA!

    • xccxcxcxxcxxc

      Työelämässä nyt vain on ihan liikaa epäpäteviä ihmisiä esimiestehtävissä. Sitten vastaavasti pätevämpiä tekijöitä löytyy alaisista. Eivät vain etene, koska ei olla hyvää pataa tai tarpeksi verkostoituneita työyhteisössä.

      En puhu itsestäni, mutta sivusta on seurattu monen fiksun tyypin jäävän siihen rivimiehen rooliin, kun se lipevä epäammattitaitoinen purskuttaa ohi.

    • yhtä lomaa

      Olen nyt 45 vuotias, enkä ole toitä päivääkään tehnyt. Nuorena peruskoulun jälkeen hain ammarrikouluun autonasentajaksi. Olin siellä melkein vuoden, kunnes eka tyäharjoittelu jakso alkoi. Silloin mulle valkeni, ettei tämä työ keksintö ole mun juttu. Lopetin koulun, mitäpä minä koulutuksella kun en töihinkään koskaan aio mennä. Olen ajankulukseni ostellut ja myynyt kaikenlaista. Rahaa on tullut ihan mukavasti.
      Päivääkään en vaihtais pois. On se niin mukavaa olla ja mennä niinkuin haluaa. Ei ole kukaan pompottamassa, Vielä kun on raha-asiat kunnossa, ei tuu sitäkään stressiä.Olin minä vaan niin viisas jo koulu aikoina.

      • Anonyymi

        Onks ketään sanonu sua kommariks?


    • perseestä

      sama sarja, ei vois työtvähempää kiinnostaa. nyt eun ja kaiken paskan takia Suomikin on ihanasti veloissa. 29 vit** vuotta pitäisi vielä heittää mereen ja toivoa että eläkeikä olisi vielä 65vee.... yeah right.

      ihan helvetin tylsää elämää. eihän tässä oravanpyörässä ole järjen häivää. aina saan ajan kulumaan hyvin ilman töitäkin.

    • et osaan ite varoo

      Iha mielenkiinnosta. Mitä työtä sä teet?

      • cancerous

        iha mielenkiintosta et luulet et vastaus tulee 4v jälkee


    • fdsdfdf88

      Tässä vaiheessa pomppisin riemusta, jos saisi jotain järjellistä työtä. Harjoittelussa kun on nyt tullut oltua joku nelisen kuukautta, 6h päiviä ja kuukaudessa yhteensä n.1050 euroa. Siitä sitten vuokraan ja laskuihin menee reippaasti yli puolet, itselle ja lemmikille ruoat, niin ei siinä jää ketään vittuakaan.

      Palkkatöistä jäisi edes jotain rahaa käteen, että voisi edes jotain tehdäkin vapaa-ajalla ja/tai lomilla, nyt tehdään töitä ja vapaa-ajat istutaan muna kourassa kotona, kun ei mitään muutakaan pysty tekemään.

    • actionia please

      työkaverina tiimissä työstänsä kiinnostumattomat ovat hirveä taakka. miksi eivät paikkaa vaihda jos ei kiinnosta ja naama on aina norsun vitulla kun työpaikalle aamulla tulevat, tunteja ja minuutteja päivässä laskevat, nojatuolissa kahvikuppi kädessä päivänsä istuvat, räpläävät feicciä ja runoilevat tai piirtelevät, narisevat siitä ja tuosta ja tästä seisoskellen löysänä vieressä töllistellen ja päivitellen kuinka rankkaa työ on, kun itse yritän kahden edestä töitä tehdä.

      jos ei kiinnosta ole ystävällinen ja vaihda alaa tai paikkaa.

    • Hahahhhaaa

      Ajattelin alkaa kela/työkkäri pummiksi koska töitä en enää aio tehdä ne on ihan perseestä,valtionelättinä mukavempaa

    • Prestentti

      Kuis menee nykyään.

      • mopedilla_pääsee

        hienosti! t.sossun täti


    • Ruotsisverige

      Ei ole ihme kun Ruotsilla pyyhkii paremmin kun täällä suomessa on niin paljon laiskoja paskahousuja...

      • ssdds

        minua vituttaa työni,vittu mitä paskaa.aika usein juopottelen töissä niin päivä kuluu vähän verkkaisemmin.kannattaa kokeilla


      • Anonyymi

        Ruotsissa töissä pitää tehdäkin jotain eikä vain olla.


      • Anonyymi
        ssdds kirjoitti:

        minua vituttaa työni,vittu mitä paskaa.aika usein juopottelen töissä niin päivä kuluu vähän verkkaisemmin.kannattaa kokeilla

        Siirryin itse huumeisiin kauan sitten,pilven ja
        pirin veto Kemira pigmentsillä oli kivaa.


    • äitistaiisukkis

      haista mursu jörsseli senkin epätoivoinen kakkahousu persenaama kulli aivo pissa perse aivotompppeli muuten bvaan tomppeli

    • Anonyymi

      Vittu en parkkipaikka porissa

    • Anonyymi

      Lisää parkkipaikka Poriin

      • Anonyymi

        Koko Pori parkkipaikaks


    • Anonyymi

      Älä mene ainakaan turengin kyteriin töihin! Ihan hirveä työpaikka

    • Anonyymi

      Työntekeminen ei kiinnosta pätkääkään :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe