Heippa kaikki tekohampaiset!
Äitini harkitsee yläproteesin laitattamista kun alkaa olla sökönä oma kalusto. Hinta vain mietityttää, pyysi minua netistä katsomaan vaan eipä niin vaan löydy. Olisin kovin kiitollinen jos kertoisitte miten paljon teillä on tullut yläprotsku maksamaan kaiken kaikkiaan. Saispa jotain hintahaitaria kehitettyä. Kiitos!
yläproteesin hinta?
15
12927
Vastaukset
- apina
450 euroa maksoi mun yläproteesi.Pohjauksen sain ilmaiseksi, kun en pyytänyt kuittia.
- proteesi
maksaa 550 ,- ylöspäin. Pyytäkää ihmeessä kuitit
työn seuranta on helpompaa ja VÄÄRISTÄÄ HINTOJA. - yläproteesin saanut
itse proteesin hinta on vain reilut 100 euroa, mutta muista toimenpiteistä (esim. omien hampaiden poisto 11 euroa/kpl) menee eri maksu. Minulla koko "paketti" poistoineen ja käyntimaksuineen tuli maksamaan kunnallisella noin 300-400 euroa. Ja kysymys siis vain yläproteesista.
- Riiittalg
Mitä nykyään maksaa uudet ylähammasproteesit?
- hyvä-proteesi
Mulla maksoi vuosi sitten yläproteesi 750 yläleuan risojen hampaiden poistot jotain 600 euroa.
- Anonyymi
Pajonko maksaa yläproteesi. Jo vuosi ilman proteesia..
- Anonyymi
Kilpailuta teknikoita. Soittelet muutamaan oman asuinpaikkakuntasi hammasteknikolle ja kysy tarjousta. Jos suu on jo "tyhjä", hammaslääkäriä ei enää tarvita proteesien laittoon.
- Anonyymi
Mulla makso 490e
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kilpailuta teknikoita. Soittelet muutamaan oman asuinpaikkakuntasi hammasteknikolle ja kysy tarjousta. Jos suu on jo "tyhjä", hammaslääkäriä ei enää tarvita proteesien laittoon.
Vain erikoishammasteknikko saa tehdä kokoproteesit muoteista lähtien.
Hammasteknikko ei saa, hänelle tekee muotin hammaslääkäri.
Ainakaan Hesassa ei julkisella puolella saa proteeseja. E
Yläproteesin hinta erikoishammasteknikolla noin 700€, kun hampaat ensin poistettu lääkärillä.
Ja tasoa on noissa tekijöissä monenlaisia, tuttu joutui teettämään toisella erikoishammasteknikolla uuden proteesin alusta alkaen, kun ensimmäinen ei kyennyt korjaamaan tekemäänsä sopivaksi.
Ja nyt on toisenkin kanssa ongelmia.
Ehkä olisi parasta mennä lääkärin tekemän muotin kautta.
- Anonyymi
Mulla tulee yksityisellä maksaa yläproteesi n. 1500€. Sen takia yksityisellä olen koska ylhäältä lähteet loput hampaat ja kunnallisessa menisi 2 vuotta koko operaatioon proteeseineen pitkien jonotusaikojen takia. Toki kunnallinen olisi halvempi mutta arviolta menee 4000€ kaikkineen. Yksityisellä menee vuosi nii sitten on proteesi suussa.
Saisi toki paljon nopeamminkin jos rahat olisi kasassa mutta pitää laittaa joka kuukausi sivuun aina vähän ja joka kuukausi poistaa 1 tai hammasta koska ei ole varaa poistaa useampaa tai kaikkia kerralla. Jos rahatilanne sallisi niin mulla olis proteesit suussa varmaan jo loppukesästä viimeistään. - Anonyymi
Osayläproteesi maksoi 1100 e ja yksityisellä teetin. Olen tosi tyytyväinen ja istuu hyvin 😁 hymy herkässä...
- Anonyymi
Tuossa 1100 e on sulla varmaan koko hoito ja hampaiden poisotto.
Pois ottokuitteja en viitsi hakea, mutta osaproteesi ylös metalli vahvistuksella maksoi yksityisellä 680 e. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa 1100 e on sulla varmaan koko hoito ja hampaiden poisotto.
Pois ottokuitteja en viitsi hakea, mutta osaproteesi ylös metalli vahvistuksella maksoi yksityisellä 680 e.Vaihdoin tässä alkuvuonna yläproteesin uuteen ja hinta oli samaa luokkaa.
- Anonyymi
Olen käyttänyt kahta hammasteknikkoa vuosien varrella. Kumpikaan ei hyväksy muuta kuin käteismaksun eikä heiltä saa kuittia. Nyt pitäisi proteesi uudistaa tai ainakin pohjata mutta edes suurin piirtein-hintaa ei saa sitten millään. Ensin pitää mennä (maksulliseen) tarkastukseen ja vasta sitten saa hinta-arvion. Ilmeisesti hammaslaboratoorit ovat osa villiä viidakkoa eli harmaata taloutta, jossa ainakaan verottajalla ei ole kummoista merkitystä.
- Anonyymi
ONNI- hammasteknikot( eri paikkakunnilla tuo ketju) tekevät myös rahoitus suunnitelmalla työn.Resurs Bankki myöntää EHT- luoton ( tarkoitettu juuri erikoishammasteknikon työhön). Lainan haku onnistuu myös netissä, jos sinulla on verkkopankkitunnukset. Esim.minun laskuni koostuu yläproteesin uusimisesta ja alaproteesin pohjauksesta, n 1100€ yhteensä. Maksan kuukaudessa 100€ ja näin saan laskun suoritettua vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124280MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822161Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5551701Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991425Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331078Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903- 171874
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3868