yläproteesin hinta?

tekarimutsi

Heippa kaikki tekohampaiset!

Äitini harkitsee yläproteesin laitattamista kun alkaa olla sökönä oma kalusto. Hinta vain mietityttää, pyysi minua netistä katsomaan vaan eipä niin vaan löydy. Olisin kovin kiitollinen jos kertoisitte miten paljon teillä on tullut yläprotsku maksamaan kaiken kaikkiaan. Saispa jotain hintahaitaria kehitettyä. Kiitos!

13

11489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apina

      450 euroa maksoi mun yläproteesi.Pohjauksen sain ilmaiseksi, kun en pyytänyt kuittia.

    • proteesi

      maksaa 550 ,- ylöspäin. Pyytäkää ihmeessä kuitit
      työn seuranta on helpompaa ja VÄÄRISTÄÄ HINTOJA.

    • yläproteesin saanut

      itse proteesin hinta on vain reilut 100 euroa, mutta muista toimenpiteistä (esim. omien hampaiden poisto 11 euroa/kpl) menee eri maksu. Minulla koko "paketti" poistoineen ja käyntimaksuineen tuli maksamaan kunnallisella noin 300-400 euroa. Ja kysymys siis vain yläproteesista.

    • Riiittalg

      Mitä nykyään maksaa uudet ylähammasproteesit?

      • hyvä-proteesi

        Mulla maksoi vuosi sitten yläproteesi 750 yläleuan risojen hampaiden poistot jotain 600 euroa.


    • Anonyymi

      Pajonko maksaa yläproteesi. Jo vuosi ilman proteesia..

      • Anonyymi

        Kilpailuta teknikoita. Soittelet muutamaan oman asuinpaikkakuntasi hammasteknikolle ja kysy tarjousta. Jos suu on jo "tyhjä", hammaslääkäriä ei enää tarvita proteesien laittoon.


      • Anonyymi

        Mulla makso 490e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpailuta teknikoita. Soittelet muutamaan oman asuinpaikkakuntasi hammasteknikolle ja kysy tarjousta. Jos suu on jo "tyhjä", hammaslääkäriä ei enää tarvita proteesien laittoon.

        Vain erikoishammasteknikko saa tehdä kokoproteesit muoteista lähtien.
        Hammasteknikko ei saa, hänelle tekee muotin hammaslääkäri.
        Ainakaan Hesassa ei julkisella puolella saa proteeseja. E
        Yläproteesin hinta erikoishammasteknikolla noin 700€, kun hampaat ensin poistettu lääkärillä.
        Ja tasoa on noissa tekijöissä monenlaisia, tuttu joutui teettämään toisella erikoishammasteknikolla uuden proteesin alusta alkaen, kun ensimmäinen ei kyennyt korjaamaan tekemäänsä sopivaksi.
        Ja nyt on toisenkin kanssa ongelmia.
        Ehkä olisi parasta mennä lääkärin tekemän muotin kautta.


    • Anonyymi

      Mulla tulee yksityisellä maksaa yläproteesi n. 1500€. Sen takia yksityisellä olen koska ylhäältä lähteet loput hampaat ja kunnallisessa menisi 2 vuotta koko operaatioon proteeseineen pitkien jonotusaikojen takia. Toki kunnallinen olisi halvempi mutta arviolta menee 4000€ kaikkineen. Yksityisellä menee vuosi nii sitten on proteesi suussa.

      Saisi toki paljon nopeamminkin jos rahat olisi kasassa mutta pitää laittaa joka kuukausi sivuun aina vähän ja joka kuukausi poistaa 1 tai hammasta koska ei ole varaa poistaa useampaa tai kaikkia kerralla. Jos rahatilanne sallisi niin mulla olis proteesit suussa varmaan jo loppukesästä viimeistään.

    • Anonyymi

      Osayläproteesi maksoi 1100 e ja yksityisellä teetin. Olen tosi tyytyväinen ja istuu hyvin 😁 hymy herkässä...

      • Anonyymi

        Tuossa 1100 e on sulla varmaan koko hoito ja hampaiden poisotto.
        Pois ottokuitteja en viitsi hakea, mutta osaproteesi ylös metalli vahvistuksella maksoi yksityisellä 680 e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa 1100 e on sulla varmaan koko hoito ja hampaiden poisotto.
        Pois ottokuitteja en viitsi hakea, mutta osaproteesi ylös metalli vahvistuksella maksoi yksityisellä 680 e.

        Vaihdoin tässä alkuvuonna yläproteesin uuteen ja hinta oli samaa luokkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe