Miten pyytää

palkankorotusta?

Työskentelen niinsanottuna rivityöntekijänä suuressa yrityksessä, en ole toimihenkilö, vaan työntekijä. Palkkani on pieni ja palkkakehitys olematonta. Se nousee yleiskorotuksilla, ei muuten, niinkuin niin monilla muillakin, lisäksi tiedän että olen yrityksessä palkkamäärien matalammalla puolella ja siksi haluaisin pyytää palkankorotusta.
Ongelmat lähteekin siitä... Meidän firmassa kun on pomoa pomon päälle. Jos sanon asiasta lähimmälle esimiehelleni, hän voi vain viedä asiani ylemmälle tasolle koska siellä palkoista päätetään. Olen kuullut teilattuja pyyntöjä, joista työntekijälle vain ilmoitetaan; "ei mennyt läpi". Tuntuu hurjalta ajatus että soittaisin tapaamista korkeammille johtajille joita harvoin edes näkee, jotka jäykästi tervehtivät vastaantullessa, mutta eivät puhu työntekijöille mitään muuta, vain jossain tiedotustilaisuudessa yms. Että menisin likaisissa työvaatteissa alueelle johon kaikilla ei ees ole asiaa johonkin toimistoon puhumaan palkankorotuksesta henkilön kanssa, joka siitä päättää, mutta ei edes tiedä mitä työtä teen. Saati miten sitä teen. Olenko siis vain lähimmän esimieheni armoilla ja lähden sitä kautta ajamaan asiaa?
Koska jos en pyydä lisää palkkaa, en sitä koskaan tule ilmaiseksi saamaankaan, vai oletteko kuulleet paljonkin sellaisista työnantajista jotka tulee vapaaehtoisesti koputtamaan työntekijän olkaa ja sanoo että kuule, olet niin hyvä työntekijä että nostetaan sun palkkaa?
Olen kyllä kuullut sellaisista tapauksista että joissain työpaikan juhlissa kännissä tehdään itseään tykö ja sitä kautta päästään hivuttautumaan lähemmäs aihetta, ja onnistuttukin, miespuolisten ollessa kyseessä. Jotain ihme äijäpiiriä tms. En ole kuullut että yhdenkään naispuolisen palkkaa olisi nostettu. Olen siis itsekin nainen. En haluaisi mokata tätä juttua. Ja sekin mietityttää että miten työmotivaatiolle käy jos tulee kielteinen vastaus, aargh.

5

2187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pietu76

      isoissa konserneissa on joka osastolla luottamusmies joten heti aluksi keskustelet hänen kanssaan ja mikäli hän ei rupea auttamaan menet pääluottamus miehen juttusille ja kerrot mitä teet kuinka kauvan olet tehnyt yms... ja mikä on palkkasi.... totuus on se myöskin että isoissa konsernissa palkan korotus laput ja listat menee monen pöydän kautta ja monesti ne tulee bumrangina takaisin... ja myöskin pomoilla on omat "kultapossu kerholaiset" mikä on perseestä eikä sen takia ole tasaarvoista kohtelua tasapuloisesti muiden työntekijöiden kanssa

      • Pieru

        Ei se pääluottamusmies kenenkään yksittäisen työntekijän liksaa siel korjaa...tutustu Pietu pääluoton tehtäviin ennen kun tulet viisastelemaan.


      • lisää..
        Pieru kirjoitti:

        Ei se pääluottamusmies kenenkään yksittäisen työntekijän liksaa siel korjaa...tutustu Pietu pääluoton tehtäviin ennen kun tulet viisastelemaan.

        Ei siis korjaa, jos se on sopimusten mukainen...


    • SETAPAHTUU
    • kuule lisää

      liksaa vaikka näin. "Saisinko lisää palkkaa?"
      Ei sen vaikeempaa.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe