Kunnon nainen

Palstalla on puhuttu kunnon miehistä ja yritetty määritellä, mikä se on. Toisten mielestä se on nimitys stalkkereille ja björkqvisteille. Toisille taas peilistä takaisin katsova mitä parhain mies, eli minä itse.

No mutta onkos sitten olemassa kunnon naista? Jos, niin millainen mielleyhtymä siitä tulee?
574206
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 57

Vanhimmat

ei ole kunnon naisia, ei ole kunnon miehiä. On miehiä ja naisia. Yhden kunnollinen on toisen epäkunnollinen. Odotan kyllä mielenkiinnolla itsekehuja ja muiden halveksuntaa.

Äänestä

tosi vaikeaa määritellä kunnon miestä.
Kai se lojaalisuus ja vilpittömyys läheisiään kohtaan riittäisi tekemään miehestä mun silmissä kunnollisen. Ei siihen siis mitään päihteetöntä ja nuhteetonta elämää vaadita, et pysyy mun silmissä kunnon miehenä.

Sen perusteella sanoisin, et kunnon nainen olis samanlainen. Lojaali ja rehellinen lähimmäisilleen.
Tai se olis ainakin vankka pohja sille kunnollisuudelle.

Äänestä

Kai siihen kunnon naiseen pätee suht samat kriteerit kuin kunnon mieheenkin. Mulle tulee kunnon naisesta mieleen semmonen mimmi, jota ei hallitse alapää vaan yläpää. Sellanen nainen joka osaa sanoa ei ja joka ei ole kaikkien kyläläisten vokoteltavissa. Kunnon naisella on korkea moraali ja selkärankaa. Hänellä on elämässä tavoitteita ja hän on valmis tekemään töitä niiden tavoitteiden eteen. Kunnon nainen kunnioittaa kanssaihmisiään ja ajattelee muitakin kuin vain itseään. Kunnon nainen tuntee itsensä ja omat heikkoutensa. Kunnon nainen hyväksyy itsensä ja muut.

Äänestä

Kunnon nainen ei harrasta yhden yön suhteita, ts. jaa pilluaan. Kunnon nainen haluaa parisuhteen.

Kunnon nainen ei harrasta seksiä miehen kanssa, jota kohtaan hänellä ei ole tunteita. Kunnon nainen rakastuu mieheen ja rakastelee tämän kanssa.

Kunnon nainen ei luonnollisestikaan voisi koskaan ylläpitää pelkkää seksisuhdetta kehenkään mieheen, mikä tietysti käy ilmi jo edellisestä kohdasta.

Kunnon nainen kunnioittaa itseään ja pitää sukuelintään pyhänä paikkanaan, jonne pääsee vain harva ja valittu mies eli se mies, johon kunnon nainen rakastuu.

Kunnon nainen pitää seksistä, mutta vain rakastamansa miehen kanssa.

Kunnon nainen ei voi ymmärtää itseään jakavia lutkia. On tietysti jokaisen oma asia mitä tekee, mutta kumppania valitessa kunnon naisella on oikeus valita kunnon mies. Kunnon miehen määritelmän olen tainnut palstalla jo tuodakin esille... Periaatteessa samanlainen kuin kunnon nainen. Kunnon nainen ei halua miestä joka on pannut ties minkälaisia baarista mukaan lähteviä naisia, vaan kunnon nainen haluaa miehen joka haluaa parisuhteen - kunnon naisen kanssa.

Kunnon nainen on tietenkin ehdottoman uskollinen miehelleen. Kunnon nainen myös edellyttää, että mies on ehdottoman uskollinen naiselle. Jos jompi kumpi pettää, on suhde kerrasta poikki, olipa parin elämäntilanne mikä tahansa.

Kunnon nainen hoitaa asiansa luotettavasti, kunnon naiseen voi luottaa.

Kunnon nainen ei tupakoi ja alkoholinkäyttö on kohtuullista, ei jatkuvaa ryyppäämistä.

Äänestä
  • kunnon naisessa.

Äänestä

• Kunnon nainenkin voi (valitettavasti) joutua kusipäämiehen "uhriksi", mutta se ei vielä pilaa naista, vaan nainen voi edelleenkin olla kunnon nainen. Kuitenkin kunnon nainen seuraavalla kerralla on entistä varovaisempi miehen suhteen ja varmistaa, että mies on kunnon mies.

Äänestä

• p... säännöstelyä kirjoitti:

kunnon naisessa.

vaan se moraali ja itsensä kunnioittaminen on kunnon naisen ominaisuus, ei siis tarvitse tehdä mitään sen eteen että nuo kriteerit täyttyvät.

Äänestä

• Koko viestisi kertoo, määrittelee, 95%:sti p.... säännöstelystä kunnon naiseuden ehtoina. Lopussa on kaksi pikkulausetta joistain muista ehdoista.

Äänestä

• siis toi seksisuhde - sanot, että kunnon nainen ei voi alkaa seksisuhteeseen kenenkään kanssa ja toisaalta kunnon nainen päästää "pyhään paikkaansa" vain miehen jota rakastaa - entäs jos alkaa seksisuhteeseen miehen kanssa jota rakastaa...? Tunteet kun voivat olla joskus yksipuolisia ja rakastuneena sitä tekee joskus ei niin järkeviä päätöksiä. Kirjoittamasi perusteella mä olen kunnon nainen - paitsi että olin seksisuhteessa monta vuotta miehen kanssa jota rakastin. No, omasta mielestäni olen silti kunnon nainen ; )

Äänestä

Koko viestisi kertoo, määrittelee, 95%:sti p.... säännöstelystä kunnon naiseuden ehtoina. Lopussa on kaksi pikkulausetta joistain muista ehdoista.

ymmärtää millainen on kunnon nainen. Ei kunnon naisen tarvitse "säännöstellä" tai ylipäätään tehdä mitään ollakseen kunnon nainen, kunnon nainen ON kunnon nainen.

En minä tee rumaa jälkeä naisen seksuaalisuudestssa. Pääasia kunnon naisessa on, että hän ei harrasta yhden yön suhteita vaan on vain sellaisen miehen kanssa, jota kohtaan hänellä on tunteita. Ja että nainen haluaa parisuhteen eikä yhden yön suhdetta. Kunnon miehen määrittelen muuten samalla tavalla, joten turha sinun on väittää että teen rumaa jälkeä naisen seksuaalisuudesta.

Ja sitä paitsi tuohan oli minun määritelmäni kunnon naisesta. Suuri osa naisista ei ole sellaisia, sen tiedän.

Mitä tulee siihen, että mistä nainen tietää että miehelläkin on tunteita häntä kohtaan ja että mies on kunnon mies: no, eihän sitä koskaan voi varmasti tietää. Riski on kuitenkin otettava, ellei halua koko elämäänsä yksin viettää. Kuten tuossa alempana totesin, niin kunnon nainenkin voi erehtyä miehen suhteen (kusipäämiehiä kun on niin paljon). Sitä en osaa sanoa kuinka kauan pitää odottaa (sinun sanoillasi "pihdata") tietääkseen onko mies tosissaan. Se riippuu niistä kahdesta ihmisestä. Naista ei kuitenkaan pidä painostaa, eikä kunnon mies tietenkään niin teekään. Eikä naisella varsinaisesti ole mitään sen kummempaa "odotusaikaa" kuin miehelläkään, se on heidän yhteinen juttunsa.

"Ei tule kuuloonkaan, että parin viikon tuttavuuden jälkeen p... jakaisi."

Mielestäni kahden ihmisen suhteessa ei voi "jakaa", ei mies eikä nainen. Ja kaksi viikkoa on kyllä TODELLA lyhyt tutustumisaika, jos ajatellaan että mies ja nainen eivät entuudestaan tunne.

Äänestä

• katrian kirjoitti:

siis toi seksisuhde - sanot, että kunnon nainen ei voi alkaa seksisuhteeseen kenenkään kanssa ja toisaalta kunnon nainen päästää "pyhään paikkaansa" vain miehen jota rakastaa - entäs jos alkaa seksisuhteeseen miehen kanssa jota rakastaa...? Tunteet kun voivat olla joskus yksipuolisia ja rakastuneena sitä tekee joskus ei niin järkeviä päätöksiä. Kirjoittamasi perusteella mä olen kunnon nainen - paitsi että olin seksisuhteessa monta vuotta miehen kanssa jota rakastin. No, omasta mielestäni olen silti kunnon nainen ; )

"entäs jos alkaa seksisuhteeseen miehen kanssa jota rakastaa...? Tunteet kun voivat olla joskus yksipuolisia ja rakastuneena sitä tekee joskus ei niin järkeviä päätöksiä."

Totta että rakastuneena voi tehdä typeriä päätöksiä ja että tunteet voivat olla yksipuolisia. Sanoisin kuitenkin, että jos kunnon nainen huomaa että mies ei ole tosissaan, niin kunnon nainen lähtee kävelemään. Kunnon nainen mielestäni haluaa parisuhteen miehen kanssa. Sitä paitsi tuollaisessa vain satuttaa itseään.

Äänestä

• cat.mint kirjoitti:

"entäs jos alkaa seksisuhteeseen miehen kanssa jota rakastaa...? Tunteet kun voivat olla joskus yksipuolisia ja rakastuneena sitä tekee joskus ei niin järkeviä päätöksiä."

Totta että rakastuneena voi tehdä typeriä päätöksiä ja että tunteet voivat olla yksipuolisia. Sanoisin kuitenkin, että jos kunnon nainen huomaa että mies ei ole tosissaan, niin kunnon nainen lähtee kävelemään. Kunnon nainen mielestäni haluaa parisuhteen miehen kanssa. Sitä paitsi tuollaisessa vain satuttaa itseään.

CatMint, juuri tälläsia ongelmia tulee esille, kun sinun käsityksesi mukaan p... säännöstely on se, mikä tekee jostakusta kunnon naisen tai sitten putoaa kastiin ei-kunnon-nainen.

Minusta peruste kunnon ihmiselle on jokin muu(kin) kuin pelkkä seksuaalikäyttäytyminen. Kritisoin sitä, että sinun kirjoituksessasi 95 % kunnollisuudesta on seksuaalisuuden säännöstelyä, ja "pyhää" käyttöä.

Äänestä

CatMint, juuri tälläsia ongelmia tulee esille, kun sinun käsityksesi mukaan p... säännöstely on se, mikä tekee jostakusta kunnon naisen tai sitten putoaa kastiin ei-kunnon-nainen.

Minusta peruste kunnon ihmiselle on jokin muu(kin) kuin pelkkä seksuaalikäyttäytyminen. Kritisoin sitä, että sinun kirjoituksessasi 95 % kunnollisuudesta on seksuaalisuuden säännöstelyä, ja "pyhää" käyttöä.

sillä liitän sen sanan väkisinkin uskontoon. Ja siitähän tässä ei ole kyse. Nimitys "pyhä paikka" vaan jäi käyttöön.

Ja edelleenkään kunnon naisen kohdalla kyse ei ole mistään p***n säännöstelystä, sillä ei sille edes voida määritellä mitään "määrää", kaikki on kiinni tunteista.

"Minusta peruste kunnon ihmiselle on jokin muu(kin) kuin pelkkä seksuaalikäyttäytyminen."

Niin toki onkin, ja sitä kirjoitinkin listaani. Kunnon ihminen on noin niinkuin yleisesti ottaen luotettava. Ja alkoholinkäyttö on kohtuullista. Eikä tietenkään huumeita.

Äänestä

• katrian kirjoitti:

siis toi seksisuhde - sanot, että kunnon nainen ei voi alkaa seksisuhteeseen kenenkään kanssa ja toisaalta kunnon nainen päästää "pyhään paikkaansa" vain miehen jota rakastaa - entäs jos alkaa seksisuhteeseen miehen kanssa jota rakastaa...? Tunteet kun voivat olla joskus yksipuolisia ja rakastuneena sitä tekee joskus ei niin järkeviä päätöksiä. Kirjoittamasi perusteella mä olen kunnon nainen - paitsi että olin seksisuhteessa monta vuotta miehen kanssa jota rakastin. No, omasta mielestäni olen silti kunnon nainen ; )

on seksisuhteessa rakastamansa miehen kanssa ei todellakaan kumoa sitä kunnollisuutta.

Ja hyvät ja huonot puolet jos laskee yhteen seksistä rakastamansa miehen kanssa, niin hyvät vie takuulla voiton ja lopputuloksena saa varmasti ripauksen lisää hyvää mieltä itselleen ja voi olla silti ylpeä kunnollisuudestaan:)

Äänestä

• cat.mint kirjoitti:

vaan se moraali ja itsensä kunnioittaminen on kunnon naisen ominaisuus, ei siis tarvitse tehdä mitään sen eteen että nuo kriteerit täyttyvät.

Entäs jos en ole rakastanut ketään jota olen pannut?

Mun määritelmä rakastamiselle on jotain muuta kuin ihastus. Kyllähän sinne punkkaan tulee mentyä jo viimeistään parin kuukauden kuluttua, ja se joka väittää siinä vaiheessa tuntevansa kumppaninsa, valehtelee. Eli jos väität rakastavasi sitä kumppania siinä vaiheessa, elät harhassa.

Äänestä

• cat.mint kirjoitti:

mäkin halusin - kunnon parisuhteen. Ikävä kyllä mies ei. Ja meidän välillä oli paljon muustakin kyse kuin seksistä. Mulle se oli parempi valinta kuin se, että en olisi miestä nähnytkään. Ja ainahan on se mahdollisuus, että miehen tunteet "heräävät" jos tarpeeksi kauan jatkaa (toiveajattelua). Totta kyllä, mä vain satutin itseäni - en silti pidä itseäni huonona naisena. Parempi se on olla seksisuhteessa yhden ja saman miehen kanssa kuin vaihtaa joka viikko uuteen ; )

Äänestä

• aikas moista.... kirjoitti:

Entäs jos en ole rakastanut ketään jota olen pannut?

Mun määritelmä rakastamiselle on jotain muuta kuin ihastus. Kyllähän sinne punkkaan tulee mentyä jo viimeistään parin kuukauden kuluttua, ja se joka väittää siinä vaiheessa tuntevansa kumppaninsa, valehtelee. Eli jos väität rakastavasi sitä kumppania siinä vaiheessa, elät harhassa.

sana rakastaa oli hieman vahva ilmaisu. Mutta ainakin se, että kunnon naisella on tunteita miestä kohtaan ja että nainen haluaa yhteisen tulevaisuuden.

Äänestä

• ihmisen, eli siis naisen, moraalia ja kunniantuntoa määritä sukupuolikäyttäytyminen ja siihen liittyvät asiat?

Miten hienoa että meillä on täällä auktoriteetti joka ylhäältä päin luettelee mitä ns. kunnon nainen EI saa tehdä. Yksikään noista luettelemistasi asioista ei kuitenkaan liity varsinaisesti moraaliin, arvoihin tai kunniantuntoon. Ne liittyvät sukupuolikäyttäytymiseen ja ovat hyvin ehdottomia. Pari sääntöä liittyy myös näköjään parisuhteeseen.

Eikö tärkeintä ehkä kuitenkin ole se, minkälainen ihminen on? Tekstisi on hyvin tuomitsevaa ja ahdasmielistä.

Äänestä

• ihmisen, eli siis naisen, moraalia ja kunniantuntoa määritä sukupuolikäyttäytyminen ja siihen liittyvät asiat?

Miten hienoa että meillä on täällä auktoriteetti joka ylhäältä päin luettelee mitä ns. kunnon nainen EI saa tehdä. Yksikään noista luettelemistasi asioista ei kuitenkaan liity varsinaisesti moraaliin, arvoihin tai kunniantuntoon. Ne liittyvät sukupuolikäyttäytymiseen ja ovat hyvin ehdottomia. Pari sääntöä liittyy näköjään parisuhteeseen ja alkoholikäyttäytymiseen. Eikö elämässä ole mitään muuta? Tärkeämpiä asioita kenties?

Eikö tärkeintä ehkä kuitenkin ole se, minkälainen ihminen on? Tekstisi on hyvin tuomitsevaa ja ahdasmielistä.

Äänestä

• cat.mint kirjoitti:

ymmärtää millainen on kunnon nainen. Ei kunnon naisen tarvitse "säännöstellä" tai ylipäätään tehdä mitään ollakseen kunnon nainen, kunnon nainen ON kunnon nainen.

En minä tee rumaa jälkeä naisen seksuaalisuudestssa. Pääasia kunnon naisessa on, että hän ei harrasta yhden yön suhteita vaan on vain sellaisen miehen kanssa, jota kohtaan hänellä on tunteita. Ja että nainen haluaa parisuhteen eikä yhden yön suhdetta. Kunnon miehen määrittelen muuten samalla tavalla, joten turha sinun on väittää että teen rumaa jälkeä naisen seksuaalisuudesta.

Ja sitä paitsi tuohan oli minun määritelmäni kunnon naisesta. Suuri osa naisista ei ole sellaisia, sen tiedän.

Mitä tulee siihen, että mistä nainen tietää että miehelläkin on tunteita häntä kohtaan ja että mies on kunnon mies: no, eihän sitä koskaan voi varmasti tietää. Riski on kuitenkin otettava, ellei halua koko elämäänsä yksin viettää. Kuten tuossa alempana totesin, niin kunnon nainenkin voi erehtyä miehen suhteen (kusipäämiehiä kun on niin paljon). Sitä en osaa sanoa kuinka kauan pitää odottaa (sinun sanoillasi "pihdata") tietääkseen onko mies tosissaan. Se riippuu niistä kahdesta ihmisestä. Naista ei kuitenkaan pidä painostaa, eikä kunnon mies tietenkään niin teekään. Eikä naisella varsinaisesti ole mitään sen kummempaa "odotusaikaa" kuin miehelläkään, se on heidän yhteinen juttunsa.

Mielestäni kahden ihmisen suhteessa ei voi "jakaa", ei mies eikä nainen. Ja kaksi viikkoa on kyllä TODELLA lyhyt tutustumisaika, jos ajatellaan että mies ja nainen eivät entuudestaan tunne.

Hyvä Cat, jatka samaan malliin! Kunnollinen nainen on juuri tuollainen niin kuin kerroit. Kirjoittamasi määritelmä on kuin suoraan minun näppäimistöltäni. Ja ne naiset jotka eivät täytä tuota määritelmää ovat halpoja lutkia ilman ihmisarvoa. Nämä jotka väittävät muuta ovat väärässä ja todennäköisesti lutkia tai miehiä jotka eivät saa muilta kuin lutkilta.

On todella yllättävää, että joku nainen tietää noin hyvin millainen on kunnollinen nainen. Nainen, joka jakaa pilluaan ei ole kunnollinen vaan halpa lutka ilman ihmisarvoa.

Äänestä

• cat.mint kirjoitti:

Missä vaiheessa sun mielestä kunnon nainen voi sitten harrastaa seksiä miehen kanssa? Kuinka kauan pitäisi odottaa jotta kelpuutetaan kunnon naiseksi?

Äänestä

• Kunnnon Nainen kirjoitti:

ihmisen, eli siis naisen, moraalia ja kunniantuntoa määritä sukupuolikäyttäytyminen ja siihen liittyvät asiat?

Miten hienoa että meillä on täällä auktoriteetti joka ylhäältä päin luettelee mitä ns. kunnon nainen EI saa tehdä. Yksikään noista luettelemistasi asioista ei kuitenkaan liity varsinaisesti moraaliin, arvoihin tai kunniantuntoon. Ne liittyvät sukupuolikäyttäytymiseen ja ovat hyvin ehdottomia. Pari sääntöä liittyy myös näköjään parisuhteeseen.

määriteltäessä pääpaino on seksikäyttäytymisellä. Kunnon naista arvostavat miehet ovat varmaan samaa mieltä.

Olihan siinä listassa luotettavuus ihmisenä sekä uskollisuus. Näiden lisäksi oli päihteidenkäytöstä, mikä otetaan usein esille kun määritellään kunnon ihmistä. Sinne voisi toki lisätä muutaman jutun, mikä liittyy kunnon miehen määritelmääni: ei huumeidenkäyttöä eikä huumekokeiluja, ei rikoksia; miehelleen rakastava nainen; panostaa parisuhteeseen, pitää lupauksensa; arvostaa kunnollisia, fiksuja miehiä.

"Yksikään noista luettelemistasi asioista ei kuitenkaan liity varsinaisesti moraaliin, arvoihin tai kunniantuntoon."

Siis niihinhän ne juuri liittyvätkin!

Äänestä

• Aurinko79- kirjoitti:

Missä vaiheessa sun mielestä kunnon nainen voi sitten harrastaa seksiä miehen kanssa? Kuinka kauan pitäisi odottaa jotta kelpuutetaan kunnon naiseksi?

Aika vaikea on määritellä tarkkaa aikaa. Sanoisin, että kunnon nainen ei ehkä ylipäätään ole edes valmis seksiin heti. Tietysti sekin on tapauskohtaista. Kunnon naisen tulisi ensin varmistua, että mies jonka kanssa hän on, on kunnon mies. Kuten tuolla alempana sanoin, niin nainenhan voi erehtyä miehen suhteen. Jos näin käy, niin sitä suuremmmslls syyllä nainen haluaa seuraavalla kerralla varmistau, että kyseessä on kunnon mies.

Mutta voisin heittää vaikka ainakin muutama kuukausi, jos pari ei kerta tunne toisiaan entuudestaan. Se ei siis ole mikään tarkka aika.

Äänestä

• cat.mint kirjoitti:

Aika vaikea on määritellä tarkkaa aikaa. Sanoisin, että kunnon nainen ei ehkä ylipäätään ole edes valmis seksiin heti. Tietysti sekin on tapauskohtaista. Kunnon naisen tulisi ensin varmistua, että mies jonka kanssa hän on, on kunnon mies. Kuten tuolla alempana sanoin, niin nainenhan voi erehtyä miehen suhteen. Jos näin käy, niin sitä suuremmmslls syyllä nainen haluaa seuraavalla kerralla varmistau, että kyseessä on kunnon mies.

Mutta voisin heittää vaikka ainakin muutama kuukausi, jos pari ei kerta tunne toisiaan entuudestaan. Se ei siis ole mikään tarkka aika.

Vaikea kysymyshän tuo on ja mun mielestä se on jokaisen itsensä määriteltävissä. Itse en ole koskaan odottanut paria kuukautta seksin suhteen jos todella pidän miehestä, mutta en ole koskaan ajatellut että se olis tehnyt minusta mitenkään epäkunnollista naista.

Haluan nyt vielä korostaa etten missään nimessä tarkoita arvostella sun näkemystä tästä. Se on ihan kunnioitettavaa että tiedät omat määritelmäsi "kunnon naiselle" ja yrität elää omien arvojesi mukaan :)

Äänestä

• cat.mint kirjoitti:

"Aika vaikea on määritellä tarkkaa aikaa. Sanoisin, että kunnon nainen ei ehkä ylipäätään ole edes valmis seksiin heti. Tietysti sekin on tapauskohtaista. Kunnon naisen tulisi ensin varmistua, että mies jonka kanssa hän on, on kunnon mies. Kuten tuolla alempana sanoin, niin nainenhan voi erehtyä miehen suhteen. Jos näin käy, niin sitä suuremmmslls syyllä nainen haluaa seuraavalla kerralla varmistau, että kyseessä on kunnon mies.

Mutta voisin heittää vaikka ainakin muutama kuukausi, jos pari ei kerta tunne toisiaan entuudestaan. Se ei siis ole mikään tarkka aika."

Nimenomaan näin. Mutta naisen täytyy pidentää koeaikaa jos joutuu miehen hyväksikäyttämäksi eli luulee, että miehellä on tunteita häntä kohtaan vaikka ei oikeasti olekkaan. Jos nainen on antanut vaikka kahden kuukauden seurustelun jälkeen ja mies osoittautuu sitten kusipääksim niin seuraavalla kerralla kunnon nainen on varovaisempi.

Äänestä

• cat.mint kirjoitti:

sana rakastaa oli hieman vahva ilmaisu. Mutta ainakin se, että kunnon naisella on tunteita miestä kohtaan ja että nainen haluaa yhteisen tulevaisuuden.

Yhteisen tulevaisuuden sen oman mielikuvitusmiehensä kanssa?

Voi hevletti.

Mä olen ennemmin huono nainen. Ne on ihan selvästi fiksumpia ja niillä on elämässä kivempaa ;D

Äänestä

• Siis?= kirjoitti:

Yhteisen tulevaisuuden sen oman mielikuvitusmiehensä kanssa?

Voi hevletti.

Mä olen ennemmin huono nainen. Ne on ihan selvästi fiksumpia ja niillä on elämässä kivempaa ;D

juuri sitä, että ei ihmistä voi rakastaa vielä lyhyen tuttavuuden jälkeen. Mutta jos on tunteita miestä kohtaan, niin tutustuu tähän. Pääasia kunnon naisessa on, että hän ei harrasta yhden yön suhteita vaan etsii parisuhdetta.

"Mä olen ennemmin huono nainen. Ne on ihan selvästi fiksumpia"

Jos jakaminen tekee naisesta fiksun, niin olet varmaan oikeassa.

Äänestä

• cat.mint kirjoitti:

juuri sitä, että ei ihmistä voi rakastaa vielä lyhyen tuttavuuden jälkeen. Mutta jos on tunteita miestä kohtaan, niin tutustuu tähän. Pääasia kunnon naisessa on, että hän ei harrasta yhden yön suhteita vaan etsii parisuhdetta.

"Mä olen ennemmin huono nainen. Ne on ihan selvästi fiksumpia"

Jos jakaminen tekee naisesta fiksun, niin olet varmaan oikeassa.

Entä ne ihmiset jotka eivät etsi parisuhdetta? On olemassa ihmisiä, joille parisuhteessa eläminen ei vain onnistu eikä ole se oikea ratkaisu. Kaikki eivät rinnalleen edes tahdo toista ihmistä. Onko heidän siis mielestäsi elettävä ilman seksiä tai muuten he ovat huonoja ihmisiä?

Eikö jokaisella ole oikeus päättää miten itse elämänsä elää ilman että kukaan tulee sanomaan huonoksi ihmiseksi? Mun mielestä pääasia on, että on ns. hyvä ihminen eikä tahallisesti aiheuta kipua ja kärsimystä muille.

Äänestä

• noin

Äänestä

kunnon naisessa.

kunnollisuutta jos nainen on kunnollinen suhteessa mieheen????

Äänestä

vähän aikaa funtsasin, oli mielenkiintoinen kysymys.
Pidän itseäni kunnon naisena(joo, saa tulla kritiikkiä)...
Mutta jos ei varasta ei valehtele, pitää huolta itsestään ja siinä sivussa muistakin, rakastaa lähimmäistä, ei ole rasisti, tekee työnsä kunnolla, ei pidä ilkeistä juoruiluista ja lähde niihin mukaan, ei provosoi, ei petä eli on kaikin puolin ihana ihminen, siis muiden mielestä...mut elää silti täysillä ja antaa toistenkin elää, on minun mielestä kunnon nainen.

Tosin kukaan ei ole täydellinen, aina elämän varrella sattuu kaikkee, on monien asioiden lopputulos. Mut silti kunnon nainen.

Äänestä
  • "Tosin kukaan ei ole täydellinen, aina elämän varrella sattuu kaikkee, on monien asioiden lopputulos. Mut silti kunnon nainen."

sitä, että jaat pilluasi, niin et suinkaan ole mikään kunnon nainen.

Äänestä

• p... säännöstelyä

tolla- kirjoitti:

"Tosin kukaan ei ole täydellinen, aina elämän varrella sattuu kaikkee, on monien asioiden lopputulos. Mut silti kunnon nainen."

Äänestä

• tolla- kirjoitti:

"Tosin kukaan ei ole täydellinen, aina elämän varrella sattuu kaikkee, on monien asioiden lopputulos. Mut silti kunnon nainen."

että älä arvuuttele, älä provosoi, älä aiheuta juoruja.
    En jaa pillua...tosin ymmärrän niitä naisiakin ! joille yksi mies ei kerta kaikkiaan riitä tai eivät osaa muodostaa tai halua muodostaa parisuhdetta. Ymmärrän sen kunnon naisena.

Äänestä

Täällä käsitetään ja luetaan kirjoitukset niin kuin ne itse halutaan, all right.

On ihan oma koulukunta nää pillun jakajat-tuomitsijat...mitä se edes on? He varmaan on sairaanloisia mustasukkaisia miehiä, tiukkaa ääriuskontoa edustavia tai kenties juuri jätettyjä miehiä, onnettomia henkilöitä...

Mutta hauska sattuma...viime yönä unessa "jaoin pillua" nuorelle miehelle ja hyvälle tuntui..en voisi tehdä sitä oikeasti koskaan, mutta hyvä että sain kokea edes yhden kerran elämässäni miltä tuntuu jakaa pillua. Ja oli niin toden tuntuista.

Äänestä

S24:ssa on palsta nimeltä Vanhoillislestadiolaisuus.

Voi kertoa myös, että mokkula pelaa metsässäkin.

Äänestä

"Voisi luulla, että olemme nyt iskeytyneet syvimpään lestadiolaiskuntaan, jossain keskellä metsää kaukana pohjoisessa...."

Kertoo paljon moraalistasi. Jos joku nainen ei satu olemaan jakorasia, niin alat puhua lestadiolaisuudesta! Hah!

Äänestä

• p... säännöstelyä

cat.mint kirjoitti:

"Voisi luulla, että olemme nyt iskeytyneet syvimpään lestadiolaiskuntaan, jossain keskellä metsää kaukana pohjoisessa...."

Kertoo paljon moraalistasi. Jos joku nainen ei satu olemaan jakorasia, niin alat puhua lestadiolaisuudesta! Hah!

Äänestä

• p... säännöstelyä

p... säännöstelyä kirjoitti:

Äänestä

• mu(n) mielestä kirjoitti:

että älä arvuuttele, älä provosoi, älä aiheuta juoruja.
    En jaa pillua...tosin ymmärrän niitä naisiakin ! joille yksi mies ei kerta kaikkiaan riitä tai eivät osaa muodostaa tai halua muodostaa parisuhdetta. Ymmärrän sen kunnon naisena.

ymmärrän ettei kaikki naiset voi olla kunnon naisia. Luolamies kaudella ne jätettiinkin susien syötäviksi

Äänestä

• miehenä... kirjoitti:

ymmärrän ettei kaikki naiset voi olla kunnon naisia. Luolamies kaudella ne jätettiinkin susien syötäviksi

No turhaanhan sitä kuvittelee tietysti, että järjen valo olisi jotenkin kirkkaanpi, kun vuosi on vaihtunut. Tai ymmärrys lisääntynyt maailmassa.

Ensinnäkään, sinulla(kaan) ei ole hajuakaan, mitä kriteereitä kunnon naisille asestettiin luolamieskaudella. Toiseksi, läheskään kaikilla alueilla, millä tuona aikana ihmisiä asui, ei edes ollut susia.

Turhaa suunpieksentää.

Äänestä

"Sitten kun sinua kritisoidaan, alat antaa lievennyksiä: jos naista on huijattu, niin vaikka se nyt sitten olisikin ei-rakkkaus-suhden, niin kun se ei ole NAISEN vika, niin hän on on kuitenkin kunnon nainen."

En ymmärrä tuota. Kunnon nainen on miehen kanssa vain, jos hänellä on tunteita miestä kohtaan. Ja silloinhan kyseessä on rakkaussuhde (tai sellaiseksi menossa). Jos naisen tunteilla on leikitty ts. naista on huijattu, niin ei se naisesta vielä epäkunnollista tee, jokainen erehtyy joskus. Mutta kuten sanoin, niin kunnon nainen on huijatuksi tulemisen jälkeen entistä varovaisempi.

"Eihän tuollainen voi olla perustava periaate tai käsitys. Että ensin sanotaan näin, ja sitten on 10 poikkeusta."

Mitä poikkeuksia? Perusajatus on, että kunnon nainen ei etsi eikä harrasta yhden yön suhteita.

"Jos siitä, että kerran sortuu, muuuttuu heti jakorasiaksi."

Kerran sortuu? Mihin? Yhden yön suhteeseen? Kuten sanoin kunnon nainen ei halua yhden yön suhdetta. Kuitenkaan yksi "sortuminen" ei vielä automaattisesti muuta naista JAKORASIAKSI kuten sinä sanot, sillä jakorasia nimensä mukaisesti jakaa.

En nyt sitten tiedä mitä muuta tuolla sortumisella tarkoitat.

Äänestä

• p... säännöstelyä

cat.mint kirjoitti:

"Sitten kun sinua kritisoidaan, alat antaa lievennyksiä: jos naista on huijattu, niin vaikka se nyt sitten olisikin ei-rakkkaus-suhden, niin kun se ei ole NAISEN vika, niin hän on on kuitenkin kunnon nainen."

En ymmärrä tuota. Kunnon nainen on miehen kanssa vain, jos hänellä on tunteita miestä kohtaan. Ja silloinhan kyseessä on rakkaussuhde (tai sellaiseksi menossa). Jos naisen tunteilla on leikitty ts. naista on huijattu, niin ei se naisesta vielä epäkunnollista tee, jokainen erehtyy joskus. Mutta kuten sanoin, niin kunnon nainen on huijatuksi tulemisen jälkeen entistä varovaisempi.

"Eihän tuollainen voi olla perustava periaate tai käsitys. Että ensin sanotaan näin, ja sitten on 10 poikkeusta."

Mitä poikkeuksia? Perusajatus on, että kunnon nainen ei etsi eikä harrasta yhden yön suhteita.

"Jos siitä, että kerran sortuu, muuuttuu heti jakorasiaksi."

Kerran sortuu? Mihin? Yhden yön suhteeseen? Kuten sanoin kunnon nainen ei halua yhden yön suhdetta. Kuitenkaan yksi "sortuminen" ei vielä automaattisesti muuta naista JAKORASIAKSI kuten sinä sanot, sillä jakorasia nimensä mukaisesti jakaa.

En nyt sitten tiedä mitä muuta tuolla sortumisella tarkoitat.

Äänestä

En tiedä miten sinulle ei mene jakeluun. Pääajatus on, että kunnon nainen ei harrasta eikä halua yhden yön suhteita vaan on miehen kanssa vain, jos hänellä on tunteita ko. miestä kohtaan. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?

Ja tuolla huijauksella tarkoitin sitä, että kun jotkut miehet väittävät että se on naisen oma vika jos joutuu "huijatuksi" ja että kyllä miehestä päälle päin näkee mikä tämä on miehiään, niin siinä olen eri mieltä. Eli siis nainen voi erehtyä jonkun miehen suhteen. Mutta kunnon naisella joka tapauksessa on ollut tunteita miestä kohtaan. Eli jos suhde jää lyhyeksi siksi, että mies ei halua suhdetta, niin se ei kuitenkaan tee naista ei-kunnollista. Naisen tulisi kuitenkin ottaa opiksi tuollaisesta ja olla jatkossa entistä varovaisempi. Ja tuossakin "poikkeuksessa" (sinun mukaasi) pätee se, että kunnon nainen ei halua yhden yön suhteita.

"Jos nainen hairahtuu jakamaan p.... miehelle, johon huomaakin ½ jälkeen, että ei rakastanutkaan (olikin himoa?) ja mies osoittautuukin auervaaraksi, niin EKAN TEKSTISI mukaan nainen ei ole kunnon nainen."

Huomaa selvästi, ettet ole kunnon nainen. Ensinnäkin, yhdelle miehelle ei voi JAKAA. Toisekseen kunnon naisen kohdalla kyse on aina tunteista.

Äänestä

• p.. .jakamisesta

cat.mint kirjoitti:

En tiedä miten sinulle ei mene jakeluun. Pääajatus on, että kunnon nainen ei harrasta eikä halua yhden yön suhteita vaan on miehen kanssa vain, jos hänellä on tunteita ko. miestä kohtaan. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?

Ja tuolla huijauksella tarkoitin sitä, että kun jotkut miehet väittävät että se on naisen oma vika jos joutuu "huijatuksi" ja että kyllä miehestä päälle päin näkee mikä tämä on miehiään, niin siinä olen eri mieltä. Eli siis nainen voi erehtyä jonkun miehen suhteen. Mutta kunnon naisella joka tapauksessa on ollut tunteita miestä kohtaan. Eli jos suhde jää lyhyeksi siksi, että mies ei halua suhdetta, niin se ei kuitenkaan tee naista ei-kunnollista. Naisen tulisi kuitenkin ottaa opiksi tuollaisesta ja olla jatkossa entistä varovaisempi. Ja tuossakin "poikkeuksessa" (sinun mukaasi) pätee se, että kunnon nainen ei halua yhden yön suhteita.

"Jos nainen hairahtuu jakamaan p.... miehelle, johon huomaakin ½ jälkeen, että ei rakastanutkaan (olikin himoa?) ja mies osoittautuukin auervaaraksi, niin EKAN TEKSTISI mukaan nainen ei ole kunnon nainen."

Huomaa selvästi, ettet ole kunnon nainen. Ensinnäkin, yhdelle miehelle ei voi JAKAA. Toisekseen kunnon naisen kohdalla kyse on aina tunteista.

Äänestä

• p.. .jakamisesta kirjoitti:

"Montako miestä pitää olla yhtäaikaa, jotta voidaan puhua jakamisesta?"

Kunnon nainen ei voi olla kuin yhden miehen kanssa. Kunnon nainen ei petä, eikä hän voi olla vakipanosuhteessa, hän ei harrasta yhden yön suhteita eikä missään nimessä avointa suhdetta.

Niin ja tarkoitin että siis jos kunnon nainen eroaa miehestä, niin tietysti sen jälkeen saa olla uusi mies. Eli en suinkaan tarkoittanut tuota "yhden miehen kanssa" koko elinaikaa. Mutta sanoisin, että todennäköisesti, jos kunnon nainen eroaa miehestä ja siitä aiheutuu sydänsuruja, niin naisella saattaa kestää pitkään ennen kuin voi taas rakastua/ihastua. Mutta jos nainen jatkuvasti eroaa ja taas löytää miehen ja eroaa (vaikka olisikin naisen mukaan kyse tunteista), niin herää kysymys onko hän edes mikään kunnon nainen...tuskin.

"Olen aina kuvitellut, että yhdellekin voi jakaa."

Ei oikeastaan, paitsi jos kyseessä on ns. vakipanosuhde, mikä siis ei liity mitenkään kunnon naiseen!

"Yhdenyönpanoonkin voi muuten rakastua tulisesti/ihastua päättömästi"

Voi varmaan, mutta kunnon nainen EI halua yhden yön suhdetta. Eli kunnon naiselle ei ole mahdollista, että hän ihastuisi yhden yön "panoon".

Äänestä

Ei petä eikä valehtele.

Äänestä
  • pettäminen mahdollista, jos ei valehtele, ei ole valehdellut, eikä tule valehtelemaan? Siinäpä pulma.

Äänestä

• Onko silloin kirjoitti:

pettäminen mahdollista, jos ei valehtele, ei ole valehdellut, eikä tule valehtelemaan? Siinäpä pulma.

Eipä taas innostuta liikaa! :D

Äänestä

• Onko silloin kirjoitti:

pettäminen mahdollista, jos ei valehtele, ei ole valehdellut, eikä tule valehtelemaan? Siinäpä pulma.

ja tunnustaa sen heti, niin missä kohdassa silloin se valehtelu tapahtuu?

Äänestä

• vänkyrä-nainen kirjoitti:

ja tunnustaa sen heti, niin missä kohdassa silloin se valehtelu tapahtuu?

Ajattelin ensin, että valehdella olisi laajempi käsite eikä aina viittaisi uskottomuuteen suhteessa. Mutta ovathan ne toki rinnakkaisia termejä.

Äänestä

• Serpico kirjoitti:

Ajattelin ensin, että valehdella olisi laajempi käsite eikä aina viittaisi uskottomuuteen suhteessa. Mutta ovathan ne toki rinnakkaisia termejä.

eri asioitahan ne ovat, vaikka toisinaan voivat liittyäkin toisiinsa.

Voi pettää ilman että valehtelee ja voi valehdella ilman että pettää. Tai voi olla tekemättä kumpaakaan, mikä kai toivottavinta onkin. Pahimmassa tapauksessa taas tekee molempia.

Äänestä

Kunnon naisesta tulee mielleyhtymiä oman arvonsa tuntevasta ihmisestä, joka hoitaa velvollisuutensa ja kantaa vastuunsa oli kyse sitten töistä tai muusta elämästä. Kunnon nainen on tasapainoinen yksilö, joka tietää mitä on ja mitä ei ole ja jättää haahuilut muille. Kunnon naisen määrittelyssä en määrittele seksikäyttäytymisen asteita, niillä ei ole mitään merkitystä.

Äänestä
  • Tuo kaikki oli kuten itsekin ajattelen. Ei seksuaalisuudella ole merkitystä, vain sillä ette on rehellinen, myös itselleen.

Äänestä

Mä vannoin etten käytä enää noita "kunnon nainen"- ja "kunnon mies"-termejä, koska ne on niin tekopyhän kuulosia mutta jos nyt jotain määritelmää kunnon naiselle pitäis antaa niin se ois suunnilleen samanlainen kuin kunnon miehellekin. Mun mielestä ei oo mitään sellasta asiaa mikä erottais kunnon naisen kunnon miehestä eli mä puhun nyt siis kunnon ihmisestä.

Kunnon ihmisellä on hyvä sydän, hän osaa sisimmässään erottaa hyvän pahasta ja toimii sen mukaisesti. Se ei tarkoita etteikö kunnon ihminen toimis joskus väärin tai tekis huonoja päätöksiä, sillä kenelläkään meistä ei ole niin kirkasta käsitystä elämästä yleensä etteikö joskus astuis harhapolulle. Kunnon ihminen osaa kuitenkin ottaa vastuun tekemistään virheistä ja yrittää parhaansa mukaan ottaa opikseen. Kunnon ihminen on nöyrä elämän edessä eikä nosta itseään muiden yläpuolelle.

Mitään tarkempaa määritelmää mulla ei ole mutta mä oon varma että tuohon kuvaukseen sopivia ihmisiä on olemassa joten kyllä niitä kunnon naisia on olemassa, kuten on miehiäkin.

Äänestä

joka ei tee muille pahaa, ei henkisesti eikä fyysisesti.

Äänestä

CATMINTTIÄ

Äänestä

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

ratikkakuski kirjoitti:

Palstalla on puhuttu kunnon miehistä ja yritetty määritellä, mikä se on. Toisten mielestä se on nimitys stalkkereille ja björkqvisteille. Toisille taas peilistä takaisin katsova mitä parhain mies, eli minä itse.

No mutta onkos sitten olemassa kunnon naista? Jos, niin millainen mielleyhtymä siitä tulee?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu