APUA, MB Vito 1+8ha > retkiautoksi???

Nimetön

Osaako kukaan sanoa saako viellä tehtyä Vitosta edullisemmalleverolle autoa ja mitä pitää olla varusteena?
Siis penkit>sängyiksi, Pöytä, säilytyslaatikko OK
Kuinka se kaasuliesi??? käykö noin 100€ retkikeitin? ja sittemmin ne ilmanvaihto aukot?
Onko auto silloin matkailuauto? Vai retkiauto?
Kuuluuko kaksikäyttöautoksi eli kalliimpaandiesel veroluokkaan vai onko edullisemmassa verotusluokassa. Suomi auto ha 1 8 vm 96

5

4349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfhfghh

Mistähän tämä käsite "retkeilyauto" oikein tulee? Sellaista ajoneuvoluokkaa tai -ryhmää ei ole olemassa, eikä ole koskaan ollut. On olemassa autoveron alaisia ja autoverottomia MATKAILUAUTOJA. Tuosta Vitotuksestasi on autovero ostettaessa maksettu, joten ei ole mitään tarvetta muuttaa sitä muuksi kuin verolliseksi matkailuautoksi. 100€:n retkikeitin ei kelpaa, koska se ei ole sisäkäyttöön tarkoitettu, eikä polttoainetta saa varastoida asumistiloissa. Toisaalta 15€ sähkölevy kelpaa, kunhan kiinteistä sähköasennuksista on tarkastustodistus. Muista hankkia myös 100 km/h nopeuskilpi.

• Katrju

itselläni on tällähetkellä 1 8 hengen WV transporter ja olen tiedustellut mitä pitää muuttaa, jotta voi rekisteröidä retkiautoksi.
      Vaatimukset:
      autoon on saatava 2 kpl 180 cm pitkää makuupaikkaa,
      Ruokailutaso(pöytä) voi olla siirrettävä,
      jonkinlainen säilytyskaappi(kiinteä) ja liesi(kiinteä).
      Itse olen ajatellut väsätä kaappi/liesi kokonaisuuden, jonka sisälle voi laittaa talteen vaikka kaasupullon, sillä muutahan sinne ei tiettävästi edes tarvitse mahtua.

• ,.--.nm,.,mnn.,.,.,.,.

Eiköhän nämä viritykset ennen pitkää mene verolle. Niinhän kävi kaksikäyttöautollekin.

• only4pro

"Itse olen ajatellut väsätä kaappi/liesi kokonaisuuden, jonka sisälle voi laittaa talteen vaikka kaasupullon, sillä muutahan sinne ei tiettävästi edes tarvitse mahtua."

Tietääkseni kaasupullo on sijoitettava ulkopuolelle, siis että luukusta mennään kaasupullolle. Ei saa olla asuintilassa

• Anonyymi

pakettiautoon 5-6 paikkaa (hyväksytty pakettiautoksi) ja irroitettava sänky kaappeja, kennolla jääkaappi?, ei tarvii muutoskatsastaa muuksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1371
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1185
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      22
      1104
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1060
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1041
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      859
    Aihe