Löytyykö mistään tietoa kuinka paljon käyttöetu on pudonnut autoveroalennuksen myötä (2007->2008)?
Erityisesti kiinnostaisi vaikutus paljon hintaa tiputtaneen mallin kohdalta (esim. BMW 520d tms.)
käyttöetu 2007 vs 2008
2
1665
Vastaukset
- kaava oli...
1.4% hinnasta 90 ja uusi 1.4% hinnasta 105 niin jos vaikka hinta tippunut 5000 euroa niin käyttöetu tippuu 55 euroa ( 1.4% 5000:sta - 15 euroa ).
- lukuja
Siis BMW 520d:
Hinta viime vuonna 55350 e, viime vuoden autoedun laskentakaavalla käyttöetu 810 e, vapaa autoetu 975 e.
Hinta tänä vuonna 47600 e, tämän vuoden autoedun laskentakaavalla käyttöetu 715 e, vapaa autoetu 880 e.
Erotus siis 95 e/kk.
Autoedun laskentakaavat muuttuivat tälle vuodelle sen verran, että kiinteä osa nousi 15 eurolla kuukaudessa viime vuoteen verrattuna.
Poikkeus on vuonna 2005 käyttöön otetut autot, jotka siirtyivät nyt ikäryhmään B. Niillä prosenttiosa ns. uushankintahinnasta putosi 1,4 % => 1,2 %, mutta kiinteä osa nousi 30 eurolla. (Uushankintahinta = auton käyttöönottiokuukauden ensimmäisen pöäivän listahinta - 3400 e.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann3012376Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys161770Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel611438Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2191396- 901342
Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851175Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1431003TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p20990Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60983Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak167938