Urakehitys alaspäin

toiveena

Koetan saada urakehitykseni menemään alaspäin kuin lehmän utare. Julmetun vaikea homma. Olen ollut ties mikä päällikkö ja nyt haluasin siirtyä tavalliseksi rivimieheksi asteittain. Voi hyvä sylvi kun työnantaja haraa vastaan. Antaisin nuoremmille tilaisuutensa ja ottaisin vähän löysemmin rantein itse. Alemmalla palkallakin. Onko kellään muulla onnistunut vastaava?

11

4409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tomppeli

Saattaa vaatia firman vaihtamista. Itse vaihdoin IT-manager/projektipäälliköstä mikrotukihenkilöksi ja voin sanoa että kannatti. Jotenkin hassua kun ei enää tarvitse iltaisin kotona säpsähtää jokaista puhelinsoittoa. Onnea yrityksellesi.

• Semi Heijari

Onnistui, mutta ei ilman työpaikan vaihtoa. Ennen olin atk-päällikkönä tuotantolaitoksessa ja nyt eri firmassa suunnittelijana. Päällikön hommassa tajusin sentään itse, että alkaa olla karrelle palaminen aika lähellä ja pystyin vielä vaihtamaan työpaikka oma-aloitteisesti. Nyt minulla on suunnittelutehtävissä mielestäni erityistä osaamista kun on teknisen osaamisen lisäksi näkemystä siitä, miten meidän tuotetta käytetään asiakkaiden keskuudessa ja pystyn keskustelemaan asiakkaiden kanssa aika luontevasti ja pystyn opastamaan heitä. Nyt olen mielestäni tuottoisampi työntekijä kuin ennen istuessani 5 tuntia päivässä kaikenlaisissa hömppäpalavereissa. Suurin osa ihmisistä on tietysti eri mieltä asioista, mutta niin saakin olla. Nuo päivät kokouksissa istuvat henkilöt kuvittelevat olevansa kaikkein tuottoisampia työntekijöitä.

• Kyselijä

riippuen vaihdella titteliään apupojasta toimitusjohtajaan. Tosin töitäkin joutuu tekemään laidasta laitaan tuolta väliltä.

• Antaja

Toisinaan joutuu antamaan tulosvaroituksen.Harvemmin positiivista sellaista.

Lomautusvaroituksiin ei ole vielä tarvinnut mennä.

• Kaarlepyy
        Antaja kirjoitti:

Toisinaan joutuu antamaan tulosvaroituksen.Harvemmin positiivista sellaista.

Lomautusvaroituksiin ei ole vielä tarvinnut mennä.

toi oli hyvä... =D

• Anna palaa

Meillä saat tehdä sen verran kuin haluat.
      Pane viesti niin saat nettisivun osoitteen.

• hercules

Tässä tapauksessa pitäisi saada parempaa palkkaa kuin täyttä päivää hullun lailla riuhtovat työntekijät. Näin ei viedä muiden leipää, vaan annetaan muillekin saman firman ihmisille töitä, ja lisäksi vielä saadaan osa noista 300000 työttömästä ressukasta työllistettyä. Kansantalouden kannalta oiva ratkaisu. Puolitoistakertainen palkka tällaisille kavereille!!!

• työtä on

Ei urakehitys vaan palkkakehitys. Olin töissä (v1999) ja sain 1650 euroa/kk. Työsuhde päättyi ja koulutin lisää, hankin hallinnollista kokemusta toisessa yrityksessä. Nyt edellinen työnantaja tarjoaa paikkaani minulle takaisin,entisestä vastuullisesta työstä tarjoaa palkkaa 1340 euroa. Kokemus ja koulutus oli pahasta.

• Peke

On onnistunut. Ennen olin osastopäällikö, nyt vanhempi asiantuntija. Vaihtaisin takaisin, jos voisin. Nykyään on esimiehiä enemmän kuin ennen oli alaisia. Ottaa pannuun, kun kaikkien pomojen pitää saada oma peukalonjälkensä kaikkeen, vaikka kokonaisuudesta ei olisi minkäänlaista käsitystä.

Peruspalkka ei ole tippunut, mutta bonukset ja optiot ovat murto-osa entisistä. Etuna rutiinitehtävien pienempi osuus ja suurempi vapaus työajan suunnittelussa.

• Vituttaa

Joo, olen vanha akka ja mulle näyttää käyvän juuri näin. Aivan ilman omaa halua! Ei ole kiva.

• Anonyymi00011

MTV naistenura
      Urat Ankeuden tyyssija yhtäjasamaa koko elämä
      Makaa eduskunnan virastos kymmeniä vuosia
      Elämä on 0.
      Eduskunta/talo säästöön 2päivää viikko tietää palkallista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe