Urakehitys alaspäin

toiveena

Koetan saada urakehitykseni menemään alaspäin kuin lehmän utare. Julmetun vaikea homma. Olen ollut ties mikä päällikkö ja nyt haluasin siirtyä tavalliseksi rivimieheksi asteittain. Voi hyvä sylvi kun työnantaja haraa vastaan. Antaisin nuoremmille tilaisuutensa ja ottaisin vähän löysemmin rantein itse. Alemmalla palkallakin. Onko kellään muulla onnistunut vastaava?

11

4376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tomppeli

Saattaa vaatia firman vaihtamista. Itse vaihdoin IT-manager/projektipäälliköstä mikrotukihenkilöksi ja voin sanoa että kannatti. Jotenkin hassua kun ei enää tarvitse iltaisin kotona säpsähtää jokaista puhelinsoittoa. Onnea yrityksellesi.

• Semi Heijari

Onnistui, mutta ei ilman työpaikan vaihtoa. Ennen olin atk-päällikkönä tuotantolaitoksessa ja nyt eri firmassa suunnittelijana. Päällikön hommassa tajusin sentään itse, että alkaa olla karrelle palaminen aika lähellä ja pystyin vielä vaihtamaan työpaikka oma-aloitteisesti. Nyt minulla on suunnittelutehtävissä mielestäni erityistä osaamista kun on teknisen osaamisen lisäksi näkemystä siitä, miten meidän tuotetta käytetään asiakkaiden keskuudessa ja pystyn keskustelemaan asiakkaiden kanssa aika luontevasti ja pystyn opastamaan heitä. Nyt olen mielestäni tuottoisampi työntekijä kuin ennen istuessani 5 tuntia päivässä kaikenlaisissa hömppäpalavereissa. Suurin osa ihmisistä on tietysti eri mieltä asioista, mutta niin saakin olla. Nuo päivät kokouksissa istuvat henkilöt kuvittelevat olevansa kaikkein tuottoisampia työntekijöitä.

• Kyselijä

riippuen vaihdella titteliään apupojasta toimitusjohtajaan. Tosin töitäkin joutuu tekemään laidasta laitaan tuolta väliltä.

• Antaja

Toisinaan joutuu antamaan tulosvaroituksen.Harvemmin positiivista sellaista.

Lomautusvaroituksiin ei ole vielä tarvinnut mennä.

• Kaarlepyy
        Antaja kirjoitti:

Toisinaan joutuu antamaan tulosvaroituksen.Harvemmin positiivista sellaista.

Lomautusvaroituksiin ei ole vielä tarvinnut mennä.

toi oli hyvä... =D

• Anna palaa

Meillä saat tehdä sen verran kuin haluat.
      Pane viesti niin saat nettisivun osoitteen.

• hercules

Tässä tapauksessa pitäisi saada parempaa palkkaa kuin täyttä päivää hullun lailla riuhtovat työntekijät. Näin ei viedä muiden leipää, vaan annetaan muillekin saman firman ihmisille töitä, ja lisäksi vielä saadaan osa noista 300000 työttömästä ressukasta työllistettyä. Kansantalouden kannalta oiva ratkaisu. Puolitoistakertainen palkka tällaisille kavereille!!!

• työtä on

Ei urakehitys vaan palkkakehitys. Olin töissä (v1999) ja sain 1650 euroa/kk. Työsuhde päättyi ja koulutin lisää, hankin hallinnollista kokemusta toisessa yrityksessä. Nyt edellinen työnantaja tarjoaa paikkaani minulle takaisin,entisestä vastuullisesta työstä tarjoaa palkkaa 1340 euroa. Kokemus ja koulutus oli pahasta.

• Peke

On onnistunut. Ennen olin osastopäällikö, nyt vanhempi asiantuntija. Vaihtaisin takaisin, jos voisin. Nykyään on esimiehiä enemmän kuin ennen oli alaisia. Ottaa pannuun, kun kaikkien pomojen pitää saada oma peukalonjälkensä kaikkeen, vaikka kokonaisuudesta ei olisi minkäänlaista käsitystä.

Peruspalkka ei ole tippunut, mutta bonukset ja optiot ovat murto-osa entisistä. Etuna rutiinitehtävien pienempi osuus ja suurempi vapaus työajan suunnittelussa.

• Vituttaa

Joo, olen vanha akka ja mulle näyttää käyvän juuri näin. Aivan ilman omaa halua! Ei ole kiva.

• Anonyymi00011

MTV naistenura
      Urat Ankeuden tyyssija yhtäjasamaa koko elämä
      Makaa eduskunnan virastos kymmeniä vuosia
      Elämä on 0.
      Eduskunta/talo säästöön 2päivää viikko tietää palkallista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      276
      2530
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      77
      2433
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      20
      1639
    4. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1598
    5. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      53
      1518
    6. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      65
      1397
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      134
      1376
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1250
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1059
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      74
      1049
    Aihe