http://fi.wikipedia.org/wiki/Straight_Edge
Oli jokseenkin terve ja ymmärrettävissä oleva vastareaktio punkin rappiosuuntaukselle (kaikki kun eivät halua kuolla nuorina ja jättää jälkeensä haisevaa ruumista), että kehittyi vastakulttuuri joka sanoi/huusi "en polta, en ryyppää, en nai" - eli kiitos siitä, että toitte punkkiin uuden ulottovuuden!:)
Mutta mieltä peruspunkki on, tai hänen pitäisi olla raittiista, hyvin pukeutuneesta ja useinmiten käyttäytyvistäkin (poikkeuksena muutamat USA:n väkivaltaisemmat streittari-jengit - jos on mediaan uskominen) ja hygieniastaan huolehtivasta nuoresta joka hylkää N.I.W.S.S.G.(Now I Wanna Sniff Some Glue) perinteen ja korvaa sen perin yksioikoisin moraalikoodein?
Straight Edge-aate vaatii niin paljon omistautumista, ettei se koskaan tule uhkaamaan alkuperäismuotoisen punkin asemaa, kuten esim. Emo ja pop-punk ovat jossain tapauksissa, jollain tavoin tehneet - ja kuka hitto haluaa kuunnella päivästä toiseen samankaavan mukaan huudettuja biisejä, toisin taisi olla vielä Minor Treathin ja Y.O.T.n aikoihin, korjatkaa jos olen väärässä, tai vain vittupää - en pahemmin kuuntele streittarimusaa!
Ja mikä on homman nimi tänä päivänä, päivänä jolloin ryyppääminen, huumeet, irtosuhteet, liha ja pukeutuminen ovat pitkälti punkin oma asia? - Tarvitaanko straight edgeä enää muuhun kuin straight edgeen?
http://www.youtube.com/watch?v=KmasySMZvvU
Totuus löytyy Straight Edgestä
11
1281
Vastaukset
- kuollut kennedy
ite en juo, polta tai muita päihteit käytä, mutta noi vitun straight edget vois pitää turpansa kiinni. ärsyttäviä ihmisiä jotka vittuilee muille jos ne sattuu sitten juomaan tai polttamaan. antais toisten tehdä mitä haluu!
- punkkareista on
juuri noita ahdasmielisiä,suvaitsemattomia ja kaiken lisäksi rasistisia paskoja jotka kaiken lisäksi ahmii viinaa ja juovat jopa partavedet ja pitää itseään uhrina jossain kaiken kattavassa salaliitossa ja ovat olevinaan rasismin vastustajia ja suvaitsevaisia,ihan sonta sakkia.
Itse juon joskus kun siltä tuntuu ja reippaasti mutta hyvin harvoin ja kyllä ei voi kun hämmästellä näiden ahdasmielisten toimintaa kun sinne ja tänne ei voi mennä kun siellä ja täällä on sellaista porukkaa kun pitäisi lähteä kupittamaan ja en ole kyllä heidän kanssa viime aikoina edes viihtynyt kun kaikki on paskaa niin ihmiset kun kaikki muutkin eikä viitsi töihin mennä kun työpaikoilla ihmisetkin on ihan paskoja ja litkitään sorbusta jamuita limetteja sossun almuilla. - =
Straightedgenä voin sanoo, että läheskään kaikki sXe:t ei oo tollasia vitun fasisteja. Päihteiden käyttö on jokasen oma valinta ja ite en syyllistä siitä ketään. Huumeet ei oo mun juttu, mut se mitä toiset tekee ittelleen ei kuulu mulle.
Peace.
- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
Straight edge on perseestä! Minä syön lihaa, juon viinaa, poltan tupakkaa (tosin sen oon lopettanu, mut polttaisin jos haluvaisin), nain ketä haluan eikä straight edge-ämmät voi mua estää!
Mä taidankin alkaa kulkea kaupungilla tuppi perseessä jos sä kerran nait kaikkea mikä liikkuu!
"Haista nyt" ei sikäli taida olla ihan osuvin otsikko topiciani kommmentoimaan, jossa ainakin omasta mielestäni esitin jopa kärkevää kritiikkiä straight edge kulttuuri kohtaan.- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
jtguytiooiyhvb kirjoitti:
Mä taidankin alkaa kulkea kaupungilla tuppi perseessä jos sä kerran nait kaikkea mikä liikkuu!
"Haista nyt" ei sikäli taida olla ihan osuvin otsikko topiciani kommmentoimaan, jossa ainakin omasta mielestäni esitin jopa kärkevää kritiikkiä straight edge kulttuuri kohtaan.Vaikutat fiksulta tyypiltä joten ansainnet asiallisemman vastauksen. Ensinnäkin: olet oikeassa: "haista nyt" ei ollut asiallinen otsikko. Anteeksi siitä. Toiseksi: en sanonut naivani kaikkea mitä liikkuu vaan ketä haluan. Ja sitäkin kyseisen naisen suostumuksella. En varmaan sinuun ihastuisi niin paljon että sinun tarvitsee kulkea tulppa takapuolessa. Kolmanneksi: tule joskus käymään Tampereen Vastavirta-klubilla, voin tarjota oluen. Ai niin, et juo sitä. No, maidon sitten. Hyvät jatkot! (Ai niin, et harrasta jatkojakaan)...
MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:
Vaikutat fiksulta tyypiltä joten ansainnet asiallisemman vastauksen. Ensinnäkin: olet oikeassa: "haista nyt" ei ollut asiallinen otsikko. Anteeksi siitä. Toiseksi: en sanonut naivani kaikkea mitä liikkuu vaan ketä haluan. Ja sitäkin kyseisen naisen suostumuksella. En varmaan sinuun ihastuisi niin paljon että sinun tarvitsee kulkea tulppa takapuolessa. Kolmanneksi: tule joskus käymään Tampereen Vastavirta-klubilla, voin tarjota oluen. Ai niin, et juo sitä. No, maidon sitten. Hyvät jatkot! (Ai niin, et harrasta jatkojakaan)...
Olut on pahaa ja maito riistää lehmää, mutta siiderin huolin jos joku tarjoaa!:)
Ps. Topicin otsikko oli johdettu LAMA:n biisistä Totuus Löytyy Kaurapuurosta, ei niin, että se olisi henkilökohtainen kantani.- .........
jtguytiooiyhvb kirjoitti:
Olut on pahaa ja maito riistää lehmää, mutta siiderin huolin jos joku tarjoaa!:)
Ps. Topicin otsikko oli johdettu LAMA:n biisistä Totuus Löytyy Kaurapuurosta, ei niin, että se olisi henkilökohtainen kantani.tuon nyt älys tyhmempikin, siis sen että sun otsikkos on lainattu.
Oli muutes hauska teksti tuolla markiisin viimeinen. :D - on..
MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:
Vaikutat fiksulta tyypiltä joten ansainnet asiallisemman vastauksen. Ensinnäkin: olet oikeassa: "haista nyt" ei ollut asiallinen otsikko. Anteeksi siitä. Toiseksi: en sanonut naivani kaikkea mitä liikkuu vaan ketä haluan. Ja sitäkin kyseisen naisen suostumuksella. En varmaan sinuun ihastuisi niin paljon että sinun tarvitsee kulkea tulppa takapuolessa. Kolmanneksi: tule joskus käymään Tampereen Vastavirta-klubilla, voin tarjota oluen. Ai niin, et juo sitä. No, maidon sitten. Hyvät jatkot! (Ai niin, et harrasta jatkojakaan)...
..Samppoja!
- PÄS!
on.. kirjoitti:
..Samppoja!
YLEISTETÄ!
- Randompasserby
Ja mikä on homman nimi tänä päivänä, päivänä jolloin ryyppääminen, huumeet, irtosuhteet, liha ja pukeutuminen ovat pitkälti punkin oma asia? -
err..
eiköhän nuo asiat ole yhtälailla muidenkin kulttuureiden toteutuksessa, urpooooooooooooooooo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818