Totuus löytyy Straight Edgestä

http://fi.wikipedia.org/wiki/Straight_Edge

Oli jokseenkin terve ja ymmärrettävissä oleva vastareaktio punkin rappiosuuntaukselle (kaikki kun eivät halua kuolla nuorina ja jättää jälkeensä haisevaa ruumista), että kehittyi vastakulttuuri joka sanoi/huusi "en polta, en ryyppää, en nai" - eli kiitos siitä, että toitte punkkiin uuden ulottovuuden!:)

Mutta mieltä peruspunkki on, tai hänen pitäisi olla raittiista, hyvin pukeutuneesta ja useinmiten käyttäytyvistäkin (poikkeuksena muutamat USA:n väkivaltaisemmat streittari-jengit - jos on mediaan uskominen) ja hygieniastaan huolehtivasta nuoresta joka hylkää N.I.W.S.S.G.(Now I Wanna Sniff Some Glue) perinteen ja korvaa sen perin yksioikoisin moraalikoodein?

Straight Edge-aate vaatii niin paljon omistautumista, ettei se koskaan tule uhkaamaan alkuperäismuotoisen punkin asemaa, kuten esim. Emo ja pop-punk ovat jossain tapauksissa, jollain tavoin tehneet - ja kuka hitto haluaa kuunnella päivästä toiseen samankaavan mukaan huudettuja biisejä, toisin taisi olla vielä Minor Treathin ja Y.O.T.n aikoihin, korjatkaa jos olen väärässä, tai vain vittupää - en pahemmin kuuntele streittarimusaa!

Ja mikä on homman nimi tänä päivänä, päivänä jolloin ryyppääminen, huumeet, irtosuhteet, liha ja pukeutuminen ovat pitkälti punkin oma asia? - Tarvitaanko straight edgeä enää muuhun kuin straight edgeen?

http://www.youtube.com/watch?v=KmasySMZvvU

11

1206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuollut kennedy

      ite en juo, polta tai muita päihteit käytä, mutta noi vitun straight edget vois pitää turpansa kiinni. ärsyttäviä ihmisiä jotka vittuilee muille jos ne sattuu sitten juomaan tai polttamaan. antais toisten tehdä mitä haluu!

      • punkkareista on

        juuri noita ahdasmielisiä,suvaitsemattomia ja kaiken lisäksi rasistisia paskoja jotka kaiken lisäksi ahmii viinaa ja juovat jopa partavedet ja pitää itseään uhrina jossain kaiken kattavassa salaliitossa ja ovat olevinaan rasismin vastustajia ja suvaitsevaisia,ihan sonta sakkia.

        Itse juon joskus kun siltä tuntuu ja reippaasti mutta hyvin harvoin ja kyllä ei voi kun hämmästellä näiden ahdasmielisten toimintaa kun sinne ja tänne ei voi mennä kun siellä ja täällä on sellaista porukkaa kun pitäisi lähteä kupittamaan ja en ole kyllä heidän kanssa viime aikoina edes viihtynyt kun kaikki on paskaa niin ihmiset kun kaikki muutkin eikä viitsi töihin mennä kun työpaikoilla ihmisetkin on ihan paskoja ja litkitään sorbusta jamuita limetteja sossun almuilla.


      • =

        Straightedgenä voin sanoo, että läheskään kaikki sXe:t ei oo tollasia vitun fasisteja. Päihteiden käyttö on jokasen oma valinta ja ite en syyllistä siitä ketään. Huumeet ei oo mun juttu, mut se mitä toiset tekee ittelleen ei kuulu mulle.

        Peace.


    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      Straight edge on perseestä! Minä syön lihaa, juon viinaa, poltan tupakkaa (tosin sen oon lopettanu, mut polttaisin jos haluvaisin), nain ketä haluan eikä straight edge-ämmät voi mua estää!

      • Mä taidankin alkaa kulkea kaupungilla tuppi perseessä jos sä kerran nait kaikkea mikä liikkuu!

        "Haista nyt" ei sikäli taida olla ihan osuvin otsikko topiciani kommmentoimaan, jossa ainakin omasta mielestäni esitin jopa kärkevää kritiikkiä straight edge kulttuuri kohtaan.


      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Mä taidankin alkaa kulkea kaupungilla tuppi perseessä jos sä kerran nait kaikkea mikä liikkuu!

        "Haista nyt" ei sikäli taida olla ihan osuvin otsikko topiciani kommmentoimaan, jossa ainakin omasta mielestäni esitin jopa kärkevää kritiikkiä straight edge kulttuuri kohtaan.

        Vaikutat fiksulta tyypiltä joten ansainnet asiallisemman vastauksen. Ensinnäkin: olet oikeassa: "haista nyt" ei ollut asiallinen otsikko. Anteeksi siitä. Toiseksi: en sanonut naivani kaikkea mitä liikkuu vaan ketä haluan. Ja sitäkin kyseisen naisen suostumuksella. En varmaan sinuun ihastuisi niin paljon että sinun tarvitsee kulkea tulppa takapuolessa. Kolmanneksi: tule joskus käymään Tampereen Vastavirta-klubilla, voin tarjota oluen. Ai niin, et juo sitä. No, maidon sitten. Hyvät jatkot! (Ai niin, et harrasta jatkojakaan)...


      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:

        Vaikutat fiksulta tyypiltä joten ansainnet asiallisemman vastauksen. Ensinnäkin: olet oikeassa: "haista nyt" ei ollut asiallinen otsikko. Anteeksi siitä. Toiseksi: en sanonut naivani kaikkea mitä liikkuu vaan ketä haluan. Ja sitäkin kyseisen naisen suostumuksella. En varmaan sinuun ihastuisi niin paljon että sinun tarvitsee kulkea tulppa takapuolessa. Kolmanneksi: tule joskus käymään Tampereen Vastavirta-klubilla, voin tarjota oluen. Ai niin, et juo sitä. No, maidon sitten. Hyvät jatkot! (Ai niin, et harrasta jatkojakaan)...

        Olut on pahaa ja maito riistää lehmää, mutta siiderin huolin jos joku tarjoaa!:)

        Ps. Topicin otsikko oli johdettu LAMA:n biisistä Totuus Löytyy Kaurapuurosta, ei niin, että se olisi henkilökohtainen kantani.


      • .........
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Olut on pahaa ja maito riistää lehmää, mutta siiderin huolin jos joku tarjoaa!:)

        Ps. Topicin otsikko oli johdettu LAMA:n biisistä Totuus Löytyy Kaurapuurosta, ei niin, että se olisi henkilökohtainen kantani.

        tuon nyt älys tyhmempikin, siis sen että sun otsikkos on lainattu.
        Oli muutes hauska teksti tuolla markiisin viimeinen. :D


      • on..
        MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:

        Vaikutat fiksulta tyypiltä joten ansainnet asiallisemman vastauksen. Ensinnäkin: olet oikeassa: "haista nyt" ei ollut asiallinen otsikko. Anteeksi siitä. Toiseksi: en sanonut naivani kaikkea mitä liikkuu vaan ketä haluan. Ja sitäkin kyseisen naisen suostumuksella. En varmaan sinuun ihastuisi niin paljon että sinun tarvitsee kulkea tulppa takapuolessa. Kolmanneksi: tule joskus käymään Tampereen Vastavirta-klubilla, voin tarjota oluen. Ai niin, et juo sitä. No, maidon sitten. Hyvät jatkot! (Ai niin, et harrasta jatkojakaan)...

        ..Samppoja!


      • PÄS!
        on.. kirjoitti:

        ..Samppoja!

        YLEISTETÄ!


    • Randompasserby

      Ja mikä on homman nimi tänä päivänä, päivänä jolloin ryyppääminen, huumeet, irtosuhteet, liha ja pukeutuminen ovat pitkälti punkin oma asia? -

      err..
      eiköhän nuo asiat ole yhtälailla muidenkin kulttuureiden toteutuksessa, urpooooooooooooooooo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1689
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1574
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1168
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe