Tietoa pakujen laatueroista?

Pakua ostamassa

Olen ostamassa noin -02 - -05 mallista pakua ja kaipaisin tietoa miksi esim. Ducatot, Transitit yms. ovat selvästi halvempia kuin esim. Hiacet ja Transporterit? Kaipaisin luotettavaa pakua jolla ajaisin päivittäin. Vuodessa ajoa tulisi noin 25tkm . Merkillä ei sinällään ole väliä kunhan hinta/laatusuhde olisi kohdallaan. Tietoa tyyppivioista ja kaikista hyvistä sekä huonoista kokemuksista kaivataan.

16

12892

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se menee

dukatot (sama kuin citikka ja pösö) on ihan paskoja, ne on aina korjaamolla.

tojota haisu on maaaaailman paras paku ja kaikki haluaa sellaisen, niissä ei ole mainittuja vikoja eikä tyyppi sellaisia, ellei ruostumista lasketa sellaiseksi.

transu on ruosteinen jo uutena ja kamala ajettava jossa kone pitää maailmanlopun meteliä.

mutta jos vakavasti puhutaan:
      -hiaset on ilmeisesti vähävikaisimpia ja todella karuja kaikinpuolin, sisustus on maatuskanaikanen harmaa ja tekniikka sekä ajettavuus myös ja hiase tunnetusti ruostuu kovin.

-transu on tilava ja hieman ruosteherkkä malli mutta kestää normaali käytössä todella kovia kilometrejä.

-sitten nämä duket...niitä haukutaan aina vikaherkiksi ja paskoiksi.
      itse olen ajanut kahdella ducatolla, -01 mallisella vetelin 170tkm ilman isompia ongelmia ja nyt uudella -05 mallisella on ajettu 95tkm ilman suurempia ongelmia.

ja ne ongelmat dukeista:
      -etuiskareiden ylälaakerit jumittaa 100tkm kohdalla.
      -käsijarru jäässä pesujen jälkeen pakkasilla (kuten nyt kun kävin päivällä pesemässä).
      -ajovalopolttimo pelkääjän puolella tuppaa palamaan usein.

muita mainittavia vikoja ei ole näihin olmaantunut....ellei varkaan hajottamaa lukkoa lasketa sellaiseksi?

• JML82

vm. -96 Hiacet ovat ruosteherkkiä, mutta siitä uudemmat kestävät ruostetta paljon paremmin. Sanoisin, että ruostuvuudessa ei ole suuria eroja nykyisten pakettiautojen kanssa. Muutamista Fordeista olen nähnyt ruostetta, mutta lienee yksitttäisiä tapauksia. (parkkipaikoilla).

Lienee myös käyttäjästä kiinni, kuinka hyvin autoa pitää!

• Araka
        JML82 kirjoitti:

vm. -96 Hiacet ovat ruosteherkkiä, mutta siitä uudemmat kestävät ruostetta paljon paremmin. Sanoisin, että ruostuvuudessa ei ole suuria eroja nykyisten pakettiautojen kanssa. Muutamista Fordeista olen nähnyt ruostetta, mutta lienee yksitttäisiä tapauksia. (parkkipaikoilla).

Lienee myös käyttäjästä kiinni, kuinka hyvin autoa pitää!

-99 hiacessa on takaluukku puhki, että ruostuu ne uudemmatkin hiacet.

• reino

on käytettynä hinta-laatushde aika kodallaan. Hiace ja Transporter ovat ehkä hieman yliarvostettuja.

Ota selvää varaosahinnoittelusta, niin saat oikean vertailulähtökohdan. Lisäksi ruoste on ehkä se kaikista tärkein arvostelukriteeri, kun osaa on helppo vaihtaa joka merkkiin.

• Arska

Tämän päivän polttoainehinnalla kannattaa kysellä kulutuslukemia. Hiacella ei pääse alle 10 litraa satasella, saksalaisilla n.8 l satasella.

• 89-hiace

ilmeisesti koneessa on jotakin vikaa...?

• Änkkääjä
        89-hiace kirjoitti:

ilmeisesti koneessa on jotakin vikaa...?

Onhan tuo paljon tuon kokoiselle kotterolle. Sama kulutus kuin Ducato Maxilla, jossa sentään on tilaa ja korkeuttakin 2,7 m...

• Arska
        Änkkääjä kirjoitti:

Onhan tuo paljon tuon kokoiselle kotterolle. Sama kulutus kuin Ducato Maxilla, jossa sentään on tilaa ja korkeuttakin 2,7 m...

Olen ajanut hiacella vuosimallit -84, -91 ja -99, kun ajaa todellista satasta ja katsoo kilometrit karttapalveluista kulutus on n.10 litraa satasella. Näkee hiaceja tiellä tulevan takaperin vastaan kun mittarit valehtelee yli kymmenen kilometriä. Hiace kuluttaa n. 8,5 litraa satasella kun ajelee 80 km tunnissa.

• reino
        Arska kirjoitti:

Olen ajanut hiacella vuosimallit -84, -91 ja -99, kun ajaa todellista satasta ja katsoo kilometrit karttapalveluista kulutus on n.10 litraa satasella. Näkee hiaceja tiellä tulevan takaperin vastaan kun mittarit valehtelee yli kymmenen kilometriä. Hiace kuluttaa n. 8,5 litraa satasella kun ajelee 80 km tunnissa.

Olen joutunut ajamaan puoli vuotta uudemmalla Hiacella, kun meni ahneuksissani myymään Vivaron. Kulutus pyörii kympin nurkilla, kun se Vivarolla oli 7,5 samalla sekalaisella ajolla. Muutenkin autot on ihan eri vuosisadoilta ominaisuuksiltaan. Ei tarvii kahta kertaa miettiä seuraavaa pakua. Se löytyy Vivaro/Primastar/Trafic -mallistosta.

Ai, että Hiacea ei muka tarvii korjata? Mulla taitaa olla huono yksilö, kun pelkkiä osia on mennyt puolen vuoden aikana 500e:llä...

• haluat
        reino kirjoitti:

Olen joutunut ajamaan puoli vuotta uudemmalla Hiacella, kun meni ahneuksissani myymään Vivaron. Kulutus pyörii kympin nurkilla, kun se Vivarolla oli 7,5 samalla sekalaisella ajolla. Muutenkin autot on ihan eri vuosisadoilta ominaisuuksiltaan. Ei tarvii kahta kertaa miettiä seuraavaa pakua. Se löytyy Vivaro/Primastar/Trafic -mallistosta.

Ai, että Hiacea ei muka tarvii korjata? Mulla taitaa olla huono yksilö, kun pelkkiä osia on mennyt puolen vuoden aikana 500e:llä...

työkalun niin Hiace tai isompi Sprintteri parhaat vaihtoehdot, jos taas henkilöautomaisia ajo-ominaisuuksia niin uuden korimallin Vito.
        Vivarot/Primastarit ja Trafikit kannattaa unohtaa!

• psykologiaa

Transporterin ja hiacen kanta on suuri, ja varaosia löytyy vanhanakin. Ne siis ajetaan huomattavasti useammin aivan loppuun, vehkeet ovat myös sellaisia jotka saa aivan raatoinakin vielä katsastuksesta läpi kohtuullisella fiksauksella, esim Fordia helpommin. Lisäksi niissä on sekin puoli, että kun auto ei enää mene katsastuksesta läpi, sen saa myytyä jobbareille jotka vievät ko.autoja afrikkaan.

Ducatoissa jne ei vielä ole vanhaa autokantaa, siksi niiden hinnat laskevat. Kyse on tietysti psykologiasta. Pakettiautoja ostavat usein konservatiiviset ja merkkiuskolliset ostajat, hiacella ja transulla vain on vahva maine, sama kuin henkilöautopuolella. uudemmilla tuttavuuksilla näin ei ole, lisäksi henkilöautojen maine vaikuttaa pakettereihin. Fiiatin ostajana saat selitellä ostostasi Essolla, vw:n et..

• Opelit

Opel Vivaro ja Movano on täysiä susia ja samoin muiden merkkien vastaavat.
      Itsellä Movano -05 ja kolmas vaihdelaatikko menossa,
      kaksi ensimmäistä laatikkoa mennyt takuuseen mutta ei mene enää.. samaa kuullut kaverin Vivarosta, kun on jättänyt useamman kerran tienpäälle..
      Jos koko riittää niin Hiace on varma valinta tai jos isompaa tarvitsee niin mersun sprinteri, myös vanhemmat mallit.

• Ecaih

Hiace varma peli, vaihdettiin Ducatoon koska Hiacessa ei keskipaikalla kuin lannevyö. Meitä on matkassa yleensä kolme henkilöä.

• riski ostos??

oireita movanon vaihdelaatikkoon tuli? Itellä (04) on helvetin moista vapinaa aina kun on veto päällä. Olen sitä tutkinut ja kysynyt enkä saa vastausta. Vapina samanlaista kuin olisi rengas pois tasapainosta paitsi kun otan renkaat irti ja keulan ilmaan ja veto päälle niin vapina jatkuu. Ei siis johdu renkaista. Sanoivat liikkeessä että voivat ottaa auton tutkittavaksi mutta eivät takaa että vika löytyisi. Ovat ennenkin korjanneet samaa vikaa eivätkä löytäneet hintaan 72e/h.
        En sitten ole vaivatunut enempää asiaa miettimään. Oletan että rikkoontuu jossain vaiheessa ja vika löytyy. Jos joku tietäis vinkkiä niin kiva olis...
        On seitsemälle rekisteröity ja kiva ainakin sen suhteen ollut että mahtuu lapset kyytiin/ työajot hoitamaan.
        Ennen oli Hiace ja taidan vielä vaihtaa takasi...

• Kurvailen

Peugeot Expertillä vm 00.
      Mittarissa on tällä hetkellä 320 000 km.
      Viat: vaihdettu moottorin öljynlauhdutin,särkivät huollossa
      jättivät edellisessä huollossa voitelematta öljynsuodattimen tiiviste renkaan,joka liimautui kiinni jalustaansa.
      Suodatinta vaihtaessa rikkoontui mainittu lauhdutin, koska irroitettaessa käyttivät väkivaltaa.(vaihdoin liikettä tuon jälkeen)
      Uusittu raidetangonpäät uutena 35 000 ajokilometrin jälkeen,sen jälkeen on kestäneet.
      Ihan alkuun takuuseen vaidettu ohjauksen tehostin,sen jälkeen ok.
      Moottori öljyt suod 10 000 km välein.
      Olen ollut autoon tyytyväinen,mutta huoltoon en.
      Vanhana asentajana olen huoltanut auton pääasiassa itse.
      Meinasi unohtua,jarru palat kengät on vaihdettu.

• Anonyymi

Kyllä Ducato paras sillä halvimmat varaosat eikä hajoa kuten Transitit ja Citikan Jumpperit. Ducaton alustalle on muuten yli 60% matkailuautoistakin tehty. Aina kun ostaa pakun niin kannattaa katsoa ettei missään nimessä ole sitä AD blue kusisysteemiä sillä kallis ja ihan paska viritys.Mieluiten myös ai ABS jarrujakaan niin silloin ei tarvitse korjailla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7400
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      49
      5541
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      60
      3070
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1588
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      200
      1427
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1067
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe