Kosketinsoittimet - opettelu

Aikuisopiskelija

Onko ketään muuta joka aloittelemassa soittoa sähköuruilla ? Itse olen 50 :nen joka ensimmäistä kertaa elämässään tarttuu kiinni soittimeen. Etsin ja etsin helppoa tapaa aloittaa ja mielestäni löysinkin sellaisen ja olen kokeillut miten se toimii ja yllätys, yllätys, se toimii todella hyvin. En ole osannut ensimmäistäkään nuottia saati tiennyt mikä on C tai G mutta nyt olen jo hyvässä vauhdissa. Edessä on koko kurssin osto ja sitä varten haluaisin jonkun jakamaan kulut. Ei ole suurista summista kysymys mutta kuitenkin. Eli, jos olet aloittamassa opiskelun kosketinsoittimien oppimiseksi, tai olet halukas opettamaan lapsesi soittamaan, otappa yhteys niin kerron mistä saat paketin kokeiltavaksesi, paketin jolla ei voi olla oppimatta.

9

4614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siiri6

      täälläkin kaksi aikuista 40 ja 50v. haluaisimme myös oppia soittamaan vastaostetulla pianolla. lapselle hankittu pätevä soitonopettaja mutta miten voisimme itse opiskella soittoa. hyvät neuvot olisi tarpeen.

      • Aikuisopiskelija

        Hei. Jos olette samassa tilanteessa kuin minä, eli lähdette aivan nollilta opiskelemaan kehotan käymään sivustolla www.learnpianoonline.com ja tutustumaan siellä oleviin ilmaisosioihin. Nuo ilmaisosiot ovat mielestäni parhaat mitä olen löytänyt ja mielessäni on että tilaan koko kurssin piakkoin sieltä. Ilmais-sivuja on kuitenkin ainakin yksi kansiollinen joten kannattaa printata ne ja alkaa harjoitella niiden mukaisesti. Kun olette kirjautuneet sivustolle ottaa opettaja Lisa yhteyttä tuon tuostakin sähköpostilla kysyäkseen edistymistänne jne. Todella hyvä kurssi jossa tavallaan ei voi olla oppimatta. Olenkin ajatellut että yhdessä muiden kanssa voisimme ottaa kurssin ja minä esim printata sen sitten kaikille jotka osallistuvat sen hankintaan. Ottakaapa yhteyttä jos kiinnostaa. Itse olen käynyt koko netin läpi näiden kurssien löytämiseksi, niiden vertailemiseksi jne. ja voin rehellisin mielin todeta että tämä on paras.
        Tv. Jorma. Ps voitte kirjoittaa myös suoraan sähköpostiini jos haluatte.


      • taas täälläkin
        Aikuisopiskelija kirjoitti:

        Hei. Jos olette samassa tilanteessa kuin minä, eli lähdette aivan nollilta opiskelemaan kehotan käymään sivustolla www.learnpianoonline.com ja tutustumaan siellä oleviin ilmaisosioihin. Nuo ilmaisosiot ovat mielestäni parhaat mitä olen löytänyt ja mielessäni on että tilaan koko kurssin piakkoin sieltä. Ilmais-sivuja on kuitenkin ainakin yksi kansiollinen joten kannattaa printata ne ja alkaa harjoitella niiden mukaisesti. Kun olette kirjautuneet sivustolle ottaa opettaja Lisa yhteyttä tuon tuostakin sähköpostilla kysyäkseen edistymistänne jne. Todella hyvä kurssi jossa tavallaan ei voi olla oppimatta. Olenkin ajatellut että yhdessä muiden kanssa voisimme ottaa kurssin ja minä esim printata sen sitten kaikille jotka osallistuvat sen hankintaan. Ottakaapa yhteyttä jos kiinnostaa. Itse olen käynyt koko netin läpi näiden kurssien löytämiseksi, niiden vertailemiseksi jne. ja voin rehellisin mielin todeta että tämä on paras.
        Tv. Jorma. Ps voitte kirjoittaa myös suoraan sähköpostiini jos haluatte.

        Hankkikaa itsellenne piano-ope. Olen soittanut painoa useita kymmeniä vuosia joten tiedän kokemuksesta että tuollaiset nettikurssit on ihan huuhaata ja rahan keruuta. Tämä palsta on sen verran hiljainen että tyhmäkin huomaa, että koko ketju on kirjoitettu samasta lähteestä! Jormalle kysymys, onko kopiointi sallittu?


      • siis soittanut
        taas täälläkin kirjoitti:

        Hankkikaa itsellenne piano-ope. Olen soittanut painoa useita kymmeniä vuosia joten tiedän kokemuksesta että tuollaiset nettikurssit on ihan huuhaata ja rahan keruuta. Tämä palsta on sen verran hiljainen että tyhmäkin huomaa, että koko ketju on kirjoitettu samasta lähteestä! Jormalle kysymys, onko kopiointi sallittu?

        pianoa ei painoa...


      • Pstinskitbasspian
        Aikuisopiskelija kirjoitti:

        Hei. Jos olette samassa tilanteessa kuin minä, eli lähdette aivan nollilta opiskelemaan kehotan käymään sivustolla www.learnpianoonline.com ja tutustumaan siellä oleviin ilmaisosioihin. Nuo ilmaisosiot ovat mielestäni parhaat mitä olen löytänyt ja mielessäni on että tilaan koko kurssin piakkoin sieltä. Ilmais-sivuja on kuitenkin ainakin yksi kansiollinen joten kannattaa printata ne ja alkaa harjoitella niiden mukaisesti. Kun olette kirjautuneet sivustolle ottaa opettaja Lisa yhteyttä tuon tuostakin sähköpostilla kysyäkseen edistymistänne jne. Todella hyvä kurssi jossa tavallaan ei voi olla oppimatta. Olenkin ajatellut että yhdessä muiden kanssa voisimme ottaa kurssin ja minä esim printata sen sitten kaikille jotka osallistuvat sen hankintaan. Ottakaapa yhteyttä jos kiinnostaa. Itse olen käynyt koko netin läpi näiden kurssien löytämiseksi, niiden vertailemiseksi jne. ja voin rehellisin mielin todeta että tämä on paras.
        Tv. Jorma. Ps voitte kirjoittaa myös suoraan sähköpostiini jos haluatte.

        Tuo onkin kovin laillista maksaa yhdestä ja sitten kopsata kavereille oppiainesta :-)
        Ja vaikuttaa vähän pieneltä mainostamiseltakin? no joo joka tapauksessa taitaa olla hieman laitonta maksaa yhdestä ja ohjata opetusmateriaalia ilman lupaa useammalle. (vai kenties nyt ymmärsin jotain ihan päin mäntyä ja väärin tämän suhteen).

        Tuossa jo eräs mainitsi, että kandee ihan oikea ope hankkia pianon oppimiseen, tästä olen täysin samaa mieltä, koska se on ainoa tapa oikeasti saada kunnolla suoraa palautetta opettajan välisillä tunneilla kun teet jotain pieleen, netti materiaali ei ole interaktiivinen palaute jos niin joku luulee. Mikään ei korvaa oikeaa hyvää opettajaa joka asiansa osaa.

        Jotta netissä oleva opettaja pystyisi oikeasti hyvin kertomaan missä mennään pieleen niin oppilaan pitäisi otta soitostaan videota äänen kera ja siltikään tilanne ei ole interaktiivinen tapahtuma vaan viiveellä tapahtuva palaute.


    • Jo taidon unohtanut

      Minä olen myöskin aloittelemassa soittoa sähköuruilla. Minä olisin halukas jakamaan kulut jollei kurssi ole kovin kallis. Mihinkä voin ottaa yhteyttä paketin kokeilua varten? Olisin tosin kiinnostunut siitä.

    • metronomeman

      Rockway ainakin opettaa jotain asioita ilmaiseksi, siis netissä. Edistyneet ominaisuudet sit maksaa, mut jos kiinnostaa niin:

      http://www.rockway.fi

      Ja mulla ei ole sitten mitään kytköksiä tän ketjun muihin kirjoittajiin, meinaan vaan kun tuossa yks epäili että kaikki tän ketjun viestit on samasta koneesta peräisin niin ainakaan mun ei ole.
      Enkä mä ole tuon rockwayn kanssakaan missään kytköksissä, ite eksyin sille sivulle kun haeskelin metronomeja ja tuolla sivulla on ilmainen online-metronomikin. :D

    • Metusalemix

      Pidä sormet koskettimilla ja harjoittele skaaloja tai mitä vain musiikkia, josta pidät. Kaikki oppivat soittamaan kosketinsoittimia, mutta mitä vanhempi olet sitä enemmän joudut harjoittelemaan. Tämä ei tarkoita sitä, että kaikista tulee muusikkoja, mutta ainakin omaksi iloksesi opit varmasti soittamaan. Minä aloitin seitsemänkymppisenä ja meitä on monta.

    • Kukin tavallaan

      Ihmiset oppivat eri tavoin. En usko, että mikään ihmekurssi tehoaa kaikkiin. Keskustelu on jo vanha, mutta ostetun kurssin kopsaaminen on taatusti laitonta, kannattaa olla varovainen jos suosittelee toisia netissä moiseen!

      Itse innostuin kokeilemaan vajaat nelikymppisenä (reilut puoli vuotta sitten) soittamista. (Minulla on vaikeuksia hahmottamisen ja vielä enemmän muistamisen kanssa.) En olisi varmasti päässyt millään lailla alkuun ilman kuvionuotteja. Kuvionuotit lainasin kirjastosta ja key boardin ostin nettihuutokaupasta. Turhauduin, kun en hallitse kahden käden käyttöä ja oikeat nuotit olivat hepreaa, joten myin kiipparin pois. Mutta ostajaa odotellessa ennätinkin oppia auttavasti nuotit. Tilasin itselleni pianomelodikan, ja se onkin ollut kiva laite, kehittää samalla hengitystekniikkaa.

      Nyt olen ostamassa uutta sähköpianoa. Aion vain omaa tahtia opetella kahden käden soittoakin. On varmasti hidasta, mutta olkoon. Musiikki on myös terapeuttista, pääasiallisin tavoite ei voi olla konserttipianistiksi pääseminen. Itse haaveilen siitä, että jossain vaiheessa taidot riittäisivät ryhmässä soittamiseen ja yksinkertaisten kappaleiden säestämiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      654
      4814
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3519
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3241
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2498
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2329
    6. 255
      1899
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1467
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1363
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe