3.1.2007
HEI, olen 49 v. nainen ja olen jo jo paniikissa oireitteni vuoksi,luin keskustelupalstalta että samoja oireita olisi liittynyt Tietzen-oireyhtymään (minulla ei varmaa diagnoosia).
Oireita ovat:
rintalastan arkuus (kipupiste eturangassa) ja sydämen kohdalla tuntuvat kivut, mm. jomotusta, puristusta, sähköiskumaisia piikkejä. Myös ympäri rintakehää. Vasemmassa kädessä puutumista, nipistelyä, jomotusta. Myös rintakehässä ja kädessä "elohiiren" kaltaista kipua sekä myös suonenvetomaista kipua. Selässä myös kipua, lapaluihin pistää ja myös alaselässä on tuntunut, munuaisten kohdassa. Kipupiste nyt siirtynyt oikean lavan kohdalle, säteilee - kuumottaa tuntuu selvästi. Kipua on ollut myös maksan kohdalla. Nyt pahenevaa pahaa oloa- KUULUUKO SE ASIAAN TEILLÄ MUILLA JOILLA ON OLLUT SAMOJA OIREITA?? Sehän tässä pelottaa jos tämä onkin joku pitkälle levinnyt syö?
Tosin olen nyt joulusta asti aika paljon ollut pitkälläni, sekin varmaan aiheuttaa jo vaivoja. Nyt myös on ollut reumaattisen säryn kaltaista, kipu menee kädestä käteen ja aaltoilee. Korkea verenpaine kivun aikana ja pitkin päivää, yöllä kurjaa kun ei saa nukuttua. Sain Encomcor-verenpainelääkkeen, nyt uusi oire oli parina päivänä oksennuksen tunne ja ripuli. Johtuuko lääkkeestä vai kivuista? Pahaolo tuli kovana ruokailun jälkeen. Laihtunut olen paljon, koska ruoka ei maistu tämän takia. Muut kipulääkkeet eivät oikein auta, en haluaisi siihen koukkuun jäädäkään. Verensokeri on ollut koholla, se on nyt seurannassa, liittykö siihen että koko ajan janottaa ja pissattaa sitten tietenkin.
Kivut ovat välillä tosi kovia, olen ollut jo ensiavussa parikin kertaa ja sairaalassa sisällä.
Neljät ekg:t ja kaikki veriarvot on otettu, samoin ylävatsaultra eikä niissä mitää erikoista.Pitävät varmaan jo "luulosairaana".
Onko tietoa kellään Helsingissä hyvää esim. Fysiatrian erikoislääkäriä, joka olisi erikoistunut tähän Tieze-tautiin?? Minulle koko juttu oli uusi asia.
Olen kaatunut pyörällä syyskuussa vasemman käteni päälle ja tehnyt parin kk:n ajan ylävartalotreenejä, voisivatko nämä pahentaa asiaa?
Huh, tulipahan juttua mutta on mukava kuulla kohtalotovereitten kertomuksia.
Edelleen vielä epätietoisuus vaivaa, mikä tämä on?
Onko teitä muita samoilla oireilla olevia? Yritän vielä lisätutkimuksiin jos mahdollista. Saa nähdä tosin miten onnistuu. Kävin gynekologilla loka/marraskuussa, silloin ei mammografiaa - mutta lääkäri teki tutkimuksen käsin rintoihin - silloin ei ainakaan löytänyt mitään. Huomenna menen uudestaan gynekologille - mammografiaan - jospa se ainakin kertoisi jotain. Tämä epätietoisuus on pahinta mitä olla voi - välillä pelkään jo kuolemaakin.
Nainen 49v. paniikissa edelleen!!
outoja kipuja/Tietzen vai mikä?syöpä?
0
767
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot25718166Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss7610363Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?3636921Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai595052Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki384591Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.823332"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1172962Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen952470Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit291987MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen
Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä251793