3.1.2007
HEI, olen 49 v. nainen ja olen jo jo paniikissa oireitteni vuoksi,luin keskustelupalstalta että samoja oireita olisi liittynyt Tietzen-oireyhtymään (minulla ei varmaa diagnoosia).
Oireita ovat:
rintalastan arkuus (kipupiste eturangassa) ja sydämen kohdalla tuntuvat kivut, mm. jomotusta, puristusta, sähköiskumaisia piikkejä. Myös ympäri rintakehää. Vasemmassa kädessä puutumista, nipistelyä, jomotusta. Myös rintakehässä ja kädessä "elohiiren" kaltaista kipua sekä myös suonenvetomaista kipua. Selässä myös kipua, lapaluihin pistää ja myös alaselässä on tuntunut, munuaisten kohdassa. Kipupiste nyt siirtynyt oikean lavan kohdalle, säteilee - kuumottaa tuntuu selvästi. Kipua on ollut myös maksan kohdalla. Nyt pahenevaa pahaa oloa- KUULUUKO SE ASIAAN TEILLÄ MUILLA JOILLA ON OLLUT SAMOJA OIREITA?? Sehän tässä pelottaa jos tämä onkin joku pitkälle levinnyt syö?
Tosin olen nyt joulusta asti aika paljon ollut pitkälläni, sekin varmaan aiheuttaa jo vaivoja. Nyt myös on ollut reumaattisen säryn kaltaista, kipu menee kädestä käteen ja aaltoilee. Korkea verenpaine kivun aikana ja pitkin päivää, yöllä kurjaa kun ei saa nukuttua. Sain Encomcor-verenpainelääkkeen, nyt uusi oire oli parina päivänä oksennuksen tunne ja ripuli. Johtuuko lääkkeestä vai kivuista? Pahaolo tuli kovana ruokailun jälkeen. Laihtunut olen paljon, koska ruoka ei maistu tämän takia. Muut kipulääkkeet eivät oikein auta, en haluaisi siihen koukkuun jäädäkään. Verensokeri on ollut koholla, se on nyt seurannassa, liittykö siihen että koko ajan janottaa ja pissattaa sitten tietenkin.
Kivut ovat välillä tosi kovia, olen ollut jo ensiavussa parikin kertaa ja sairaalassa sisällä.
Neljät ekg:t ja kaikki veriarvot on otettu, samoin ylävatsaultra eikä niissä mitää erikoista.Pitävät varmaan jo "luulosairaana".
Onko tietoa kellään Helsingissä hyvää esim. Fysiatrian erikoislääkäriä, joka olisi erikoistunut tähän Tieze-tautiin?? Minulle koko juttu oli uusi asia.
Olen kaatunut pyörällä syyskuussa vasemman käteni päälle ja tehnyt parin kk:n ajan ylävartalotreenejä, voisivatko nämä pahentaa asiaa?
Huh, tulipahan juttua mutta on mukava kuulla kohtalotovereitten kertomuksia.
Edelleen vielä epätietoisuus vaivaa, mikä tämä on?
Onko teitä muita samoilla oireilla olevia? Yritän vielä lisätutkimuksiin jos mahdollista. Saa nähdä tosin miten onnistuu. Kävin gynekologilla loka/marraskuussa, silloin ei mammografiaa - mutta lääkäri teki tutkimuksen käsin rintoihin - silloin ei ainakaan löytänyt mitään. Huomenna menen uudestaan gynekologille - mammografiaan - jospa se ainakin kertoisi jotain. Tämä epätietoisuus on pahinta mitä olla voi - välillä pelkään jo kuolemaakin.
Nainen 49v. paniikissa edelleen!!
outoja kipuja/Tietzen vai mikä?syöpä?
0
761
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei512499Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071612- 83895
- 97885
- 59808
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57741Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate163740Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59722- 42719
Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28655