Exän yhteydenotot

jätetty

Miksi jättäjä laittaa viestejä eron jälkeen? Eikö hän tajua että minuun jätettyyn sattuu? Eikö hän tajua että jättäminen ilman puhumista tai näkemistä satuttaa, tekstari vain? Eikö hän ymmärrä että on helpompi olla jos hän ei muistuta itsestään? Eikö hän voisi katsoa tätä asiaa sen kannalta johon on sattunut..? Pyysin häntä olemaan ottamatta yhteyttä. Mitä hän oikein miettii? Viestit ovat olleet ihan neutraaleja..

En halua olla tekemisissä koska jokainen yhteydenotto vain vetää minua häneen uudestaan enemmän kiinni. Parempi vain koettaa rakentaa elämäänsä hiljalleen. Hän petti luottamukseni mutta valitsi sitten itse ennemmin jättämisen kuin suhteen rakentamisen. Kyllä on sattunut paljon. Miten edes koskaan uskaltaisin luottaa kehenkään? Olen jo käynyt mielessäni senkin vaihtoehdon että olen yksin lopun elämää. Ei tarvitse sitten pettyä enää kun ei odotakaan mitään ihmeitä. Koska ihmehän siihen tarvittaisiin jos minä uskaltaisin rakastumaan ja luottamaan vielä.

21

9382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama tilanne

Mulla on melkein samanlainen tilanne... Toisaalta oon kyllä itsekin vielä niin rakastunut, että en sitte voi olla vastaamatta mesessä tai muuten, vaikka tiedänkin että parasta olisi pitää täysi hiljaisuus. VITUTTAAKIN niin jumalattomasti!!!

• ap.

Mua ei vituta, suuttuta, raivostuta enää. Olen onnellinen siitä että tilanne tuli selväksi ja ettei aikaa mennyt enää enempää ikävään tilanteeseen, mutta tietysti olen surullinen että näin kävi koska toivoin muuta.

• särkynyt

samalla linjalla mennään tosin ite olen päässy jo siihen että ei tartte yhteyttä pitää mut silti tulee vielä käytyä netissä kattomassa exän kuvia ja surtua tätä paskaa kohtaloa, mietittyä että miten näin pääsi käymään, olisinko voinut tehdä jotain toisin ja jos olisin niin mitä ja pla pla pla. huoh voimia kaikille

• asiaa olen

itse pohtinut kohta vuoden verran. Onneksi yhteydenotot ovat olleet aika harvassa, mutta silti.

Luottamus muihin on mennyt. Vaikka kyse onkin vain yhden ihmisen teosta, niin en voi itselleni mitään, etten luota enää muihinkaan. Ajan kanssa luottamus ehkä palautuu, mutta nyt en oikein jaksa uskoa siihenkään. Olen myös totutellut ajatukseen yksin olemisesta juuri samalla tavalla. Nautin pienistä iloista ja ainakaan ei tarvitse kokea samaa tuskaa enää koskaan.

• ap.

:-)

• koskaan

ole ketään jättänyt? Ethän:)))

• ap.

Olen joutunut niin tekemään. Mies oli väkivaltainen.

• nonnii...

että kirpaisee, mutta toisaalta en ymmärrä tuollaista "aion olla yksin koko loppuelämän koska minut jätettiin". BS . Et kuitenkaan ole.
      Ihmiset esimerkiksi menettävät koko perheensä onnettomuudessa ja koittavat siitä huolimatta jaksaa elää. Joten koitappa suhteuttaa.

• ap.

En minä aio olla yksin loppuelämää. Olen miettinyt senkin vaihtoehdon läpi että jos en koskaan löytäisi ihmistäni, niin se helpottaa oloa. Minulla ei ole mitään pakottavaa tarvetta ole suhteeseen. Se tulee jos on tullakseen. Helpompi kohdata tilanne nollasta kuin että asettaisi suuret vaatimukset. Olen pienestä onnellinen ja jos rakastun, niin se on kaunis ihme. Sinulle sanoisin, ettei tarvitse olla niin kyyninen. Tiedän, että toiset menettävät koko perheensä mutta jokainen suru on subjektiivinen ja käsiteltävä sellaisenaan. Eri asia on osoittaa myötätuntoa esim. perheensä menettäneille.

• Sehän se saa pitämään yhteyttä varsinkin miehillä jättämisen jälkeen kun eivät tajua että silloin pitäisi olla hiljaa. Kait ne tavallaan myös yrittää laimentaa sitä suurta pettymystä, sillä kukapa haluaisi että toinen pettyy sinuun? Siinä vain helposti käy niin että itse alkaa kuvitella toisen olevan vielä jossain määrin kiinnostunut vaikka toinen jättikin ja elää siinä toivossa että "ehkä sittenkin vielä joku päivä", jota sitten ei todellisuudessa kuitenkaan koskaan tule.

En voi muuta sanoa neuvoksi kuin että jos ja kun viestit sattuvat sinuun älä vastaa niihin. Itsekin muistan istuneeni puoli tuntia puhelin kädessä ja miettiväni vastaanko vaiko en ja totesin että mitä järkeä on vastata, ei mitään. Sainpahan ainakin vähän annettua takaisin siitä tuskasta mitä hän minulle aiheutti vaikka koville se otti.

• eräs eronnut!

itse olen eronnut pitkästä suhteesta jonkin aikaa sitten mutta meillä ei ollut pettämistä vaan ajan puute ongelma kaverini harrasteen takia sekä sen ettei hän kait halunnut rakentaa tulevaisuutta ja jos halusikin niin souti ja huopasi samaan aikaan eli milloin puhuimme häistä ja kohta sanoikin ettei ikinä!päädyin eroon ja nyt kadun sitä ja haluaisin rakentaa kaikki alusta!en tiedä kuinka pahasti sinun tapauksessasi on käynyt mutta oma kohtaisen kokemukseni johdosta voin sanoa että jos sinua ei ole pahasti loukattu niin koita selvittää välit ja miettiä olisiko mahdollista jatkaa koska yksinolo taikka uuden löytäminen joskus ei ole sama asia!itse en voisi toista ottaa rinnalleni"vaikkakin joskus miettinyt"mutta päätynyt aina tulokseen never ja yksin olo ajan myötä on raastavaa!toisin sanoen kannattaa miettiä satakertaa ennenkuin päätät lopullisesti!ja mitä yhteyden ottoon tulee ehkä auttaisi jos kertoisit näkemyksesi ja saisit hänet ymmärtämään mutta tapauskohtaisiahan asiat yleensäkkin on joka muistettava eli en voi lisä neuvoja antaa muuta kuin ehkäpä sopiminen ja keskustelu auttaisi!

• sydän on rikki

Tää oli hyvä viesti. Ehkä tulen niin tekemään.. Mietin vain sitä että mitä järkeä siinä olisi koska toinen on jo valinnut toisin, eli sen ettei halua olla kanssani.

Miksi et ottanut itse yhteyttä ihmiseen josta erosit? Eikö olisi kannattanut jos hänestä kuitenkin välitit?

Olen miettinyt kirjeen kirjoittamista. Mutta en tiedä, kestäisinkö toistamiseen kuulla ettei hän näe tulevaisuutta kanssani. Tai että haukkuisi tunteeni tai sen miten säälittävä olen kun kaipaan vieläkin...

Ja yksi asia, jota en haluaisi myöntää mutta sanon sen kuitenkin, rakastan häntä edelleen vaikken tahtoisi. Kestääkö tämä tunne aina? Toivon ettei... ;(

• no totuushan oli!
        sydän on rikki kirjoitti:

Tää oli hyvä viesti. Ehkä tulen niin tekemään.. Mietin vain sitä että mitä järkeä siinä olisi koska toinen on jo valinnut toisin, eli sen ettei halua olla kanssani.

Miksi et ottanut itse yhteyttä ihmiseen josta erosit? Eikö olisi kannattanut jos hänestä kuitenkin välitit?

Olen miettinyt kirjeen kirjoittamista. Mutta en tiedä, kestäisinkö toistamiseen kuulla ettei hän näe tulevaisuutta kanssani. Tai että haukkuisi tunteeni tai sen miten säälittävä olen kun kaipaan vieläkin...

Ja yksi asia, jota en haluaisi myöntää mutta sanon sen kuitenkin, rakastan häntä edelleen vaikken tahtoisi. Kestääkö tämä tunne aina? Toivon ettei... ;(

niin minähän se olin joka eroa halusi mutta totuus on myös että olen yrittänyt sen jälkeen ottaakkin yhteyttä ja pyytää että selvitettäisiin asiat ja järjestetään ne niin kuin pitäisi olla enkä ole vastakaikua saanut mutta toivossa elän jokapäivä vaikka sydämeen koskee!tietäkää että rakkaus on niin suuri ja ihana asia että älkää antako sen ajautua karille ja jos vaan mahdollista sopikaa hyvät ihmiset sillä minä voin sanoa 14vuoden avoliitto kokemuksella jonka jälkeen ollut puolivuotta yksin että yksinäinen ei ole onnellinen ja älkää tehkö samaa virhettä kuin itse tein eli ajanut toisen pois pelkän ajankäytön takia vaan olkaa sitkeämpiä ja järjestäkää asiat sekä sopikaa pelisäännöt!!nm(m76)

• sama näkökannallinen!
        sydän on rikki kirjoitti:

minusta on mukava jos voin antaa neuvoja ja olla sitäkautta jotenkin hyödyksi ja olisi mukava tietää jos neuvoni on jotakuta auttanut vaikka itsekkin olen siinä pahassa jamassa että kaipaan omaa rakastani!mutta kun en tarkemmin tiedä tapaustasi niin en pysty kuin yleis näkökannan antamaan!oma suhteeni kesti 14v ja se on pitkä aika kun esimerkiksi vertaa kuin moni täälläkään on niin kauan yhdessä ollut ja siksi minun tapauksessa näen että pitää vieläkin yrittää pelastaa oma suhde!sen neuvon sinulle annan että jos suhteessasi on kyse vuosista niinkuin minulla niin tee sen eteen töitä ja mieti asioiden hyviä sekä huonojapuolia ja kuin tärkeä hän on sinulle!mutta tärkeintä on että tiedostat ne kaikki virheet ja opit siitä sekä se että kumppanisi tekee samoin koska muuten on ihan turha yrittää kun kierre on valmis ja luultavasti suhde karikolla hetkenpäästä uudestaan!sillä AINA SYYLLISIÄ EROON ON KAKSI siispä älkää hakeko vikaa AINOASTAAN toisesta osapuolesta eli turha toisen haukkuminen pois ja keskustelkaa kuin aika ihmiset!!!olipa tapaus millainen tahansa!itsekkin myönnän tehneeni virheitä omassa suhteessani mutta niistä oppineena emme tee samoja uudestaan!nyt neuvonkin ota asiat puheeksi kumppanisi kanssa ja istukaa varatkaa siihen aikaa ja miettikää mikä meni vikaan ja olisiko siihen korjauksia ja minkälaiset mahdollisuudet sekä asioiden edut ja miten välttää samat virheet toistamiseen sillä rakkaus on niin mahtava asia että sen eteen pitää nähdä vaivaa!omalla kohdallani tunnen kumppaniani kohtaan että olemme kuin ne sydämen puolikas riipukset joita ei mailmassa ole kuin yhdet samallaiset eli meillä kahdella ja siitä taistelen että ne joskus vielä sopivat yhteen!m76

• jätetty miekkonen

Mun nainen jätti mut toukokuussa ja minä muutin toiselle paikkakunnalle.

No hän viestitteli silloin tällöin, ei mitään tärkeetä asiaa ollut, kyseli kuulumisia jne.
      Monta kuukautta sitä kattoin ja vastailin aina, nyt uutenavuotena kun tuli uudevuodentoivotukset, niin laitoin pitkän sähköpostiviestin siitä miltä tuntuu kun itse yrittää tuunteensa pakon edessä unohtaa ja toinen on tasaiseen tahtiin yhteydessä. Tein selväksi että ei olla enää yhteydessä, eikä ole viestin viestiä tullut.

Ehkäpä nyt pääsen eteenpäin elämässä. Kannattaa siis sanoa suoraan asiat.

• katkeranainen

Näin se on, että jos on tullut jätetyksi ja haluaa siitä toipua niin ei kannata olla enää missään yhteyksissä exään. Repii vaan aina haavat auki, kun muistot pamahtaa mieleen. En aio vastata exälle ikinä enää hänen puheluihin tai viesteihin tai yhtään mihinkään. Erotessamme hän kovasti halusi että yritetään joskus vielä olla ystäviä, kun olin kuulemma niin tärkeä hänelle. Jepjep, senkus yrittää vaan, jos jostain minut tavoittaa vielä.

• näkökanta!
        katkeranainen kirjoitti:

Näin se on, että jos on tullut jätetyksi ja haluaa siitä toipua niin ei kannata olla enää missään yhteyksissä exään. Repii vaan aina haavat auki, kun muistot pamahtaa mieleen. En aio vastata exälle ikinä enää hänen puheluihin tai viesteihin tai yhtään mihinkään. Erotessamme hän kovasti halusi että yritetään joskus vielä olla ystäviä, kun olin kuulemma niin tärkeä hänelle. Jepjep, senkus yrittää vaan, jos jostain minut tavoittaa vielä.

omasta mielestäni mailmassa ei ole kuin yksi ainoa oikea ja rakas ihminen per henkilö jotka tarkoitettu yhteen ja sen kun löytää niin siitä pitää pitää kiinni.mielestäni se on aina se ensimmäinen se oikea vaikkei minulla ole itse kokemusta muista ja siis olin vuosia ensirakkauteni kanssa josta puolivuotta nyt yksin ja olen tajunnut minkä menetin sekä omat virheeni ymmärtänyt!itselläni ei muita suhteita ole ollut ja aion siksi vielä joskus pelastaa sen ensirakkauteni!tapaustasi tuntematta voin vain antaa neuvon kuuntele sydäntäsi ja mieti voitteko vielä paikata välejä sillä ei asiat parane aina lopullisella erolla!m76

• Anonyymi

Ei todellakaan voi aloittaa mitään alusta.Kun suhde on ohi,niin parasta jättää sikseen.Roikkumalla saa vain "säälipisteitä" ja oma sydän rikki

• Anonyymi

Näin kun menisi niin paras olisi.
        Ihanaa olla jätetty jota pidetään varalla ja käytetään tunteita hyväksi.
        Itse sen tietysti mahdollistanut. Vaan en enää.

• Anonyymi

Estä se. Yksinkertaista. Helppoa ja mutkatonta. Se on sut jättänyt eli ei pidä sinua minään .

• Täällä yksi jättäjä kirjoittelee. Tuo "ei pidä sua minään"-lause särähti korvaan. Se voi tuntua tuolta, mutta harvoin on niin. Mä ainakin edelleen rakastan exääni, mutta jouduin pistämään poikki omien henk.kohtaisten ongelmien takia ja siksi että suhde ei enää ollut tyydyttävä. Silti kaipaan edelleen exääni ja arvostan häntä kovasti. Haluaisin ottaa yhteyttä, mutta tiedän että se vaan pitkittäisi molempien suruprosessia. Parempi antaa olla. Ehkä joskus tulevaisuudessa voidaan olla ystäviä, tai sitten ei. Kaikkea hyvää teille <3

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2817
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      42
      2815
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2598
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      326
      1654
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1064
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1041
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      191
      884
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      752
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      750
    10. Kuinka pitkiä olette?

Ap aloittaa, 177cm
      Sinkut
      99
      681
    Aihe